Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Glukóza C H O Dýchání a přeměny glukózy Autor: Ing. Jiřina Ovčarová.
Advertisements

Stavba buňky - opakování
Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
29.1 Cukry a jiné příbuzné látky
Cukry I VY_32_INOVACE_CH1 – 18 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
SACHARIDY Jsou organické sloučeniny, které obsahují atomy uhlíku, kyslíku a vodíku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál objasňuje žákům pojem deriváty uhlovodíků, blíže.
Kyselost a zásaditost, indikátory
Lišejníky Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
OLIGOSACHARIDY A POLYSACHARIDY
„EU peníze středním školám“
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Cukry = Sacharidy = Uhlovodany = Uhlovodany = Glycidy
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_15 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
SACHARIDY.
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Kapraďorosty Přírodopis VY_32_INOVACE_013, 1. sada, Př ANOTACE
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_02.
PaedDr.Pavla Kelnarová ZŠ Valašská Bystřice
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VÝZNAM CUKRŮ VE VÝŽIVĚ.
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Sacharidy.
Cukry Sacharidy, glycidy.
VY_32_INOVACE_05_PVP_246_Hol
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Významné oxidy 1 Chemie VY_32_INOVACE_227, 12. sada, CH ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
Krajinná sféra a její části
Sloučeniny v organismech
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem a využitím oxidu vápenatého,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky jednoděložných.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
CHEMIE 9. ROČNÍK SACHARIDY Autorem materiálu je Ing. Jitka Hadamovská,
SACHARIDY II.
SACHARIDY CUKRY RZ
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s nejznámějšími karboxylovými kyselinami,
Glukosa a její vznik.
Sacharidy (Cukry) VY_32_INOVACE_G2 - 18
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s tuky, jejich získáváním, tříděním,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se stavbou květů a s funkcí jednotlivých.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACEMateriál seznamuje žáky s některými biologickými vědami a.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
Sacharidy glycidy karbohydráty, uhlohydráty, uhlovodany
Listy Přírodopis VY_32_INOVACE_175, 9. sada, Př3 ANOTACE
Hydrosféra – ledovce a podzemní vody
Sacharidy Mgr. Lenka Fasorová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s významem lesů v našich podmínkách,
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák Sacharidy (z latiny saccharrum =„cukr“) Škrob Celulosa Glukosa Glykogen.
Ch_051_Sacharidy - monosacharidy Ch_051_Přírodní látky_Sacharidy - monosacharidy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
CUKRY = SACHARIDY.
 Sacharidy patří mezi nejvýznamnější přírodní sloučeniny  Sacharidy vznikají fotosyntézou – pomocí slunečního záření vznikají z oxidu uhličitého.
Sacharidy - monosacharidy Ch_051_Přírodní látky_Sacharidy - monosacharidy Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková.
ŠkolaSOU a ZŠ Planá Číslo projektuCZ.1.07/ / Název školySOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá PředmětPotraviny a výživa Tematický okruhÚvod.
Přírodní látky 1. Sacharidy.
VY_32_INOVACE_475 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Chemie 9. třída Vytvořil : Mgr. Tomáš Kordula
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Polysacharidy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Lydie Klementová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název vzdělávacího materiálu Cukry
Význam a výskyt sacharidů
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se vznikem a tříděním sacharidů, zabývá se jejich významem pro člověka Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy Žák pochopí význam sacharidů, zopakuje si jejich vznik, třídí je podle složitosti satvby molekul. Pro koho je materiál určen Žáci, základní škola, 9. ročník, předmět chemie Autor Mgr. Monika Chudárková Datum vzniku Vzdělávací oblast Člověk a příroda Sacharidy Chemie VY_32_INOVACE_232, 12. sada, CH

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Sacharidy: organické sloučeniny, obsahují uhlík, vodík, kyslík. vznikají fotosyntézou a následnými ději. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

cukr chlorofyl energie voda kyslíkoxid uhličitý Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Rovnice fotosyntézy: CO 2 + H 2 O → C 6 H 12 O 6 + O 2 Vyrovnejte rovnici! Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková 6 66

Opak fotosyntézy – buněčné dýchání – zdroj energie pro živé organismy Dělení sacharidů: Monosacharidy: 3 až 6 uhlíků v molekule (glukosa C 6 H 12 O 6 – hroznový cukr) Disacharidy: (sacharosa – řepný cukr) Polysacharidy: makromolekulární látky, nemají sladkou chuť (škrob, celulóza…) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Polysacharidy Škrob: základ stravy-obilniny, brambory… Glykogen: zásobní látka živočichů (živočišný škrob), vzniká v játrech z krevního cukru Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková

Celulosa: pro člověka nestravitelná, vláknina. Podporuje trávení, předchází rakovině střev. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková Jiní živočichové tráví celulózu pomocí symbiotických bakterií (přežvýkavci), nebo hub (mravenci)

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková celulóza škrob glykogensacharóza glukózafruktóza monosacharidy disacharidy polysacharidy Přiřaď (klikej na hnědá pole)

Použité zdroje: fotografie – soukromý archiv Mgr. Moniky Chudárkové Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková