Moravskoslezský kraj – kraj technických atraktivit Konference - Ostrava 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Advertisements

Možnosti dotací a grantů pro CR v roce • Projektová dokumentace • Souhlas stavebního úřadu • Vyřešené majetkové vztahy k nemovitostem • Prostředky.
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Služby -ekonomická činnost člověka, která poskytuje užitek -ve vyspělých zemích až 55% zaměstnaných.
Region Jihozápad bude mít v letech k dispozici téměř 18 miliard korun na podporu investičních projektů Dostupnost center -
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova European Agricultural Fund for Rural Development (EAFRD) OSA I Ing. Zuzana Dvořáková odbor Řídící orgán OP.
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Prioritní osa 2 Rozvoj cestovního ruchu výstavba, technické zhodnocení turistické infrastruktury (např.: kongresových či lázeňských center, sportovně rekreačních.
Potenciál území v oblasti integrace a inovace Ekonomika a zaměstnanost (spolupráce škol a lokálních firem, coworkingová centra, podnikatelské inkubátory,
Opatření (Fiche) SPL Budoucnost založená na tradici Návrh opatření pro Výzvy roku 2009 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova Evropa investuje do.
Volnočasové projekty a EU financování
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
1 Pro koho je venkovská turistika a agroturistika největší příležitostí ? Ing. Marie Stříbrná.
3. VÝZVA MAS LUHAČOVSKÉ ZÁLESÍ. Fiche 2: Rozvoj drobného a malého podnikání Hlavní opatření III.1.2. – Podpora a zakládání podniků a jejich rozvoje Cíl.
Předpoklady a problémy rozvoje MAS Podklady zpracované v rámci studentské práce PřF UK.
Jiří Štyrský 11.června 2009 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Současnost a budoucnost.
Krajský úřad Karlovarského kraje
K současným trendům v rozvoji venkova RNDr. Josef Postránecký Ministerstvo pro místní rozvoj.
Územní a hmotné podmínky rozvoje cestovního ruchu ČR - DSO Tato distanční studijní opora vznikla v roce 2005 z velké většiny jako praktický dílčí výstup.
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Podpora inovací prostřednictvím spolupráce VŠ s podniky Ing. Eva Bosáková, CSc.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
Cestovní ruch turismus, turistika, rekreace, rekreologie = cílené, záměrné cestování CR – možnost vycestování člověka a jeho setrvání mimo své bydliště,
Webová propagační část RTIS - inspirativní průvodce.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Školení: vhodné fungování a zapojení nástrojů územních politik Ostrava,Hotel Brioni
Národní síť Místních akčních skupin České republiky, o.s. Litoměřice Ing. Jiří Krist.
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
SUBURBANIZACE.
1 Region á ln í operačn í program regionu soudržnosti Středn í Morava 2007 – 2013 (ROP)
Venkovská turistika podnikatelské minimum
„Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Investuje do venkovských oblastí"
Teorie optimální velikosti města
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
INOVACE STUDIJNÍCH PROGRAMŮ STROJNÍCH OBORŮ JAKO ODEZVA NA KVALITATIVNÍ POŽADAVKY PRŮMYSLU doc. Ing. Josef NOVÁK, CSc. VŠB-TU Ostrava.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Podnikání a zemědělství.
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Regionální operační programy V rámci cíle Konvergence je pro období je připraveno celkem 7 regionálních operačních programům (ROP) určených pro.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Cestovní ruch.
OSTATNÍ FORMY CESTOVNÍHO RUCHU
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Podnik a podnikání Název vyučovací oblasti: Podnik Ročník / obor studia: II. – III. r./ Hotelnictví.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Ing. Veronika Dostálková MBA
Program rozvoje cestovního ruchu JMK ANALYTICKÁ ČÁST
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Rekonstrukce Horského hotelu a televizního vysílače Ještěd
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Principy inovace.
Úvod, základní principy a cíle
MAS Lípa pro venkov z.s. Monitoring a evaluace
Postavení CR v hospodářství
TÝDEN VĚDY A VÝZKUMU FA ČVUT WORKSHOP I
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

Moravskoslezský kraj – kraj technických atraktivit Konference - Ostrava 2010

Využití technických staveb a zařízení v cestovním ruchu Doc. Ing. Václav Lednický, CSc. Obchodně podnikatelská fakulta Slezské university Ing. Zuzana Stefanovová, Ph.D. Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava

Obsah příspěvku: 1. Úvod 2. Cestovní ruch v současnosti 3. Cestovní ruch v České republice 4. Technické památky – definice 5. Uplatnění technických památek v cestovním ruchu 6. Problémy při uplatnění technických památek v cestovním ruchu 7. Využitelnost technických památek 8. Využití moderních výtvorů techniky v cestovním ruchu 9. Závěr

