VZDĚLÁVÁNÍ NÁHRADNÍCH RODIČŮ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zn. NÁHRADNÍ RODIČ CZ.1.04/5.1.01/ Jak aktivně nacházet náhradní rodiče P rofesionalizace procesů při výběru adeptů na nový typ zaměstnání.
Advertisements

Středisko náhradní rodinné péče o. s. Závěry zahraničního výzkumu Projekt Centrum podpory NRP je realizován.
Dům dětí a mládeže Valašské Klobouky, okres Zlín.
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
ROZVÍJEJÍCÍ AKTIVITY V PROCESU VÝUKY V PRAXI
PORADA PŘEDSEDŮ ZO KS NEZAMĚSTNANOST -MZDY -ČLENSKÁ ZÁKLADNA Jaromír Machala, zmocněnec KS JMK.
MŠ Sedlčanská. MŠ Sedlčanská MŠ Plamínkové MŠ Kotorská.
Sociálně-aktivizační služba pro rodiny s dětmi
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Strom přátelství Ročník: 3. ročník Autor: Kateřina Holaňová
Náhradní rodinná péče v České republice a zkušenosti přímých aktérů NRP v ČR po novele zákona o sociálně-právní ochraně dětí v reflexi pracovníků NNO Projekt.
LOGOPEDICKÁ INTERVENCE
Individuální výchovný plán
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
Občanská výchova 7. ročník
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
Víkend rodin dětí se syndromem Prader-Willi HOTEL PAVLA NOVÉ MĚSTO NA MORAVĚ
SOS dětské vesničky.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Náhradní rodinná péče aneb „Děti patří domů“ Karel a Petra HENNHOFEROVI.
OSVČ – sociální zabezpečení 2014
Centrum sociálních služeb Ostrava, o. p. s
Logopedická třída MOTÝLCI
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Mgr. Roman Šebrle SOŠ sociální péče Ulrichova Kladno
Komunitní centrum Amaro Phurd - Pražská
Náhradní rodinná péče -NRP
Domov Trmice Za Humny 580 Gorkého 889
REGIONÁLNÍ AKČNÍ PLÁN PRO ÚZEMÍ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE (RAP)
Domov pro osoby se zdravotním postižením v Horním Benešově
Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Role koordinačních skupin komunitního plánování v prorodinné politice Konference k zahájení projektu „Od analýz ke koordinaci sociálních služeb v Děčíně“
Městský ústav sociálních služeb Chomutov příspěvková organizace města Chomutova Poskytované služby  stravovací a ubytovací služby  zdravotnická péče.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
Pěstounské péče na přechodnou dobu poznatky z praxe Krajský úřad Středočeského kraje Praha, 20. června 2016.
KONFERENCE Šance pro děti v ohrožení na Vysočině
Vlajka Jihomoravského kraje Čtvrcený list. Horní žerďové pole modré s moravskou orlicí. Dolní žerďové pole červené se žlutým vinným hroznem s listem.
Datum: Zpracoval(a): Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Pěstounská péče na přechodnou dobu Mgr. Kateřina Majerová.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
MUDr. František Schneiberg
Osvětová kampaň zaměřená na práva dětí v náhradní rodinné péči
Lenka Herčíková,
Příjemce podpory: TRIALOG
LOGOPEDICKÁ ODBORNÁ PÉČE
Organizace předškolního vzdělávání
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Aktuální informace o stavu
Novela zákona o místních poplatcích
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
Jitka Altmanová vedoucí Centra podpory náhradní rodinné péče.
Domov sv. Markéty pro matky s dětmi v tísni Oblastní Charita Brno.
Za celý tým vedoucích a instruktorů
Analýza neonatální péče v Jihomoravském kraji za rok 2012
JIHOMORAVSKÉ REGIONÁLNÍ CENTRUM NA PODPORU INTEGRACE CIZINCŮ
Financováno Nadací Sirius
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Dobrovolnické programy
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Koncepční záměry MPSV v oblasti náhradní rodinné péče
Rodičovství biologické a pěstounské
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Náhradní formy rodiny. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Specifika a požadavky těchto skupin
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ NÁHRADNÍCH RODIČŮ V JIHOMORAVSKÉM KRAJI TRIALOG 20. listopadu 2013 Konference Nadačního fondu JaT Miloslav Kotek

1. přípravy budoucích osvojitelů, pěstounů a pěstounů na přechodnou dobu 2. klubové aktivity 3. „povinné“ vzdělávání – předmětem příspěvku Vzdělávání

Dohody s pěstouny z různých koutů Jihomoravského kraje (nikoli jen Brno-město), tj. oblasti: Hodonín, Kyjov, Břeclav, Veselí nad Moravou, Mikulov, Znojmo, Ivančice, Rosice, Hustopeče aj. Pěstouny jsou převážně starší lidé (babičky a dědečkové dětí), tzn. těžko docestují, někdy imobilní zcela V péči mají i zdravotně postižené děti, se kterými se těžce dopravují Pěstouni se vzájemně neznají! Výchozí situace

Preference vzdělávání Upřednostňujeme: Místo, které je dobře dostupné pro převážnou část pěstounů. Navíc jsou zvyklí do tohoto města jezdit (např. Mikulov, Hustopeče, Břeclav atd.) Dopolední hodiny, neboť důchodci jsou doma a jsou v klidu, protože dítě / děti jsou ve škole Individuální vzdělávání – tam, kde jsou imobilní děti, či pěstouni. Ale i u pěstounů na přechodnou dobu s malými dětmi Zaměstnanci Trialogu Preference vzdělávání

Témata vzdělávání Volíme témata: 1. Obecná Příklady témat: Pěstounské dovednosti Psychické potřeby dětí Co děti nejvíce potřebují Život s přijatými dětmi Pevné body v životě přijatých dětí aj. Témata vzdělávání

Témata vzdělávání Volíme témata: 2. Dle kategorií Příklady témat: Děti ve věku mladší předškolní věk Děti ve věku starší školní věk (puberta) Zdravotní obtíže přijatých dětí Výchovné otázky Témata vzdělávání

Cíl vzdělávání Získat zájem pěstounů Překonat ostych (někdy pocit ponížení) u pěstounů Seznámit pěstouny mezi sebou, aby měli chuť jet na společný pobyt Cíl vzdělávání

Způsoby práce Začít otázkou: „Kdy jste naposledy seděli v lavici?“ Domluvit se na pravidlech Otevřít otázku možného oslovování – pěstouni (možnost udělat legraci s oslovením „děcka“) Zmínit se o jiným možnostech, např. sezení v kruhu, práce ve skupinkách apod. Pracovat s příběhy „jiných“ pěstounů Způsoby práce

Dosavadní zkušenosti Pěstouni se seznamují Vnímají, že „v tom“ nejsou sami Začínají se ptát po víkendovém vzdělávání (ale až nebudou práce na polu ) Osvědčují se zážitkové formy vzdělávání, i filmy Existují prudiči, kde to chce ještě čas Dosavadní zkušenosti

Děkuji za pozornost kotek@trialog-brno.cz www.trialog-brno.cz  Děkuji za pozornost kotek@trialog-brno.cz www.trialog-brno.cz