Státní fond dopravní infrastruktury Den dopravy, diskusní blok Dopravní infrastruktura Ing. Gustáv Slamečka, MBA ředitel SFDI čtvrtek 28. února 2008.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Advertisements

INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednotné evropské mýtné 0 TRUCK BUSINESS DAY BRNO, 10. Č ERVEN 2009.
Výkonové zpoplatnění v ČR aktuální stav
Dopravní stavby na střední Moravě
Města ČR – orientace na mapě
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČESKÉ REPUBLIKY Česká republika není čistým plátcem do fondů EU MMR ČR Seznámení se stavem čerpání za období.
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
Dopravní infrastruktura v České republice Den dopravy 2008 Alfred Brunclík.
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
1 Možnosti financování projektů v oblasti vodohospodářské infrastruktury v ČR A. Programy spolufinancované z EU: 1. Operační program životního prostředí.
Statutární město Ostrava Hlavní problémy v oblasti dopravy statutárního města Ostravy •Krácení finančních prostředků •Dokončování rozpracovaných.
II. ROČNÍK MEZINÁRODNÍ KONFERENCE Střední Morava-křižovatka dopravních a ekonomických zájmů , Luhačovice Pavel ŠVAGR „Dopravní módy a rozvoj.
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
Projekty Olomouckého kraje a jeho příspěvkových organizací
Program semináře: 1)Úvod, obecné informace o JPD 2 a výzvách (Ing. Kateřina Vágnerová) 2)Informace o Prioritě 2 JPD 2 (Ing. Martin Škréta) 3)Elektronická.
Pohled ŘSD na možnosti a výhled realizace staveb na Moravě
Zastavené stavby ŘSD a vývoj staveb v 2. polovině roku 2010 ministr dopravy Vít Bárta.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Projekt PŘÍPRAVA+ v Moravskoslezském kraji Závěrečná konference CLARION CONGRESS HOTEL 29. února 2012 Mgr. Martin Kovalský vedoucí monitoringu trhu práce.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
Mapa zájmu - plány.
V rámci všech serverů společnosti Aliaweb, spol. s r.o. oslovíte přes uživatelů Kurzy.cz finanční portál pro laiky i odborníky, tj. investice a.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Možnosti spojení PPP a fondů EU v sektoru dopravy Ing. Olga Pokorná Ministerstvo dopravy, Odbor mezinárodních vztahů a EU Konference PPP 2004.
Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK
POV Východiska POV 2008 Odstranění překryvů s Programem obnovy venkova ČR, zejména s Osou III zaměřenou na venkovské projekty Zásadní změna podoby.
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Výhled financí obcí Ing. Luděk Tesař.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 24. března 2014.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka „Stav financování vodohospodářských.
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Návrh rozpočtu vlastního hlavního města Prahy na rok 2010 Praha
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Terciální sektor Služby Zahraniční obchod Školství Doprava
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Silnice nebo železnice
PREZENTACE ŘSD ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Ing. Jan Kroupa generální ředitel ŘSD ČR.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Financování dopravní infrastruktury 2015 – 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
Státní fond dopravní infrastruktury Střednědobý výhled rozpočtu a vliv mýtného Ing. Miloslav Linhart referent odboru řízení výdajů.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Státní fond dopravní infrastruktury Objemy finančních prostředků pro budování infrastruktury v ČR, Ing. Kristýna Kastlová, Ph.D. referent specialista.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Výroční zpráva SFDI za rok dubna RozpočetCelkem Národní zdroje Dluhopisový program D47 EUEIB Schválený
Financování bezbariérových úprav chodníků a cyklistických stezek Seminář SMO ČR, SFDI a ČKAIT Praha, 9. září 2014 Ing. Karel Havlíček.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Strategické úkoly MD Pardubice
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Ing. Zbyněk Hořelica, ředitel SFDI
Financování dopravní infrastruktury v ČR
a předvídatelnost financování dopravní infrastruktury
Financování silnic II. a III. třídy
VIII. ročník Konference Moravské dopravní fórum
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Transkript prezentace:

