Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha 25.2.2003.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Advertisements

Strukturální indikátory vztahující se k Lisabonskému procesu
Mezinárodní konkurenceschopnost, její faktory a aplikace na ČR
1 ASOCIACE INOVAČNÍHO PODNIKÁNÍ ČR Úloha transferu technologií v inovačním procesu Pavel Švejda CTT UTB ve Zlíně, 27. března 2014.
Technické, obchodní a právní řešení v oblasti ID karet a PKI1 Standardizace ID karet v akademickém prostředí Josef Milota Jihočeská univerzita.
CENOVÁ KONVERGENCE K EU: Poznatky z mezinárodního srovnání Seminář MF ČR Smilovice, 2. prosince 2003 Martin Čihák (MMF) Tomáš Holub (ČNB)
1 AOV „Nástroje a distribuční cesty v současné ekonomické a obchodní situaci mezi výrobcem a spotřebitelem v aplikaci společností Sanitec“ Ing.Michal.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
První zkušenosti ze vstupu ČR do EÚ Dopady na energetiku a průmysl Pohled ERÚ konference AEM 14. a 15. září 2005 Praha Josef Fiřt - ERÚ.
EU 2020: Obnovitelné zdroje či jádro Petr Binhack
VY_32_INOVACE_ Politiky unie oblasti činnosti unie dělení podle resortu, kterých se týkají (doprava…), nebo podle toho, jak v nich rozhoduje Rada.
Předpokládaný vývoj české elektroenergetiky Pozice ERÚ seminář VSE 28. května 2007 – Praha Josef Fiřt - ERÚ.
Jak podporovat malé a střední podniky při exportu Ing. Pavel Bartoš, viceprezident HK ČR Ostrava Export, jako významný pilíř ekonomického růstu.
XI. jarní konference energetických manažerů Problémy ČR v kontextu evropského trhu s energiemi (Bezpečnost a dostupnost dodávek energií v ČR a EU) Vliv.
Jsme v EU, buďme v obraze. Výhody a nevýhody členství v EU Jarolím Antal.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
Jak se učí inovační podnikání
Člen USBS ČR a SP ČR Unie soukromých bezpečnostních služeb ČR Svaz průmyslu a dopravy České Republiky
REÁLNÁ A NOMINÁLNÍ KONVERGENCE - NĚKOLIK POZNATKŮ Petr Čermák Smilovice 23. května 2006 Seminář Ministerstva financí.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Konkurenceschopnost ČR v rámci středoevropského regionu SpeedChain 13/11/2013 Ing. Martin Tlapa, MBA náměstek státního tajemníka pro evropské záležitosti.
Vnějšího prostředí Marián Vávra Ekonomické modelování.
Sustainable Construction and RES in the Czech Republic Irena Plocková Ministry of Industry and Trade CR, Na Františku 32, Praha, CR.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ POLITIKY STABILNÍ ELEKTŘINA ZA PŘIJATELNOU CENU AKTUALIZACE STÁTNÍ ENERGETICKÉ.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Danuše Nerudová PEF MENDELU Brno. Úvod 6/2011 označuje Komise FTT jako možný nový zdroj rozpočtu EU (k již stávajícím – celním poplatků, odvodu z DPH.
