Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/02.0041 Předmět: český jazyk Ročník: 9.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Druhy přísudku Skladba věty.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 7. dubna 2012 Název: VY_32_INOVACE_3.2.8.
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
Slovesný rod činný a trpný 7. ročník Autorka: Mgr. Renata Fialová
Autor: Mgr. Hana Novotná Název : VY_32_INOVACE_3A05Čj9_Věty vedlejší
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:Mgr. Petra Pláničková Název: VY_32_INOVACE_377_STAVBA VĚTY Téma: VĚTA JEDNODUCHÁ,
Neohebné slovní druhy.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana Nové.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 9. Téma.
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Čas minulý Český jazyk 5. ročník ZŠ Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
VEDLEJŠÍ VĚTY Mgr. Michal Oblouk.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: Český jazyk Ročník: 5.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_04 Tematická.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Základní škola a mateřská škola T.G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Čárka ve větě 9. ročník.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník: 8.
Zvláštnosti větné stavby
VSUVKA Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-35
PŘÍMÁ ŘEČ Mgr. Michal Oblouk.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika Ročník :
holé, rozvité, několikanásobné
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Český jazyk Ročník :
Interpunkce v souvětí podřadném
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Prvouka Ročník : 1.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_12_Vedlejší věta předmětná Autor Chňoupková.
SPOJKY, ČÁSTICE, CITOSLOVCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Helena Baculáková Název: VY_32_INOVACE_01_A_20_SPOJKY, ČÁSTICE,
Název školy: Základní škola Okříšky Autor:Mgr. Jana Němcová Název:VY_32_INOVACE_08 Téma:Neohebné slovní druhy Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_03-29 Ročník: Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Skladba.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Zvláštnosti větné stavby Tematická oblast:Česky jazyk a literatura pro 3. ročník.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Nataša Dostálová Název: VY_32_INOVACE_0306_základní VČ Téma: Základní skladební dvojice Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Věta se skládá ze slov Název školy
PODMĚT.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZVLÁŠTNOSTI VĚTNÉ STAVBY PŘÍMÁ A NEPŘÍMÁ ŘEČ ZÁPOR
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 9. ročník
Zvláštnosti větné stavby
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
NEOHEBNÉ SLOVNÍ DRUHY VY_12_INOVACE_Rů_I_23
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
Druhy přísudku Skladba věty.
Základní větné členy – přísudek
NEPRAVIDELNOSTI VĚTNÉ STAVBY
VY_32_INOVACE_1/20A-ICT/PE/ON
Transkript prezentace:

Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět: český jazyk Ročník: 9. Téma: Nepravidelnosti ve větné stavbě Autorka: Mgr. Renata Fialová

1. Karel byl ve škole vždy oblíben. Karel, ten byl ve škole vždy oblíben. 2. V Praze se nám líbilo. V Praze, tam se nám líbilo. 3. V březnu byla pole oseta. V březnu, to už byla pole oseta. 1.Samostatný větný člen: Pro zdůraznění může stát některý větný člen mimo větu. - slouží ve větě ke zdůraznění - v písmu jej oddělujeme čárkou - v řeči jej oddělujeme pauzou

1. Návrat do první ligy ten se nám moc vydařil. 2. Na zahradě tam mu bylo nejlépe. 3. Vepřové se zelím a k tomu knedlík to já rád. 4. Komediant a šprýmař to on vždycky býval. 5. Je to ale prevít ten krtek! 6. Míša ta si umí všechno zařídit.,,,,,,

1. Anežka to s námi kluky uměla. 2. Pan Kadlec je šikula. 3. Sukni nosím častěji než kalhoty. 4. V autobuse byla špinavá sedadla. 5. Byl vždycky divoký a nezvládnutelný. 6. V Praze je blaze. 7. Zdejší minerální prameny už uzdravily mnoho lidí. 8. Před obrovským zrcadlem strávila mnoho času.

1. Jednou jsme s bratrem, bylo to na podzim, odjeli stanovat. 2. Stalo se to, pokud se nemýlím, začátkem března. 3. Ameriku objevil Kryštof Kolumbus, jak jistě víte. 4. Chodili jsme s Jirkou - to je můj bratranec - každý den do lesa. 2. Vsuvka je ustálený výraz, věta, která je vložena do základní věty, ale nezávisí na žádném jejím větném členu. Vsuvku oddělujeme čárkami, pomlčkami, nebo závorkami. Jen ustálené jednoslovné výrazy neoddělujeme (mimochodem, prosím atd.).

1. Vy jste paní že to tak musím říct pěkná drbna. 2. Stalo se to pokud se dobře pamatuji v červnu. 3. Před domem stál jak už jsem řekl pěkný vůz. 4. Já jsem se tehdy přiznám se trochu bál. 5. Řekněte mi buďte tak hodná jak jsem dopadl.,,,,,,,,,,

1. Ó, já nešťastný! 2. Brrr, to je zima. 3. Hej, počkáš na nás? 4. Ach, to je krása! 3. Citoslovce - n- není větným členem a netvoří s jiným slovem větnou dvojici - oddělujeme je čárkou a) Ozvalo se tiché ach. b) Všichni čekali na jeho psst. c) Vrabec frnk na střechu. Tato citoslovce neoddělujeme čárkou, protože jsou ve větě větným členy. PODMĚT PŘEDMĚT PŘÍSUDEK

1. Ona je samé ach! 2. Z lesa se ozvalo nečekané prásk. 3. Haló počkejte na nás! 4. Brrr ta voda je ale studená! 5. Hej počkej chvilku. 6. Talíř břink na zem.,,, podmět přísudek

1. Pes skočil přes plot: 3. Holub se vznesl a uletěl. 4. Žába skočila do rybníka. 5. Slepice, jděte pryč! 2. Počkej, zastav se! 6. A všichni zaútočili na ně. 7. Jirka spadl do vody.

1. Jirko, co se stalo? 2. Co se stalo, Jirko? 3. Co se, Jirko, stalo? 4. Polož to, holka, sem. 5. Vážení přátelé, hosté, vítám vás na dnešní výstavě. 4. Oslovení – není součást stavby věty (není větným členem), proto jej oddělujeme čárkou. 5. pád

2. Pavle pojď za námi na hřiště. 1. Proč jsi nám to Marcelo neřekla hned? 3. Co nám řekneš nového strýčku? 4. Kam jsi dal hochu zlatý oči? 5. Kdybyste to pane učiteli viděl! 6. Vezmi si krajíc chleba ty kluku střapatá ať neumřeš hlady.,,,,,,,,,,

3. Ten tvůj sešit Jakube to je opravdu hrůza. 4. Chtěli bychom se pane učiteli ke všemu přiznat. 2. V Egyptě tam bych teď chtěla být. 5. Tyhle dveře jak jste si jistě všimli je vzácné dílo. Výsledky: 1. Haló počkejte na mě.,,,,,,,, 1. věta - citoslovce 2. věta – samostatný větný člen 5. věta - vsuvka 3. a 4. věta - oslovení

Použité zdroje: URL: [cit. 20. srpna 2010] Topil Zdeněk, Bičíková Vladimíra. Český jazyk s Tobiášem – Skladba – Souvětí, Nepravidelnosti ve větné stavbě. 2. vydání. Havlíčkův Brod: Tobiáš Literatura: Obrázek: