Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Advertisements

Zdravý životní styl ve školách podporujících zdraví Konference PhDr. Jitka Reissmannová, Ph. D. Katedra výchovy ke zdraví PdF MU.
Cíle vzdělávání Význam zvažování a stanovení cílů vzdělávání
Zdravá škola škola podporující zdraví. Koncepce, která vstoupila do povědomí české pedagogické veřejnosti v rozmezí let 1991 – 1993 jako jedna z alternativních.
Výhody & nevýhody tvorby Projektu podpory zdraví vzhledem k tvorbě Školního vzdělávacího programu Tomáš Blaha SZÚ Praha 2005.
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
SPOLUPRÁCE ZDRAVÝCH MĚST A ZDRAVÝCH ŠKOL Chrudim, 17. května 2005.
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Projekt Škola podporující zdraví
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Program Ekoškola je mezinárodní vzdělávací program, který v České republice organizuje sdružení Tereza. Jeho cílem je, aby žáci zlepšili prostředí ve.
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
Neformální vzdělávání jako součást Strategie celoživotního učení ČR Martin Sycha
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Organizace chránící přírodu a životní prostředí
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Knihovny současnosti 2011 České Budějovice
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Perspektivy podpory zdraví ve školách ČR
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Autoevaluace + poradenská činnost ZŠ M.J. Husa a MŠ Husinec
Základní škola Mendelova Adresa: ulice Einsteinova 2871, Karviná - Hranice Na škole pracuje: 30 učitelů 3 vychovatelé ŠD 2 asistentky pedagogů 16.
Proč „komunitní knihovna“ Knihovnická dílna Zlata Houšková.
Základní škola a Mateřská škola Šebrov
Zdravá škola.
ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA CO TO ZNAMENÁ? ZŠ EDEN = ZDRAVÁ SPORTOVNÍ ŠKOLA TO ZNAMENÁ: VYTVÁŘÍME PRO DĚTI ZDRAVÉ PROSTŘEDÍ.
Pomozme lidem učit se a uplatnit se PLUUS (OP RLZ 3.2) ( RNDr. Vladimír Krajčík, Ph.D. PaedDr. Jiří Mezuláník, CSc. Vysoká.
Organizační struktura
Průřezová témata.
Hodnoty a normy Svatava Navrátilová. Hodnoty – vědy technické, přírodní, ekonomické, humanitní, sociální v sociálních vědách: jedincem, skupinou, společností.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Strategie EK v oblasti digitalizace, zpřístupnění, sdílení a dlouhodobého uchování dat z oblasti kulturního dědictví.
Základní škola a Mateřská škola Koněšín, příspěvková organizace.
Plán aktivního stárnutí ve městě Brně součást projektu „Rozvojové dokumenty Strategie pro Brno“ Rodina spojuje generace Projekt Brno-Zdravé.
Iniciativa EQUAL v ČR. Iniciativa EQUAL Samostatná forma pomoci ze strukturálních fondů týkající se mezinárodní spolupráce při prosazování nových prostředků.
Rámcové a školní vzdělávací programy
Předškolní vzdělávání v Evropských školách PhDr. Dana Musilová Inspektorka pro předškolní a primární cyklus Evropských škol
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Vzdělávací politika.
Odloučené pracoviště NAD PLOVÁRNOU Statutární zástupce školy Mgr. Božena Suchánková Vedoucí učitelka Věra Kopečná.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
Škola podporující zdraví Komunitní program WHO pro MŠ, ZŠ a SŠ v ČR od r Národní koordinační centrála v SZÚ Poslanecká sněmovna, Konírna
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
PROGRAMOVÉ OBDOBÍ Projekt Tvorba Strategie a Společného akčního plánu v oblasti rozvoje lidských zdrojů v Libereckém kraji I CZ.1.04/4.1.01/C
© NSZM ČR Národní síť Zdravých měst ČR Setkání Zdravých měst a realizátorů MA21 v Kraji Vysočina Jihlava, 12. ledna 2015.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Česká koncepce oboru ošetřovatelství.  Vychází z: - Koncepce ošetřovatelství České republiky z roku 1998, - respektuje doporučení: Organizace spojených.
Akční plán podpory zdraví Nemocnice Pelhřimov, p.o. Pavlína Fridrichovská, DiS. Podzimní škola WHO – HPH, 12. – , MZČR Praha.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích
9. Tvorba individuálního plánu
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
9. Tvorba individuálního plánu
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje Jablunkovska
PEDAGOGICKÉ VEDENÍ STUDENTŮ Garant: Mgr. Anna Krátká, Ph.D
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Základní škola Otokara Březiny, Jihlava Veletrh zdraví
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Stipendia města Ostrava
Ing. Stanislava Správková
Organizační struktura
škola podporující zdraví
Zasedání školního parlamentu
Podpora technického vzdělávání v Kraji Vysočina
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
NÁRODNÍ PROGRAM ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ČR
Transkript prezentace:

Ve zdravém těle, zdravý duch … a ten je jen ve zdravé škole!!!

Ale teď vážně! Chceme vás seznámit s národním programem

ŠKOLA PODPORUJÍCÍ ZDRAVÍ

Program Škola podporující zdraví (ŠPZ) v České republice vychází z cílů filozofie a principů stejnojmenného evropského programu Health Promoting School

Program ŠPZ v ČR prochází od svého vzniku třemi etapami svého vývoje:

1. pilotní etapa: strategická etapa: integrační etapa: od roku 2005

Filozofie činnosti školy podporující zdraví:

S podporou zdraví souvisí ve škole téměř všechno, co se v ní děje. Proč je právě zdraví tím činitelem, o němž si dovolujeme tvrdit, že se prolíná celou činností školy? Důvody, které pro toto tvrzení existují, jsou tři: Zdraví je všeobecně uznávanou hodnotou. Zdraví je všeobecně uznávanou hodnotou. Současné pojetí zdraví klade důraz na souvislosti. Současné pojetí zdraví klade důraz na souvislosti. Na zdraví člověka má vliv jeho chování a způsob života. Na zdraví člověka má vliv jeho chování a způsob života.

Zásady programu podpory zdraví ve škole: 1. pilíř: Pohoda prostředí pohoda věcného prostředí pohoda věcného prostředí pohoda sociálního prostředí pohoda sociálního prostředí pohoda organizačního prostředí pohoda organizačního prostředí

2. Pilíř: Zdravé učení smysluplnost smysluplnost možnost výběru a přiměřenost možnost výběru a přiměřenost spolupráce a spoluúčast spolupráce a spoluúčast motivující hodnocení motivující hodnocení

3.Pilíř: Otevřené partnerství škola – modelem demokratického společenství škola – modelem demokratického společenství škola - kulturním a vzdělávacím střediskem obce. škola - kulturním a vzdělávacím střediskem obce.

V současné době tvoří národní síť ŠPZ zhruba 200 základních a mateřských škol a síť je trvale otevřena novým zájemcům.

Jejím garantem je od roku 1996 Státní zdravotní ústav v Praze. V našem okrese je do sítě zapojena ZŠ 711 Bučovice.

Tento program nás zaujal především tím, že si jej vytváříme pro náš pedagogický sbor, pro naše studenty a tudíž i pro naše zdraví.

Pokusíme se vytvořit dlouhodobý rámcový plán pro naši školu a konkrétní kroky, které by nám jej pomohly naplňovat.