JARO …a činnosti s ním spojené

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Řízení motorových vozidel
Advertisements

PODZIM …a činnosti s ním spojené
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Další povinnosti občanů související s požární ochranou
Technika u JSDHO Karlštejn
Ochrana jednotlivce při úniku nebezpečné látky
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
DOPRAVA A ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Projekt RegInnoMobil – inovativní řešení pro regionální mobilituHarald Buschbacher Financováno Rakouským ministerstvem dopravy, inovaci a technologie v.
Uzavírky silnic II/476 a I/11
Integrovaný dopravní systém
DOPRAVA VYPRACOVALA: VERONIKA STEINOVÁ C1.B. Co je doprava Doprava je způsob přemisťování objektů z místa na místo. Těmito objekty rozumíme osoby, předměty,
Motocyklisté. Řidiči ostatních motorových vozidel by si měli uvědomit že:  motocyklisté jezdí velmi často vyšší než dovolenou rychlostí.  často předjíždějí.
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF AUTOR: Marcela Kanisová, NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Dopravní výchova TÉMA:
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Hospodářská úprava lesa Legislativa
Charakteristické znaky MHD
Směrový a výškový návrh trasy komunikace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
Úvod do první pomoci. Právní odpovědnost 40/2009 Sb. - trestní zákoník § 150 Neposkytnutí pomoci (1)Kdo osobě, která je v nebezpečí smrti nebo jeví známky.
Cesta do školy a z ačátek školního roku Karel Loprais zmocněnec ministra dopravy.
Železniční dvojkolejné příhradové mosty
Jezdi pouze po pravé straně vozovky. Smíme jezdit jen jednotlivě za sebou. Každou změnu směru jízdy musíš dát najevo zřetelným upažením ruky. Součástí.
, aneb ly ž ovačka století.. Co nás všechno čeká ??? Hry, zábava zpěv,…Dobré jídlo,…
Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
ZÁKON O POZEMNÍCH KOMUNIKACÍCH
Úvodní seznámení s problematikou BOZP a PO Praha 2014
Prevence dětských úrazů
09.1 Chodec v silničním provozu
Únik nebezpečné látky - organizace v místě zásahu
Stále se zvyšující provoz na pozemních komunikacích sebou přináší vyšší rizika vzniku dopravních nehod a jejich následků. Jedním z období, které se projevuje.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Úvod do pozemních komunikací
TEPELNÁ PORANĚNÍ Prezentaci Bc. Zuchové a Mgr. Novotné Ph. D
Tisková konference příčiny nehod v podzimním a zimním období priority a úkoly – podzimní období Tisková konference příčiny nehod.
ÚNIKOVÉ CESTY. K zabránění ztrát na životech a zdraví osob, popř. zvířat a ztrát na majetku musí stavební objekty mimo jiné umožnit bezpečnou evakuaci.
Dětský aerobik Pod pojmem dětský aerobik rozumíme rozmanitá cvičení za hudebního doprovodu, která vycházejí především z aerobiku pro dospělé, ale také.
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Manipulace s materiálem, inovuje výuku použitím multimediálních.
Zima 2014/2015 Viditelnost chodců a rizika zimního období Ing. Martin Farář, vedoucí samostatného oddělení BESIP Ministerstva dopravy
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
Tisková konference dopravní nehodovost - priority a úkoly – podzimní období Tisková konference dopravní nehodovost - priority.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291 AUTOR: Mgr. Svobodová Alena NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_Výchova k občanství TEMA: Pravidla silničního.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Požární prevence. Obsah  Legislativa  Základní povinnosti občanů  Chování při zjištění požáru  Hoření a nebezpečí sním spojená  Hašení.
Ražba důlních děl pomocí trhací práce
Otužování.
BOZP při manipulaci s izolačními materiály
Technologie přípravy pokrmů 1. ročník – hotelnictví
Taktické a bezpečnostní zásady pro umísťování MPT na místě zásahu
Letní prázdniny lepší než 2009 ?
změny veličin v průběhu požáru ovlivnění průběhu požáru flashover
Prázdniny bezpečnější
o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Bezpečně na silnici VY_32_INOVACE_20_03
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Viditelnost nemotorizovaných účastníků silničního provozu a rizika podzimního a zimního období.
AUTOR: Mgr. Marie Horehleďová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie Senioři v dopravě kpt. Mgr. Miroslav ŠIMEČEK
Dětské dopravní hřiště Liberec
Povolení pro práce se zvýšeným rizikem
Transkript prezentace:

JARO …a činnosti s ním spojené Obor Bezpečnost pro ČK JARO …a činnosti s ním spojené 2007 ČK ŘEMŘICH

Obsah: Zdroje nebezpečí Zacházení s otevřeným ohněm Pohyb po veřejných komunikacích Doprava veřejnými prostředky Zajištění tepelného komfortu 2007 ČK ŘEMŘICH

Zdroje nebezpečí Příčiny vzniku nebezpečné situace můžeme vždy rozdělit na dvě základní skupiny. Kritériem pro dělení je skutečnost, zda můžeme riziko vzniku nebezpečí přímo ovlivnit, nebo ne. 2007 ČK ŘEMŘICH

Subjektivní nebezpečí nevhodné oblečení nedostatečné vybavení neznalost techniky neznalost terénu nezkušenost přecenění svých schopností (odborných, fyzických i psychických) 2007 ČK ŘEMŘICH

