Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mobilní podnikání - principy

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mobilní podnikání - principy"— Transkript prezentace:

1 Mobilní podnikání - principy
mobilní podnikání (m-Business) - souhrn veškerých aktivit, procesů a aplikací v podniku, které jsou uskutečňovány nebo podporovány mobilními technologiemi, mobilní obchodování (m-Commerce) - každá obchodní transakce vykonaná prostřednictvím mobilních koncových zařízení, m-Commerce - použití mobilní komunikace s jakoukoliv aplikací dostupnou a vytvořenou pro mobilní koncová zařízení, jejíž využití slouží k obchodním účelům, Systémové pojetí hospodářské organizace

2 Postavení mobilního podnikání v IS podniku
Internet IS/ICT zákazníka 2 IS/ICT zákazníka 1 Vlastní IS/ICT pevné připojení – e-Business mobilní připojení – m-Business Systémové pojetí hospodářské organizace

3 Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (1)
nezávislost na místě - majitel mobilního zařízení může provádět transakce nezávisle na své poloze, dosažitelnost – aplikace - dosažitelné kdekoliv a kdykoliv, v případě e-Commerce si uživatel musí zajistit připojení k Internetu, ekonomická dostupnost a jednoduchost - cena mobilních telefonů je ve srovnání s cenami PC podstatně nižší, obsluha mobilních telefonů je jednodušší, okamžitý provoz - mobilní telefony jsou hned po zapnutí schopny provozu, není nutná jejich instalace, Systémové pojetí hospodářské organizace

4 Mobilní obchodování – charakteristiky, výhody (2)
jednoznačná identifikace vztažená k jednotlivé osobě a nikoliv k počítači díky jedinečnému telefonnímu číslu a datům uloženým na SIM kartě, vyšší úroveň personalizace (v návaznosti na identifikaci) a s ní spojená možnost osobního přístupu k zákazníkovi na bázi one-to-one marketingu, lokalizace partnerů - mobilní operátor zná polohu volajícího i volaného a tyto informace (dopravní informace, mapy, ..) lze efektivně využít i v realizaci obchodních transakcí, zajištění bezpečnosti – při použití SIM karty k zakódování zprávy, či jednorázového kódu zaslaného přes SMS., možnost vytvoření a odeslání obchodních dokumentů a dokladů Systémové pojetí hospodářské organizace

5 Mobilní obchodování – problémy
relativně velká variabilita technologických platforem – komplikace především pro vývojáře, musí své klientské mobilní aplikace portovat na velké množství různých technologických platforem. (Na druhé straně má taková variabilita platforem paradoxně i svou určitou výhodu, neboť pro takto technologicky diversifikovaná zařízení je velmi obtížné vyvíjet škodlivý software, jako jsou viry, spyware apod.), rychlost připojení - relativně nízké rychlosti oproti běžným PC, jimiž se ve většině případů mobilní zařízení připojují k síti Internet, krátká doba fungování na jedno nabití baterie – energetickou náročností trpí zejména mobilní zařízení s barevnými displeji. Systémové pojetí hospodářské organizace

6 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (1)
presentace firmy dostupnou mobilními zařízeními (m-Presence), zveřejnění webových stránek s nabídkou zboží a služeb dostupných i z mobilních zařízení, založeno většinou na protokolu WAP (Wireless Access Protocol), mobilní platby (m-Payment), např. služba GSM banking umožňující provádět správu účtu a bankovní převody z GSM telefonů, kterou nabízejí již všichni mobilní operátoři, možnost autorizace, kterou poskytují funkce SIM karty mobilní nákupy (m-Purchasing), mobilní transakce na úrovni B2B (mezi dvěma podniky) - pro nákup materiálů a služeb, potřebných pro výrobu nebo obchod, možnost nákupu a poptávání zboží přímo v místě potřeby (náhradní díly, provozní materiál, ..), zjišťování cen jiných výrobců v průběhu obchodních jednání s dodavateli Systémové pojetí hospodářské organizace

7 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (2)
analýzy přístupu na www stránky (m-Tracking), sledování přístupu zákazníků na www stránky firmy na základě tzv. log souborů, mobilní log soubory mají kromě doby strávené na www stránkách, IP adresy i ID zařízení (jedinečný kód, který je náhodně telefonnímu číslu přiřazen), mobilní obchod (m-Shop), mobilní řešení vztahu B2C, m-Shopy zatím vznikají s obsahem spíše určeným pro mobilní telefony (loga, zvonění, MMS, java hry), powershopping a nastavení ceny zákazníkem, vychází z vysokých počtů nakupujících jednoho druhu zboží na Internetu, kteří společně mohou dosáhnout nižší cenu od výrobce, podnik sloužící jako zprostředkovatel nákupu vyhlásí zboží a odpovídající cenu, která se liší podle počtu zákazníků, cena je stanovena až nakonec, kdy je počet zákazníků znám Systémové pojetí hospodářské organizace

8 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (3)
mobilní marketing (m-Marketing), infokanály, tedy informování zákazníků, kteří si daný kanál zajistí, o novinkách v nabídce podniku, klasické zasílání SMS nebo MMS s reklamním sdělením, spotřebitelské soutěže či věrnostní programy, kdy zákazník zasílá jako odpověď SMS s odpovědí nebo s kódem výrobku pro svůj věrnostní účet, možnost zasílat zákazníkovi logo firmy na displej, či zvonění v melodii zvukového loga firmy, nabídka java her s logem společnosti na displej, bannery (s využitím WAPu či XHTML, marketing v závislosti na místě zákazníka, to znamená, že v blízkosti obchodu může zákazník dostat reklamní zprávu o novinkách a o nabídce v tomto obchodě. mobilní aukce (m-Auction), prodejce zadá zboží a kupující se snaží nabídnout vyšší cenu než poslední zájemce, zboží získává ten, kdo nabídl jako poslední nejvyšší cenu ve stanovenou dobu uzavření aukce. Systémové pojetí hospodářské organizace

9 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (4)
masové přizpůsobení (Mass Customisation) vytvoření specielní nabídky pro určitou skupinu zákazníků, lze využít profilu zákazníka k vytváření specielních stránek pro registrované zákazníky, „mass customisation“ pro diferenciaci péče o zákazníky nebo nabídky - zákazníci s vyšším programem nebo prioritou mají přednostní odbavení, věrnostní program, více služeb, Systémové pojetí hospodářské organizace

10 Mobilní obchodování – aplikace, funkce (5)
mobilní zásobování (m-Procurement), řešení vztahů B2B, dodavatel může stále doplňovat skladové zásoby a udržovat jejich stav na stanovené hladině, průběžně a s předstihem sleduje pohyb zásob u zákazníka, mobilní péče o zákazníka (m-Care), kontaktní centra rozšiřují o další komunikační kanály, jako , SMS apod. počáteční aplikací - IVR – Interactive Voice Responce, tedy hlasový automat nebo automatický operátor, identifikace zákazníka telefonním číslem umožňuje jeho efektivní autentizaci a autorizaci. Systémové pojetí hospodářské organizace


Stáhnout ppt "Mobilní podnikání - principy"

Podobné prezentace


Reklamy Google