Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba ŠVP podle RVP ZUV 2011
Advertisements

Základní umělecká škola V. Petrželky, Edisonova 90, Ostrava – Hrabůvka
Hodnocení žáků a vlastní hodnocení školy V této kapitole škola popisuje, jak a na základě čeho jsou žáci hodnoceni a které oblasti jsou součástmi vlastního.
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
OSV jako samostatný předmět Mgr. Jana Trojanová koordinátorka tvorby ŠVP Gymnázium INTEGRA BRNO.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Reforma v základním uměleckém vzdělávání
Výukový program SmartMusic Studio, nástroj moderního vyučování hudby na ZUŠ SmartMusic Studio v dokumentech Školního vzdělávacího programu.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Koordinační centrum EQF Základní a střední vzdělávání PhDr. Jana Kašparová.
Systém kurikulárních dokumentů
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
Taneční a pohybová výchova
Časté otázky a chyby související s tvorbou ŠVP
LUBOŠ LISNER ČELADNÁ LUBOŠ LISNER
Studijní zaměření: hra na klavír
ŠVP a můj předmět Výtvarná tvorba
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342 Tým pro inovaci Pedagogický pracovník nahlásí A. Byrtusové do 5. daného měsíce písemně (elektronicky)
Výchovné a vzdělávací strategie
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
Kurz terminologie ZUV … aneb od dojmů k pojmům Luboš Lisner
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
KURIKULÁRNÍ DOKUMENTY I
Časté otázky a chyby související s tvorbou studijního zaměření Mgr. Jiří Taufer, Ph.D.
Školní vzdělávací program, Hra na klavír
vlastní hodnocení školy
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Organizační struktura
"N OVÁ " MATURITA A I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE New school-leaving exam and ICT Vladimír Očenášek 1.
MS OFFICE - WORD VYTVOŘENÍ TABULKY Ing. Petr Hanáček
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
PLÁNOVÁNÍ CELOROČNÍ VÝUKOVÉ AKTIVITY UČITELE EKONOMICKÝCH PŘEDMĚTŮ
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
ÚPRAVA TABULKY VE WORDU
Vzdělávaní žáků mimořádně nadaných Vzdělávání žáků mimořádně nadaných je deklarací podmínek, postupů a zkušeností školy s těmito žáky.  Východiskem pro.
PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání.
JAK TVOŘÍME UČEBNÍ TEXTY PRO ŠVP NA ZŠ LIBEREC, LESNÍ
IKT MS Office Access Sestavy Ing. Jana Horáková
Rámcové a školní vzdělávací programy
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
FUNKCE 2. Pojem funkce – příklady Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jitka Kusendová. Dostupné z
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb Výchovn ě vzd ě lávací systém Č R Část 1. Pedagogika Mgr. Irena Kudláčková.
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
„Podpora činnosti základního uměleckého školství při realizaci výuky podle Rámcového vzdělávacího programu pro umělecké obory základního uměleckého vzdělávání“
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_027_Složené zlomky.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Tělesná výchova v rámcovém vzdělávacím programu Klára ročková
Základní škola a mateřská škola Pavlíkov, okres Rakovník Pavlíkov 77, tel.:  756, 731 225 743, IČO :
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Didaktika TV; Martina Matúšková
Management a řízení hotelu
Kurikulum: obsah školní edukace
Mgr. Zuzana Šalamounová, Ph.D.
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Organizační struktura
KMT/DIZ1 Příprava na vyučování Příprava na vyučovací hodinu
Transkript prezentace:

Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření obsahuje jeden nebo více vyučovacích předmětů.

Po vzájemné dohodě stanovíme název studijního zaměření. Rozebereme příslušné očekávané výstupy v RVP, které stanoví stát. Požadavky dané státem zkonfrontujeme s naší představou o absolventovi 1. a 2. stupně. Na základě své představy a vzájemné shody stanovíme vyučovací předměty, ve kterých se bude uskutečňovat vzdělávání v daném studijním zaměření, tyto předměty budeme uvádět na vysvědčení.