1 Česká asociace rozvojových agentur Regionální inovační infrastruktura a inovační proces v krajích Manfred Hellmich Praha 29. listopadu 2005.
MUDr. Martin Kuba ministr průmyslu a obchodu Průmyslová politika ve vazbě na automobilový průmysl Zasedání rady ředitelů AutoSAP.
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Základy marketingu šestá přednáška
1 Disparity reálného kurzu a jejich měření Martin Cincibuch and Jiří Podpiera, ČNB, odbor Vnějších ekonomických vztahů.
MARKETINGOVÝ MIX.
PROINCOR – Inovační audit Liberec – PROINCOR - Inovační audit 2 INOVACE Změna je jedinou jistotou dnešního světa Předpoklad udržení zákazníka.
Strukturální politika. STRUKTURÁLNÍ POLITIKA POLITIKA SCHOPNOSTI PŘIZPŮSOBENÍ SE MĚNÍCÍM PODMÍNKÁM VE STRUKTUŘE EKONOMIKY STRUKTURA – VNITŘNÍ ČLENĚNÍ.
Cesta tam a zase zpátky Konference „Má Česko strategickou vizi EU?“, Praha dne 19. září 2012.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
3 EFEKTIVNOST TRHU.
Generická preskripce a pozitivní listy
Ruská federace x WTO a OECD
Léčiva u vzácných onemocnění (v kontextu dalších informací) PharmDr. Josef Suchopár Infopharm, a.s. Praha,
Výzkum a vývoj a inovace v ČR Diskusní fórum k inovačnímu podnikání Brno, 3. října 2007.
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Zpráva o finanční stabilitě 2005
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
KONKURENČNÍ STRATEGIE A VSTUP NOVÝCH FIREM Zpracovaly: L. Petráčková, E. Cézová.
Více služeb pro české exportéry © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Podnikatelský plán struktura plánu.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
1 Ministry of Education, Youth and Sports CZECH REPUBLIC PROGRAM EUREKA – Evropská spolupráce v oblasti aplikovaného a průmyslového výzkumu a vývoje Ing.Josef.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Liberalizace trhu z elektřinou a plynem má být prostředkem k dosažení větší konkurenceschopnosti evropského průmyslu, ne cílem za který je často vydávána.
MARKETINGOVÉ STRATEGIE NA TRZÍCH EU MLÉKÁRNA KUNÍN
Petr Štoček, SPZ, part 11 Strategie prodeje textilního zboží Ing. Petr Štoček LS 2005/ 2006 FT, TM3.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
Daně Rizikem pro volný pohyb zboží může být i rozdílné zdanění Sjednocení daňových soustav - nereálné 1. Daňová diskriminace zakázána - (Případ „Whisky.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Vybrané manažerské nástroje
1 Teva Pharmaceuticals CR, s.r.o. Vítězslav Burda,
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
© Berman Group. Klastry Co je to a má cenu se jimi zabývat? Petr Adámek Berman Group.
Marketingový plán podniku
„Index vnímání korupce 2015“
Výzvy digitální ekonomiky pro společnost
4. výzva Pavel Lukeš Ministerstvo pro místní rozvoj
Transkript prezentace:

