VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: chování.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Trh a jeho zákonitosti.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Marketing, marketingové.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku gymnázia na předmět OSZ KLÍČOVÁ SLOVA: Konkurenční.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MAKROEKONOMIE – 1. ČÁST Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření: Klíčová.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_STRATEGICKÝ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_PLÁNOVÁNÍ.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19.
Základy marketingu šestá přednáška
Základní ekonomické pojmy Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Segmentace trhu Ročník / obor studia:III. ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_16_VEDENÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_18.
V ÝUKOVÝ MATERIÁL VYTVOŘENÝ V RÁMCI PROJEKTU „EU PENÍZE ŠKOLÁM “ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
ZÁKLADNÍ EKONOMICKÉ POJMY
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_15.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové řízení Ročník / obor studia:III.
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Nákupní chování spotřebitele
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_REGULOVÁNÍ.
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
ANALÝZA TRHŮ A KUPNÍ CHOVÁNÍ ORGANIZACÍ
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Psychologické působení propagace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA

Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování zákazníka, skupiny kupujících, proces rozhodování kupujících, spokojený zákazník Anotace: Výklad formou prezentace se zaměřuje na chování zákazníka, na proces rozhodování zákazníků a jejich role s cílem dospět ke spokojenému zákazníkovi. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby  firma by měla vědět, co všechno zákazníka ovlivňuje - aby mohla úspěšně působit na trhu  není to jenom koupě výrobku, ale i situace, která koupi předchází - celý rozhodovací proces EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  proces rozhodování zákazníků je složitý  na jejich chování působí množství vlivů  společnou vlastností všech kupujících (zákazníků) - zaměřeni na určitý cíl (nákup pečiva či rodinná dovolená)  nákupem služby či zboží chtějí odstranit nedostatek EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  prodávající:  pomoci zákazníkovi nalézt zboží (případně službu), která by jeho potřeby nejlépe uspokojila  nutné sledovat, kdo vyvolal potřebu nákupu a kdo je tím, kdo bude o nákupu rozhodovat EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  skupiny kupujících:  individuální kupující - nakupují pro svojí vlastní potřebu  domácnosti - nákup není pouze pro jednotlivého kupujícího, službu využívá více členů, nákup může provést jedna osoba, ale i více osob  organizace (firmy) - to co sama spotřebovává (kancelářské potřeby) - nepoužívá je k výrobě EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  proces rozhodování:  poznání nedostatku  hledání informací - dvojího druhu  pasivní - sledování reklamy  aktivní - informace sám vyhledává  zhodnocení alternativ - nedostává se například financí - zvažuje koupi neznačkového zboží, designu výrobku EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  rozhodnutí o nákupu - neznamená, že zákazník si zboží opravdu koupí - nepředvídaná událost (zapůsobení jiné osoby apod.)  vyhodnocení nákupu - prodejce nesmí ztratit zájem o zákazníka, je jednodušší udržet si stávajícího zákazníka  zákazník - spokojen s výrobkem, prodejcem či značkou - ventilovat do svého okolí, a tím bude dělat reklamu EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  nespokojený zákazník  podělí se se svými špatnými zkušenostmi  spokojený zákazník  informuje o své spokojenosti 3 další  nespokojený zákazník se o špatné zkušenosti podělí s mnohem více lidmi EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  role kupujících  iniciátor - ten, kdo daný nákup iniciuje  ovlivňovatel - může ovlivnit konečnou koupi (konečné rozhodnutí)  rozhodovatel - učiní konečné rozhodnutí (kde, jak, co se koupí, jak se zaplatí)  kupující - ten co vykonává daný nákup  uživatel - ten kdo daný výrobek užívá a uspokojuje svou potřebu EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  chování zákazníka  pokud firma ví o potřebách a chování zákazníka, může lépe vytvořit marketingovou strategii  slouží k pochopení nákupního chování  Kdo je zákazníkem? Kdo je rozhodovací jednotkou, na jaký segment se zaměřit?  Co nakupují? Jaký výrobek nabídnout?  Proč nakupují? Jaká je motivace ke koupi? EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Chování zákazníka  Jaký proces vede k výběru?  Kdy v roce, měsíci, dni se rozhodují? (předvánoční nákupy nebo celoroční záležitost)  Kde nakupují? EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Opakování Co zahrnuje chování zákazníka? Jaká je role prodávajícího? Kdo je spokojený zákazník? EKO VY_32_INOVACE_EKO_08

Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_08