Cestovní ruch v současnosti  Masový cílený přesun lidí za odpočinkem, poznáním, zážitky  Významná součást ekonomiky řady států  Důležitá podnikatelská oblast  Dominantní oblast služeb zajišťující značný rozsah zaměstnanosti i obchodu  Obor se značnou a agresivní konkurencí  Oblast pestré nabídky jednotlivých aktivit a nečekaných možností inovací

Cestovní ruch v České republice  dlouholetý historický vývoj s mnohými světovými prvenstvími  pozitivní složka národního hospodářství  rozvojová oblast podnikání po roce 1989  využití jedinečností české krajiny a málo známého bohatství památek  poměrně značná neschopnost rozptýlit zájem turistů o poznání regionů  postupná ztráta „závoje nepoznatelnosti země“ z let studené války  potřeba trvalé inovace nabídky cestovního ruchu na počátku 21. století

Technické památky – definice  Jedinečné nebo typické hmotné pozůstatky dokládající vývoj techniky a její úroveň v určitých historických podmínkách. (Eva Dvořáková)  Každý předmět nebo objekt, který vznikl následkem lidské činnosti a jehož účelem je přizpůsobení přírody a jejich zdrojů potřebám člověka při současné historické hodnotě, dokumentující tuto činnost v takové míře, že to rozhoduje o potřebě trvalého zachování dané pamětihodnosti jako kulturního statku. (Václav Lednický)  Představují hmotné doklady lidského poznání, práce, vědy i výroby a jsou jedinečným representantem tvůrčích a inovačních schopností člověka.  Místo bizardního setkání typických technických prvků s dobovými výtvarnými motivy provedené dokonalým řemeslným zpracováním a tradičními postupy.

Uplatnění technických památek v cestovním ruchu  Movité technické památky - představují nejen exponáty expozic muzeí, ale často aktivní činitele zvyšující návštěvnost lokality při využití v dopravě návštěvníků (auta, letadla, vlaky – originály i repliky)  Movité výrobní technické památky v provedení průmyslových i zemědělských pracovních strojů předváděné v symbolickém chodu

Uplatnění technických památek v cestovním ruchu  Využití nemovitých technických památek jako dokladů průmyslové architektury při zachování původních provozů jako místa zajímavých prohlídek  Přestavba technických objektů na muzea, hotely, restaurace, tržnice, zábavní a kongresová centra

Uplatnění technických památek v cestovním ruchu  Výstavba průmyslových skanzenů a nabídka přitažlivé původní technologie  Přebudování na obytné prostory se zachováním vzhledu průmyslových nemovitostí i vnitřního respektování industriálních prvků (byty typu loftů)

Problémy při uplatnění technických památek v cestovním ruchu  ne vše, co má unikátní charakter, výrobní originalitu a zachovalé strojní vybavení je pro návštěvníka zajímavé.  k průmyslovým objektům je často obtížný přístup – jsou to objekty práce  chybí zde často potřebná infrastruktura vyžadována návštěvníkem  úpravy spojené s umožněním návštěvnosti mohou být v rozporu se zásadami památkové péče

Problémy při uplatnění technických památek v cestovním ruchu  problémy vlastnických vztahů v daných objektech  konkrétní nízká ziskovost při náročných rekonstrukcích celých areálů  nedostatek zkušených znalců v podobě průvodců  potřeba určitých omezení, pokud v částech daného podniku probíhá ještě výroba

Využitelnost technických památek  svědectví průmyslové tradice podniku i lokality  propagace podniku, výrobků i vytvoření image skloubení moderní výroby s tradiční řemeslnou dovedností  možnost vytvoření vhodných a originálních podnikatelských možností ve prospěch regionálního cestovního ruchu

Využitelnost technických památek  tvorba specifické turistické nabídky obohacení klasických možností  nenásilné zapojení technických památek do výuky mladé generace  možnost seberealizace sběratelů a obdivovatelů minulosti  základ pro budování jedinečných turistických destinací

Využití moderních výtvorů techniky v cestovním ruchu  jedná se o stavby a zařízení originálně provedené a vybavené  stavby a zařízení poskytující vymoženosti současné techniky  stavby a zařízení informující o způsobech výroby a výrobních technologiích  dopravní prostředky překvapující elegancí, designem, výkonností  stavby a zařízení překvapující možnostmi využitelnosti

Závěr  Princip „3P“ – Public-Private-Partnership – je podmínkou úspěchu nejen ve velkých investicích, ale i v cestovním ruchu.  Partnerství-spolupráce-serióznost jsou postuláty, bez jejichž uplatnění není možno zajistit dlouhodobý rozvoj cestovního ruchu.