EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA4 2012 Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ÚVOD DO MARKETINGU.
Advertisements

Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
Zlepšování jakosti.
Přehlídka nejlepších podnikatelských záměrů. Druh a předmět činnosti Průzkum trhu a marketingový plán Obchodní strategie Finanční plán Přehlídka nejlepších.
Zásoby vlastní výroby Výukový text o účtování o zásobách vlastní výroby v rámci společnosti GAP Education střední škola.
Význam informací v podnikání
Daň z přidané hodnoty – úvodní informace
Úvod do podnikových financí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Semestrální práce z předmětu Projektový management
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_MARKETINGOVÝ.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Účtování dlouhodobého majetku „14“
Správný krok ke prosperitě… …ukážeme Vám JAK. NETAX – kdo jsme ? Vize: Stát se vyhledávaným poskytovatelem služeb na českém trhu v oblasti finančního.
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
KOFOLA Lucia Bruncková Nina Dravecká Marcela Drexlerová
Kalkulace nákladů.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Zahraniční obchod Dovozní operace. Dovozní operace jsou všechny potřebné činnosti, které dovozu předcházejí a s dovozem souvisejí. Dovozní operace jsou.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
MARKETINGOVÝ VÝZKUM TABÁKOVÝCH VÝROBKŮ Monika Ferdová Radka Hejzlarová Petra Stádníková Kristýna Voborníková VSRR 3. ročník, cvičení - středa 15:45hod.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Preferenční kritéria při nákupu potravin Preferential factors affecting food purchases.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Základní účtování daně z přidané hodnoty
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Analýza účetní uzávěrky a závěrky ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Tereza Pálková Vedoucí bakalářské práce: Ing. Romana Píchová, DiS. Oponent.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Autor práce: Hana Sakáčová (10952) Vedoucí bakalářské práce: Ing. Lukáš Polanecký Oponent bakalářské práce: Ing. Marta Hortová České Budějovice, červen.
Zhodnocení finanční situace konkrétního podniku Roman Němeček ŠKODA AUTO a.s. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Vysoká škola technická a ekonomická
Aplikace marketingového mixu na vybraný podnik
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Návrh podnikatelského plánu založení distribučního centra pro EU a svět pro výrobu tisknutelného světla na papír Jiří Plch.
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Daň na vstupu Daň na výstupu.
Závěrečná zpráva projektu Karmelka
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
From Czech Sheeps to You
Projekt Karmelka: Školní kiosek
Dotazník Sen Market Veronika Kašparová, Soňa Hemzalová.
Evidence a účtování zásob ve vybrané společnosti
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
MAJETEK PODNIKU Kateřina dušáková.
Zahraniční obchod Dovozní operace.
Transkript prezentace:

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ JAHODOVÝ SEN EKONOMEKONOM Projekt OA4 MRAZÍK, spol. s r. o.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Naše projektové úkoly 1.Marketingový výzkum 2.Příprava výroby 3.Rozbor nákladů pro výrobu 4.Pořízení výrobníku zmrzliny 5.Předběžná kalkulace 6.Objednávka materiálu 7.Vyhledávání zahraničního dodavatele 8.Překlad popisu produktu 9.Kupní smlouva 10. Nákup materiálu – převod pořízení na sklad 11.Vyskladnění materiálu 12.Vyrobení návrhu etikety pro nový výrobek 13. Účtování výroby zmrzliny 14.DPH – uvažování zda se nám vyplatí být nebo nebýt plátcem

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Marketingový výzkum SBĚR INFORAMCÍ V marketingovém výzkumu jsme se zaměřili na dvě základní věkové kategorie, a to na děti a dospělé. Bylo osloveno 10 lidí, z toho 2 děti a 8 dospělých. Výzkum byl prováděn v ulicích formou dotazníků, které jsme pak zpracovali a přepsali do elektronické podoby. Každá otázka byla zpracovaná jednotlivě a byl z ní vytvořen závěr. Na základě této analýzy jsme vytvořili výstup z marketingového výzkumu.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Analýza a zpracování dat z marketingového výzkumu Zpracování dat jsme prováděli z následujících otázek, jež byly v dotaznících: 1.Máte rádi zmrzlinu? 2.Kupujete si často zmrzlinu? 3.Experimentujete při výběru zmrzliny? 4.Je pro Vás rozhodující cena při koupi? 5.Vyzkoušeli jste již zmrzlinu v rodinném balení? 6.Máte raději ovocnou zmrzlinu? 7.Je pro Vás důležitým faktorem při koupi značka? 8.Je pro Vás důležitým faktorem kvalita? 9.Myslíte si, že je na českém trhu dostatek kvalitní zmrzliny? 10.Ovlivňuje Vás televizní reklama při koupi?

