Základní škola, Staré Město, okr. Uherské Hradiště, příspěvková organizace Komenského 1720 Staré Město 686 03 „Zlepšení podmínek pro výuku a praktických.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI MULTIMEDIÁLNÍ TVORBY „UMĚNÍ A MULTIMÉDIA“ INOVACE UMĚLECKY ZAMĚŘENÝCH STUDIJNÍCH PROGRAMŮ V OBLASTI.
Advertisements

Školní projekt ZŠ Smetanův okruh 4, Krnov
Příprava učitelů na Přírodovědecké fakultě UP v Olomouci
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.07/
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Představení zajímavých projektů OPVK
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
SYSTÉM POČÍTAČEM PODPOROVANÝCH EXPERIMENTŮ KE ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH A STŘEDNÍCH ŠKOL.
Výuka chemie na ZŠ ve spolupráci se SŠ Mgr. Klára Helanová.
Pokusy ve výuce přírodovědných předmětů CZ.1.07/1.1.26/
VYUŽITÍ ICT PŘI TVORBĚ DUM
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
TRÉNINK KOMUNIKAČNÍCH A PREZENTAČNÍCH DOVEDNOSTÍ V OBLASTI VELETRHŮ
Kdo jsme? Jsme sportovní soukromá škola, která, přestože má sportovní zaměření, je otevřená všem, kteří chtějí kvalitní základní.
VY_32_INOVACE_04_Malování ve Windows Název školy: Základní škola a Mateřská škola Křetín, okres Blansko, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/
Základní škola, Praha 2, Londýnská 34
Úspora času Větší interaktivita hodiny Větší názornost Univerzální nástroj – různá čidla Fyzika, chemie, biologie – mezipředmětové vztahy např. M, Inf.,
Projekt Zkvalitnění vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti udržitelného rozvoje na školách Jihočeského kraje RČ: CZ.1.07/1.3.06/
H R Á T K Y S P Ř Í R O D O U. Gymnázium Rýmařov připravilo zábavnou soutěž s ekologickou tematikou plnou zajímavých úkolů pro třídy všech škol v našem.
Využití zprostředkovaného učení ve výuce 1. třídy základní školy
PROJEKT ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VÝUKY V ELEKTROTECHNICKÝCH OBORECH Realizátor projektu: Střední škola technická Žďár nad Sázavou od Vyšší odborná.
Jakub Stojaník,Matouš Falout,Fabián Strecker
ROLE POČÍTAČE VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora inovativních metod a forem výuky přírodovědných předmětů na základních školách CZ.1.07/1.1.24/
PREZENTACE O čtyřech letech učení fyziky na této škole očima Karla Kratochvíla & Martina Hortvíka.
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
Práce s edlabem.
Aktivizující metody výuky ve výuce biochemie:
MÁLOTŘÍDEK NENÍ MÁLO Kateřina Trnková, Dana Knotová, Lucie Chaloupková
Základní škola, Březinská 1702, Vlašim
Říjen A-2-3 Kroužek přírodovědných předmětů I.
Výukový software - přehled, komparace Jiří Tesař.
Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v JMK Integrovaná střední škola Sokolnice Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.00/
10. krajské setkání metodiků Podpora přírodovědného a technického vzdělávání na středních školách v Jihomoravském kraji č. CZ.1.07/1.1.00/
Účinky elektrického proudu
Žáci 3., 4. a 5. ročníku dne 21. května 2015 navštívili recyklační ekologické centrum ve Starém Městě u Uherského Hradiště, které bylo vybudováno v bývalém.
Úloha 3 Projekt CZ.1.07/1.1.16/ David Holoubek 2014 Využití zvukového modulu NXT na základě pohybu - Pozdrav.
Didaktika geografie.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
Počítačové laboratoře bez tajemství aneb naučme se učit algoritmizaci a programování s využitím robotů CZ.1.07/1.3.12/ „Tento projekt je spolufinancován.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1.4 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách „Kvalitní škola“ Základní škola M. Choceňského,
KATEDRA CHEMIE Fakulta pedagogická Západočeské univerzity v Plzni 2016.
Projekt Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Libereckém kraji PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ V LIBERECKÉM KRAJI Leoš Křeček.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Rozhovor s paní učitelkou Pavlou Jemelíkovou. 1.Na naší školu jste nastoupila teprve nedávno. Představte se nám, prosím. Bydlím v Krupce, učím 7. rokem,
GALVANICKÝ ČLÁNEK RNDr. Zuzana Karafiátová GALVANICKÝ ČLÁNEK Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
„Multimediální vybavení ZŠ Dvorského“ Datum zahájení projektu: Datum ukončení projektu: Doba trvání projektu: 21,4 měsíce Celkové.
Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Anotace Prezentace je určena k seznámení a procvičování učiva „Dýchací soustava“. Žák má možnost názorně vidět systém této soustavy. Funkce jednotlivých.
STRATEGIE ROZVOJE ŠKOLY
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
10. ZÁVĚREČNÉ KRAJSKÉ SETKÁNÍ METODIKŮ
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
Specifické didaktické formy ve vyučovací jednotce
Strukturace učiva Příprava učitelova.
DIDAKTIKA FYZIKY I. 5 Fyzikální experimenty
ZŠ Staré Město.
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Neživá příroda ve výuce přírodopisu
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
NOVÉ FORMY VÝUKY VE ŠKOLÁCH JMK
Školní vzdělávací program
SŠ, ZŠ a MŠ, Karviná, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Základní škola, Staré Město, okr. Uherské Hradiště, příspěvková organizace Komenského 1720 Staré Město „Zlepšení podmínek pro výuku a praktických dovedností žáků v přírodovědných a technicky zaměřených předmětech na ZŠ a SŠ“

