Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Proč se tělesa zahřívají při tření?
Advertisements

Látky jsou složeny z částic
Těleso a látka.
Tepelná výměna prouděním
Molekulová fyzika a termodynamika
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Látky, tělesa - síla Atomy a molekuly.
PROČ SE TĚLESA ZAHŘÍVAJÍ PŘI TŘENÍ
01. Energie tělesa jako celku Těleso jako celek má svoji: - polohovou energii (lyžař stojící na kopci) - pohybovou energii (jedoucí lyžař) Energie tělesa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vzájemné silové působení těles
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.31 Téma: Hustota látek.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.36 Téma: Výkon Číslo.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Vnitřní energie. Teplo (Učebnice strana 43)
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Digitální učební materiál
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 8. Téma.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
Látky mohou mít tři skupenství:
Vnitřní energie tělesa
Kompendium fyziky pro 8. a 9. ročník
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Tepelná výměna Autor:Mgr.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Částicová stavba látek
Částicové složení látek
Částicová stavba látek
Látky jsou složeny z částic
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Jiří Macháček Název: VY_32_INOVACE_09_F8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Vnitřní energie.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Fyzika pro lékařské a přírodovědné obory Ing. Petr Vácha ZS – Termika, molekulová fyzika.
K INETICKÁ TEORIE LÁTEK Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
VY_32_INOVACE_05-47 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Skupenství látek - tání a tuhnutí.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
Molekulová fyzika a termika
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
Vlastnosti plynů VY_32_INOVACE_36_Vlastnosti_plynu
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Vnitřní energie tělesa
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
zpracovaný v rámci projektu
Částicové složení látek
Fyzika 6.ročník ZŠ Látky a tělesa Stavba látek Creation IP&RK.
Atomy a molekuly.
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma : Vnitřní energie tělesa Autor : Mgr. Monika Konečná

Doplňte chybějící text. sledujte video 1) Všechny látky jsou složeny z _________, které se neustále neuspořádaně __________. O tomto pohybu svědčí __________. Částice na sebe navzájem působí __________. V pevných látkách jsou částice pravidelně ____________ (vytváří krystaly). V kapalinách se částice mohou snadněji _______________. V plynech se částice pohybují ________. volně, přemísťovat, difúze, částic, pohybují, silami, uspořádány, 2)

Popište atom. 3)

Vnitřní energie - látky se skládají z atomů a molekul, které se pohybují kinetická (pohybová) energie - částice látky na sebe působí silou potenciální (polohová) energie souhrn energií pohybových, polohových a energií částic molekul tělesa vnitřní energie = - při zvýšení teploty tělesa se jeho vnitřní energie zvětšuje (částice se pohybují rychleji) - i vykonáním práce, např. tření, můžeme zvětšit vnitřní energii

Vysvětli. 1) Při rychlém sklouznutí po šplhací tyči si můžeš popálit dlaně. 2) Při zalití čaje horkou vodou se po chvíli zabarví voda v celém hrnku. Po zalití čaje studenou vodou musíte čekat velmi dlouho. 3) Při řezání, pilování, broušení nebo vrtání se nástroj i obráběný předmět zahřívají. 4) 5) 6)

Vnitřní energie - fyzikální veličina - značka : U - jednotka: J (Joule) Zahřívání ocelové koule nad plamenem. Proč koule po ohřátí nad plamenem neprošla kroužkem? Proč po určité době koule propadla? sleduj video 8)

Použité zdroje: Literatura: KOLÁŘOVÁ, H., et al. Fyzika pro 8. ročník základní školy. 1. vydání. Praha: Prometheus, s. ISBN Obrázky: 1) URL: [cit. 21. září 2010] 2) URL: [cit. 21. září 2010] 3) URL: [cit. 21. září 2010] 4) URL: [cit. 21. září 2010] 5) URL: [cit. 21. září 2010] 6) URL: [cit. 21. září 2010] 7) URL: [cit. 21. září 2010] Pozn: černý text = zápis do sešitu