Postavení nadnárodních výrobců a národních asociací při harmonizaci vstupu do EU Jaromír Frič IX. Setkání odborníků ve farmacii Praha

l První vlna kandidátských států v roce 2004 l 27 EU členských států do roku 2010 Rozšíření EU Estonia Latvia Lithuania Poland Czech Republic Slovak Republic Hungary SloveniaRomania Bulgaria Turkey Malta Cyprus Produced by J. Frič 2

Hlavní změny evropského farmaceutického trhu GENERALIZACE FARMACEUTICKÉHO TRHU Demografické změny Odstranění obchodních bariér Komunikační technologie Zvýšený vliv pacientů Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Demografická data Počet obyvatel HDP na obyvatele (000 Eur) HDP (mld Eur) 1OO% EU HDP Eurostat Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Do jakého prostředí vstupujeme? Trh v cenách výrobce (mld Euro) EFPIA ,7% Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Náklady na zdravotní péči v % HDP WHO Produced by J. Fric Produced by J. Frič

HDP vs. náklady na zdravotní péči na obyvatele OECD Health Data 2001 USA Germany France Netherlands Belgium ItalyUK Spain Greece Poland Česko MaďarskoJapan Norway Switzerland Slovinsko Slovensko Pobaltí Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Vysoký intelektuální potenciál v zemích CEE l ‘Obdivuhodný vědecký potenciál… který v CEE zemích není zmapován* l Většina zemí CEE má odborný potenciál srovnatelný se zeměmi, které jsou na prahu technologických inovací** Zdroj: Report presented to the ALLEA General Assembly, March 13-15, 2002 (ALLEA: the Association of All European Academies); UN Human Development Report 2001, Annex Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Co přinese vstup do EU pro farmaceutický průmysl CEE Příležitosti Možnost exportu do EU Vyšší prodeje Výzvy Nutnost sladění norem s požadavky EU Nebezpečí nové konkurence Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Konkureční výhody l CEE země mohou využít vědeckých a technických dovedností k podpoře inovačních tendencí či k soustředění na produkci generik Předpoklad úspěchu : schopnost spolupráce a připravenost k investicím nutným pro dosažení EU standardů l EU výrobci se stanou dominantními dodavateli inovativních produktů do zemí CEE. Předpoklad úspěchu: schopnost zásobit trh Produced by J. Fric Produced by J. Frič

l Lobování velkých farmaceutických originálních i generických firem v zájmu zachování SQ Problémy s integrací nových členů l Možné nedostatky farmaceutických výrobců v CEE limitující konkurenční šanci v EU: Správná výrobní praxe (GMP EU-standard) Schopnost lobování na úrovni EU Klimitovaná znalost o distribučních kanálů EU Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Úloha generik vnímána pozitivně l Členské státy – s podporou komise - budou podporovat kroky k vyšší penetraci generik. Pozornost bude věnována zlepšení mechanizmů promoce a prodeje s ohledem na zdraví obyvatelstva. l Zásady rozšíření mají plně respektovat rozdíly mezi ekonomickým, tržním a zdravotním prostředím států EU a nových členů do takové míry, která umožní formou dodatků smluv omezit paralelní importy G10 Medicines – Report 07 May Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Paralelní obchod – skutečná hrozba? l Objem a hodnota paralelního obchodu stále roste l Evropská komise je zásadně proti kontrole a restrikci volného obchodu l Cenová transparence a možnost srovnání l Nadnárodní sofistikované distribuční sítě l Celkový nárůst komplexnosti obchodu –Vertikální integrace –Horizontální integrace Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Podíl paralelního obchodu v % EFPIA Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Rozdílné cenové struktury SMI“ Pharmaceutical Wholesaling and Distribution Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Výrobci léků a distributoři – nutná užší spolupráce l Uvedení na trh l Promoce l Plánování l Objednávky l Poptávka l Odhady prodejů l Ceny l Inventura l Management objednávek l Servisní služby l Management prodejních kanálů Řízení a kontrola procesu prodeje musí být realizována jedním společným plánem pro celou organizaci Integrace komerčních operací v celém distribučním řetězci. „VALUE REDUCING TRADE“ Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Jaké strategie zvolit? l Nedělat nic l Otevřít nové prodejní kanály l Udělit exkluzivitu l Zlepši stávající distribuční systém l Opustit trh l Jednotná cenová politika l …atd Produced by J. Fric Produced by J. Frič

A co úloha ČAFF? Produced by J. Fric Produced by J. Frič

Z programového prohlášení ČAFF l Podpora zájmů svých členů l Spoluvytváření příznivého prostřední pro činnost členů l Budování pozitivního obrazu farmaceutického průmyslu l Etický kodex l Na mezinárodním poli přispívat k hladkému procesu integrace k EU Programové prohlášení České asociace farmaceutických firem (ČAFF) ze dne Produced by J. Fric Produced by J. Frič

A co závěrem l Pharmaceutický průmysl je důležitou částí ekonomického prostředí l Historické trendy růstu se zpomalují l Tlak na optimalizaci procesů redukujících zisk l Strukturální změny budou pro přežití nezbytné l Dostatek možností k ponaučení z jiných průmyslových sektorů l Přistoupení k EU je změnou umožňující zdravým a dravým společnostem dosáhnout výrazných úspěchů Produced by J. Fric Produced by J. Frič