Je třeba pokrýt všechny vzdělávací oblasti – Hudební interpretaci a tvorbu a Recepci a reflexi hudby. Příklad: studijní zaměření Hra na flétnu Může obsahovat předměty: Hra na flétnu, Komorní hra, Hra z listu, Hra v orchestru, Improvizace, Hudební nauka…

Osnovy každého předmětu musí mít rozpracované očekávané výstupy do jednotlivých ročníků, popřípadě delších časových celků.

Studijní zaměření se skládá z vyučovacích předmětů, které si stanovuje škola. Studijní zaměření se z hlediska školy stávají ZÁVAZNOU VZDĚLÁVACÍ NABÍDKOU. Škola musí být schopna definovaný obsah vzdělání realizovat.

JAK VYTVOŘIT STUDIJNÍ ZAMĚŘENÍ Definujte studijní zaměření. Zanalyzujte příslušné očekávané výstupy. Stanovte předměty. Rozpracujte očekávané výstupy do jednotlivých ročníků těchto předmětů (CO MÁ ŽÁK UMĚT / VĚDĚT?).

Určete časové dotace potřebné pro výuku předmětů. Konfrontujte osnovy a učební plán s RVP ZUV.

STRUKTURA ŠVP (VZDĚLÁVACÍ OBSAH UMĚLECKÝCH OBORŮ) Název studijního zaměření více studijních zaměření = specifický název, vzdělávací obsah, učební plán Tabulace učebního plánu s uvedením názvu příslušných vyučovacích předmětů Učební osnovy vyučovacích předmětů rozpracované očekávané výstupy

TVORBA UČEBNÍCH OSNOV VYUČOVACÍCH PŘEDMĚTŮ Učební osnovy vyučovacích předmětů vychází z očekávaných výstupů, které nám definuje RVP. Vznikají rozpracováním těchto výstupů do jednotlivých ročníků vyučovacích předmětů, které jsme si stanovili.

Chceme – li, mohou osnovy zahrnovat i učivo- potom platí pro všechny učitele, kteří realizují výuku. Raději se držme obecnější roviny a příliš nekonkretizujme.

Tvorba učebních osnov Při vytváření osnov spolupracuje celé oddělení. Všichni musí s jeho obsahem souhlasit. Ve chvíli, kdy ŠVP podepíše ředitel, jsou vytvořené osnovy pro všechny závazné a povinné. ŠVP můžeme měnit vždy od 1.9. nového školního roku. Nezapomeňte se domluvit na grafické úpravě zpracovaných osnov (tabulky).

Rozpracujeme státní očekávané výstupy do jednotlivých ročníků námi stanovených předmětů, vytvoříme si ročníkovou úroveň. Všechny výstupy RVP musíme dodržet. Co umí žák na konci daného ročníku? Ve formulacích používáme slovesa ve 3. os. č.j. Žák: hraje, umí, zná, dokáže, rozlišuje, používá, využívá, zvládá, je schopen, vytváří, orientuje se…. RVP nám umožňuje při vytváření učebních osnov: používání delších celků.

TVORBA UČEBNÍHO PLÁNU STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Učební plán je část ŠVP – stanoví nám na základě RVP organizaci výuky ve škole. Obsahuje tabulaci s vyučovacími předměty a poznámky k organizaci a realizaci jednotlivých předmětů. Učební plán nám vymezuje týdenní časové dotace vyučovacích předmětů v jednotlivých ročnících.

ROZŠÍŘENÉ VYUČOVÁNÍ

Odhadneme čas, potřebný pro výuku jednotlivých předmětů v jednotlivých ročnících doplníme časovou dotaci do tabulky, součet týdenních dotací nesmí být nižší než závazné minimum stanovené v RVP. Nezapomeneme, že v učebním plánu musí být zahrnuty všechny předměty našeho studijního zaměření. V poznámkách vymezíme nestandardní organizaci studia.

Děkuji za pozornost