Mobilní podnikání - principy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
a Internetové dispečinky
Advertisements

Připojení k internetu.
Průvodce aplikací GSMlink aneb Jak je jednoduché komunikovat s Athosem
Úvod Roviny bezpečnosti Softwarová bezpečnost AntiviryFirewall Bezpečnost na internetu PhishingSpam Datová komunikace Soutěž Bezpečně na netu 2014.
Podívejme se nejen na mobilní bezpečnost v širším kontextu Michal Rada Iniciativa Informatiky pro Občany.
Elektronické bankovnictví České spořitelny 2007
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
VYŘIZOVÁNÍ OBJEDNÁVEK
Efektivní obchodní portál
S YTÉMOVÁ INTEGRACE Ing. Jiří Šilhán. S YSTÉMOVÁ INTEGRACE Jedná se o přístup, který přispívá k integraci nesourodých výpočetních systémů. Vyplývá ze.
Podnikové informační systémy úvod
BI, e-commerce Ing. Jiří Šilhán. Úroveň informatiky.
Přínosy a druhy počítačových sítí. Jednou z nejvýznamnějších technologií používaných v oblasti výpočetních systémů jsou již řadu let počítačové sítě.
Dohled analýza optimalizace dohled analýza optimalizace Advanced Farming Systems.
Zlín - květen 2006 Regionální knihovní systém Clavius REKS firma LANius s.r.o.
Simon, Štancl, Vajdl, Valenta.  Sunnysoft mControl je komplexní řešení pro kontrolu a správu firemních PDA zařízení. Jde o nový produkt na trhu přinášející.
Aplikace VT v hospodářské praxi internetové technologie Ing. Roman Danel, Ph.D. VŠB – TU Ostrava.
Platební karty a přímé bankovnictví Základy ekonomiky a účetnictví – 9. ročník Autorem materiálu je Jitka Fialová, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres.
„Zkušenosti s eProcurementem ve státní správě ČR“ Ing. Dalibor Wijas, MBA B2B Centrum a.s. Government electronic Marketplace Elektronické tržiště veřejné.
ICQ. Co je ICQ? ICQ je nejpoužívanější a nejpopulárnější komunikační program. ICQ je zkratka slangového výrazu „I seek you“ (hledám tě). Slouží ke komunikaci.
Tomáš Václav, manažer produktového marketingu V Praze dne 23. září 2008 Internet v mobilu, nebo mobilní Internet?
1 iptelefonie denis kosař. 2 obsah Co je ip-telefonie Jak to funguje Protokoly Kodeky Jak to použít Skype Zdroje.
Typy elektronické komunikace
Systémové pojetí hospodářské organizace
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
E - byznys 1.Obchodní činnost zaznamenává v poslední době v České republice značných proměn. 2.Relativní převis nabídky zboží s variabilní poptávkou. 3.V.
Podnikání na Internetu letní semestr 2004 Jana Holá VIII.
NEBOLI. Pojem elektronické bankovnictví Podstatou je elektronické jednání mezi klientem a finanční institucí. Podstatou je elektronické jednání mezi klientem.
Základní principy řešení a využití ERP aplikací
GSM Lift Watch.
Mobilní Marketing. Co je Mobilní Marketing? Všechna řešení, která využívají nástrojů mobilní komunikace pro komunikaci s uživatelem a zákazníkem. SMS,
Mobilní kancelář (…nejen pro velké firmy) Vladimír Wojnar Microsoft Solutions HP.
DUM - Digitální Učební Materiál Název školy: Střední odborná škola obchodní s.r.o. Broumovská 839, Liberec 6 IČO: REDIZO: Vzdělávací.
Základní rozdělení činností v podnikové informatice
E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
T-Mobile Moje Info Možnosti využití SMS v komunikaci s občany.
1. 2 Zabezpečená mobilní komunikace 3 Private Circle chrání Vaši komunikaci před odposlechem či narušením. Jedná se o komplexní řešení pro zabezpečení.
8. Marketing.
13.přednáška – Elektronické zásobování Ing. Jiří Zmatlík, Ph.D. ČVUT, Fakulta elektrotechnická Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Průvodní list Šablona: VI/2 Vyjádření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti Vzdělávací materiál: Prezentace.