Státní fond dopravní infrastruktury Den dopravy, diskusní blok Dopravní infrastruktura Ing. Gustáv Slamečka, MBA ředitel SFDI čtvrtek 28. února 2008

Obsah prezentace Představení Státního fondu dopravní infrastruktury Strategické postupy při výstavbě silnic a dálnic Rozpočet na rok 2008 a výhled na roky 2009 – 2010 Současný stav silnic a dálnic – jejich rozvoj a údržba Mimorozpočtové prostředky pro financování dopravní infrastruktury

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18. 09 Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Představení SFDI

Představení SFDI Silnice Železnice Voda Příjmy SFDI: 100 % silniční daně 9,1 % spotřební daně z minerálních olejů příjmy z dálničních kupónů příjmy z mýta příspěvky z evropských fondů dotace z privatizačního účtu MF, dotace ze státního rozpočtu úvěry, úroky, penále dary a dědictví další příjmy Silnice Železnice Voda

Využívání příjmů SFDI Financování výstavby, modernizace, oprav a údržby silnic a dálnic Financování výstavby, modernizace, oprav a údržby celostátních a regionálních drah Financování výstavby a modernizace dopravně významných vnitrozemských vodních cest Poskytování příspěvků na průzkumné a projektové práce, studijní a expertní činnosti zaměřené na výstavbu, modernizaci a opravy silnic a dálnic, dopravně významných vodních cest a staveb celostátních a regionálních drah

Využívání příjmů SFDI Poskytování příspěvků pro naplňování programů zaměřených ke zvýšení bezpečnosti dopravy a jejího zpřístupňování osobám s omezenou schopností pohybu a orientace Poskytování příspěvků na výstavbu a údržbu cyklistických stezek Financování zavedení a provozování systému elektronického mýta Úhrada závazků z koncesních smluv Úhrada nákladů na činnost SFDI Úhrada splátek úvěrů a úroků z úvěrů a dalších výdajů spojených se zajištěním dluhové služby

Nová vize financování DI Strategická budoucnost SFDI Reálná hodnota otevřeného portfolia Přehodnocení investičních záměrů Spolupráce s investory při zreálňování cen portfolia v průběhu výstavby „Dohoda“ s Ministerstvem financí (garantovaný základ příjmů) Přesné finanční plánování Doporučení optimálního způsobu financování jednotlivých projektů Otevřené otázky Vliv struktury financování na cenu staveb dopravní infrastruktury Optimální cena výstavby vs. doba výstavby

Strategické postupy při výstavbě silnic a dálnic Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Strategické postupy při výstavbě silnic a dálnic

Strategie výstavby DI 19.9.2007 Schválen Vládou České republiky Harmonogram výstavby dopravní infrastruktury (HVDI) pro období 2008 – 2013 (HVDI) HVDI určuje základní směry rozvoje infrastruktury železnic, silniční sítě a vnitrozemských dopravních cest Současně HVDI vymezuje hlavní zdroje financování tohoto rozvoje, kterými budou v následujících letech prostředky: ze státního rozpočtu z programů politiky hospodářské a sociální soudržnosti EU (OPD) z dalších zdrojů, jako je úvěr EIB, TEN-T a soukromý sektor v rámci projektů realizovaných v partnerství veřejného a soukromého sektoru HVDI bude aktualizován v souvislosti se schvalováním rozpočtu a střednědobého výhledu SFDI na jednotlivé roky

Základní cíl HVDI Kvalitní propojení České republiky s evropskou dopravní sítí a její začlenění do transevropské sítě TEN-T v parametrech odpovídajících mezinárodním dohodám s minimálním dopadem na životní prostředí

HVDI - železnice Dokončená modernizace I. a II. koridoru Priority pro následující roky – III. a IV. koridor (Praha – Cheb, Praha – Horní Dvořiště). Jednotlivé úseky jsou zahájeny, předpoklad dokončení do roku 2016 Elektrifikace tratí, interoperabilita (řídící a zabezpečovací technika, hlasové a datové služby), modernizace železničních uzlů (Praha, Brno, Břeclav, Přerov, Ústí nad Labem, Ostrava, Olomouc)

