Ludmila Claussová Czech Film Commission

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Úloha státu v tržní ekonomice
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
ZKUŠENOSTI S VYUŽÍVÁNÍM PŘEDVSTUPNÍ POMOCI EU PHARE / ISPA Ministerstvo financí Centrum pro zahraniční pomoc Ing. Ludmila LEFNEROVÁ.
Film jako nástroj marketingu destinace - shrnutí.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
Změny v podpoře pro období Ing. Marian Piecha, Ph.D., LLM | generální ředitel Brno, 8. října 2013.
Kraj Vysočina Projekt ROWANet Stav k RK , př. 1
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Program švýcarsko-české spolupráce Ministerstvo financí - Národní koordinační jednotka.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic
„Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech“
Tento projekt je spolufinancovaný z Evropského fondu regionálního rozvoje. Akce se koná v rámci Programu cezhraničnej spolupráce SR-ČR pod názvem.
Odbor kultury, památkové péče a cestovního ruchu Oddělení cestovního ruchu
Hospodářská komora hlavního města Prahy Partnerství je součást zdravého podnikání Prezentace pro Městskou část Praha 13.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Pomáháme neziskovkám Významný projekt Olomouckého kraje
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Mgr. Alena Lehmannová Nýrsko PROGRAMY PODPORY EKOLOGICKY ŠETRNÝ CESTOVNÍ RUCH, OCHRANA ŽP.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
Projekt Brno-Zdravé město přínos občanům v rámci veřejné správy
Partnerství se soukromým sektorem v rozvojové spolupráci Michal Kaplan Česká rozvojová agentura Kulatý stůl na MZV Praha,
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU Zájmové sdružení právnických osob OK4EU.
Destinační management turistické oblasti Jeseníky (Jeseníky-východ)
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
POZNÁMKA: Pokud chcete změnit obrázek na tomto snímku, vyberte obrázek a odstraňte ho. Potom klikněte na ikonu Obrázek v zástupném textu a vložte vlastní.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Portál - kultura a historie Prahy Ivan Seyček Miroslav Váňa Lada Králová Magistrát hl. m. Prahy ePraha ISSS/LORIS/V4DIS Portál – kultura.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce Ing. Petra Murycová, oddělení Evropské unie, MPSV.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech Ing. Zdeněk Vašák RP MMR NUTS.
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic Fórum Evropský rok aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012 Ing. Blanka Miksová Praha,
VEŘEJNÁ EKONOMIKA A SPRÁVA
Společný regionální operační program PRIORITA 4 Cestovní ruch Opatření 4.1 Rozvoj služeb pro cestovní ruch Podopatření Podpora regionálních a místních.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Opatření 2.2. Rozvoj informačních a komunikačních technologií v regionech.
Luhačovské Zálesí, o.p.s. Prezentace společnosti.
Operační program Průmysl a podnikání 2004 – 2006 Výsledky, hodnocení a dopady pro nové programovací období 2007– června 2009 Praha.
Regionalistika 2 Základní nástroje a možnosti rozvoje území.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Destinační management TO Poodří - Moravské Kravařsko Konference Kunín 9. června
Fond mikroprojektů Euroregionu Praděd Porovnání podmínek Fondu v rámci programu OPPS a nového programu Interreg V-A
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Koncepce účinnější podpory umění Ministerstvo kultury 4. dubna 2007 Marta Smolíková.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Veřejné rozpočty Mgr. Oldřich Hájek.
ŽIVÝ KRAJ – DESTINAČNÍ AGENTURA PRO KARLOVARSKÝ KRAJ, Z.S.
Jana Vavryčuková manažerka
FILMOVÉ KANCELÁŘE Ludmila Claussová
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Prioritní osa 2 Interreg V-A Česká republika – Polsko Společný sekretariát, Hálkova 2, Olomouc
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Michal Šperling - EUREDIS
Úvod, základní principy a cíle
ZASTOUPENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE PŘI EU
Informace o Programu švýcarsko-české spolupráce
Postavení CR v hospodářství
Organizačně-právní podmínky fungování ekonomiky cestovního ruchu v Polsku Dr. Piotr Gryszel, Ph.D.
Svaz měst a obcí ČR Základní informace o činnosti
Filmové obce a spolupráce s filmaři
Transkript prezentace:

Ludmila Claussová Czech Film Commission Film a marketing destinace czech film commission 22. 11. 2011 Fórum cestovního ruchu 2011 Ludmila Claussová Czech Film Commission

Proč lákat filmová natáčení / Synergie Globální průmyslové odvětví – snadná migrace výroby filmů bez nutnosti náročné a nákladné průmyslové infrastruktury Ekonomický přínos v podobě finančních prostředků vynaložených na výrobu filmu Zaměstnanost – podpora místní zaměstnanosti, zejména kvalifikovaných, mzdově náročných pracovních míst Cestovní ruch – marketing destinace, propojení s kampaněmi na podporu cestovního ruchu Regiony – podpora zaměstnanosti, ekonomické efekty, marketing Služby a řemesla – podpora malých a středních podniků (SME) a živnostníků, podpora a rozvoj speciálních typů řemesel Technologie – synergie rozvoje technologií v AV průmyslu a v jiných odvětvích Kultura – využití a podpora různých odvětví kultury, vyjádření kulturní identity “Čisté“ odvětví – zanedbatelný negativní dopad na životní prostředí

