Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Něco o pozorování Tereza Krajčová Lenka Prachařová Anna Rokytová
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A8 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Marketingový výzkum.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Spotřebitelský výzkum
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový Informační systém Ročník / obor.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Pedagogická diagnostika
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketing sportu obecná část
aneb Assessment Centre a Development Centre
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_10.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Výkladová prezentace pro podporu výkladu učitele.
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Management a řízení hotelu
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Rozhodování jako manažerská funkce
Živnostenský zákon a rejstřík II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání
Ostatní nástroje marketingového mixu služeb
Založení a vznik podniku II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ing. Lenka Bombera Piskačová
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Management a řízení hotelu
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor studia:III. ročník / Hotelnictví a turismus Vypracoval:Ing. Kovač Lukáš Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice (do – SŠHGS) Ověřeno : I. pololetí šk. r. 2013/2014 DUM 598 Klíčová slova: Pozorování, dotazování, rozhovor, brainstorming, experiment Anotace: Odborná prezentace pro podporu výkladu učitele na téma: Techniky marketingového výzkumu

Techniky marketingového výzkumu

Pozorování metoda, kdy poznáváme skutečnost na základě smyslového vnímání Laboratorní podmínky používáme při zavádění nových výrobků (porovnáváme parametry se starým nebo srovnatelným) Podle místní a časové návaznosti Přímé takové, které probíhá souběžně se zkoumaným dějem (např. frekvence zákazníků v prodejně či pozorování návštěvníků výstavy) Nepřímé vychází z realizovaného děje, analyzuje následky lidské činnosti ( analýza odpadků návštěvníků divadla)

Pozorování podle role pozorovatele Vnější pozorovatel stojí mimo zkoumaný proces (užíváme hlavně v propagaci, kde je cílem zjistit reakci zákazníka na různé propagační formy) Zúčastněné pozorovatel je součástí sledovaného jevu (člen skupiny osob pozorovaných při manipulaci s novými výrobky v průzkumové prodejně)

Pozorování Podle určení pozice pozorovatele Přímé účast pozorovatele a jeho úloha zveřejněny Skryté pozorovatel přejímá roli zákazníka, používá se při výcviku prodejního personálu výhodou pozorování – objektivní přesné údaje nevýhodou pozorování- neumožňuje zkoumat příčiny

Dotazování - průzkum Podstatou je pokládání otázek s cílem získat potřebné údaje k řešení výzkumného úkolu Podle způsobu kontaktu s dotazovaným rozlišujeme dotazování osobní, písemné, telefonické a elektronické osobní Důležité  navázání kontaktu „face to face“  vytvoření vhodné atmosféry rozhovoru  vedení rozhovoru tak, aby byl respondent motivován k odpovědím Výhodou - možnost výběru reprezentativního vzorku, vysoká návratnost dotazníků

Dotazování - průzkum písemné Důležité jednoznačně a srozumitelně formulovat otázky motivovat dotázaného k odpovědi zaručení anonymity krátký rozsah dotazníku Výhodou nízké náklady, celková menší náročnost na organizaci Nevýhodou menší přesnost výsledků

Dotazování - průzkum telefonické Výhodou rychlost, nižší náklady elektronické Možnost rychlého zpracování, Nástrojem dotazování dotazník

Experiment speciální metoda, založená na vytvoření situace s určitými měřitelnými parametry, které jsou důležité pro projekt výzkumu Výhody umožňuje průběh v přesně stanovených podmínkách, což umožňuje důkladnou přípravu i kontrolu Nevýhody omezenost v rozsahu, obtíže při aplikaci výsledků do praxe, zejména u laboratorních experimentů

Rozhovor Hloubkový rozhovor Tato technika se snaží odhalit hluboce zakořeněné příčiny určitých názorů nebo chování, které si dotazovaný sám často vůbec neuvědomuje. Probíhá formou volné a otevřené diskuse, Důraz není kladen na poskytované informace, ale na reakce dotazovaných, Tazatel je autorem problémových otázek, vystupuje v roli posluchače, Zaznamenaný rozhovor se následně zpracovává, Jedná se o finančně náročný MV

Rozhovor skupinový rozhovor Jedná se o řízený rozhovor skupiny vybraných osob, kdy dochází k různým konfrontacím názorů. Realizuje se v 6 až 10 členné skupině dotazovaných, kteří stráví vyměřený čas s vyškoleným moderátorem, Dotazovaní jsou vybíráni s ohledem na cílovou populaci, Každý účastník je vystaven názorům ostatních členů skupiny a své názory předkládá jejich pozornosti, Rozhovor by měl probíhat v příjemném prostředí -) odbourání psychických zábran dotazovaných, Každý člen skupiny je finančně ohodnocen =) vysoké náklady na tento typ MV

Brainstorming Jedná se o skupinovou diskusi s přesně danými pravidly, jejímž cílem je vyprodukovat co nejvíce originálních myšlenek. Skupině se zadá úkol, kdy každý účastník tento úkol řeší sám, svou metodou =) poté se hledá společné řešení problému. Tato metoda je velmi často využívána v řízení managementu.

Stanovení výzkumného vzorku Největším problémem při stanovení výzkumného vzorku je výběr skupiny, která bude co nejlépe vystihovat všechny charakteristiky sledované populace. Dalším problémem je zvolení správné velikosti vzorku, tak aby poskytl dostatečnou záruku spolehlivosti získaných informací.

Druhy vzorků a) Náhodný výběr Provádíme, pokud nemáme žádné znalosti o zkoumaném souboru, známe-li jen jeho rozsah Př. zákazníci obchodního domu mají stejnou možnost zúčastnit se výběru Náhodný výběr provádíme: Pouze jednou Opakovaně na stejném místě

Druhy vzorků b) Záměrný výběr Provádíme tehdy pokud máme dostatečné informace o zkoumaném souboru Vybíráme záměrně takové jednotky o nichž předpokládáme, že budou pro daný soubor typickými – např. mladí lidé do 20 let c) Typický výběr Je skloubením náhodného a záměrného výběru Např. zkoumáme nakupující vybraného obchodního řetězce a provádíme záměrný výběr lidí do 35 let, důchodců, dětí atd.

Analýza údajů výzkumu Jakmile jsou výzkumem shromážděny data, nutným dalším krokem je vyhodnocení získaných informací Pro zpracování dat se využívají různé statické veličiny (grafy, procentuální vyjádření, bodové vyhodnocení aj.) vyjadřující četnost výskytu, tyto informace slouží jako základní prostředek pro rozhodovací proces managementu podniku

Závěry výzkumu Ne závěr výzkumu se zpracuje písemná zpráva o záměru výzkumu, jeho průběhu – záměr výzkumu, zvolená metoda výzkumu, zvoleném vzorku s popisem, výchozí data zpracované dle statistiky Závěr výzkumu musí obsahovat odpověď na zkoumaný cíl, proto je velmi důležité jak budeme získaná data interpretovat Pokud management předloží nepodstatné či zmatené informace z průběhu výzkumu, vše může vést k nesprávnému rozhodnutí s rozsáhlými důsledky

Použitá literatura MOUDRÝ, Marek. Marketing: základy marketingu. Vyd. 1. Kralice na Hané: Computer Media, 2008, 3 sv. ISBN VYSEKALOVÁ A KOL. Marketing pro SŠ a VOŠ. Praha: Fortuna, ISBN