Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Černoch Michal Školoudová Lenka
Advertisements

Dominika Kalasová, Karel Kolář Talnet, Praha Veletrh nápadů učitelů fyziky , Hradec Králové.
Deník veřejné knihovny na rok 2009 Změny v evidenci činnosti knihoven.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva Cíle a financování informační kampaně na podporu digitalizace.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
Evropský rok dobrovolnictví • Evropský rok dobrovolných činností na podporu aktivního občanství (ERD) je tematickým rokem vyhlášeným pro všechny členské.
_ Setkání koordinátorů Počátky Mgr. Jan Martinec.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Komunikační kampaň „Ryba Domácí“ příležitost pro produkční rybáře
1 Promotion kampaň Národního orgánu pro koordinaci říjen / listopad 2008.
Potravinářské veletrhy a výstavy ve východních teritoriích
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Činnost Celostátní sítě pro venkov v České republice.
Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Ragbyová Akademie Yvese Perrota Leden 2013 Karel Ševčík, Filip Vacek, Jan Macháček, Antonín Brabec.
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Podpora dobrovolných přístupů ze strany MPO včetně existujících mechanismů finanční podpory PhDr. Věra Havránková © 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu.
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
ČLENSKÁ SCHŮZE Plán činnosti sportovního klubu MAESTRO CLUB Kolovraty na rok 2009.
ČLENSKÁ SCHŮZE Plán činnosti sportovního klubu MAESTRO CLUB Kolovraty na rok 2010.
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
 SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Mediální komunikace ČD
Projekt Svět techniky Obsah 1. Časová osa 2. Mise a cíle Světa techniky 3. Obsah Světa techniky 4. Next steps 2.
DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA ŠKOLE. ANO, NE?
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI 7. února 2013.
Seminář KOMTERM, 21. duben 2010 Dipl. - Ing. Roman Baláž, MBA Generální ředitel SPP CZ, a.s. 1 Bezpečnost dodávek – nevyhnutná podmínka zákazníka.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR „Sociální integrace na Jesenicku“
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Komunikační kampaň Ryba domácí
Praha, 1. června 2012 Ministerstvo zemědělství Regionální potravina tisková konference.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Národní konference eTwinning 28. – 30. dubna 2011 Praha Petr Chaluš.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
RPS/CSF Komunikační plán RPS 2006 Realizované projekty Období: 12 / 2005 – 6/ 2005.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Národní síť Zdravých měst ČR Místní Agenda 21 Brno, NKQ, 20. února 2013.
Marketingová komunikace
Koncept farmářských prodejen
Úvod Proč studovat informatiku?
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti aktivity.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
ČLENSKÁ SCHŮZE Plán činnosti sportovního klubu MAESTRO CLUB Kolovraty na rok 2015.
Marketingové aktivity ke zvýšení povědomí o domácím cestovním ruchu.
MV RPS, 1. červen 2005 RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
VÝROČNÍ KONFERENCE,,Operační program Rybářství příležitost pro produkční rybáře“
Detailní akční plán aktivit Ryba Domácí 2013
Turistické informační centrum Poděbrady Nám. Jiřího 19, Poděbrady Tel.: V TURISTICKÉ SEZONĚ duben -
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Marketingová komunikace
Transkript prezentace:

Komunikační kampaň RYBA DOMÁCÍ 6. 12. 2011 Andrea Kapraňová D O R L A N D, spol. s r.o.

Cíle kampaně upozorňovat na nedostatečnou konzumaci sladkovodních ryb a rizika, která z toho vyplývají motivovat veřejnost k vyzkoušení produktů ze sladkovodních ryb udržení zájmu veřejnosti o produkci sladkovodních ryb působit na zpracovatele a výrobce Zvýšit spotřebu zejména zpracovaných sladkovodních ryb, udržet tak celkový výkon a zaměstnanost v sektoru produkčního rybářství a rozložit produkci sladkovodních ryb do celého roku

Ryba domácí RYBA DOMÁCÍ veřejná zakázka na období 2008–2011 – alokace finančních prostředků cca 150 mil. Kč bez DPH – dodavatel firma DORLAND zahájení kampaně 1. září 2008 realizace kampaně v celé ČR mimo Prahu je informativní kampaní o sladkovodních rybách probíhá na národní úrovni musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006

Ryba domácí Prvním krokem bylo vytvoření nové značky Pod touto značkou je komunikován celý projekt na podporou spotřeby sladkovodních ryb Sladkovodní ryby jsme zahrnuli pod jednu značku Ryba domácí je synonymem pro danou komoditu i pro jednotlivé ryby

Cílová skupina pro komunikaci S kým komunikujeme? Komunikaci rozdělíme pro dvě základní cílové skupiny: ŠIROKÁ VEŘEJNOST Primární Žena – hospodyně Sekundární Ostatní ODBORNÁ VEŘEJNOST