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 1. Máte rádi zmrzlinu? Z tohoto grafu vyplývá, že zmrzlina je mezi českými spotřebiteli oblíbená. Tento fakt je příznivým jevem pro vstup na trh.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 2. Kupujete si často zmrzlinu? Na základě této průzkumové otázky, můžeme říct, že kupování zmrzliny je téměř 50% na 50%, jelikož zmrzlina je sezónním (půlročním) produktem.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 3. Experimentujete při výběru zmrzliny? V grafu můžeme vidět náklonnost vůči tradici a značce. I přes to doufáme, že se spousta spotřebitelů přikloní k našemu výrobku s poctivou chutí.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 4. Je pro Vás rozhodující cena při koupi? Tento graf demonstruje finanční situaci v našem státě. Pro českého zákazníka je stále tou nejdůležitější veličinou cena.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 5. Vyzkoušeli jste již zmrzlinu v rodinném balení? Rodinné balení je zaběhlým produktem pro české domácnosti, navíc tento produkt se dá nabízet celoročně, proto jej zařadíme do svého sortimentu.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 6. Máte raději ovocnou zmrzlinu? Graf nám vypovídá, že větší zájem o ovocnou zmrzlinu mají děti, proto se budeme s ovocnými příchuti soustřeďovat na jejich věkovou kategorii.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 7. Je pro Vás důležitým faktorem při koupi značka? Tady se opět potvrzuje pravidlo, že pro českého zákazníka je důležitější cena než značka.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 8. Je pro Vás důležitým faktorem kvalita V souvislosti s ostatními grafy můžeme zpozorovat, že češi požadují jak nízkou cenu tak i vysokou kvalitu.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 9. Myslíte si, že je na českém trhu dostatek kvalitní zmrzliny? Tady se objevuje rozpačitost nad kvalitou zmrzliny na českém trhu, proto musíme v propagaci zdůraznit, že se jedná o přírodní - kvalitní výrobek.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 10. Ovlivňuje Vás televizní reklama při koupi? V tomto grafu pozorujeme, že reklama není pro výběr výrobku důležitá, ale i přes to jsme odhodláni částečně do ní investovat.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výstup z marketingového výzkumu Vyhodnocení našeho výzkumu trhu dopadl kladně pro naší společnost. O náš hlavní produkt (zmrzlina) je v České republice zájem. Je důležité se zaměřit na cenu našich produktů, aby naše společnost byla konkurence schopná. Společnost musí snížit náklady jinde než ve výrobě, aby naše zmrzlina neztratila na kvalitě a naopak nepřibrala na ceně. Společnost se rozhodla věnovat pozornost ovocným zmrzlinám, jelikož je preferována dětmi, které považujeme jako hlavní konzumenty našich produktů. Jako hlavní bod propagace nebude televizní reklama, jelikož většina z dotazovaných jí nebere v potaz, proto se budeme snažit, aby reklama vznikla na základě dobrého jména společnosti mezi zákazníky. Dobře odvedená práce = nejlepší reklama.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Příprava výroby 1) Konstrukční plán 2) Technologický plán 3) Zajištění výroby Přípravu výroby jsme si rozdělili do tří základních částí:

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Konstrukční plán

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Technologický plán 1. část

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Technologický plán 2. část

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Zajištění výroby

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Přímé náklady a mzdy na kalkulační jednici

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Ostatní přímé náklady

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výrobní režie Nepřímé náklady

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Správní režie Nepřímé náklady

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Zaúčtování pořízení výrobníku zmrzliny a výpočet účetních odpisů Zaúčtování pořízení výrobníku zmrzliny Výpočet účetních odpisů hmotného majetku

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výpočet daňových odpisů pro odepisování výrobníku zmrzliny Rovnoměrným způsobem Zrychleným způsobem

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Kalkulace

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ OBJEDNÁVKAOBJEDNÁVKA

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Vyhledávání zahraničního dodavatele Za nejvýhodnější dodavatele jsme zvolili Polsko, z důvodu jejich polohy a zemědělského zaměření.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Popis produktu v angličtině

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ KUPNÍSMLOUVAKUPNÍSMLOUVA

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Pořízení materiálu a zařazení na sklad

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Vyskladnění pomocí FIFO

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Etiketa z přední strany

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Etiketa ze zadní strany Skladujte při teplotě max. -2°C

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ a Roman LUKAČ Účtování výroby zmrzliny

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Porovnání plátce a neplátce DPH Pro společnost je výhodnější být plátcem DPH, jelikož svoje produkty bude prodávat do velkoobchodů a maloobchodů.

EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA ZÁVĚR Závěrečným slovem bychom Vám chtěli poděkovat za pozornost a věříme, že se Vám náš projekt líbil. Kdybychom měli shrnout celkově projekt pár slovy, tak se nám práce ve skupině líbila. Některé úkoly byly zajímavé a daly nám do života vizi, co je vše potřeba udělat před založením společnosti. Projekt byl velice zajímavým a věříme, že v celkovém součtu i úspěšným. Ještě jednou děkujeme za pozornost a přejeme pěkný zbytek den. Tímto závěrem se s Vámi loučí: Daniel Müller Kateřina Kubaníková Monika Šomanová Roman Lukač Aneta Szathmaryová Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