A ve kterých vyučovacích předmětech jsme projekt především realizovali? Něco málo o nás … Naše škola je největší základní školou v okrese UH I. a II. stupeň navštěvuje přes 700 žáků Do projektu se zapojilo 9 učitelů a koordinátorka Na pokusech jsme odpracovali cca 2450 hodin

Pozitiva projektu … Zpestření výuky, účinnější motivace k učení Využití nových forem vzdělávání žáků Přímé zapojení žáků do edukačního procesu Názornost pokusů (díky softwaru a zobrazení přes dataprojektory) Přímé ověření učiva praktickou formou Materiální vybavení škol (cenová nedostupnost této měřící techniky pro školy) Široké spektrum senzorů NeuLog Použitelnost mimo specializované učebny Nové trendy ve výuce – BOV (badatelsky orientované vyučování) Využitelnost ve vyučovacích hodinách v budoucnu

Negativa projektu … Početnost předmětů (někdy třídy viděly senzory i třikrát za den – F, Ch, Př) Úplná absence metodiky k pokusům na začátku celého projektu Prázdná knihovna (první pokusy takřka po roce projektu) Nedostatečné softwarové vybavení notebooků (grafika, virová ochrana, …) Částečná funkčnost některých senzorů (např. vitální kapacita plic, tlak krve, …) Zlepšení praktických dovedností žáků (viz. název projektu) prakticky nemožné (jeden typ senzoru … pracují 1-2 žáci … ostatní se účastní pouze pasivně) Časová náročnost na přípravu pokusů Složitá administrativa při vykazování pokusů

Děkujeme za pozornost … Kolektiv učitelů přírodovědných předmětů ZŠ Staré Město

INFORMATIKAINFORMATIKA Pracovali jsme se stavebnicí LEGO MINDSTORMS NXT 2.0 Stavebnice obsahuje programovatelnou kostku - součástí stavebnice byly 4 senzory (dotykový, zvukový, světelný a ultrazvukový). V začátcích jsme robota programovali pomocí NTX kostky, pak jsme se snažili robota ovládat pomocí mobilu díky technologii Bluetooth. Při našich schůzkách jsme se snažili objevovat další možnosti této stavebnice, něco nového robota naučit. Po seznámení s robotem jsme začali vytvářet programy na počítači v prostředí programu Lego Mindstroms Education NXT Programming. Pomocí SW lze přizpůsobit chování robota. Postupně jsme se seznamovali s jednotlivými senzory a snažili se najít jejich možná využití. Pomocí robota jsme si vyzkoušeli také různé typy pohybů. Nejvíce se nám líbila práce s ultrazvukovým a světelným senzorem.

FYZIKAFYZIKA Fyzika byla dotována nejvyšším počtem hodin, které měly být odučeny. Bylo možno využít široké spektrum čidel. V hodinách fyziky jsme nejvíce využívali senzor teploty a povrchové teploty, proudový a napěťový senzor, senzor magnetického pole, vlhkosti a světla. Na vlastní náklady škola zakoupila senzor pro měření hluku. V souvislosti s tímto měřením se také hodně využíval bateriový modul pro pokusy bez připojení. Hodně nám to ulehčilo měření, protože jsme nemuseli být stále připojení k počítači nebo notebooku. Myslím, že hodnocení pokusů bylo veskrze pozitivní a pro žáky hodně zajímavé, často jsme se setkávali s jejich kladným hodnocením.

CHEMIECHEMIE Senzory NeuLog jsme v chemii používali k demonstraci pokusů pro motivaci žáků. Jejich využití jsme našli i ve volitelném předmětu Chemické hry a pokusy. Mezi nejčastěji využívané senzory bychom zařadili senzor teploty, pH metr, senzor O 2 a také senzor CO 2. Manipulace s nimi byla snadná, rychlá a pro žáky názorná a srozumitelná. Ve volitelných hodinách, kde je nižší počet žáků ve třídě, bylo více prostoru pro práci se senzory samotnými žáky. Mohli si vyzkoušet nové metody práce při výuce chemie. Všechny senzory budeme využívat i nadále pro zpestření výuky chemie.

PŘÍRODOPISPŘÍRODOPIS Na začátku realizace projektu jsme netušili jaké senzory budeme schopni v hodinách přírodopisu využít. Na rozdíl od fyziky a chemie, kde je výuka na pokusech často přímo postavena, jsme si museli své pokusy nejprve vymyslet. Náročná byla především příprava těchto pokusů doma. Z nejčastěji využívaných senzorů lze jmenovat senzor oxidu uhličitého, senzor povrchové teploty, senzor salinity a senzory pro fyziologii lidského těla. Nejtěžší bylo připravit pokusy pro žáky 9. ročníku, kde je učivem neživá příroda (geologie, mineralogie a petrologie). Celkově hodnotíme zařazení senzorů do výuky pozitivně. Žáci měli možnost se na vlastní oči přesvědčit o tom, jak některé věci fungují. V některých hodinách určitě zůstanou našimi pomocníky …

INFORMATIKAINFORMATIKA

FYZIKAFYZIKA

CHEMIECHEMIE

PŘÍRODOPISPŘÍRODOPIS