Konference projektu Cesta ke kvalitě

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy z pohledu poradce
Advertisements

Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
Autoevaluace školy a zřizovatel Má škola sdělovat výsledky autoevaluace svému zřizovateli?
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Cesta ke kvalitě v praxi
Vlastní hodnocení Základní školy Chýnov, okres Tábor Zvolená oblast: Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči, vliv vzájemných vztahů školy, žáků, rodičů.
Autoevaluace škol v Moravskoslezském kraji
Hodnocení školy zřizovatelem
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Hodnocení škol a školských zařízení
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Mgr. Jana Palanská.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Vlastní hodnocení školy
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Management a rozvoj obcí
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Vlastní hodnocení školy ► evaluace = lat. valere – přeneseno do angličtiny= self-evaluation ► Scrivena, 1991 = „proces určování podstaty, hodnoty a ceny.
Autoevaluační nástroje na naší škole
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
vlastní hodnocení školy
Střední škola umělecká a řemeslná PROJEKT EVA. 10 oblastí hodnocení: 1.Cíle a jejich dosahování, ŠVP, základní dokumenty 2.Vnitřní pravidla života ve.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
1 Výsledek sběru dat monitorujících úrovně certifikace škol v oblasti systému řízení Dotazníkové šetření realizované v rámci projektu - Kvalitní management.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
PREZENTUJÍCÍ Hodnocením ke zvyšování kvality vzdělávacích služeb středních škol v kraji Vysočina Mgr. Miroslav Pech.
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
STANDARDIZACE PROFESNÍCH ČINNOSTÍ UČITELE Projekt MŠMT ČR pro rok 2008.
Projekt ESF Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava, Michal Uhlař 1Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Plánování prvních kroků
Komplexní systém hodnocení
Evaluace v mateřských školách
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Název operačního programu:
Hlavní manažér SP Kvalita I
První zkušenosti s evaluací
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Vítejte na třetí místní konferenci Strategické řízení a plánování
MŠ Dvouletky, Praha 10 v projektu SRP
Intenzivní podpora škol
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
Transkript prezentace:

Konference projektu Cesta ke kvalitě Představení programu Koordinátor autoevaluace KO AE Karel Starý 11. 1. 2012 PRAHA NIDV

MODUL 1.5

1. MODUL – ÚVOD DO AUTOEVALUACE Obsah 1. modulu: 1.1 Pojmy evaluace, hodnocení, autoevaluace, vlastní hodnocení, sebehodnocení a jejich pracovní vymezení 1.2 Různá pojetí autoevaluace 1.3 Kvalita a modely řízení kvality 1.4 Legislativní rámec vlastního hodnocení 1.5 Smysl a význam autoevaluace 1.6 Zdroje dat a informací Časový harmonogram – 4 bloky po 90 minutách blok - cíl, motivace, základní pojmy Blok – kvalita blok – legislativa a moodle blok – shrnutí, závěr, zadání úkolu

http://moodle.nidv.cz E-learning – MOODLE Seznámení s prostředím Přihlášení, registrace http://moodle.nidv.cz Představení prostředí MOODLE

1. MODUL – PŘÍPRAVA NA DALŠÍ SETKÁNÍ Úkol z moodle: Napište, na jaké priority (konkrétní podoblasti) se v jednotlivých oblastech vlastního hodnocení zaměříte. Využijte k tomu koncepční materiály jako je vize školy, plán rozvoje, předchozí zprávy o vlastním hodnocení, výroční zprávy nebo je můžete aktualizovat pomocí vhodného evaluačního nástroje (např. Dobrá škola, SWOT analýza apod.) Očekávání )časrníků, dotazy, splnění sílů. Zadání úkolu a závěr prvního modulu

2. MODUL PLÁNOVÁNÍ AUTOEVALUACE Obsah 2. modulu: 2.1 Rozdělení odpovědnosti a pravomocí při provádění autoevaluace 2.2 Oblasti kvality, kritéria, indikátory 2.3 Přehled základních evaluačních nástrojů 2.4 Plán autoevaluace školy 2.5 Rizika autoevaluace 2.6 Etika autoevaluace Seznámení s cíli a obsahem 2. vzdělávacího modulu, zdůvodnění jejich zařazení.

