Postoje zSklon ustáleným způsobem reagovat na osoby, předměty, situace i na sebe sama. zRegulují naše jednání a prožívání. zPostoj má 3 složky: -kognitivní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Vůle, motivace Škola: Cyrilometodějské gymnázium a střední odborná škola pedagogická Brno Označení: CZ.1.07/1.5.00/ , VY_32_INOVACE_nov09 Autor Mgr.
Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu CZ.1.07/1.1.04/
„SNAHA PŘIMĚT SPOTŘEBITELE, ABY JEDNAL PROTI SVÉ VŮLI, JE ZTRÁTA ČASU.“ JEROME E. MC CARTHY Psychologické vlivy působící na jednotlivce.
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Psychické stavy.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17.
PSYCHICKÉ JEVY.
Motivace.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Psychologické vlivy a utváření mínění
Vymezení, funkce, zdroje
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY © Spurný, O ČEM TO BUDE?  PROČ  PROČ SOCIÁLNÍ SKUPINY, JEJICH VÝZNAM PRO JEDINCE, PRO PRAXI?  JAK  JAK ČLENÍME SOCIÁLNÍ.
Emoce (city).
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
OSOBNOST.
CHOVÁNÍ = činnost, která spojuje člověka s prostředím.
Personální management
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
Sociální vztahy Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace Interakce Interpersonální vztahy Sociální vztahy.
Sociálně patologické jevy
(komentovaný přehled)
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
Psychologie II Sociální psychologie
Prace : Alish Sarsenali Kontrol: Ingrid Matošková Praha 2014 Predmet : Psyhologia.
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
Interpersonální přitažlivost
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Osobnost – situace – predikce chování
Motivace Motivace-aneb nestavějte domeček z karet Motivace je psychický proces vedoucí k energetizaci organismu. psychický Motivace usměrňuje naše chování.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
Vůle.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Moje práva – tvoje práva Petr Machala. tam, kde začíná svoboda druhého vzájemné respektování práv je prospěšné pro obě strany, jinak… Víte, kde končí.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Psychologické aspekty zdraví
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Základy sociální psychologie
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
DRAMATERAPIE VY_52_INOVACE_ února 2014
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Psychické procesy a stavy osobnosti. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola.
Konflikt  Náročná situace, střetnutí protichůdných sil na cestě k cíli.  Situace, v níž je nutno vybrat z určitých variant či alternativ  Do konfliktu.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
Konflikt Vypracovala : Monika Arsenjevová Datum: 5.října 2012.
Výchova (definice) celoživotní společenský proces ovlivňování osobnosti…. proces záměrného působení na osobnost člověka… směřující k cíli vzájemné působení.
SEBEPOZNÁNÍ JÁ Mgr. Michal Oblouk.
Mgr.Michal Vičar Emoce.
PSYCHOLOGIE ZÁTĚŽE Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Vztahy mezi lidmi Percepce a komunikace Sociální a masová komunikace
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
MOTIVACE.
MOTIVACE Zora Syslová.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Teorie a metodika výchovy seminář 1
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Náročné životní situace
Jak na jazyky.
Transkript prezentace:

Postoje zSklon ustáleným způsobem reagovat na osoby, předměty, situace i na sebe sama. zRegulují naše jednání a prožívání. zPostoj má 3 složky: -kognitivní -afektivní -konativní

Funkce postojů zFunkce instrumentální zHodnotová funkce zObranná funkce zSociálně-adjustační funkce

Utváření postojů zV procesu uspokojování potřeb zVlivem sociálního učení zSkupinové normy zPostoje nejsou definitivní, stále se dotváří, můžou se měnit. zKognitivní disonance- rozpor mezi jednotlivými složkami postoje.

Persuáze- přesvědčování zMá velký vliv při změně postojů zPoužívá se v reklamě- 6 kroků: - sdělení persuazní zprávy - věnování pozornosti - pochopení významu - způsob podání - zapamatování argumentů - nové chování

Faktory ovlivňující změnu postojů zProměnné týkající se zdroje zProměnné týkající se sdělení zProměnné týkající se příjemce sdělení

Altruismus zAltruistický čin- spontánní čin pro druhého, bez očekávání toho, že nám to bude vraceno. zDůvody: - vrozenost - sociální normy - sociální výměna - empatie

Altruismus a divácký vliv zRedukce rychlosti pomáhat zIndividuální interpretace situace zAtribuce altruismu- kdo si pomoc zaslouží, komu pomůžeme? - důležitá je příčina nesnází - ten, na kom nám záleží - tomu, na kom jsme se provinili - pohlaví

Afiliace zDruživost zCo k tomuto sociálnímu jevu vede? -instinkt -vrozené determinanty -učení -uspokojování potřeb

Situace navozující afiliaci zSituace vzbuzující úzkost zTeorie sociálního srovnávání zSituace nejistoty zTeorie sociální výměny

Osamocení a afiliace zSamota- záměrný stav zOsamění- stav navozený, nežádoucí zSociální izolace zEmocionální izolace

Atraktivita zJde o ocenění jiné osoby zAtraktivita fyzická zAtraktivita osobní zPředpoklady atraktivity: - podobné názory - fyzická přitažlivost - veselí a spokojenost - lidé, co nám vrací naši oblibu - blízkost

Zátěžové situace zJsou subjektivní, záleží na okamžitém naladění zKaždý je prožívá jinak - někdo jako výzvu - jako otravu - jako něco ohrožujícího

Frustrace zZmaření úsilí směřujícího k cíli zPřekážky: - vnitřní - vnější - úkolová - personální zZvadání frustrace: -zvýšené úsilí - změna prostředku k dosažení cíle.

Konflikt zSouboj motivů, cílů zNa jedince působí 2 motivy najednou a není schopen je oba sledovat zapetence x apetence vzniká mezi 2 kladnými cíli zaverze x averze konflikt mezi 2 zápornými cíli zapetence x averze stejný cíl ve stejnou dobu přitahuje a odpuzuje