Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitální učební materiál
Advertisements

Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Rychlost hmotného bodu Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Kinematika Ročník:1. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice- riskuj.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – dělení podle činnosti paměťové buňky.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární rovnice 1 Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast:Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanická práce Téma:Kinetická a potenciální energie Ročník:1.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Znaménková konvence Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Paměti – úvod, základní pojmy Ročník:3. Datum.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Kvadratické rovnice Ročník:1.-
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Digitální technika Tematická oblast:Digitální technika Téma:Demultiplexery Ročník:2. Datum vytvoření:únor.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Exponenciální funkce a.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Autor výukového materiálu:Monika Matoušková Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výuk. materiálu: O12 Číslo klíčové.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Racionální lomená funkce.
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Logaritmické rovnice Ročník:2.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Optické čočky Ročník:4. Datum vytvoření:Prosinec 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Zobrazovací rovnice Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Kinematika Téma:Posuvný a otáčivý pohyb Ročník:1. Datum.
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Periodické pohyby, kmitavé pohyby.
Autor:Ing. Jiří Šťastný Předmět/vzdělávací oblast:Fyzika Tematická oblast:Optika Téma:Lom světla - příklady Ročník:4. Datum vytvoření:Listopad 2013 Název:VY_32_INOVACE_ FYZ.
Autor:Mgr. Iveta Semencová Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Funkce Ročník:1.-2. Datum vytvoření:srpen.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanika Téma:Tlak a tlaková síla v plynech Ročník:1. Datum.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Bronislav Sedláček Předmět/vzdělávací oblast: Fyzikální vzdělávání Tematická oblast:Mechanické kmitání Téma:Jednoduchý kmitavý pohyb Ročník:1.
Digitální učební materiál
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast:Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce – řešené.
Autor:Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast:Matematika Tematická oblast: Funkce a její průběh, rovnice a nerovnice Téma:Lineární funkce Ročník:1.,
Digitální učební materiál
Matematika Kulová úseč a vrchlík. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Koule Základní škola a Mateřská škola
Matematika Kulová vrstva, kulový pás
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Autor: Ing. Eva Peterková Předmět/vzdělávací oblast: Matematika Tematická oblast: Výpočet povrchů a objemů těles Téma: Koule - procvičování Ročník: 3. Datum vytvoření: Únor 2014 Název: VY_32_INOVACE_07.1.16.MAT Anotace: Žáci si na názorných příkladech vyzkouší použití vzorců pro výpočet povrchu a objemu koule. Materiál dále popisuje části koule a kulové plochy, které však početně řešit nebudeme. Digitální učební materiál je určen pro žáky učebních oborů. Inovativní je zejména bohatým autorským obrazovým materiálem, který výrazně zvyšuje jeho názornost a usnadňuje porozumění tématu i u slabších žáků a žáků se SPU. Využívání animačních efektů ze sady Office 2010 udržuje pozornost žáků a ilustrační příklady zvyšují jejich aktivitu. Pro zvýšení interaktivity je vhodné použít interaktivní tabuli. Metodický pokyn: Prezentace je primárně určena pro procvičování v hodině, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání. Vyžaduje použití multimediálních prostředků – PC, dataprojektoru, popř. interaktivní tabule. Příklady lze po vytištění použít i jako samostatný test.

Procvičování, části koule

Zopakujme si Jaký je rozdíl mezi koulí a kulovou plochou? Koule je rotační těleso vznikající rotací kruhu kolem jeho libovolného průměru.   Kulová plocha vzniká rotací kružnice kolem libovolného průměru.  

Ze vzorců pro povrch a objem koule vyjádřete její poloměr. Určete průměr koule v cm, je-li její objem 3, 05 dm3. V nádobě tvaru polokoule je 10 l vody. Určete poloměr nádoby. Určete hmotnost kulečníkové koule, je-li její průměr 58 mm. Hustota materiálu, ze které je koule vyrobena je 1950 kg.m-3.

1. Ze vzorců pro povrch a objem koule vyjádřete její poloměr.               Rovnici odmocníme.   Rovnici odmocníme.    

2. Určete průměr koule v cm, je-li její objem 3,05 dm3.     /. 3 Průměr koule je 18 cm.       Rovnici odmocníme.    

3. V nádobě tvaru polokoule je 10 l vody. Určete poloměr nádoby.   Objem koule. My máme polokouli. Vzorec tedy vydělíme 2.           Poloměr nádoby je 1,68 dm.  

4. Určete hmotnost kulečníkové koule, je-li její průměr 58 mm 4. Určete hmotnost kulečníkové koule, je-li její průměr 58 mm. Hustota materiálu, ze které je koule vyrobena, je 1950 kg.m-3.   d = 58 mm  r = 29 mm     Kulečníková koule váží téměř 200 g.      

Části koule Kulová vrstva Kulová úseč Obrázek č. 1 – těleso, které vznikne, když libovolnou rovinou proložíme kouli –vznikne, když dvě rovnoběžné roviny protnou kouli Prochází-li rovina středem koule, vzniknou dvě shodné kulové úseče – polokoule.

Části kulové plochy Kulový pás Vrchlík –vznikne, když libovolnou rovinou rozdělíme kulovou plochu –vznikne, když dvě rovnoběžné roviny protnou kulovou plochu Obrázek č. 3 Obrázek č. 2

Zdroje: CALDA, Emil. Matematika pro dvouleté a tříleté učební obory SOU. 1. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 201 s. Učebnice pro střední školy (Prometheus). ISBN 80-719-6260-0. Autorem obrázků, není-li uvedeno jinak, je autorka výukového materiálu. Obrázek č. 1: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pomeran%C4%8D&ex=1#ai:MC900151163| Obrázek č. 2: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=jarmulka&ex=1#ai:MC900238901| Obrázek č. 3: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=prst%C3%BDnek&ex=1#ai:MC900343093|