HVDI - silnice Berlín - Praha – dokončení posledního úseku dálnice D8 Praha – Ostrava – státní hranice s Polskem (D47, D1) Propojení Česká republika – Rakousko Pražský okruh, R35, R6, R7, R55, R48 Obchvaty měst a obcí, protihluková opatření, podpora rozvoje podnikání

Strategie financování DI Strategie financování úzce propojena se schváleným harmonogramem Celkem bude v letech 2008 – 2010 do výstavby dopravní infrastruktury investováno bezmála 300 miliard korun Prostředky budou investovány z několika zdrojů: rozpočet SFDI (daňové příjmy, státní rozpočet, prostředky z privatizace), Operační program Doprava, fondy EU mimo OPD úvěry od Evropské investiční banky Významným zdrojem prostředků pro výstavbu dopravní infrastruktury v následujících letech bude výkonové a časové zpoplatnění Od 1.1. 2008 došlo k rozšíření zpoplatněných úseků o nových 172 kilometrů silnic I. třídy

Výkonové zpoplatnění (2007)

Výkonové zpoplatnění (od 2008)

Dálnice v roce 2008 tis. Kč 2008 SFDI OPD EIB nový 2008 EU ostatní EIB staré souhrn D1 1.245.888 2.100.000 900.000 1.085.863 5.331.751 D2 1.949 D3 704.234 D5 109.175 D8 908.758 1.102.817 2.011.575 D11 906.638 D47 5.582.327

Dálnice v letech 2008 - 2010 tis. Kč 2008-10 SFDI 2008-10 OPD EIB nový EU ostatní EIB staré 2008-10 souhrn D1 2.804.314 3.700.000 1.459.064 1.602.636 9.566.014 D2 1.949 D3 1.545.872 D5 120.575 D8 4.261.640 5.889.982 10.151.622 D11 2.034.338 D47 13.803.351

Rychlostní silnice v roce 2008 tis. Kč 2008 SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré 2008 souhrn R1 2.908.953 1.833.997 528.856 1.127.900 3.000.000 9.399.706 R4 34.309 326.414 139.700 500.423 R6 1.286.641 2.054.941 1.026.152 4.367.734 R7 251.455 1.136.359 563.388 1.951.202 R10 45.472 R35 251.148 575.799 195.300 1.022.247 R43 4.640 R46 27.840 R48 537.948 351.100 250.000 1.139.048 R49 130.848 R52 64.496 R55 135.488 1.211.000 519.000 1.865.488 R56 18.560

Rychlostní silnice v letech 2008 - 2010 tis. Kč 2008-10 SFDI 2008-10 OPD EIB nový EU ostatní 2008-10 EIB staré 2008-10 souhrn R1 7.260.598 11.948.707 3.232.889 2.078.823 5.379.520 29.900.537 R4 133.239 894.494 294.449 1.322.182 R6 2.481.598 5.462.255 1.929.421 9.873.274 R7 1.395.357 4.990.155 1.728.541 8.114.053 R10 45.472 R35 700.516 1.755.799 592.033 3.048.348 R43 24.640 R46 27.840 R48 771.948 1.153.900 1.062.800 2.988.648 R49 346.348 R52 184.496 R55 324.688 3.058.694 1.310.983 4.694.365 R56 48.560

Silnice I. třídy v roce 2008 Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč 2008 SFDI 2008 OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn I/2 149.947 I/11 356.776 948.000 406.000 1.710.776 I/14 126.542 337.246 78.300 542.088 I/20 112.182 I/27 169.560 850.000 364.500 1.384.060 I/30 175.670 I/34 109.106 51.071 52.371 212.548 I/35 341.236 84.000 36.000 461.236 I/38 309.027 370.676 193.317 11.708 884.728

Silnice I. třídy v roce 2008 Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč 2008 SFDI 2008 OPD EIB nový EU ostatní EIB staré 2008 souhrn I/42 521.081 I/44 171.514 146.163 62.641 26.060 406.378 I/47 106.800 I/49 124.850 I/50 142.191 74.022 216.213 I/56 303.120 I/57 240.295 210.000 90.000 540.295 I/67 185.786

