III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_03 Název vzdělávacího materiáluZpracování informací Jméno autoraIng. Bulka Josef.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Advertisements

Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_17 Název vzdělávacího materiáluDigitalizace a virtualizace reálných objektů Jméno.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_18 Název vzdělávacího materiáluMetadata a metainformace Jméno autoraIng. Bulka.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_19 Název vzdělávacího materiáluLicence a registrace software Jméno autoraIng. Bulka.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_10_ Operační systémy, formáty souborů Téma: Operační.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
* V dnešní době se používá především ve významu digitální technika * Co to vlastně je? * počítače, tablety * periferie počítačů * mobilní telefony * navigace.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní pojmy V informatice.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_15 Název vzdělávacího materiáluZálohování dat Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_2_1_04 Název vzdělávacího materiáluProcesory Jméno autoraIng. Bulka Josef Tématická.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg. č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
„EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_146_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 1 _ 2 _03 Název vzdělávacího materiáluZákladní deska počítače a sběrnice Jméno autoraIng.
Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_13 Název vzdělávacího materiáluInformační systémy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
Název Digitální reprezentace dat Předmět, ročník ICT, sekunda
ZÁZNAM A KÓDOVÁNÍ INFORMACÍ
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_01 Název vzdělávacího materiáluObecné termíny z oblasti informací Jméno autoraIng.
Opakování hardware a software.
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_06 Název vzdělávacího materiáluBezeztrátová a ztrátová komprese dat Jméno autoraIng.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_11 Název vzdělávacího materiáluAntivirové programy Jméno autoraIng. Bulka Josef.
Jak pracuje počítač 2 Název školy
„ EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Gymnázium, SOŠ a VOŠ Ledeč nad Sázavou I NFORMAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ TECHNOLOGIE Ing. Jan Roubíček.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název šablony: ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Základy výpočetní techniky Okruh dle RVP:Základy informatiky.
Software,hardware,data,biti a bajty.  Software je v informatice sada všech počítačových programů používaných v počítači, které provádějí nějakou činnost.
Předmět:Práce s počítačem Ročník: 1. ročník čtyřletého maturitního oboru Autor: Vít Michalec Anotace:Materiál objasňuje význam čárových kódů a současně.
Název školy Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu.
Petr Fodor.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Ukládání dat v paměti počítače
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Paměť počítače.
Transkript prezentace:

III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_1_1_03 Název vzdělávacího materiáluZpracování informací Jméno autoraIng. Bulka Josef Tematická oblastObecné pojmy informatiky a přenos dat Vzdělávací oborVšechny obory školy PředmětInformační a komunikační technologie Ročník1., 2. Rozvíjené klíčové kompetenceKompetence k učení, řešení problému, komunikativní, pracovní, personální a sociální a personální Průřezové témaInformační a komunikační technologie; Člověk a svět práce; Člověk a životní prostředí; Občan v demokratické společnosti „EU peníze školám“ Projekt DIGIT – digitalizace výuky na ISŠTE Sokolov reg.č. CZ.1.07/1.5.00/

Časový harmonogram06/2012–03/2014 Použitá literatura a zdrojeInternet – Wikipedia Klimeš, Skalka,Lovászová, Švec - Informatika pro maturanty a zájemce o studium na vysokých školách. ISBN Pomůcky a prostředkyDataprojektor, výpočetní technika, názorné pomůcky a díly hardware z oblasti výpočetní techniky AnotaceProblematika počítačové gramotnosti, pojmy informační a komunikační technologie (ICT) Způsob využití výukového materiálu ve výuce Výklad a cvičení. Opakování a domácí příprava žáků na vyučování Datum (období) vytvoření vzdělávacího materiálu Září 2012 Tento výukový materiál je plně v souladu s Autorským zákonem (jsou zde dodržována všechna autorská práva). Pokud není uvedeno jinak, autorem textů a obrázků je Ing. Josef Bulka.

Proces hledání informací obvykle nekončí získáním jedné informace. Obvykle potřebujeme získat více informací z různých zdrojů, vzájemně je porovnat a uceleně zatřídit a zkompletovat. Křivka procesu zapomínání je neúprosná a je pravděpodobné, že informaci, kterou jsme získali, si natrvalo nezapamatujeme. Proto bychom ji měli zaznamenat a uložit.

Informace musíme uložit k dalšímu zpracování. Forma uložení může být: 1.Formou záznamu na papír. 2.Do počítače. 3.Zvukový a obrazový záznam na digitální kameru, apod. Formu a způsob volíme tak, aby byl co nejpřehlednější a nejefektivnější. Musí být plněn účel, pro který jsme informace shromáždili.