ÚKOL 2 NAPLÁNOVÁNÍ CÍLŮ A EVALUAČNÍCH NÁSTROJŮ 2. MODUL ÚKOL ÚKOL 2 NAPLÁNOVÁNÍ CÍLŮ A EVALUAČNÍCH NÁSTROJŮ Formulujte relevantní kritéria, indikátory pro tři až čtyři z vámi vybraným priorit (viz úkol č. 1), zvolte vhodné zdroje informací, vyberte evaluační nástroje a stanovte rámcový časový plán zpracování. Alespoň k jedné prioritě vyberte více než jedno kritérium. (Údaje vyplňte do přiložené tabulky). Zadání úkolu, vysvětlení případných nejasností. Cíl Oblast Podoblast Kritérium Indikátor Evaluační nástroj Kdo Kdy Zlepšit úroveň spolupráce Spolupráce s rodiči Zapojení rodičů Účast na třídních schůzkách Počet rodičů na třídních schůzkách Analýza prezenční listiny Třídní učitelé 4x za školní rok

3. MODUL – PROCES AUTOEVALUACE Obsah 3. modulu: 3.1 Autoevaluace jako proces 3.2 Triangulace jako způsob zajištění kvality procesu autoevaluace školy 3.3 Shromažďování dat v souvislosti s dalšími hodnotícími procesy ve škole 3.4 Sebehodnocení učitele v procesu autoevaluace 3.5 Otázky pro posuzování procesu vlastního hodnocení školy Vysvětlit

Popište, jaké závěry podle vás na základě výsledků lze udělat. MODUL 3. Zadání úkolu: Pomocí zvoleného evaluačního nástroje proveďte ve své škole sběr dat, která následně analyzujte. Popište, jaké závěry podle vás na základě výsledků lze udělat. Vysvětlit

4.1 Zdroje dat, jejich analýza a interpretace výsledků 4. MODUL – ZPRACOVÁNÍ VÝSLEDKŮ AUTOEVALUACE Obsah 4. modulu: 4.1 Zdroje dat, jejich analýza a interpretace výsledků 4.2 Zpracování zprávy o vlastním hodnocení školy 4.3 Využití výsledků autoevaluace Nejpozději u tohoto obrázku je třeba zjistit kompetenční profily seminaristů ve smyslu uvedených bodů Nejefektivnější způsob práce pro začátek je diskuse k jednotlivým bodům jen mírně moderovaná tak, aby ke každému bodu měli možnost se vyjádřit všichni, kdo v tu chvíli MAJÍ POTŘEBU Pokud se diskusi nedaří nastartovat, je třeba nalézt jednoho „zkušenějšího bílého koně“ a s tím zahájit DIALOG, do toho se pak pokusit vtahovat další podle vlastního uvážení. Dialog je vhodné začít s tím, kdo je zástupcem školy v rámci semináře majoritního typu. Podle kompetenčního profilu je pak vhodné postoupit k individualizované práci ve skupinkách podle schopností a zkušeností (skupinky samozřejmě sestavené tak, aby v nich byl jeden, který bude další koučovat vlastní zkušeností) není nutné, aby se všichni dostali na úroveň expertů, důležité je, aby se posunuli o jednu až dvě výkonností úrovně a MĚLI Z TOHO ODPOVÍDAJÍCÍ POCIT

Úkoly Zadání úkolů: Úkol č. 4. Zpracujte dílčí text zprávy o vlastním hodnocení školy týkající se oblasti/podoblastí, kterou v rámci vzdělávacího programu od počátku řešíte. (Text strukturujte tak, jako byste zpracovávali zprávu celou.) Úkol č. 5. Na poslední prezenční setkání si připravte desetiminutovou prezentaci Vlastního hodnocení školy.

5.1 Metaevaluace a její využití pro další evaluační cyklus 5.MODUL– METAEVALUACE A JEJÍ VYUŽITÍ V DALŠÍM CYKLU Obsah 5. modulu: 5.1 Metaevaluace a její využití pro další evaluační cyklus 5.2 Podpůrný systém pro školy + Kompetenční profil koordinátora autoevaluace

MODUL 1.5

Zkušenosti s lektorováním kurzu KooAE Diferencované složení účastníků (ZŠ x SŠ, ředitelé X učitelé) Časové rozložení kurzu – dostatek času na plnění úkolů, podpora Využívání evaluačních nástrojů (dlouhodobě používané EN – konstrukce nových EN – využití EN z projektu)