Ryba domácí – rok 2008 Kampaň byla realizována ve dvou krocích: 1. krok Upozornění na problém Varování Nízká spotřeba sladkovodních ryb! Co s tím uděláme? 2. krok Hledáme řešení Seznámení a poznání Seznamte se se sladkovodními rybami. Překvapí Vás! Jsou zdravé, jsou chutné, jsou kvalitní. Hlavní druhy ryb vybrané pro komunikaci s cílovými skupinami: kapr tolstolobik amur Použité nástroje: TV spoty, inzerce pro širokou i odbornou veřejnost, internetová kampaň, rozhlasové spoty, OOH, promoakce, road show, propagační materiály, PR komunikace, webové stránky

Poměr aktivit 2008

Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Druhá část kampaně je soustředěná do let 2009 – 2011 a nese název VYZKOUŠENÍ produktů a jejím hlavním cílem je dosáhnout poznání kvality sladkovodních ryb a vzbuzení obliby u spotřebitelů. V rámci jednotlivých let je kampaň od roku 2009 rozčleněna do tří tematických fází, a to hlavně z důvodu pokusit se rozložit produkci sladkovodních ryb rovnoměrně a nespoléhat pouze na poptávku v závěru roku.

Ryba domácí v letech 2009 – 2011 Jaro – Velikonoce apel na tradici konzumace sladkovodních ryb jako postního pokrmu hlavní téma: Velikonoční kapr období komunikace: březen – duben Léto – grilování sladkovodní ryba jako ideální produkt ke konzumaci v letním období hlavní téma: grilování sladkovodních ryb období komunikace: květen – srpen Podzim – výlovy čas výlovů a s tím spojené zajímavé aktivity, příprava na Vánoce – hlavní cíl přilákat celou rodinu na tradiční výlovy rybníků v souvislosti s poznáním tradičního odvětví „rybníkářství“ a okrajově připomínáme tradice konzumace ryb na vánočním stole hlavní téma: výlovy termín: září – listopad

Ryba domácí v roce 2009 Komunikace: TV sponzoring (VKV, Kluci v akci, Pod pokličkou), inzerce v magazínech, outdoor, internet, rozhlasové spoty, instore podpora a Makro spolupráce, ochutnávky v hypermarketech spojené se spotřebitelskou soutěží, účast na regionálních slavnostech, podpora výlovů formou kola výher, POS materiály, PR komunikace, kurzy pro profesionální kuchaře a další…

Poměr aktivit 2009

Ryba domácí v roce 2010 Pokračujeme v hlavním sdělení: ,,Sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ a zároveň spotřebiteli ukazujeme situace, kdy má sladkovodní rybu konzumovat Tematické bloky: jaro – Velikonoce léto – grilování, rekreační aktivity a rybolov podzim – rybolov, čas výlovů Komunikace: sponzoring TV pořadů (Kluci v akci, S Italem v kuchyni, Ano, šéfe!, Receptář prima nápadů, Rady ptáka Loskutáka), road show, kuchařská show (tým pana Stupky), ochutnávky v hypermarketech, expozice na výstavách a veletrzích, kurzy pro profesionální kuchaře, propagační materiály, publikace, inzerce v tisku, rozhlasové spoty, internet a další

Poměr aktivit v roce 2010

Ryba domácí v roce 2011 Pokračujeme v hlavním sdělení: ,,Sladkovodní ryba je zdravá a chutná“ Tematické bloky: jaro – Velikonoce léto – grilování, rekreační aktivity a rybolov podzim – rybolov, čas výlovů Komunikace: product placement v TV pořadech (Kluci v akci, S Italem v kuchyni, Receptář prima nápadů, Rady ptáka Loskutáka…), road show, kuchařská show (tým pana Stupky), ochutnávky v hypermarketech, expozice na výstavách a veletrzích, kurzy pro profesionální kuchaře, propagační materiály, publikace, inzerce v tisku, rozhlasové spoty, internet a další

Poměr aktivit v roce 2011

Jaro 2011 Jaro Velikonoce Product placement v TV pořadech

Jaro 2011 Inzerce v tisku Spolupráce se Sanoma magazines a Mafrou, nákup last minutes nabídek Období březen – duben 2011 Zároveň jsme spolupracovali s Katolickým týdeníkem Rozhlas 30 sec rubriky odvysílány na 12 silných regionálních rádiích celkem odvysíláno 600 tématických rubrik termín 11. 4. – 22. 4. 2011

Jaro 2011 Internet termín 4. 4. – 22. 4. 2011 Vybrané servery o vaření a zdraví

Jaro 2011 Kurzy pro profesionální kuchaře Celkem realizováno 8 kurzů se zaměřením na studenty hotelových škol, učilišť a na profesionální kuchaře Téma: sladkovodní ryby v ekonomice gastronomických zařízení Lektor: Radek Šubrt 22. 2. 2011 – Hotelová škola Poděbrady (studenti) 23. 2. 2011 – Hotelová škola Poděbrady (studenti) 8. 3. 2011 – Kralupy nad Vltavou 9. 3. 2011 – Kralupy nad Vltavou 12. 4. 2011 – studio Praha 4 (studenti) 13. 4. 2011 – studio Praha 4 (studenti) 31. 5. 2011 – Přerov 1. 6. 2010 – Přerov