Silnice I. třídy v letech 2008 – 2010 Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč 2008-10 SFDI 2008-10 OPD EIB nový EU ostatní 2008-10 EIB staré 2008-10 souhrn I/2 604.853 I/9 324.522 469.000 201.000 994.522 I/11 1.676.527 2.303.000 887.000 4.866.527 I/13 75.791 931.000 399.600 1.406.391 I/14 299.317 578.246 181.600 1.059.163 I/16 787.757 210.000 90.000 1.087.757 I/21 133.536 759.363 325.442 53.432 1.271.773 I/27 795.573 1.620.000 647.000 3.062.573 I/28 14.280 245.000 106.000 365.280 I/34 817.976 189.465 213.695 1.221.136 I/35 957.511 84.000 36.000 1.077.511 I/37 476.636 1.264.751 442.035 2.183.422 I/38 1.851.532 2.633.056 1.072.417 11.708 5.568.713

Silnice I. třídy v letech 2008 - 2010 Výběr finančně nejnáročnějších staveb na silnicích I. třídy tis. Kč 2008-10 SFDI 2008-10 OPD EIB nový EU ostatní EIB staré 2008-10 souhrn I/42 1.487.611 I/44 346.697 602.220 258.094 26.060 1.233.071 I/47 552.267 I/49 434.346 50.000 484.346 I/50 1.112.764 281.688 1.394.452 I/52 17.657 280.000 120.000 417.657 I/56 1.453.120 I/57 954.394 560.000 180.000 1.694.394 I/67 442.700

Ostatní investice v roce 2008 tis. Kč 2008 SFDI OPD EIB nový EU ostatní EIB staré souhrn TSK/OMI - sil. I. tř. 794.600 Dráhy 10.344.535 9.419.104 4.021.383 1.690.330 25.475.352 Vodní cesty 366.930 365.876 156.803 28.703 918.312 Údržba dálnice 1.550.000 Údržba RK 200.000 Údržba sil. I. tř. 1.591.730 Údržba dráhy 5.880.000 Silnice II. tř. 669.063 PK globální položky 832.961 35.000 867.961 Ostatní 2.700.000

Ostatní investice v letech 2008 - 2010 tis. Kč 2008-10 SFDI 2008-10 OPD EIB nový EU ostatní 2008-10 EIB staré 2008-10 souhrn TSK/OMI - sil. I. tř. 2.112.717 Dráhy 23.106.699 38.871.619 14.009.212 2.012.187 77.999.717 Vodní cesty 1.100.790 1.249.638 535.645 28.703 2.914.776 Údržba dálnice 5.250.000 Údržba RK 925.610 Údržba sil. I. tř. 5.491.866 Údržba dráhy 19.078.946 Silnice II. tř. 1.328.021 PK příprava a vypořádání staveb 2.966.769 105.000 3.071.769 Ostatní 7.160.000

Úseky ke zprovoznění – 2008 Probíhá otevírání nových úseků rychlostních silnic a dálnic V roce 2008 je v plánu zprovoznit 44,5 km nových silnic a dálnic - udržování poměrně dynamického trendu Úseky k plánovanému zprovoznění v roce 2008: Kojetín – Kroměříž západ 4 km podzim 2008 Kroměříž západ – Kroměříž východ 3 km Lipník n. B. - Bělotín 15,4 km listopad 2008 Bílovec – Ostrava, Rudná 11,7 km duben 2008 Praha – Pavlov (poloviční profil) 10,4 km

Úseky k zahájení výstavby - 2008 Dynamické bude také zahajování výstavby dalších úseků silnic a dálnic v roce 2008 Kroměříž východ – Říkovice 11,3 km jaro 2008 Přerov – Lipník n. B. 14,3 km říjen 2008 Bohumín – hr. s Polskem 6,1 km březen 2008 Tábor - Soběslav 16 km 2008 D1 – Jesenice - Vestec 8,7 km duben 2008 Mirotice - Třebkov 5,9 km Jenišov – Nové Sedlo 5,1 km

