ANALÝZA IMAGE časopisu Marketing & komunikace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VSTUPNÍ ANALÝZY A PRŮZKUM CÍLOVÝCH SKUPIN 1 Projekt HC 198/10 Sledování krátkodobých trendů v poptávce po pracovní síle.
Advertisements

Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
Optimalizace online prezentací v závislosti na vlastnostech produktů David Novák.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
S námi máte informační předstih!
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 16. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
, Elektronické služby knihoven prakticky, Praha Portál STM Lucie Hejná Státní technická knihovna
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
PŘÍKLAD * SOUČÁST POMŮCKY
4. KONSTRUKCE DOTAZNÍKU Pravidla a doporučení.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Didaktické prostředky
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Spotřebitelský výzkum
KVALITATIVNÍ VÝZKUM.
ManagerWeb.cz » 1 Moderní řízení - jediný manažerský digest na českém trhu Moderní řízení je měsíčník poskytující výběr zahraničního i domácího know-how.
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_07.
Seminární práce N_TiM/pMPH.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_12.
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Skupinové interview (Focus group)
ManagerWeb.cz » 1 Finanční Management - jediný časopis pro vrcholové finanční řízení firem Finanční Management je měsíčník zabývající se všemi stránkami.
doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. prof. Ing. Radim Farana, CSc.
ManagerWeb.cz » 1 Právní rádce - leader na trhu právních informací Právní rádce je měsíčník informující o nových právních úpravách, poskytuje výklady a.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Mediální monitoring, screening a audit
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Monitoring médií Přednáška od 12:15 do 13: PaedDr.Emil Hanousek,CSc., :: Ing. Martin Švehla
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vedoucí práce: Ing. Pavel Štrach, Ph.D et Ph.D Autorka: Bc. Michaela Hozdeková, DiS.
Prezentace časopisu Vydavatel: ECONOMIA a.s. – leader na trhu ekonomických a odborných periodik v ČR.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
» 1 Bankovnictví Odborný časopis pro profesionální finance Měsíčník je zaměřen na vyšší a top management odpovědný za řízení a tržní úspěch.
Výzkum veřejného mínění
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Projekt Mapa školy Jihlava,
MPH_FMAN Finanční management jaro 2016
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
Zkrácený název projektu: „Rozvoj kompetencí“
Časopis pro profesionály ve stavebnictví
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

ANALÝZA IMAGE časopisu Marketing & komunikace

Členové týmu Kristýna Pokorná Petra Cigošová Radim Švehla Kateřina Jurašková 3.11.2008 2OP541

Obsah 1. Zadání projektu 2. Teorie image 3. Cíle výzkumu 4. Předmět výzkumu 5. Časopis Marketing & komunikace 6. Metodika 7. Zkoumaný vzorek 8. Lokalizace 9. Časový plán 10. Cena 11. Závěr 12. Zdroje 3.11.2008 2OP541

Zadání projektu „Cílem výzkumu je analýza image časopisu Marketing a komunikace v konkurenčním poli v jednotlivých dimenzích (určit konkurenční pole a odpovídající dimenze) a prohloubení charakteristik cílových skupin čtenářů jako podklad pro další zaměření časopisu a upřesnění komunikační strategie.“ 3.11.2008 2OP541

Teorie image Pojem „Image“ Poprvé použit v 50. letech 20. stol. Významná součást psychologie trhu a reklamy Sociálně podmíněn „Souhrn představ, pocitů, postojů, názorů, jež spojuje člověka s určitými věcmi, osobnostmi či událostmi“ 3.11.2008 2OP541

Teorie image 3 základní stránky image: Kognitivní (znalost produktu) Afektivní (emocionální prvky, které se vážou ke značce) Konativní (tendence ke koupi, užívání apod.) 3.11.2008 2OP541

Teorie image Analýza image „Komplexní metoda zkoumání účinnosti propagačních prostředků i celkových komunikačních koncepcí “ 3.11.2008 2OP541

Teorie image - metody analýzy Individuální psychologická explorace Asociační postupy Větné doplňování Projektivní obrazové testy Fyziognomické postupy Testy barev a tvarů Škálovací postupy 3.11.2008 2OP541

Cíle výzkumu Analýza image časopisu Marketing & komunikace v konkurenčním poli v jednotlivých dimenzích Prohloubení charakteristik cílových skupin čtenářů jako podklad pro další zaměření časopisu a upřesnění komunikační strategie 3.11.2008 2OP541

Předmět výzkumu 1. Zjistit vnímání image časopisu Marketing & komunikace mezi čtenáři marketingových publikací v porovnání s hlavními konkurenčními periodiky: Trend Marketing, Marketing Magazine 2. Zjistit potřeby a přání čtenáře magazínu s tématikou zaměřenou na marketing, reklamu a média jako podklad pro další zaměření časopisu 3. Analýza cílových skupin čtenářů za účelem bližšího poznání daných segmentů 3.11.2008 2OP541

Časopis Marketing & komunikace Odborné periodikum s marketingovou tematikou Vydává Česká marketingová společnost (ČMS) Vychází od roku 1990 Čtvrtletník Předplatné: 340 Kč/rok, ČMS zdarma Náklad: 1500 výtisků Usnadňuje komunikaci mezi členy ČMS 3.11.2008 2OP541

Časopis M&K - podoba Formát A4 32 stran + obálka Od roku 2007 nová grafická podoba Plnobarevné provedení Tisk na křídový papír Zpracovatelem: Visual Agency Jihlava 3.11.2008 2OP541

Časopis M&K - obsah Teoretické poznatky Výsledky marketingových výzkumů Nové trendy v marketingové praxi Recenze Každé číslo je tématicky zaměřeno Součástí inzerce Přispívají členové ČMS a odborníci z marketingové praxe 3.11.2008 2OP541

Časopis M&K – www.mandk.cz 3.11.2008 2OP541

Časopis M&K – konkurenční pole Užší – měsíčníky: Marketing Magazine Trend Marketing Širší – týdeníky: Marketing&Media Strategie Jediný časopis, který je vydáván nekomerční organizací 3.11.2008 2OP541

Marketing Magazine Vydává Mladá fronta a.s. Vznik: 1997 Počet stran: 64 + 4 Náklad: 5500 výtisků/měsíc v ČR Předplatné + volný prodej Předplatné: 990 Kč Téma moderního marketingu Magazínová forma, inzerce 3.11.2008 2OP541

Marketing magazine 3.11.2008 2OP541

TREND Marketing Vydává ECONOMIA a.s. Vznik: 2004 Počet stran: 58 + 4 Náklad: 7100 výtisků Cena 150 Kč, roční předplatné 1650 Kč Pro předplatitele k dispozici online archiv Cíl: seznámit čtenáře s novými trendy v marketingu a jeho řízení Doplňuje marketingový portál www.MaM.cz Součástí komerční přílohy 3.11.2008 2OP541

TREND Marketing 3.11.2008 2OP541

Metodika – dimenze hodnocení Stupeň odbornosti Rozsah tématiky Aktuálnost tématiky Využitelnost v praxi Grafické zpracování Množství reklamy Cena 3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Základní Doplňkové Individuální psychologická explorace Mini focus group (doplňující varianta) Doplňkové Polaritní profil Větné doplňování 3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Individuální psychologická explorace 16 individuálních rozhovorů Vzorky časopisů předem Důvody výběru: Možnost dotazovat i obtížně dosažitelné cílové skupiny Soustředěné dotazování Možnost uplatnit nejvolnější způsob dotazování 3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Mini Focus Group 4 respondenti + moderátor 4 skupiny Kombinace čtenáři a nečtenáři Důvody výběru: Zajištění názorové komplexnosti Vzájemná konfrontace názorů 3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Polaritní profil Postojová škála Baterie relevantních kritérií (bipolární nebo unipolární) 5-ti nebo sedmi stupňová hodnotící škála Grafické znázornění Důvody výběru: Zachycení subjektivních pocitů a domněnek respondenta Časté využití při analýze image 3.11.2008 2OP541

3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Větné doplňování Princip podobný asociačním testům Nedokončené věty Věty neutrální x přímo zaměřené na předmět zkoumání Důvody výběru: Spontánní rychlé odpovědi bez racionální korekce 3.11.2008 2OP541

Metodika - techniky Věty k doplnění: Časopis s marketingovou tématikou čtu, protože… Z marketingových časopisů čtu pravidelně/nejčastěji… Reklamu v marketingových časopisech považuji za… V marketingových časopisech nejdříve hledám… Marketingovým časopisům nesmí chybět… Na čtení marketingové tématiky mám obvykle čas… Čtení marketingových periodik zpravidla věnuji… (časový údaj) Nejvíce si na marketingových časopisech cením… Nejvíce mi na marketingových časopisech vadí… 3.11.2008 2OP541

Zkoumaný vzorek Individuální hloubkový rozhovor (16) + 4 mFGs Odborní pracovníci z oblasti marketingu (8) Pedagogové se spec. na marketing a příbuzné obory (4) Studenti SŠ a VŠ s marketingovou specializací (4) 3.11.2008 2OP541

Zkoumaný vzorek Odborní pracovníci z oblasti Marketingu (8) 4 čtenáři + 4 nečtenáři 2 mFGs: 2 X (2 čtenáři, 2 nečtenáři) Specifikace: Nedostatek volného času Chtějí svými znalostmi obstát v tvrdé konkurenci Hledají nové informace, poznatky 3.11.2008 2OP541

Zkoumaný vzorek Pedagogové se specializací na marketing a příbuzné obory (4) 2 čtenáři + 2 nečtenáři 1 mFG: 2 čtenáři, 2 nečtenáři Specifikace: Chtějí své teoretické znalosti rozšířit o praktické poznatky Držet krok se současnými marketingovými trendy 3.11.2008 2OP541

Zkoumaný vzorek Studenti SŠ a VŠ s marketingovou specializací (4) 2 čtenáři+ 2 nečtenáři 1 mFG: 2 čtenáři, 2 nečtenáři Specifikace Věk: 18 – 27 Marketingové časopisy berou jako doplňkovou literaturu ke studiu Sbírají informace ke svým seminárním popř. diplomovým pracím 3.11.2008 2OP541

Lokalizace výzkumu Praha Dostupnost Vyšší koncentrace cílových skupin 3.11.2008 2OP541

Časový plán Organizační zajištění výzkumu 5 pracovních dnů od potvrzení zakázky Zpracování podrobného návrhu scénáře 5 pracovních dnů Odsouhlasení scénáře zadavatelem 3 dny před realizací projektu Realizace individuálních hloubkových rozhovorů (popř. mFGs) dle dohody s klientem Odevzdání výstupů písemný výstup (7 pracovních dnů po ukončení sběru dat) prezentace výsledků: dle dohody s klientem 3.11.2008 2OP541

Cena Základní cena zahrnuje: Další náklady: Konzultace s klientem Organizační zajištění rozhovorů (databázi čtenářů časopisu M&K dodá klient) Technické zajištění Analýza výsledků a jejich interpretace Další náklady: Podnětné materiály (zajištění a dodávka testovaných periodik respondentům) Dle speciálních požadavků klienta 3.11.2008 2OP541

Cena - odhad 1. 16 individuálních hloubkových rozhovorů Cena za 1 rozhovor: Manažeři - 16 000 Kč (8x) Pedagogové - 12 000 Kč (4x) Studenti - 9 000 Kč (4x) Celková základní cena: 212 000 Kč 3.11.2008 2OP541

Cena - odhad 2. 4 mini Focus Groups Cena za 1 skupinu: Manažeři - 40 000Kč (2x) Pedagogové - 35 000 Kč (1x) Studenti - 30 000 Kč (1x) Celková základní cena: 145 000 Kč 3.11.2008 2OP541

Závěr Na základě výsledků získaných výzkumem zjistíme: Image časopisu ve srovnání s konkurencí Detailní charakteristiku cílových skupin Nové podněty pro další komunikační strategii 3.11.2008 2OP541

Zdroje Literatura: Vysekalová J., Herzmann J, Cír J., Výzkum efektivnosti komerční Komunikace, Praha 2004, VŠE Vysekalová J. a kol., Psychologie Reklamy, Praha 2007, Grada Přibová M. a kol., Marketingový výzkum v praxi, Praha 1996, Grada 3.11.2008 2OP541

Zdroje Internet a ostatní zdroje: Česká marketingová společnost. [on-line]. [cit. 2008-10-10] údaje dostupné z WWW: http://www.cms-cma.cz/?cat=6 Marketing & komunikace. [on-line]. [cit. 2008-12-10] údaje dostupné z WWW: http://www.mandk.cz/ Economia a.s. [on-line]. [cit. 2008-14-10] údaje dostupné z WWW: http://www.economia.cz/445/obsah-sekce/trend-marketing/ Mladá fronta a.s. [on-line]. [cit. 2008-14-10] údaje dostupné z WWW: http://mf.cz/scripts/detail.php?id=102263 Brožová O., konzultace 3.11.2008 2OP541

Otázky??? Děkujeme za pozornost!