Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle."— Transkript prezentace:

1 E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová

2 E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle příručky Hospodářské komory ČR lze vymezit 6 okruhů E-marketing E-bezpečnost E-shop E-aukce E-banking E-fakturace

3 E-marketing  Šíření reklamy v internetu (online marketing)  Výhody: cena oslovení velkého počtu zákazníků čitelnost chování zákazníků (statistiky návštěvnosti – jaké zboží vyhledávají, obvyklý čas návštěvy)  Příklady monitoringu chování: Navrchlu.cz, eMerite.cz

4 E-bezpečnost, E-shop  E-bezpečnost Ochrana před viry a spyware, hackery  E-shop Stále oblíbenější forma nákupu – trvalá dostupnost, jednoduchost nákupu (z domova, z kanceláře) Levný provoz – nepracují lidé, ale technologie Široká škála zákazníku na de facto neomezeném území Legislativa: Občanský zákoník (zákon č. 40/1964 Sb.) a Obchodní zákoník (zákon č. 513/1991 Sb.)

5 E-aukce, E-banking, E-fakturace  E-aukce Aukro.cz  E-banking Elektronické bankovnictví – dnes již všechny banky, nejpokročilejší e-banka  E-fakturace Fakturace bez papírování – snížení nákladů (papír, tisk, poštovné), možnost elektronického skladování

6 Geoaspekty e-business  E-marketing  Geomarketing  Uplatnění principů geomarketingu v internetovém prostředí, popř. v mobilních telekomunikacích

7 Rozšířené aplikace  MAPY.CZ Vyhledávání firem podle adresy, města, souřadnic GPS V současnosti velmi populární mezi zákazníky Zapsání firmy do mapového portálu zdarma a rychle  GoogleMaps Obdoba MAPY.CZ celosvětově, především pro USA

8 MAPY.CZ

9 Geolokace uživatelů  geografické určení polohy počítače (mobilu, PDA,…) na základě IP adresy, Wi-Fi sítě nebo GPS souřadnicemi (mobil, PDA s GPS)  Zatím neexistuje standart  Podporují prohlížeče Firefox, Chrome, Opera  Využití: geo targeting (obsah webové stránky se mění na základě polohy uživatele) GoogleLocal (seřazení odkazů podle polohy) cílená reklama

10 Statistika návštěvnosti  Vyhodnocení návštěvnosti uživatelů podle jejich geografické polohy  GoogleAdWords  Využití: Zjištění chování zákazníků a jejich preferencí z odlišných geografických oblastí Přizpůsobení webu, umístění reklamy apod. Úprava nabídky zboží a služeb

11 Statistika návštěvnosti podle geografické polohy uživatelů (GoogleAdWords) Vizualizace – Google Analytics Zdroj: http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2009/sbornik/Lists/Papers/071.pdf

12 Další směřování  Sociální sítě – obrovské množství osobních informací  Facebook SocialAds – automatické vkládání reklam k profilům jiných uživatelů (působí dojmem doporučení kamaráda) Beacon – na Facebook se dostávají informace o chování uživatelů na jiných serverech (př. nákup na e- shop uložení do profilu)  Uživatelé sociálních sítí vytvářejí nevědomky nejkvalitnější, nejmasovější a nejlevnější internetovou reklamu  V budoucnosti další šíření e-marketingu v sociálních sítích

13 Zdroje  [1] Kozák, D. 2007: Příručka e-Busimess  online . Businessinfo.cz – Oficiální portál pro podnikání a export  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WWW:.  [2] ShopCentrik. 2010. E-business  online].  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WW:.  [3] Google 2009. Gogole becames more locale  online].  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WWW:.  [4] SYMBIO Digital, s. r. o. Geolokace aneb ideální internet zase o krok blíž  online].  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WWW:.  [5] SYMBIO Digital, s. r. o. Trendy v e-marketingu pro rok 2008  online].  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WWW:.  [6] Svoboda, L. 2009: Possibilities of visualisation geolocation of web pages visitors  online]. Gis Ostrava 2009  citováno 22. 03. 2010 . Dostupné z WWW:.

14 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "E-business Eva Alková, Zuzana Zapletalová. E-business  Elektronické podnikání  Využívá webové technologie a automatizované softwarové systémy  Podle."

Podobné prezentace


Reklamy Google