Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_Př.5.10-Energie v životním prostředí-prezentace
Advertisements

Pohyb tělesa opakování
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2012
Skupenské přeměny látek
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tepelná výměna prouděním
Risk - elektrický proud
Název materiálu: ELEKTRICKÝ VÝKON – výklad učiva.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Březen 2012
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem září 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2012
Zákon zachování energie
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
KUFR – procvičování pojmů
ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
T. Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2013
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Název materiálu: ČAS – výklad učiva.
Účinnost el. práce Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Únor 2013 VY_32_INOVACE_FY_46 Dále metodika.
Elektromagnetická indukce
Posuvné účinky síly Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Prosinec 2011 VY_32_INOVACE_FY_11.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA VIII_ČJS, DUM 18
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Var a vypařování 2 příklady z praxe
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Duben 2012
Sluneční energie.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_14.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_BI607 Jméno autora:Mgr. Lucie Křepelová Třída/ročník3. ročník.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhPráce a energie.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Přeměny energieje EU peníze školám EU peníze školám
23.1 Mechanická energie a její přeměny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Energie Za předpokladu použití psacích potřeb. Zdroje energie Energie ze Slunce – je základem koloběhu vody v přírodě, ohřívání a pohybu vzduchu, důležitá.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _626 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_01_Sluneční záření Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace657 _ Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_05_32_ČLOVĚK A ENERGIE. Anotace: Prezentace může sloužit jako výkladové, opakovací učivo Autor: Mgr. Martin Palát Jazyk: Čeština.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co mají tyto věci společného?
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ELEKTRICKÁ ENERGIE.
VY_32_INOVACE_110_Fyzika_elektrické_ energie Mgr. Václav Černý ZŠ Speciální, Šafaříkova 991, Litvínov Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
TEPELNÉ MOTORY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_02_32.
Energie ohně.
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
Energie VY_32_INOVACE_05_Energie Autor: Pavlína Čermáková
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Dálkoměr Optické přístroje Název školy
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
VY_32_INOVACE_F8-004 FYZIKA 8.ROČNÍK ENERGIE Název školy
Fyzika 7.ročník ZŠ Pohybová a polohová energie tělesa Creation IP&RK.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výroba elektrické energie
Fáze měsíce Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011 VY_32_INOVACE_FY_06 Přeměna energie Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011

Informace pro učitele: Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Ročník: 8. Tematická oblast: Molekulová fyzika a termodynamika Klíčová slova: Přeměna energie, druhy energie, zachování energie. Metodický postup: Promítnutí prezentace. (20 min.) Po promítnutí slidu 5 nechat ve dvojicích v lavici promyslet a domluvit, jaké druhy energie viděli na animaci. Poté promítnout slide 6. Nakreslit pružiny ze slidu 9. Do sešitu nakreslit obrázek dle zadání na slidu 10.

Přeměna energie Energie se nedá vyrobit ani zničit.

Energie Jaké známe druhy energie? Mechanická Elektrická Chemická Jaderná Světelná Teplo

Přeměna energie

Ještě jednou. Jak se přeměňuje energie? 1. Jaderná energie ve Slunci 2. Světelná energie (koloběh vody) 3. Chemická energie 4. Mechanická energie - pohybová 5. Mechanická energie - polohová

Příklady přeměny energie Člověk a ostatní živočichové přeměňují chemickou energii v potravě na energii mechanickou. Energie proudícího vzduchu (větru) pochází od Slunce. Vítr vzniká různým ohřevem povrchu Země. Jaderná energie se ve Slunci mění na teplo a světelnou energii. Jadernou energii uloženou v horninách skrytých v zemi se člověk naučil používat až ve 20. století. Hořením se mění chemická energie na teplo.

Mechanická energie Pohybová a polohová energie se mění jedna v druhou. Ep - maximální Ep - Ep - maximální Ek - minimální Ek - Ek - minimální Ek - maximální Ep - Ep - minimální Ek -

Pružina volná pružina – nemá žádnou polohovou energii stlačená pružina –má polohovou energii natažená pružina –má polohovou energii

Samostatná práce Nakreslete si do sešitu obrázek sportovce, který dopadá do trampolíny. Napište si, jak se mění polohová energie.