RaVys – Strategie I Strategie podniku v globálním světě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
VY_32_INOVACE_ Tržní mechanismus.
Strategie podniku v globálním světě
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Systémové pojetí manažerské práce
Strategie podniku v globálním světě
Strategie podniku v globálním světě
Inovace bakalářského studijního programu v kontextu Boloňského procesu s důrazem na výsledky učení CZ.2.17/3.1.00/32599 Vysoká škola regionálního rozvoje.
Audit administrativních činností
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Význam informací v podnikání
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
Strategické plánování při zakládání spin-off
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Paradigmata strategického myšlení
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
Vybrané metody analýzy
Koncepce marketingového řízení
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Ekonomie kolem nás EKONOMIE Ekonomie kolem nás 1. přednáška Eva Tomášková Katedra národního hospodářství Eva Tomášková
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
MARKETING.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Prosperita organizace
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Hledání rovnováhy mezi podnikatelským subjektem a zákazníkem Seminář ČMS Říjen 2012.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zajištění dostupnosti produktu Informování zákazníka a objednávka
Důvody vstupu na zahraniční trhy
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
Pojetí nákladů a výnosů v účetnictví. Základní otázky podnikatelského procesu Je výše oběti racionální (odpovídající) získanému prospěchu? Podnikatelský.
POSTAVENÍ FIRMY - Rizika povolání FIRMA ORGANIZACE LIDSKÝ FAKTOR CÍLE Ekonomie Politika Ekologie Legislativa Trh Riziko v centrálně řízené ekonomice v.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
ŘÍZENÍ INOVACÍ A ZMĚN Katedra managementu Ing. Miloš Krejčí
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
6. Koncepce řízení projektů
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Tržní prostředí.
Model strategie marketingového mixu
Charakteristika a podmínky dokonalé konkurence
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Digitální učební materiál
Zavádění informačních systémů
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

RaVys – Strategie I Strategie podniku v globálním světě

RaVys – Strategi I Současná fáze vývoje systémů řízení (M. Zelený) I. – Důraz na konečný produkt II. – Důraz na proces (TQM..) III. – Změny procesů – reinženýring, procesní podnik IV. – Rozšířený proces – sítě dodavatelů, supply management V. – Redistribuce procesů – outsourcing VI. – Re. fáze - Recycle. Recover. Reduce. Reuse. Remanufacture. Redeploy. Innovate. Life-cycle

RaVys – Strategi I VI. Fáze vývoje systémů řízení: Výrobní proces je rozšířený o dodavatelské i spotřebitelské sítě, některé operace a subprocesy jsou geograficky distribuovány (outsourcing), atp. Hlavním rysem je ovšem recyklace již použitých výrobků a jejich demontáž pro záchranu a znovupoužití vstupních materiálů a surovin. Současně s recyklací probíhá i adaptace a obnova potřebných znalostí (koordinace procesů). Výsledkem je koncepce neustále se učícího, sebeobnovujícího podniku, který minimálně zatěžuje prostředí, je úsporný v energii, materiálu i lidské práci, a otvírá možnosti novým podnikatelským modelům, výrobkům a službám.

RaVys – Strategi I Životní cyklus podniku Zákazník stimuluje inovace, inovace modifikují procesy, realizace procesů vede k finančním výsledkům, které měří náš úspěch v uspokojování zákazníka a celý cyklus ZIPF se tak opakuje.

RaVys – Strategi I

Podnik jako živý organismus- strategie Strategie je to, co podnik dělá – a co podnik dělá, je jeho strategie.

RaVys – Strategi I Kvalita a strategie

RaVys – Strategi I Co je to kvalita? Kvalita není atributem výrobku nebo služby Kvalita je vlastnictvím zákazníka a vytvářena na trhu Kvalita musí přidávat hodnotu Kvalita neexistuje samo o sobě, je to směsice několika rozměrů

RaVys – Strategi I Posun od strategie „Nebo“ k strategii „A“ Globální výrobceGlobální zákazníkNáklady NEBO kvalitaA kvalita NEBO rychlostA rychlost NEBO spolehlivostA spolehlivost NEBO …A … Zdarma, perfektně a hnedZákazníci chtějí vše!!! Od vnucované strategie NEBO k požadované strategii A Od koncepce inženýrské ke koncepci zákaznické.

RaVys – Strategi I Posun od strategie „Nebo“ k strategii „A“ Rychle, perfektně a hned: dimenze GMP Uspokojit globálnho zákazník není snadné. Dodat nízké náklady, vysokou kvalitu a působivou rychlost vyžaduje nové, globální efektivní systémy řízení. Nazýváme je Global Management Paradigm (GMP). 10 dimenzí GMP 1. Horizontální korporace 2. Reinženýring procesů 3. Masová kustomizace 4. Autonomní týmy nebo buňky 5. Integrace zákazníka 6. Interní trh 7. Integrace a alokace dodavatelů 8. Eliminace kompromisů 9. Management otevřených knih 10.Firemní kinetika

RaVys – Strategi I Vyvážení způsobilosti, procesů, času a ceny Jak je to navrženo – Užitečnost, způsobilost pro použití Jak je to vyrobeno – Výkonnost, spolehlivost Jak je to dodáno – Čas a pohodlí Jaká je cena – Přidaná hodnota B Proces Jak vyrobeno? Čas Jak dodáno? Způsobilost Jak navrženo? Přidaná hodnota Jaká je cena?

