1 Otazníky kolem Revize Nového regulačního rámce EU pro elektronické komunikace 30. 11. 20101 Alice Selby, Senior manažer právních a regulačních služeb,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pokus o nový pohled na možnosti regulace a dohledu nad trhy s investičními nástroji. doc.Ing.Antonín Kubíček, CSc. VŠFS.
Advertisements

Novinky MiFIDu The CNB disclaims responsibility for any private publication or statement of any CNB employee. The views in this presentation are the views.
Strategie Evropa 2020: nové výzvy, příležitosti a hrozby pro ekonomiku EU 22. září 2010 Prof. Ing. Robert Holman, CSc. člen bankovní rady ČNB Současné.
Stanovisko TV Nova K TPP TV Nova podporuje digitalizaci  Společnost CET 21 se jako jeden z vůdčích subjektů procesu přechodu zemského.
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
DIRECT MAIL – LEGISLATIVNÍ OMEZENÍ
Tomáš Křivka FPR ZČU Plzeň 07/05/2014
Regulační výzvy Jaromír Novák © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Chci ovlivnit rozhodování EU… Seminář v Evropském domě František Čakrt, Parlamentní institut Národní parlamenty v rozhodovacím procesu EU Úvod Co přinesla.
Výběrové řízení (aukce) na kmitočty v pásmech 800, 1800 a 2600 MHz TK ČTÚ k zahájení veřejné konzultace výběrového řízení 19. března 2012.
Aarhuská úmluva a požadavky na účast veřejnosti Zuzana Drhová, Zelený kruh.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Řešení protisoutěžních opatření ze strany orgánů veřejné moci Mgr
Jan Husák: Digitální výzvy 2012 „ICT z pohledu PS“
Konference pojišťovacích makléřů 2011
Aktuální vývoj v pojišťovnictví a jeho regulaci
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Aleš Pekárek, EPMA / ÚISK Pátrání po exkluzivních dohodách v oblasti veřejného informačního sektoru EU s důrazem na ČR.
Legislativa a dokumenty Informační systémy ve státní správě a samosprávě.
Regulace distribuce v ČR
Tento studijní materil byl vytvořen jako výstup z projektu č. CZ.1.07/2.2.00/ Vývoj regulace a dohledu nad finančním trhem Shrnutí poznatků Ing.
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Veřejná podpora a projekty PPP 19. září 2007, Praha MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY.
Liberalizace poštovního trhu v roce 2013 Ing. Petr Angelis Seminář Fontes Rerum Praha
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
Co nového v hospodářské soutěži? Více ekonomický přístup
Návrh nového zákona o elektronických komunikacích Hradec Králové 30. března 2004.
Smluvní vztahy a registrace Jaroslav Žákovčík Praha
Mgr. Ing. Drago Sukalovský, starosta města Kuřimi
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Jsme v EU, buďme v obraze. EU jako politický organismus Eva Pluskalová.
Zhodnocení naplnění 2. Komunitního plánu sociálních služeb města Olomouce v letech Zdislav Doleček Olomouc.
 2007 Ministry of Industry and Trade, Energy Department Nová evropská energetická legislativa Cíle a opatření „energetického balíčku“ Ladislav Pazdera.
První zkušenosti s aplikací novely energetických zákonů a vyhlášek Role ERÚ v novelizované energetické legislativě seminář AEM , Brno Josef.
Česká energetika na rozcestí České předsednictví EU – vyjednávání 3. legislativního balíčku konference 22. a , Mělník Josef Fiřt předseda ERÚ.
Aktuální situace nejen v oblasti legislativy ÚNMZ
Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu 11 MPO PROTI NEKALÝM PRAKTIKÁM PŘI PŘEDVÁDĚCÍCH AKCÍCH.
Poskytování služeb na vnitřním trhu EU. Obsah I.Směrnice o službách na vnitřním trhu. II.Způsob implementace v ČR. III.Přínosy zákona o volném pohybu.
Jan Škorpík a Martin Štěpánek 3. prosince 2008 Zavedení II. pilíře povinného důchodového systému v ČR, hlavní principy a návrh řešení.
Plynárenství v evropském kontextu Situace na trhu s plynem ČR Možnosti odběratelů při výběru dodavatele Ing. Vladimír Štěpán, ENA s.r.o. 8. březen 2007.
Regulační prostředí Mediální právo České republiky.
Očekávaný vývoj trhu s elektřinou v kontinentální Evropě Pavel Šolc, ČEPS, a.s.
Teleworking v Asseco CR Renata Leflerová Ředitel LZ Praha
Příprava zákona o elektronických komunikacích Jaromír Šiška, CSc. náměstek ministra - ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb Konference.
INSPIRE Stav a výhled.
IFA Česká republika 1 Novela zákona o kolektivním investování / Dopady do daní z příjmů Kateřina Hycnarová 11. října 2011.
Přístup k řešení bezpečnosti IT Nemochovský František ISSS Hradec Králové, dubna 2005.
Digitální Česko – veřejná konzultace Ing. Jan Duben ředitel sekce elektronických komunikací a poštovních služeb © 2010 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Evropské právo životního prostředí Osnova přednášky Ochrana životního prostředí v EU - vývoj EPŽP Environmentální politika + akční programy.
Podnikání v oboru družstevního peněžnictví a jeho efektivnost ESFS Řízená konzultace 15. Prosince 2006.
Zákon o elektronických komunikacích
ISSS 2003 PORTÁL VEŘEJNÉ SPRÁVY Ing. Dana Bérová Ministerstvo informatiky.
Evropské environmentální právo úvodní přednáška
Konference Městské kamerové dohlížecí systémy a ochrana osobních údajů, Praha 18. února 2011 PhDr. Miroslava Matoušová Úřad pro ochranu osobních údajů.
Ochrana práv spotřebitelů v energetických odvětvích JUDr. Petr Scholz, Ph.D. ředitel sekce legislativně správní Praha, květen 2013.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
H ARMONIZACE PRÁVEM EU 1. B) PROVÁDĚNÍ ČLENSKÝMI STÁTY Při provádění různých opatření - zejména programů - spolupůsobí členské státy  Oznamují Komisi.
Návrh nařízení Evropského parlamentu a Rady o elektronické identifikaci a důvěryhodných službách pro elektronické transakce na vnitřním trhu (eIDAS) Lucie.
Advokátní kancelář Pokorný, Wagner & spol. Karolíny Světlé 301/8, Praha 1 tel.: , fax:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže1 Ing. Martin Pecina, MBA předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Fungování energetických trhů v ČR a EU Budoucnost.
STABILIZACE A REFORMA ČESKÉHO ZDRAVOTNICTVÍ Priority ministra zdravotnictví Tomáše Julínka pro funkční období Praha,
Síťová neutralita od revize regulačního rámce do DigiČeska ver. 2.0 Praha, 18. května 2015.
Plánování v oblasti vod Roční seminář pro vodoprávní úřady Hotel Skalský Dvůr, Lísek, 19. a 20. října 2016 Mgr. Ladislav Faigl.
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
Kde jsme a kam jdeme na cestě k digitální ekonomice?
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Narušení hospodářské soutěže – definiční znak veřejné podpory
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Novinky z EU Ing. Jan Slavík, Ph. D. XXVIII
Transkript prezentace:

1 Otazníky kolem Revize Nového regulačního rámce EU pro elektronické komunikace Alice Selby, Senior manažer právních a regulačních služeb, T-Mobile Czech Republic a.s.

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Krátký exkurz do historie sektorové regulace

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Otevření telekomunikačních trhů konkurenci: - Liberalizace - Privatizace Transponován v ČR zákonem č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů Regulační rámec 98

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Konsolidační fáze - Deklarovaný přechod a postupné nahrazení sektorové regulace regulací soutěžněprávní - Změna konceptu významné tržní síly ve smyslu dominance - Vymezení relevantních trhů a jejich analýza jako předpoklad uložení regulačních povinností - Uplatnění regulace odůvodněné, přiměřené, odstraňující identifikovanou tržní dysfunkci s cílem minimalizovat necitlivé zásahy Nový regulační rámec EU pro elektronické komunikace - NRF

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Nový regulační rámec EU pro elektronické komunikace - NRF NEGATIVA - Paralelní regulace sektorová, soutěžní (kauza DT v EK C- 280/08 P a T-271/03)) - Nejasné rozdělení kompetencí regulačních orgánů POZITIVA - Přehlednost právního rámce - Dynamický pohled na regulaci - Využití principů soutěžního práva - Zvýšení odpovědnosti a transparentnosti činnosti úřadu - Neprosazení práva veta EK ve vztahu k ukládaným remedies

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce – deklarované cíle Stávající NRF nevytvořil jednotný evropský informační prostor v souladu s cíli i2010 Iniciativy, je tedy třeba provést především:  Revizi stávajícího NRF se zaměřením na Rámcovou směrnici, konkrétně cíle regulace  Vytvoření Evropského úřadu pro elektronické komunikace (EECMA)

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce – deklarované změny byla schválena Evropským Parlamentem a Radou Revize NRF. Deklarované změny NRF byly následující: - Právo zákazníků změnit během jednoho pracovního dne svého operátora - Zlepšení úrovně informovanosti zákazníků - Ochrana práv občanů ve vztahu k přístupu k internetu - Nové záruky pro otevřený a neutrální net - -Ochrana zákazníků proti spamu a porušení ochrany osobních údajů - Lepší přístup k tísňovému volání Zvýšení nezávislosti národních regulačních úřadů - Nový evropský telekomunikační úřad bude dohlížet na konzistenci regulace telekomunikačních trhů - Nová úloha EK v procesu ukládání regulačních povinností - Funkční separace jako prostředek řešení soutěžních problémů - Akcelerace broadbandu - Podpora rozvoje konkurence a investic do sítí nové generace

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce –byla vůbec potřeba? - Domnívám se, že členské státy neměly dostatek času implementovat NRF a zásadní změny, které přinesl (včetně roamingové regulace); a zároveň - Revize nepřinesla žádné zásadní změny, bez nichž by sektor nemohl nadále efektivně fungovat.

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce –skutečné cíle Domnívám se, že Evropská komise sledovala revizí NRF především: - přijetí práva veta EK ve vztahu k ukládaným nápravným opatřením - vytvoření Evropského úřadu pro elektronické komunikace - zavedení funkční separace jako nápravného prostředku. Bohužel byla opuštěna myšlenka postupného nahrazení regulace sektorové regulací soutěžněprávní. Sektorová regulace není nijak časově omezena, s jejím zánikem Revize nepočítá.

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce – BEREC - Vytvoření EECMA nebylo členskými státy podpořeno, jako kompromis byl vytvořen BEREC (Nařízení č.1211/2009). Jako pozitivum vnímám: - možnost jednání v případě nečinnosti NRA (opatření proti nečinnosti). - znovuobjevení agentury ENISA (European Network and Information Security Agency založená v roce 2004 na 5 let nař. 460/2004) -

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce – veto na remedies Rada opět nepodpořila rozšíření práva veta EK na ukládaná nápravná opatření, nicméně Revize celý proces vstupem BEREC tak zkomplikovala, že přijetí nápravného opatření bez podpory EK prodloužila na neuvěřitelných 6 měsíců a tím de facto znemožnila efektivní uložení takového nápravného opatření.

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika Revize Nového regulačního rámce – závěr - Revize měla být přijata s delším časovým odstupem po transpozici NRF a roamingové regulace - Nenaplnila ambici EK na vytvoření EECMA a atrahování kompetencí NRA ve prospěch EECMA - Nerozšířila právo veta EK, byť zcela zablokovala efektivní možnost NRA uložit nápravné opatření, které EK nepodporuje - Nově přináší možnost vydání „harmonizačního rozhodnutí“ (čl. 19 RS) - Možnost uložení povinnosti funkční separace jako standardního nápravného opatření (čl. 13a PS) - Revize se odklání od progresívních myšlenek Nového regulačního rámce (dočasnost regulace, ex ante regulace vyhovující povaze identifikovaného problému, relativní nezávislost NRAs)

Alice Selby, Senor manažer právních a regulačních služeb T-Mobile Czech republic a.s. Teleinformatika  Květen 2011  Práce na přípravě tzv. transpoziční novely.  Zůstává nevyřešena otázka pravomoci a příslušnosti k řešení účastnických sporů (§ 129 ZOEK)  Ochrana spotřebitele ve světle rozsudku NSS 1 Ao 1/2005 – 98 dle § 63 ZOEK  Aukce na spektrum Transpozice Revize NRF

14 Děkuji za pozornost.