Specifika rozhlasu a televize

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská výchova Tematická oblast: Člověk.
Advertisements

MUDr. Martin Kučera Mgr. Kateřina Fritzlová
Elektronický podpis.
Název SŠ: Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace Číslo projektu:CZ.107/1.500/ Název projektu: Moderní škola Předmět:Český.
JAZYKOVĚDA, JAZYKOVÁ KULTURA, ŘEČ A JAZYK
Řeč, jazyk, mluva.
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Komunikace Aktivita č.1: Člověk a svět práce Prezentace č. 6
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Tv a net Pravidla licencování IPTV Kam kráčí české telekom. sítě Srní
Umění prezentace.
Rétorika Etymologie Dialektologie
MÉDIA II Mediální trh. Tiskový trh Je regulován velmi volně, k vydávání je potřebná pouze registrace. Vývoj deníků směřoval k postupnému grafickému zpřehlednění,
funkce médií ve společnosti moc médií
Neverbální komunikace
Anotace Materiál slouží k: objasnění pojmu MÉDIA rozšíření povědomí o nich Zdokonalení schopnosti třídit jednotlivá média pochopení významu médií v lidském.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Téma: Práce se zdroji Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
PROPAGACE PRÁCE SEKTOROVÉ RADY, JEJÍCH VÝSTUPŮ A CELÉ ZAKÁZKY NSK2.
Masmédia Budoucnost médií veřejné služby
Hodnocení ústní prezentace Mgr. Petra Janečková šk. r. 2007/2008
Metodické pokyny pro předmět Tlumočnický proseminář
ZÁKLADNÍ INFORMACE O REKLAMĚ Reklama TV spot Rozhlasový spot Billboard Leták ve schránce Inzerce v novinách Reklama v časopisech Bannery na internetu Spam.
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
KOMUNIKACE OLGA BÜRGEROVÁ. CÍLE:  VÝZNAM PRVNÍHO DOJMU  UMĚT NAVÁZAT KONTAKT.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Mediální plán Lze ho definovat jako dokument určující, jaká média a kdy se nakoupí, za jakou cenu a jaké by měla přinést výsledky. Zahrnuje průběhové diagramy,
Dagmar Strejčková Jazykový rozbor 1 Dagmar Strejčková
Mediální systém jeden ze subsystémů sociálního systému (soustava elementů n. subsystémů, institucí a jednotek v sociálních rolích) Slovník. Med kom., s.
Alternativní a augmentativní komunikace
Jak sestavit referát „Kuchařka“ pro žáky.
JAZYKOVĚDA JAZYKOVÉ PŘÍRUČKY
Alternativní a augmentativní komunikace
Zpravodajská licence, par. 12 Občanského zákoníku Fyzická osoba má právo na ochranu projevů osobní povahy, proto mohou být použity nebo pořízeny jen se.
Styl řečnický Marcela Jurková.
Digitalizace v ČR ISSS, Hradec Králové, duben 2005.
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
VÝUKA VÝSLOVNOSTI VE SKUPINÁCH RUSKY MLUVÍCÍCH STUDENTŮ
= prostředek lidské komunikace
Masová komunikace 2 PhDr. Hana Slámová,Ph.D.. * Odbor médií a audiovize MK ČR * audiovize/default.htm
Média. Tištěná Velkoplošná Audio a audiovizuální Elektronická 3D.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
Název SŠ: SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Stylistika: Slohotvorní činitelé Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Eva Cigániková AUTOR: Mgr. Eva Cigániková VY_32_INOVACE_OV,7_17_MÉDIA.
Oblíbený předmět Public Relations Koudelová Lenka, 1.A.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu Moderní škola Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2 Inovace a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_94 Licence: CC BY-NC-SA 3.0 Jméno autora:
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Vynálezy přírody Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Motivace praktické výuky uměním, společenskými a přírodními.
KULTURA OSOBNÍHO PROJEVU Střední škola obchodně technická s. r. o. Mgr. Marta Fojtíková.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_8_10_ Test,komunikace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Efektivní komunikace – cesta k úspěchu Modul II - Komunikace
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
PROSLOV Mgr. Michal Oblouk.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
  Rozdílné tradice analýzy 5. 04/04/11     1.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
KOMUNIKACE Zápis do sešitu
Tiskový mluvčí ZUR 295 Tereza Fojtová, tisková mluvčí MU
Projev a image prezentujícího
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
Masová média a jejich vliv
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Psychologické působení propagace
Současné trendy důraz na kontinuitu předškolního a počátečního školního rozvoje teorie emergentního rozvoje gramotnosti předškolní období – diskuse o systematické.
STYL PROJEVŮ MLUVENÝCH A PSANÝCH
Publicistický styl Reportáž. Publicistický styl Reportáž.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
SOCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Sociální komunikace.
Multimediální technika – úvod
Transkript prezentace:

Specifika rozhlasu a televize Mediální výchova

Postavení R a TV v mediálním systému TISK čtenářská veřejnost (do konce 19. stol.) individualita, identita publika AUDIOVIZUÁLNÍ MÉDIA masové publikum masa (H. Blumer) žádná společná identita izolovaní jednici

Postavení R a TV v mediálním systému - regulace TISK minimální regulace může jej vydávat téměř každý média společensky přínosná, ale ne média veřejné služby AUDIOVIZUÁLNÍ MÉDIA značná regulace – kmitočtové spektrum (ČRTÚ), licence (RRTV) média veřejné služby – zákon č. 483/1991 Sb. a 484/1991 Sb.

Postavení R a TV v mediálním systému TISK od obecného ke konkrétnímu stálost psaného projevu opakovatelná recepce AUDIOVIZUÁLNÍ MÉDIA od konkrétního k obecnému pomíjivost zvuku a obrazu nutnost jasnosti sdělení

Specifika rozhlasu akusticko-auditivní princip komunikace formou mluveného slova jednosměrná povaha komunikace kapacita sluchového vnímání je omezená kulisový poslech, proudové vysílání

Pravidla pro práci v rozhlase přizpůsobení intonace, tempa řeči přesná artikulace jednoduchá stylistika jedna věta = jedna myšlenka redundance

Pravidla pro práci v rozhlase jednoduché, jasné a jednoznačné sdělení zvážit užití cizích a nesrozumitelných slov číselných údajů synonym přímých řečí dvojsmyslných výrazů

Pravidla pro práci v rozhlase jednoduchý jazyk činný rod logická struktura sdělení ne moc informací a údajů

Specifika televize obrazová a zvuková složka audiovizuální vnímání je člověku přirozené snadnější udržení pozornosti jednosměrná komunikace

Specifika televize obrazová složka zvuková složka skladebné prostředky záběry (detail – celek) infografika (mapy, grafy apod.) grafické předěly (znělky) zvuková složka synchron, asynchron, stand-up skladebné prostředky

Pravdila pro práci v televizi jednoduchá, jasná a logická stavba sdělení soulad zvuku a obrazu X alokuce, ilustrace, superpozice jednoduchý jazyk (krátké věty, podobná pravidla jako v rozhlasu) – viz slide č. 7 a 8

Děkuji za pozornost!