Marketing destinace pro natáčení Státy a regiony po celém světě mají z výše uvedených důvodů zájem o přilákání AV produkcí do svého teritoria Marketing „filmové destinace“ zajišťují zejména kanceláře film commissions Nástroje marketingu: Pravidelná účast na odborných akcích (filmové a lokační trhy, filmové festivaly) Aktivní vyhledávání filmových projektů a jednání s produkčními společnostmi Internetové prezentace Location / Production Guide – online/print/elektronické publikace Pořádání fam tripů aj.

Kanceláře film commission Kanceláře film commission nebo film office jako standardní organizace po celém světě AFCI (Association Film Commissioners International) – přes 300 členů na celém světě EUFCN (European Film Commissions Network) – 80 členů z 24 evropských zemí Zřízení a ukotvení: Zřizovány vládami jako filmové kanceláře na národní, regionální nebo komunální úrovni Ukotveny zejména v institucích typu ministerstvo kultury / obchodu a průmyslu, úřady místní samosprávy, destinační agentury, investiční agentury apod. Úloha: přilákat audiovizuální aktivity do svého teritoria a působit jako konzultant a prostředník usnadňující veškeré aktivity související s AV produkcí První film commission v USA již na konci 40. let 20. století

ČR jako filmová destinace Tradice, zkušenost, profesionalita, kreativita Množství a kvalita filmových štábů (možnost zajištění několika velkých natáčení zároveň) Vysoce rozvinutá filmová infrastruktura (ateliéry, dodavatelé filmové techniky, postprodukce, speciální efekty aj.) Různorodost a snadná dostupnost lokací (různorodost motivů, architektonických stylů a epoch, 4 roční období, přírodní motivy atd.) Nižší náklady + pobídky Jedinečný poměr cena-výkon

„Pobídky“ Program podpory filmového průmyslu (PPFP), www.ppfp.cz, zaveden v červnu 2010 Administruje Ministerstvo kultury ČR Forma: vratka až 20% z nákladů vynaložených v ČR; vyplacení až po ukončení a auditu produkce v ČR Způsobilé projekty: hraný, animovaný a dokumentární film určený pro kinodistribuci, televizní filmy a seriály Podmínky: splnění kulturního testu dle požadavků EU, minimální vynaložené náklady v ČR, 75% financování doloženo 2010: 21 projektů s pobídkami v celkové výši téměř 178 mil. Kč (odpovídá uznatelným nákladům přes 905 mil. Kč) 2011: 35 projektů, rozpočet PPFP 300 mil. Kč

Czech Film Commission Založena 2004 v rámci nevládní neziskové o.p.s. Česká filmová komora Financování: Ministerstvo kultury, MHMP, soukromé zdroje, granty (Vyšegrad, ČNFB) Úlohy a aktivity: Marketing ČR jako destinace natáčení Marketing lokací, filmových služeb a personálu Informace a konzultace pro příchozí producenty Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a orgány veřejné správy Aktivní tvorba prostředí přátelského pro natáčení Networking, dlouhodobá péče o kontakty www.filmcommission.cz

Regionální kancelář film commission Marketing regionu jako atraktivní destinace natáčení, marketing lokací, filmových a obecných služeb v regionu Informace a konzultace pro příchozí filmaře o lokacích, povoleních, dodavatelích služeb atd. Lokační servis – podpora při vyhledávání vhodných lokacích a vyjednávání s jejich správci Funkce prostředníka mezi filmovým sektorem a regionálními orgány veřejné správy Správce „regionálních pobídek“ – např. dohody s místními dodavateli na slevách, granty, vratky apod. Systematické a dlouhodobé informování veřejnosti – pozitivní PR o přínosech natáčení Koordinace aktivit s národní film commission

Czechtourism ↔ Czech film commission CzechTourism – marketing ČR jako turistické destinace za využití přítomnosti filmových a televizních projektů – Díky Czech Film Commission usnadněný přístup k projektům a produkčním společnostem, usnadněná komunikace s producenty Czech Film Commission – marketing ČR jako destinace pro natáčení za podpory CzT zejména formou: Společné organizace fam tripů a prohlídek lokací pro zahraniční i domácí filmové profesionály Tvorby společných propagačních materiálů zaměřených a) na odbornou (filmovou) veřejnost, např. publikace „Location Guide“, nebo b) širokou, laickou veřejnost, např. „filmové mapy“ Vzájemné podpory při účasti na veletrzích, filmových festivalech a jiných odborných akcích

czech film commission Česká filmová komora o. p. s czech film commission Česká filmová komora o.p.s. Národní 28, Praha 1 tel. 221 105 254, 724 329 956 info@filmcommission.cz www.filmcommission.cz