RaVys – Strategi I „Smějící se křivka“ Stana Shih Přidaná hodnota Nízká Vysoká R & D p r o d e j v ý r o b a Supply-chain procesy s e r v i s m o n t á ž Dnešek

RaVys – Strategi I Veškerá kvalita je relativní Všechny kvalita je relativní (subjektivní), nikoli absolutní (objektivní). Každá kvalita má "referenční bod", individuálně určený kulturními, technologickými a ekonomickými rozměry. T ento referenční bod je "ideál", žádoucí a často nedosahující vnitřního nebo vnějšího srovnání. Protože se jedná o "Ideální bod ", můžeme měřit vzdálenosti: jak daleko jsme od našeho nejlepšího výkonu, od naší konkurence, z ideální rovnováh y, od uspokojení zákazníka... Internal srovnání External srovnání

RaVys – Strategi I Měření vzdálenosti od ideálu B Proces Jak vyrobeno? Čas Jak dodáno? Zpúsobilost Jak navrženo? Přidaná hodnota Jaká je cena? Ideální rovnováha Naše rovnováha Konkurenční rovnováha

RaVys – Strategi I Co je to kvalita? Kvalita je proces odstraňování kompromisů mezi způsobilostí, procesem, časem a cenou. Vždy, když zákazník musí přijímat kompromisy mezi tím, jak je navrženo, uděláno, dodáno a za jakou cenu, kvalita produktu či služby nemůže být uspokojivá. Samotná existence kompromisů je neslučitelná s vysokou kvalitou. Kompromisně založená kvalita je pouze obvykle přijímaná v daném kontextu. Kompromisně volná kvalita je nespornou preferencí každého jednotlivce. Zdarma, perfektně a hned

RaVys – Strategi I Masová kustomizace Hromadná výroba Zákaznická řešení Špatné vlastnosti Výborné vlastnosti Nízké náklady Vysoké náklady Masová kustomizace

RaVys – Strategi I Masová kustomizace Masová kustomizace je dobrým příkladem zvyšování hodnoty pro zákazníka je vodítko pro inovační proces. Masová kustomizace (MC) představuje nový způsob, porozumění (vyvolávající zákaznické preference), navrhování, provádění (výroba a distribuce) a provozování (prodej a použití) procesů, výrobků a služeb: vhodné, individuální a přizpůsobené pro konkrétní zákazníky, ale za náklady masové produkce, používající standardizované položky. MC vzniká spojením dvou tradičních přístupů – masové produkce a zákaznických řešení. MC zachovává nejlepší vlastnosti obou – nízká cena vhodnost použití. MC vytváří moderní výhody pro podnikání a zákazníky: Nejprve prodat, pak produkovat: cash na začátku výroby Žádné zásoby hotových výrobků Žádné prodejny, žádné neprodané nebo vrácené zboží Známý zákazník Žádní zprostředkovatelé

RaVys – Strategi I Vytváření strategie podniku

RaVys – Strategi I Definice strategie Plán naplnění mise společnosti Množina firemních cílů a představ o jejich naplnění Scénáře budoucího vývoje a reakce ne různé podoby vývoje ….. Koncept – realizovaný systémem řízení v podniku přinášející úspěšnost (ekonomickou, časovou, potenciál)

RaVys – Strategi I Vytvořte si svoji originální strategii Strategie založená na Hodnotové inovaci – strategie odlišnosti, individuality – neporovnává se s konkurencí ale přináší nový skokový přírůstek přidané hodnoty a tím otvírá nový tržní prostor Stejný důraz je kladen na hodnotu i na inovaci (změna z Nebo na A) Standardní pojetí strategie je založeno na předpokladu nutnosti soutěže v rámci daného prostředí – strukturalistické pojetí Hodnotová inovace boří hranice trhu, struktury a konkurence – ty se rekonstruují - rekonstrukcionistické pojetí

RaVys – Strategi I Porovnání strategií Strukturalistické pojetíHodnotová inovace Soutěžte v rámci existujícího tržního prostoru Vytvořte si vlastní svrchovaný tržní prostor Porazte konkurentyVyřaďte konkurenty ze hry Využijte existující poptávkyVytvořte novou poptávku a využijte ji Volte mezi parametry - NEBOProlomte dilema rozhodování, volte A Vytvořte systém řízení firmy dle strategie NEBO Vytvořte systém řízení firmy dle strategie A

RaVys – Strategi I Vytváření strategie