1.Záznam informací na papír Dříve, ale i v současnosti, pokud nemáme k dispozici počítač, můžeme využít kartotéku. Ta může obsahovat kartičky, uspořádané podle nějakého znaku nebo vlastnosti (datum, název, kategorie), ve kterých se můžeme „přehrabávat" a hledat žádanou informaci.

Neelektronické datové nosiče (pro psaní a kreslení apod.) 1.Kámen 2.Papyrus, pergamen, papír 3.Tabule 4.Fotografický papír nebo deska

Historická záznamová média 1. Děrný štítek a páska 2. Bubnová magnetická páska 3. Magnetický štítek 4. Magnetická páska (dodnes používaná pro záznam a uložení dat)

Současná média 1.Disketa (v současné době již velmi málo používaná) 2.Pevný disk (HDD) 3.CD, DVD 4.Blue-ray disky a HD DVD disky 5.Flash paměti

Podle charakteru signálu, který je nosičem datového záznamu, existuje záznam digitální nebo analogový. Pro digitální záznam - ukládán většinou v binární formě. Mezi datová média můžeme zařadit všechny druhy a typy datových pamětí.

Kódování Používáme tam, když vyjadřování běžnými slovy by bylo zdlouhavé nebo náročné na místo či čas. Například při nákupu zboží v supermarketu, se používá čárový kód zboží. Budoucnost - QR code umožňuje uložit až 7089 numerických znaků (4296 znaků, 2953 bajtů).

Šifrování 1.Pokud je účelem kódování také určité utajení informací, hovoříme o šifrování. 2.Pokud chceme údaje zašifrovat, potřebujeme šifrovací/dešifrovací algoritmus - postup, na základě kterého se původní zpráva změní na šifrovanou (i naopak). 3. Většina algoritmů vyžaduje na šifrování a dešifrování klíč. Zatímco algoritmus je často věc veřejná, klíč by měl znát jen odesílatel. Šifrovací stroj Enigma

Symetrické šifry, ●představují kategorii šifer, ve kterých jsou šifrovací klíče pro šifrování a dešifrování stejné. Vyžadují, aby se příjemce a odesílatel dohodli na klíči, který budou používat a potom ho zatajili. Asymetrické šifry, jsou založené na myšlence používání dvojice klíčů - veřejného a soukromého. Prostřednictvím jednoho z nich se zpráva zašifruje (např. veřejný klíč), prostřednictvím druhého dešifruje (např. soukromý klíč).

Počítač je stroj, který na kódování údajů využívá i úroveň napětí a prostřednictvím něj rozlišuje dva stavy: zapnutý nebo vypnutý, ano nebo ne, případně 1 nebo 0. Jednička zpravidla indikuje vysokou úroveň napětí a nula nízkou. Jejich kombinací do větších celků vznikají znaky, slova, čísla atd. Nositelem této elementární informace (1 nebo 0), je jeden bit. Značíme jej 1b. Znak můžeme zakódovat pomocí 8 bitů – 1byte značíme jej 1B. (Příklad ASCII tabulka počítače. Pomocí ní můžeme zakódovat 2 8 znaků, což je 256 znaků).

1.Vyzkoušejte si kódování pomocí QR kódů s pomocí například - qrcode.kaywa.com, kde najdete generátor těchto kódů.qrcode.kaywa.com 2.Pomocí Internetu vyhledejte alespoň 3 způsoby šifrování v historii. 3.V předchozím výkladu jste se seznámili s ASCII tabulkou – jakým způsobem byla aplikována pro českou znakovou sadu. Pokuste se zjistit, jaké sady byly používány dříve a jaké v současné době a v prostředí internetového prohlížeče je vyzkoušejte.

1.Mezi neelektrické záznamové nosiče nepatří: a) papír b) pevný disk c) kámen d) tabule 2.Mezi elektrické záznamové nosiče nepatří: a) CD disk b) pevný disk c) tabule d) flash disk

3.Mezi optické záznamové nosiče nepatří: a) CD disk b) flash disk c) Blue-ray disk d) disketa e) pevný disk 4.Kolik bitů bude při použití ASCII tabulky potřebovat počítač, pro zakódování slova PEPA? a) 8 b) 126 c) 32 d) 16

1. cz/pages/help/downloads/rewise/krivka- zapominani.aspxhttp:// cz/pages/help/downloads/rewise/krivka- zapominani.aspx technet.idnes.cz Použité odkazy a literatura:

9. encryption_war_of_WWII:_the_Enigma_encrypti on_machinehttp:// encryption_war_of_WWII:_the_Enigma_encrypti on_machine