Jaro 2011 Ochutnávky v hypermarketech ke spolupráci vybrány hypermarkety Tesco, Globus, HyperAlbert a Makro a to z důvodu širokého sortimentu sladkovodních ryb a vstřícnosti při realizaci akce (dostatek ryb na konkrétní prodejně v den ochutnávek) celkem 32 ochutnávek uzených ryb v období 14. 1. – 12. 3. ochutnávky byly spojeny se spotřebitelskou soutěží tzv. Ochutnej a získej

Léto 2011 Léto grilování Product placement TV pořadů

Léto 2011 Inzerce v tisku spolupráce se Sanoma magazines a Mafrou, nákup last minutes nabídek období květen – srpen 2011 Internet termín 20. 5. – 16. 6. 2011 vybrané servery o vaření a zdraví Rozhlas 30 sec spot celkem odvysíláno 906 spotů na 20 rádiích termín 30. 5. – 10. 6. 2011

Podzim 2011 Podzim Product placement v TV pořadech

Podzim 2011 Inzerce v tisku Do tiskového plánu zaměřeného na širokou veřejnost jsme zařadli opět magazíny (měsíčníky, čtrnáctideníky, týdeníky) formát byla zvolena ½ strany na šířku Opět jsme inzerovali v suplementech s vysokým zásahem CS (kombinace suplementu TV magazín, ONA Dnes atd.), opět využity last minutes. Pokračuje spolupráce se Sanoma magazines. Rozhlas 30 sec spot Celkem odvysíláno 873 spotů Termín 7. – 31. 10. Internet rotující bannery a zároveň doplňujeme o PR články Termín říjen 2011

Podzim 2011 Ochutnávky v hypermarketech ke spolupráci vybrány hypermarkety Tesco, Globus, HyperAlbert, Interspar a Makro a to z důvodu širokého sortimentu sladkovodních ryb a vstřícnosti při realizaci akce (dostatek ryb na konkrétní prodejně v den ochutnávek) celkem 32 ochutnávek uzených ryb v období 7. 10. – 26. 11. ochutnávky jsou spojeny se spotřebitelskou soutěží tzv. Ochutnej a získej

Podzim 2011 Kolo výher na výlovech

Promoakce a road show Road show a promoakce Veletrhy a výstavy: 26. 3. Lysá nad Labem, Zemědělec 27. 8. České Budějovice, Země živitelka 15.10.2011 Olomouc, Olima 26.11.2011 Ostrava,  Gastrofestival  Městské kulturní akce: 16. 4. Plzeň, farmářské trhy 17. 4. Přerov, farmářské trhy 22. 4. Znojmo, Velikonoční trhy 23. 4. Plzeň, Velikonoční trhy 14. 5. Havlíčkův Brod, farmářské trhy 11. 6. Písek, Dotkni se Písku 6. 8. Hodonín, Satovavřinecké slavnosti 10. 9. Mikulov, Pálavské vinobraní 1. 10. Plzeň, Farmářské trhy Šéfkuchař Tomáš Dosoudil a Petr Stupka

Celoroční komunikace Celoroční komunikace Webové stránky www.rybadomaci.cz PR komunikace a dvě setkání s novináři Výroba POS materiálů

Shrnutí Ryba domácí je informativní kampaní o sladkovodních rybách probíhá na národní úrovni musí splňovat nařízení rady ES č. 1198/2006 Startovní rok 2008 Sdělení ve dvou krocích (Varování, Seznámení a poznání) Hlavní důraz na TV spoty, inzerci, rozhlas atd. Roky 2009 – 2011 Zaměření na tři hlavní období v roce Postupně přechod od sponzoringu k product placementu Důraz na zapojení odborné veřejnosti (kuchaři, novináři)

Důležité úspěchy Úspěch kuchařských kurzů Tyto kurzy jsou pro kuchaře vynikající možností, jak rozšířit své profesionální dovednosti.To potvrzují také průzkumy agentury, která má hodnocení celé kampaně Ryba domácí na starosti. Rok 2009 celkem 84 % absolventů zařadilo sladkovodní ryby do jídelníčků ve svých restauracích Rok 2010 téměř 100% absolventů zařadilo sladkovodní ryby do jídelníčku svých restaurací Spolupráce Makro období Velikonoc 2011 zařazen prodej z kádí (Brno, HK, Stodůlky) 60% nárůst prodejů oproti roku 2010 v období Velikonoc Pro rok 2012 chce Makro prodeje z kádí zavést na všech prodejnách. Zákazníky velmi kladně hodnoceno, akce měla velký úspěch

Znalost kampaně srpen/září 2009 12 % široké veřejnosti leden/únor 2010 Pozitivně se také změnila struktura konzumentů sladkovodních ryb Počet těch, kteří je nejedli, se snížil z 24 % na 20,5 % a naopak vzrostl počet občasných konzumentů, a to z 51,4 % na 54 %

Děkuji za pozornost Andrea Kapraňová, DORLAND info@rybadomaci.cz