EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ JAHODOVÝ SEN EKONOMEKONOM Projekt OA4 MRAZÍK, spol. s r. o.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Naše projektové úkoly 1.Marketingový výzkum 2.Příprava výroby 3.Rozbor nákladů pro výrobu 4.Pořízení výrobníku zmrzliny 5.Předběžná kalkulace 6.Objednávka materiálu 7.Vyhledávání zahraničního dodavatele 8.Překlad popisu produktu 9.Kupní smlouva 10. Nákup materiálu – převod pořízení na sklad 11.Vyskladnění materiálu 12.Vyrobení návrhu etikety pro nový výrobek 13. Účtování výroby zmrzliny 14.DPH – uvažování zda se nám vyplatí být nebo nebýt plátcem
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Marketingový výzkum SBĚR INFORAMCÍ V marketingovém výzkumu jsme se zaměřili na dvě základní věkové kategorie, a to na děti a dospělé. Bylo osloveno 10 lidí, z toho 2 děti a 8 dospělých. Výzkum byl prováděn v ulicích formou dotazníků, které jsme pak zpracovali a přepsali do elektronické podoby. Každá otázka byla zpracovaná jednotlivě a byl z ní vytvořen závěr. Na základě této analýzy jsme vytvořili výstup z marketingového výzkumu.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Analýza a zpracování dat z marketingového výzkumu Zpracování dat jsme prováděli z následujících otázek, jež byly v dotaznících: 1.Máte rádi zmrzlinu? 2.Kupujete si často zmrzlinu? 3.Experimentujete při výběru zmrzliny? 4.Je pro Vás rozhodující cena při koupi? 5.Vyzkoušeli jste již zmrzlinu v rodinném balení? 6.Máte raději ovocnou zmrzlinu? 7.Je pro Vás důležitým faktorem při koupi značka? 8.Je pro Vás důležitým faktorem kvalita? 9.Myslíte si, že je na českém trhu dostatek kvalitní zmrzliny? 10.Ovlivňuje Vás televizní reklama při koupi?
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 1. Máte rádi zmrzlinu? Z tohoto grafu vyplývá, že zmrzlina je mezi českými spotřebiteli oblíbená. Tento fakt je příznivým jevem pro vstup na trh.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 2. Kupujete si často zmrzlinu? Na základě této průzkumové otázky, můžeme říct, že kupování zmrzliny je téměř 50% na 50%, jelikož zmrzlina je sezónním (půlročním) produktem.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 3. Experimentujete při výběru zmrzliny? V grafu můžeme vidět náklonnost vůči tradici a značce. I přes to doufáme, že se spousta spotřebitelů přikloní k našemu výrobku s poctivou chutí.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 4. Je pro Vás rozhodující cena při koupi? Tento graf demonstruje finanční situaci v našem státě. Pro českého zákazníka je stále tou nejdůležitější veličinou cena.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 5. Vyzkoušeli jste již zmrzlinu v rodinném balení? Rodinné balení je zaběhlým produktem pro české domácnosti, navíc tento produkt se dá nabízet celoročně, proto jej zařadíme do svého sortimentu.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 6. Máte raději ovocnou zmrzlinu? Graf nám vypovídá, že větší zájem o ovocnou zmrzlinu mají děti, proto se budeme s ovocnými příchuti soustřeďovat na jejich věkovou kategorii.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 7. Je pro Vás důležitým faktorem při koupi značka? Tady se opět potvrzuje pravidlo, že pro českého zákazníka je důležitější cena než značka.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 8. Je pro Vás důležitým faktorem kvalita V souvislosti s ostatními grafy můžeme zpozorovat, že češi požadují jak nízkou cenu tak i vysokou kvalitu.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 9. Myslíte si, že je na českém trhu dostatek kvalitní zmrzliny? Tady se objevuje rozpačitost nad kvalitou zmrzliny na českém trhu, proto musíme v propagaci zdůraznit, že se jedná o přírodní - kvalitní výrobek.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ 10. Ovlivňuje Vás televizní reklama při koupi? V tomto grafu pozorujeme, že reklama není pro výběr výrobku důležitá, ale i přes to jsme odhodláni částečně do ní investovat.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výstup z marketingového výzkumu Vyhodnocení našeho výzkumu trhu dopadl kladně pro naší společnost. O náš hlavní produkt (zmrzlina) je v České republice zájem. Je důležité se zaměřit na cenu našich produktů, aby naše společnost byla konkurence schopná. Společnost musí snížit náklady jinde než ve výrobě, aby naše zmrzlina neztratila na kvalitě a naopak nepřibrala na ceně. Společnost se rozhodla věnovat pozornost ovocným zmrzlinám, jelikož je preferována dětmi, které považujeme jako hlavní konzumenty našich produktů. Jako hlavní bod propagace nebude televizní reklama, jelikož většina z dotazovaných jí nebere v potaz, proto se budeme snažit, aby reklama vznikla na základě dobrého jména společnosti mezi zákazníky. Dobře odvedená práce = nejlepší reklama.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Příprava výroby 1) Konstrukční plán 2) Technologický plán 3) Zajištění výroby Přípravu výroby jsme si rozdělili do tří základních částí:
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Konstrukční plán
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Technologický plán 1. část
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Technologický plán 2. část
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Zajištění výroby
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Přímé náklady a mzdy na kalkulační jednici
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Ostatní přímé náklady
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výrobní režie Nepřímé náklady
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Správní režie Nepřímé náklady
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Zaúčtování pořízení výrobníku zmrzliny a výpočet účetních odpisů Zaúčtování pořízení výrobníku zmrzliny Výpočet účetních odpisů hmotného majetku
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Výpočet daňových odpisů pro odepisování výrobníku zmrzliny Rovnoměrným způsobem Zrychleným způsobem
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Kalkulace
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ OBJEDNÁVKAOBJEDNÁVKA
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Vyhledávání zahraničního dodavatele Za nejvýhodnější dodavatele jsme zvolili Polsko, z důvodu jejich polohy a zemědělského zaměření.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Popis produktu v angličtině
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ KUPNÍSMLOUVAKUPNÍSMLOUVA
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Pořízení materiálu a zařazení na sklad
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Vyskladnění pomocí FIFO
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Etiketa z přední strany
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Etiketa ze zadní strany Skladujte při teplotě max. -2°C
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ a Roman LUKAČ Účtování výroby zmrzliny
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ Porovnání plátce a neplátce DPH Pro společnost je výhodnější být plátcem DPH, jelikož svoje produkty bude prodávat do velkoobchodů a maloobchodů.
EKONOM – nové formy výuky ekonomických odborných předmětů© OA ZÁVĚR Závěrečným slovem bychom Vám chtěli poděkovat za pozornost a věříme, že se Vám náš projekt líbil. Kdybychom měli shrnout celkově projekt pár slovy, tak se nám práce ve skupině líbila. Některé úkoly byly zajímavé a daly nám do života vizi, co je vše potřeba udělat před založením společnosti. Projekt byl velice zajímavým a věříme, že v celkovém součtu i úspěšným. Ještě jednou děkujeme za pozornost a přejeme pěkný zbytek den. Tímto závěrem se s Vámi loučí: Daniel Müller Kateřina Kubaníková Monika Šomanová Roman Lukač Aneta Szathmaryová Projekt vypracovali: Daniel MÜLLER, Kateřina KUBANÍKOVÁ, Monika ŠOMANOVÁ, Roman LUKAČ a Aneta SZATHMARYOVÁ