Úseky k zahájení výstavby - 2008 Zahajované úseky v roce 2008 Nové Sedlo - Sokolov 7,5 km 2008 Sokolov - Tisová 5,4 km Sulec - obchvat 2,5 km Bítozeves - Vysočany MÚK Vysočany 0,5 km Vysočany - Droužkovice 9,4 km Droužkovice – Nové Spořice 6,4 km

Úseky k zahájení výstavby - 2008 Zahajované úseky v roce 2008 Rychaltice – Frýdek-Místek 7,14 km 2008 Frýdek-Místek - obchvat 8,7 km Hulín – Fryštát 16 km Hulín – Skalka (R55) 10,8 km Frýdek-Místek – R48 (R56) 2,1 km

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18. 09 Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Současný stav silnic a dálnic – jejich rozvoj a údržba Investice v roce 2007

Investice do oprav v roce 2007 V roce 2007 šlo z rozpočtu SFDI na investice do oprav silničních komunikací navíc 3,478 miliardy korun. Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/2 opravy v úseku Zásmuky - Kutná Hora 12.997 STC I/38 opravy v úseku Jizbická Zavadilka - Kolín 24.916 R4 opravy v úseku Dobříš - Skalka 38.199 I/4 opravy v úseku Dubenec - Lety 13.814 I/19 opravy v úseku Březnice - Mirovice 36.723 R7 opravy v úseku Makotřasy - Brandýsek 43.680 R10 opravy v úseku Radonice - St. Boleslav 38.853 I/3 opravy v úseku Olbramovice - Miličín. Mezno 8.996 I/3 opravy v úseku Sezimovo Ústí - Kaplice 59.693 JHC I/4 opravy v úseku Vimperk - Houžná 58.492 I/19 opravy v úseku Lety - hranice kraje Vysočina 43.429 I/20 opravy v úseku Blatná - České Budějovice 80.462 I/22 opravy v úseku Střela - Jinín 37.795

Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/23 opravy v úseku Pleše - Jindřichův Hradec 60.931 JHC I/24 opravy v úseku Frahelž - Suchdol nad Lužnicí 26.842 I/29 opravy v úseku Záhoří - Oltyně 46.929 I/34 opravy v úseku Třeboň - Vodná 63.172 I/39 opravy v úseku hr. okr. PT - Želnava 11.755 I. třídy VDZ Jihočeský kraj 4.550 I/22 opravy v úseku Hluboká - Bystré 88.688 PLZ I/27 opravy v úseku Sv. Hubert - Alžbětín 159.000 I/26 opravy v úseku Sulkov - Folmava 40.000 I/21 opravy v úseku Planá - Chodová Planá 21.332 I. třídy VDZ Plzeňský kraj 4.980 I/21 opravy v úseku Cheb - Vojtanov 9.000 KVA I/6 opravy v úseku Bochov - Klest 90.000 R6 opravy v úseku Obilná - Chlumeček 36.400 I/20 opravy v úseku hr. kraje - Kr. Údolí 42.700

Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/25 opravy v úseku H. Žďár - Jáchymov 35.600 KVA I/64 opravy v úseku Hazlov - H. Lomany 15.300 I/13 opravy v úseku Květnová - Boč 10.000 I/6 opravy Průtah Lubenec 23.541 UST I/7 opravy v úseku hranice ÚK - obchvat Louny 61.120 I/8 opravy v úseku Cínovec - státní hranice ČR 6.997 I/9 opravy v úseku Mýto - Studánka 35.460 I/13 opravy v úseku Teplice - Česká Kamenice 137.990 I/15 opravy v úseku Sedlec - Třebívlice 90.574 I/27 opravy v úseku Velebudice - Radíčeves 70.718 I/13 opravy v úseku Albrechtice - Frýdlant 17.987 LBR I/14 opravy v úseku Proseč - Hrabačov 25.683 I/15 opravy v úseku Zahrádky - Kravaře 23.108 I/11 opravy v úseku Hradec Králové - Blešno, 2. etapa 23.450 KHR I/14 opravy v úseku Bílý Újezd - Solnice, Solnice - Rychnov n. Kn. 47.983

Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/36 opravy v úseku Čestice - Borohrádek 23.460 KHR I/35 opravy v úseku Hořice - Ostroměř 23.765 I/37 opravy v úseku Trutnov - Kuks 72.002 I/16 opravy v úseku Volanov - Pilníkov 11.325 I/2 opravy v úseku Přelouč - křiž. II/322 20.000 PBC I/11 opravy v úseku Šedivec - Jablonné n. O. 40.000 I/17 opravy v úseku Hrochův Týnec - Zámrsk 25.000 I/34 opravy v úseku Hlinsko - Polička - Svitavy I/35 opravy v úseku Cerekvice - Litomyšl I/36 opravy v úseku Voleč - Pardubice - Sezemice 90.000 I/19 opravy v úseku Obrataň - Štěpánov nad Svratkou 70.000 VYS I/23 opravy v úseku Vladislav - Studenec 26.000 I/38 opravy v úseku Svatý Kříž - Štoky 21.500 I/19 opravy v úseku Rozseč - Hodonín 21.000 JHM I/43 opravy v úseku Černá Hora - Krhov 21.900

Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/49 opravy v úseku Pozděchov - Val. Polanka 24.000 ZLN I/55 opravy v úseku Hulín - Spytihněv 40.000 I/57 opravy v úseku Vsetín - Val. Příkazy 60.000 I/11 opravy v úseku Hambálky - Ztracenka 31.900 OLM I/35 opravy v úseku Olomouc, Foerstova - Hranice 48.000 I/44 opravy v úseku Vlachov - Loučná nad Desnou 25.950 I/46 opravy v úseku Olomouc - Čabová 28.500 I/47 opravy v úseku Osek - Lipník 15.500 I/55 opravy v úseku Olomouc, Rolsberská - křiž. III/ 0555 54.100 I/60 opravy v úseku Vápenná - Žulová 22.700 I/11 opravy v úseku Opava - Svrčinovec MRS I/45 opravy v úseku Krnov - Bruntál 20.000

Investice do oprav v roce 2007 Komunikace Celkem v tis. Kč Kraj I/46 opravy v úseku hranice Ol. Kraje - Sudice 80.000 MRS I/48 opravy v úseku Zelinkovice - Dub 30.000 I/56 opravy v úseku Bílá - Ostravice 50.000 I/58 opravy v úseku Ostrava - N. Bělá 40.000 I/59 opravy v úseku Karviná - Ostrava 59.964 I/67 opravy v úseku Karviná - Č. Těšín 20.000 D1 opravy v úseku Mirošovice - Psáře 45.933 STC D11 opravy v úseku Nehvizdy - Sadská 69.689 D5 opravy v úseku Loděnice - Bavoryně 68.993 D1 opravy v úseku Humpolec - Úsobí 5.687 JHM D2 opravy v úseku Brno - Kostice 47.355

Investice do oprav v roce 2007

Údržba a opravy železnic V roce 2007 bylo vloženo do zajištění provozuschopnosti tratí 6,662 miliardy korun Z uvedené částky bylo 5,387 miliardy korun z rozpočtu SFDI a ze zdrojů SŽDC 1,274 miliardy korun Na opravy tratí bylo v roce 2007 mimořádně investováno 1,214 miliardy korun Ekonomicky nejnáročnější opravy v roce 2007 na tratích: V roce 2008 jsou pro zajištění provozuschopnosti plánovány zdroje SFDI ve výši 5,8 miliardy korun a zdroje SŽDC ve výši 1 miliardy korun údaje v tis. Kč Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa – Liberec – Turnov – Železný Brod – Jaroměř (včetně tratě Bakov – Turnov – Libuň – Stará Paka) 44.098 Svitavy – Chrudim – Moravany 49.480 Ostrava Vítkovice – Český Těšín 42.989

Rozpočet SFDI v roce 2008 a výhled na roky 2009 - 2010 Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Rozpočet SFDI v roce 2008 a výhled na roky 2009 - 2010

