Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
SWOT Analýza Daniel Vančura.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
UČÍME SE PODNIKAT Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Dnes fiktivně, zítra reálně.
Vybrané metody analýzy
Analýza makro a mikroprostředí
MARKETINGOVÝ MIX.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
EKONOMIKA PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR Ing. Hana Kročová
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
2.Marketingové prostředí
Prostředí pro podnikání a rozhodující faktory růstu MSP Karel Havlíček květen 2008.
Komplexní analýzy.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
SWOT ANALÝZA.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
AKREDITACE: strategie institucí (škol) DIV PROFESIONÁLNĚ Mgr. Irena Hoblíková Centrum distančního vzdělávání Univerzita Palackého v Olomouci 11. leden.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Cenové strategie. Cenové cíle Cíle orientované na zákazníka Cíle orientované na finanční potřeby firmy Cíle orientované na okamžité požadavky trhu.
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Strategický management
EU a analýzy prostředí EU a analýzy prostředí.
Tržní prostředí.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
8. Marketing.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Model struktury strategického managementu
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Podnik Typologie a efektivnost Cíle. Podle právní formy Podniky jednotlivce Obchodní společnosti  Osobní Veřejná obchoní společnost Komanditní společnost.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Podklady pro zpracování semestrální práce
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Ekonomika malých a středních podniků
Segmentace trhu. Segmentace trhu Trh je tvořen velkým počtem zákazníků, kteří se liší svými potřebami, možnostmi…. Segmentace je rozdělení trhu na.
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Marketingový systém řízení
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Ekonomika provozu a podnikání Ekonomika podnikání
Transkript prezentace:

Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 Učíme se podnikat Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/54.0055 www.kvalitaskoly.cz/podnikavost

SWOT analýza Gymnázium a Obchodní akademie Orlová, p. o. Ing. Pavlína Palová a Ing. Hana Jiříčková

SWOT vychází z počátečních písmen anglických slov strenghts (silné stránky) weaknesses (slabé stránky) opportunities (příležitosti) threats (hrozby)

metoda, pomocí které identifikujeme silné a slabé stránky podniku (interní záležitosti podniku) ve vztahu k příležitostem a hrozbám (externí záležitost) slouží k hodnocení fungování firmy pomáhá nalézt problematické oblasti či nové možnosti pro rozvoj firmy je součástí strategického řízení firmy

účelem není určit jakýkoliv druh silných nebo slabých stránek, příležitostí a ohrožení, ale zaměřit se na vyzdvižení těch, které mají strategický význam

SWOT analýza Silné stránky Příležitosti Slabé stránky Ohrožení

SW analýza zabývá se vnitřním prostředím firmy toto prostředí může firma ovlivnit silné stránky – skutečnosti, které přinášejí výhody zákazníkům i firmě slabé stránky – skutečnosti, které firma nedělá dobře nebo ty, ve kterých si ostatní firmě vedou lépe Silné a slabé stránky je možné hodnotit vnitropodnikovými analýzami, stanovenými kritérii …

Vnitřní prostředí Zaměstnanci Management Finanční situace firmy Výrobní program Technické vybavení firmy Image firmy

Zaměstnanci Struktura – věk, pohlaví… Kvalifikace Loajalita Odměňování Motivace

Management Organizační struktura Kontrolní procesy Komunikace ve firmě

Finanční situace ve firmě Kapitál Výnosnost a návratnost kapitálu Zadluženost Přístup k cizím zdrojům

Výrobní program Jaké výrobky (služby) firma nabízí Jaké je postavené výrobků na trhu

Technické vybavení Stáří a kapacita strojů Univerzálnost strojů Používané materiály Dostupnost materiálů

Image firmy Postavení firmy na trhu Obraz firmy v očích zákazníků, obchodních partnerů, veřejnosti

Silné stránky - příklady Nabídka unikátního výrobku Vlastní zdroje financování Vybudovaná základna zákazníků Nízké náklady na produkci Pozitivní vnímání značky Dobré obchodní výsledky Image na veřejnosti Dobré pracovní klima Dobré postavení na trhu Využití nových technologií

Slabé stránky - příklady Nespokojenost zákazníků s doplňkovými službami Malá propagace Nízká produktivita práce Vysoké personální náklady Malé portfolio produktů Nedostatečné flexibilita v reakcích na změnu na trhu Dlouhé distribuční cesty nekvalifikovaní zaměstnanci dodací podmínky špatná komunikace vedení firmy směrem dolů

OT analýza zabývá se vnějším prostředím firmy firma ho nemůže ovlivnit, ale musí ho znát a respektovat příležitosti – skutečnosti, které mohou zvýšit poptávku nebo mohou lépe uspokojit zákazníka a přinést úspěch hrozby – skutečnost, událost, trendy, které mohou snížit poptávku nebo zapříčinit nespokojenost zákazníků, zaměstnanců Příležitosti a hrozby se hodnotí různými metodami marketingového průzkumu.

Vnější prostředí Ekonomické prostředí Politicko-právní prostředí Podnikatelské prostředí Přírodní prostředí Technický pokrok Demografický vývoj

Ekonomické prostředí Nezaměstnanost Kupní síla obyvatelstva Inflace Fáze hospodářského cyklu

Politicko-právní prostředí Změny zákonů Podpora podnikání

Podnikatelské prostředí Dodavatelé Konkurence Nové firmy

Přírodní podmínky Poloha Klimatické podmínky Nerostné suroviny

Technický pokrok Vývoj v daném oboru Vývoj informačních a komunikačních technologií

Demografický vývoj Složení obyvatelstva z hlediska věku, národností, náboženství, vzdělání Změny ve složení obyvatelstva

Příležitosti - příklady Spolupráce s novými dodavateli Vznik dalších distribučních řetězců Vzrůstající poptávka po produktech Zmenšení překážek pro vstup na zahraniční trh Vznik nových zákaznických segmentů Mezery na trhu, kterých může firma využít

Hrozby - příklady Nepříznivé podnikatelské prostředí Nedostatek kvalifikovaných pracovníků na trhu práce Zvyšování cen energií Vstup nové konkurence na trh Časté legislativní změny v odvětví Tržní bariéry pro vstup na nový trh Cenové války a nekalá konkurence Zpomalení světové ekonomiky

Zdroje ŠVARCOVÁ, Jena. Ekonomie: stručný přehled: teorie a praxe aktuálně a v souvislostech www.ipodnikatel.cz