Objektivní nebezpečí přírodní: slunce teplota (příliš vysoká, příliš nízká) vítr (podchlazení, ztráta rovnováhy, padání stromů, poletování předmětů) mlha déšť, sněžení bouře, úder blesku povodeň neschůdný či jinak nebezpečný terén (hory, skály, jeskyně) 2007 ČK ŘEMŘICH

Objektivní nebezpečí lidskou činností: doprava Silniční Železniční Letecká jen výjimečně lomy a důlní díla neudržované stavby elektrická vedení (vedení plnu, parovody) vojenské objekty specifické terény pro specializované činnosti (voda, lyže, cyklo, VHT, speleo) 2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH

Pohyb po komunikacích Pokud je u komunikace chodník, jít po něm Přímo po silnici chodíme v tvaru (zástup, max. dvojstup) po levé straně vozovky, nejlépe až za krajnicí. 2007 ČK ŘEMŘICH

Pohyb po komunikacích Vyhýbáme se pokud to jde silnicím I. a II. třídy. Silnici přecházet vždy kolmo a opět ve skupině a pokud možno po přechodu. Pořádně se rozhlédnout, vedoucí případně zajišťuje přechod dětí 2007 ČK ŘEMŘICH

Pohyb po komunikacích Při pohybu za šera nebo tmy je nutné zajistit dostatečné osvětlení (vepředu nejlépe bílé a vzadu červené), pomohou i reflexní nášivky. Na dálnici je vstup a přechod zakázán (a kromě toho smrtelně nebezpečný). 2007 ČK ŘEMŘICH

Pohyb po komunikacích Chůze po kolejích je zakázána Vstup na žel. mosty a do tunelů je také zakázán. 2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH

Jízda na kole 2007 ČK ŘEMŘICH

Jízda na kole Činnost se zvláštním pověřením Povinné používání helmy Dostatek náhradních dílů 2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH

Doprava veřejnými prostředky Mít v záloze variantu dalšího spojení Počítat s kapacitou dopravních prostředků. Při větším počtu lidí zajistit místenky, či domluvit posilu linky. 2007 ČK ŘEMŘICH

Doprava veřejnými prostředky Pro přepravu autobusem nebo vlakem je potřeba předem zjistit spojení (jízdní řády) Dostavit se k odjezdu s dostatečným předstihem Mít v záloze variantu dalšího spojení Počítat s kapacitou dopravních prostředků. Při větším počtu lidí zajistit místenky, či domluvit posilu linky. 2007 ČK ŘEMŘICH

Doprava veřejnými prostředky Pokud je to možné, cestuje celá skupina společně v jednom voze. Při nastoupení i vystoupení zkontrolovat úplnost skupiny. Nejlépe když vůdce nastupuje a vystupuje poslední, zatímco pověřený zástupce první. Dodržovat přepravní řády (nevyklánět se z oken, nestát u dveří, neotvírat je za jízdy, netahat bezdůvodně za záchrannou brzdu). 2007 ČK ŘEMŘICH

Manipulace s ohněm 2007 ČK ŘEMŘICH

Manipulace s ohněm 2007 ČK ŘEMŘICH

Manipulace s ohněm 2007 ČK ŘEMŘICH

Manipulace s ohněm 2007 ČK ŘEMŘICH

Práce s ohněm Oheň rozděláváme na bezpečném místě 50 m od lesa atd. (umístění, vítr, ohniště...) Při práci s vařičem je potřeba aby byl v bezvadném stavu a používán podle návodu. Nestavět na snadno hořlavé podložky, pozor na blízkost hořlavin atd. 2007 ČK ŘEMŘICH

Práce s ohněm Před zatápěním v kamnech předem vybrat popel. Je-li studený komín mohou kamna silně kouřit do místnosti - ztráta orientace, nebezpečné zplodiny hoření. Regulovat přívod vzduchu. 2007 ČK ŘEMŘICH

Práce s ohněm Pozor na hořící zbytky, které mohou vypadávat z kamen (nejčastěji spodními dvířky). Okolo kamen je třeba mít pořádek. K zapalování zásadně nepoužívat těkavé kapaliny např. benzín. 2007 ČK ŘEMŘICH

Práce s ohněm Při pohybu u ohně, vařiče, kamen být dostatečně oblečen. Nejlépe dlouhé kalhoty a dlouhé rukávy Pozor při hrátkách v blízkosti hořícího ohně, (táboráky) Možnost popálení o horké části, zvrhnutí kapaliny a opaření, případně vznícení oděvu. 2007 ČK ŘEMŘICH

Práce s ohněm 2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH

Tepelný komfort Bez tepelné ochrany je tělo schopno pracovat jen v úzkém rozpětí teplot Pocit kdy je nám příjemně závisí na: Okolních podmínkách Režimu v jakém se naše tělo nachází Rozlišujeme tyto režimy: 2007 ČK ŘEMŘICH

Tepelné režimy 5°C 20°C 25°C Ekonomický režim Klidový režim Mezní výkon (infarkt) Maximální (zátěžový) režim (5min) Ekonomický režim Nonstop režim Klidový režim Režim spánku 5°C 20°C 25°C 2007 ČK ŘEMŘICH

Příklady izolační schopnosti oblečení Tenký svetr +5°C Silný svetr +10°C Kvalitní péřovka +25°C Kvalitní spacák +25°C 2007 ČK ŘEMŘICH

Co z toho vyplývá? Obrovský rozdíl mezi ekonomickým a klidovým režimem ! Odkládat oblečení před přechodem do ekonomického režimu Oblékat se při zastavení se. Po 15min pochodu upravit množství oblečení 2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH

2007 ČK ŘEMŘICH