Vykonavatelé ŘLZ v organizaci

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Význam genderové optimalizace rozvoje lidských zdrojů Genderový audit v návaznosti na personální audit Reg.č.: CZ.1.04/3.4.04/
Péče o pracovníky.
KDO JSME SLUŽBY personální management Výběr pracov níků Personální poradenství Vzdělávání Psychologické služby KONTAKT PROFI-MEN, v.o.s. personální management.
Řízení lidských zdrojů
KONTROLA zpracovala: Ing. Jaroslava Teuberová Náchod, dne
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Personální řízení a jeho úloha v podniku
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Strategie personálně-poradenské společnosti La Brava
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
Personální informační systém
 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Co je to: podnikové řízení?
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Personální práce ( kap. 14)
Podniková ekonomika Personální činnost.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Člověk v organizaci PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Ondřej Škorpil 27. října 2011 American Center Řízení agendy CSR ve Skupině ČSOB Na cestě k efektivitě: Jak integrovat CSR do strategického řízení firmy.
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí Seminář pro studenty VŠE listopad 2003 Alena Olšarová, HR & Development Manager.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
407 – Vzdělávání pro 21. století Žadatel: Learning Society, občanské sdružení Kontaktní osoba: PhDr Lenka Emrová Mobil: e- mail :
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Systém hodnocení zaměstnanců Trenkwalder KAPPA people a.s.
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Moderní personalistika I. BLOK
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
Systém řízení lidských zdrojů
Moderní personalistika
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
H u m a n r e s o u r c e s OD a implikace do oblasti HR - řízení lidských zdrojů Michaela Vojtková.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
Personální plán pro podnikatelský plán
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Model struktury strategického managementu
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Podklady pro zpracování semestrální práce
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Společenská odpovědnost a školy
Ekonomika malých a středních podniků
Lidé, procesy, partnerství
Ekonomika malých a středních podniků
Management Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti Tento název může také označovat skupinu vedoucích pracovníků.
„Koncept“ – Koncepce dalšího vzdělávání
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Vykonavatelé ŘLZ v organizaci PhDr. Dana Bernardová, Ph.D. Moravská vysoká škola Olomouc Ústav managementu a marketingu

Skupiny vykonavatelů ŘLZ Personalisté. Management. Poradci a externí dodavatelé služeb. „back office“, „front office“.

Úloha vykonavatelů ŘLZ Personální útvar Napomáhá dosažení cílů organizace tím, že poskytuje vedení a podporu ve všech záležitostech zaměstnanců. Zajišťuje, aby management jednal efektivně v zaměstnávání, rozvoji lidí a vztahů s pracovní silou. Vytváří prostředí pro rozvoj potenciálu zaměstnanců směrem k požadovaným kompetencím. Management Realizují cíle organizace uplatňováním promyšlených postupů při dosahování maximálních výkonů zaměstnanců. Vykonávají personální činnosti v přímém kontaktu se zaměstnanci. Armstrong

Role personálního útvaru Koncepční. Metodická. Plánovací. Řídící a koordinační. Informační. Poradenská. Výzkumná a expertizní. Kociánová

Úkoly personalistů v organizaci Partneři v podnikání. Stratégové. Řešitelé problémů. Inovátoři. Intervencionalisté. Umožňovatelé, usnadňovatelé. Interní konzultanti. Dodavatelé služeb. Strážci důslednosti. Strážci hodnot organizace týkajících se zaměstnanců. Armstrong

Externí pomoc v personální práci Experti. Poradci, konzultanti. Vzdělávací agentury. Personální agentury (zabezpečení jednotlivých personálních činností – nábor a výběr, personální agenda, osobní rozvoj, hodnotící systém…).

Volba externích služeb v ŘLZ Důvody: úspora nákladů, zaměření úsilí personalistů v organizaci, získání odborných služeb. Formy: trvalí dodavatelé služeb, účelově vybraný dodavatel služby.

Postup spolupráce s externím dodavatelem Identifikace potřeby (v organizaci, formou cílové podoby, popisu zadání, nákladů a výnosů). Zdůvodnění zapojení externího dodavatele (vždy musí být cílem vyšší hodnota prováděných služeb). Výběr dodavatele (podle schopnosti uspokojit formulované zadání). Dohoda o podrobném programu realizace zakázky – intenzivní spolupráce s interními odborníky organizace. Spolupráce s kontrola (dodavatel odpovídá za kvalitní řízení a provedení služby, organizace je odpovědná za konečný výsledek). Hodnocení výstupů (pokrytí zadání, udržitelnost v organizaci). Příprava a provedení interních opatření k udržitelnosti v organizaci. Armstrong

Podmínky funkčnosti personálního útvaru v organizaci Vedoucí personálního útvaru součástí vrcholového vedení, přímo podřízený řediteli organizace. Pobočky, divize mají nezávislé plně funkční personální jednotky, centralizovaná zůstává strategie a politiky ŘLZ. Schopnost poskytovat veškeré služby na úrovni požadavků organizace (interně i externími spolupracovníky). Vnitřní organizace personálního útvaru volena dle požadavků organizace a jejích nároků na systém ŘLZ. Armstrong, Kociánová

Další činnosti personálního útvaru Marketing personální práce vnitřní trh personalistů = management (zákazníci jejichž zájmy a potřeby personalisté identifikují, navrhují kvalifikovanou podobu uspokojování potřeb v oblasti ŘLZ, přesvědčují o efektivitě navrhovaných postupů v ŘLZ, zabezpečují kvalifikovanou realizaci). Stanovení rozpočtu personální práce příprava, zdůvodnění, obhajoba. Získání podpory u managementu a zaměstnanců Armstrong

Úkoly managementu v personální činnosti Vrcholový management: personální strategie, zásady personální politiky. Liniový management odpovědnost vůči přímým podřízeným: za vedení lidí, za realizaci personální práce v každodenním kontaktu se zaměstnanci. Kociánová

Konkrétní úkoly liniových manažerů Komunikace. Zajištění potřebných zaměstnanců. Řízení pracovního výkonu. Rozvoj pracovníků a jejich kariéra. Odměňování v závislosti na výkonech pracovníků. Péče o pracovníky a jejich bezpečnost. Kvalita pracovních podmínek. Kociánová

Kompetence pro personální práci Schopnost efektivního jednání – strategický přístup, vnímání potřeb organizace, znalost kultury organizace, znalost potřeb jednotlivců, znalost personálních systémů a metod, podnikatelský přístup, angažovanost, vytváření sítí, zajištění úspěchu, správné určení času a místa, přesvědčivost – umění argumentace, realističnost, facilitace (nenápadná pomoc). Etika – normy organizace, osobní hodnoty. Profesionalita – přesnost, důvěrnost, poradenský přístup, podpora rozvoje lidí, stejné příležitosti, pravidla slušného jednání, seberozvoj. Armstrong

Vliv personálních činností na úspěšnost organizace Zvyšování hodnoty (zajištění kvalitních lidských zdrojů). Konkurenční výhoda (specifičnost, vysoká kvalita talentů). Řízení změn (identifikace potřeby změny, interní práce s LZ, kvalifikace LZ). Nepřetržité zdokonalování (vytváření podmínek, výcvik, zpracovávání nápadů, systém uznání, informovanost). Řízení kvality (partner, iniciátor). Armstrong

Hodnocení kvality personální práce Znalost organizace. Efektivnost činností. Množství úkonů. Schopnost reagovat na výzvy. Kvalita služeb. Schopnost udržovat stabilní prostředí. Schopnost zvládat nestandardní náročné situace. Působení na podnikovou kulturu. Důvěryhodnost a přijetí. Armstrong

Hodnotitelé personální práce v organizaci Zaměstnanci. Vrcholový management. Linioví manažeři. Personalisté. Spolupracující dodavatelé. Vnější organizace, instituce.