Kód vzdělávacího materiálu: VY_62_INOVACE_0201 Název vzdělávacího materiálu: Bankovní účty Datum vytvoření: Jméno autora: Ing. Zdenek Páže Předmět:
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Logistický proces ve firmě Petr Hobža – Strážnické brambůrky SAP Business One Pavel Rumplík Obchodní ředitel.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
 nejvíce využívaná služba internetu založená na www stránkách  poskytuje virtuální informační prostor, přístupný pomocí prohlížeče  výhodou www stránek.
Elektronická pošta, zkráceně (zkráceně také mail) je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy.
Provázanost mobilní reklamy s webem Tomáš Košťál … najdu tam, co neznám !
MM – system s.r.o. MM - system s.r.o Prezentace společnosti.
Další služby internetu Šablona 32 VY_32_INOVACE_7_10_Další služby internetu.
Internet. je celosvětový systém navzájem propojených počítačových sítí („síť sítí“), ve kterých mezi sebou počítače komunikují pomocí rodiny protokolů.
 = jedná se o vzájemné propojení lokálních počítačových sítí pomocí vysokorychlostních datových spojů  vznikl spojením mnoha menších sítí  v každé.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví.
VY_62_INOVACE_ – Přímé bankovnictví Autor Ing. Hana Sůvová
Typy připojení k internetu
Průvodce aplikací GSMlink aneb Jak je jednoduché komunikovat s Athosem
Elektronické bankovnictví
Inf Bezpečný počítač.
Inf Elektronická komunikace
CHARAKTERISTIKA INTERNETU
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
FINANČNÍ GRAMOTNOST Bezhotovostní placení 4.
Ekonomika malých a středních podniků
Sytémová integrace Ing. Jiří Šilhán.
M-Commerce Šárka Přibíková 3MA
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
Transkript prezentace:

Mobilní podnikání - principy mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v podniku, které jsou uskutečňovány nebo podporovány mobilními technologiemi, mobilní obchodování (m-Commerce) - každá obchodní transakce vykonaná prostřednictvím mobilních koncových zařízení, m-Commerce - použití mobilní komunikace s jakoukoliv aplikací dostupnou a vytvořenou pro mobilní koncová zařízení, jejíž využití slouží k obchodním účelům, Systémové pojetí hospodářské organizace

Postavení mobilního podnikání v IS podniku Internet IS/ICT zákazníka 2 IS/ICT zákazníka 1 Vlastní IS/ICT pevné připojení – e-Business mobilní připojení – m-Business Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (1) nezávislost na místě - majitel mobilního zařízení může provádět transakce nezávisle na své poloze, dosažitelnost – aplikace - dosažitelné kdekoliv a kdykoliv, v případě e-Commerce si uživatel musí zajistit připojení k Internetu, ekonomická dostupnost a jednoduchost - cena mobilních telefonů je ve srovnání s cenami PC podstatně nižší, obsluha mobilních telefonů je jednodušší, okamžitý provoz - mobilní telefony jsou hned po zapnutí schopny provozu, není nutná jejich instalace, Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (2) jednoznačná identifikace vztažená k jednotlivé osobě a nikoliv k počítači díky jedinečnému telefonnímu číslu a datům uloženým na SIM kartě, vyšší úroveň personalizace (v návaznosti na identifikaci) a s ní spojená možnost osobního přístupu k zákazníkovi na bázi one-to-one marketingu, lokalizace partnerů - mobilní operátor zná polohu volajícího i volaného a tyto informace (dopravní informace, mapy, ..) lze efektivně využít i v realizaci obchodních transakcí, zajištění bezpečnosti – při použití SIM karty k zakódování zprávy, či jednorázového kódu zaslaného přes SMS., možnost vytvoření a odeslání obchodních dokumentů a dokladů Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – problémy relativně velká variabilita technologických platforem – komplikace především pro vývojáře, musí své klientské mobilní aplikace portovat na velké množství různých technologických platforem. (Na druhé straně má taková variabilita platforem paradoxně i svou určitou výhodu, neboť pro takto technologicky diversifikovaná zařízení je velmi obtížné vyvíjet škodlivý software, jako jsou viry, spyware apod.), rychlost připojení - relativně nízké rychlosti oproti běžným PC, jimiž se ve většině případů mobilní zařízení připojují k síti Internet, krátká doba fungování na jedno nabití baterie – energetickou náročností trpí zejména mobilní zařízení s barevnými displeji. Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – aplikace, funkce (1) presentace firmy dostupnou mobilními zařízeními (m-Presence), zveřejnění webových stránek s nabídkou zboží a služeb dostupných i z mobilních zařízení, založeno většinou na protokolu WAP (Wireless Access Protocol), mobilní platby (m-Payment), např. služba GSM banking umožňující provádět správu účtu a bankovní převody z GSM telefonů, kterou nabízejí již všichni mobilní operátoři, možnost autorizace, kterou poskytují funkce SIM karty mobilní nákupy (m-Purchasing), mobilní transakce na úrovni B2B (mezi dvěma podniky) - pro nákup materiálů a služeb, potřebných pro výrobu nebo obchod, možnost nákupu a poptávání zboží přímo v místě potřeby (náhradní díly, provozní materiál, ..), zjišťování cen jiných výrobců v průběhu obchodních jednání s dodavateli Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – aplikace, funkce (2) analýzy přístupu na www stránky (m-Tracking), sledování přístupu zákazníků na www stránky firmy na základě tzv. log souborů, mobilní log soubory mají kromě doby strávené na www stránkách, IP adresy i ID zařízení (jedinečný kód, který je náhodně telefonnímu číslu přiřazen), mobilní obchod (m-Shop), mobilní řešení vztahu B2C, m-Shopy zatím vznikají s obsahem spíše určeným pro mobilní telefony (loga, zvonění, MMS, java hry), powershopping a nastavení ceny zákazníkem, vychází z vysokých počtů nakupujících jednoho druhu zboží na Internetu, kteří společně mohou dosáhnout nižší cenu od výrobce, podnik sloužící jako zprostředkovatel nákupu vyhlásí zboží a odpovídající cenu, která se liší podle počtu zákazníků, cena je stanovena až nakonec, kdy je počet zákazníků znám Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – aplikace, funkce (3) mobilní marketing (m-Marketing), infokanály, tedy informování zákazníků, kteří si daný kanál zajistí, o novinkách v nabídce podniku, klasické zasílání SMS nebo MMS s reklamním sdělením, spotřebitelské soutěže či věrnostní programy, kdy zákazník zasílá jako odpověď SMS s odpovědí nebo s kódem výrobku pro svůj věrnostní účet, možnost zasílat zákazníkovi logo firmy na displej, či zvonění v melodii zvukového loga firmy, nabídka java her s logem společnosti na displej, bannery (s využitím WAPu či XHTML, marketing v závislosti na místě zákazníka, to znamená, že v blízkosti obchodu může zákazník dostat reklamní zprávu o novinkách a o nabídce v tomto obchodě. mobilní aukce (m-Auction), prodejce zadá zboží a kupující se snaží nabídnout vyšší cenu než poslední zájemce, zboží získává ten, kdo nabídl jako poslední nejvyšší cenu ve stanovenou dobu uzavření aukce. Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – aplikace, funkce (4) masové přizpůsobení (Mass Customisation) vytvoření specielní nabídky pro určitou skupinu zákazníků, lze využít profilu zákazníka k vytváření specielních stránek pro registrované zákazníky, „mass customisation“ pro diferenciaci péče o zákazníky nebo nabídky - zákazníci s vyšším programem nebo prioritou mají přednostní odbavení, věrnostní program, více služeb, Systémové pojetí hospodářské organizace

Mobilní obchodování – aplikace, funkce (5) mobilní zásobování (m-Procurement), řešení vztahů B2B, dodavatel může stále doplňovat skladové zásoby a udržovat jejich stav na stanovené hladině, průběžně a s předstihem sleduje pohyb zásob u zákazníka, mobilní péče o zákazníka (m-Care), kontaktní centra rozšiřují o další komunikační kanály, jako email, SMS apod. počáteční aplikací - IVR – Interactive Voice Responce, tedy hlasový automat nebo automatický operátor, identifikace zákazníka telefonním číslem umožňuje jeho efektivní autentizaci a autorizaci. Systémové pojetí hospodářské organizace