Příjmová struktura na rok 2008 Předpokládané příjmy SFDI v letech 2008-2010  Druh příjmu Rozpočet 2008 výhled rozpočtu 2009 2010 Příjmy daňové a z poplatků 20.750.000 18.400.000 22.300.000 Dotace ze státního rozpočtu 20.200.000 22.200.000 22.700.000 Výnosy z privatizace 4.050.000 4.400.000 Příjmy SFDI 45.000.000 Příjmy SFDI v roce 2008 Druh příjmu Rozpočet 2008 Převody výnosů silniční daně 6.100.000 Převody výnosů spotřební daně z minerál. olejů 7.500.000 Převody výnosů poplatků za použití vybr. dálnic a silnic včetně mýtného 7.150.000 Dotace ze státního rozpočtu 20.200.000 Převody výnosů z privatizovaného majetku 4.050.000 Příjmy SFDI 45.000.000 Údaje jsou uváděny v tisících Kč.

Výdajová struktura na rok 2008 Výdajový rámec SFDI 45.000.000 Hlavní příjemci (ŘSD, SŽDC, ŘVC) 40.106.337 TSK, OMI 1.000.000 Kraje – silnice II. třídy 663.663 Náklady na elektronické mýtné 2.350.000 Regionální dráhy 100.000 Příspěvky (projektové práce, bezpečnost dopravy, cyklostezky) 350.000 Výroba a distribuce dálničních kupónů 180.000 SFDI 250.000 Údaje jsou uváděny v tisících Kč.

Výdaje do DI v letech 2008 – 2010 Hlavní příjemci (ŘSD, SŽDC, ŘVC) Rozdělení dle zdroje financování 2008 83.446.466 2009 94.276.084 2010 89.284.419 z toho SFDI 40.106.337 40.257.141 41.563.901 Fondy EU – OPD 25.698.290 36.506.025 36.988.278 Nový úvěr EIB (kofinancování OPD) 10.590.149 13.299.752 10.110.099 Fondy EU mimo OPD 4.051.690 2.083.503 372.284 Schválené úvěry EIB 3.000.000 2.129.663 249.857 Rozdělení dle hlavních příjemců 2008 83.446.466 2009 94.276.084 2010 89.284.419 z toho ŘSD 51.272.802 54.547.322 45.795.630 SŽDC 31.255.352 38.749.058 42.472.029 ŘVC 918.312 979.704 1.016.760 Údaje jsou uváděny v tisících Kč.

Mimorozpočtové prostředky Potřeba ? Zdroje ? Formy ? Sekuritizace Projekty partnerství soukromého a veřejného sektoru Potenciál vhodných projektů ? Současný stav ?

Růst trhu PPP v Evropě Celková hodnota soutěžených PPP projektů v Evropě (bez Velké Británie) v roce 2005 byla zhruba 54 mld. Euro V roce 2006 potom 73 mld. Euro (meziroční nárůst 35 procent) Celková hodnota dokončených PPP projektů v roce 2005 byla 14 mld. Euro, v roce 2006 17,2 mld. Euro (meziroční nárůst 23 procent) Nejrychleji rostoucí trhy – Německo, Portugalsko, Itálie (04/05) zdroj: PPP centrum

Sekuritizace = prodej budoucích příjmů z mýta a dálničních kupónů Sekuritizace je prodej práv na existující a budoucí příjmy z elektronického mýta a dálničních kupónů, a to v dohodnutém objemu a na dohodnuté časové období Příjmy předává SFDI tzv. Special Purpose Vehicle („SPV“) SPV vydává dluhopisy, které jsou zajištěné budoucími příjmy a předává je soukromým investorům Příjmy z tohoto prodeje dostává SFDI, který je používá na rozvoj dopravní infrastruktury Dluhová služba vůči vydaným dluhopisům je uspokojována z průběžně vybraného mýta a z prodaných dálničních kupónů

Dluhopisy zajištěné budoucími příjmy Příjmy z mýta a dálničních kupónů Sekuritizace Investoři Dluhopisy zajištěné budoucími příjmy US$ / EUR / CZK SPV Příjmy z mýta a dálničních kupónů CZK Zahraničí Česká republika SFDI

Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18. 09 Státní fond dopravní infrastruktury 2. Dopravní fórum, 18.09. 2007 Gustáv Slamečka ředitel SFDI Děkuji za pozornost ?