Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Počítač při sběru informací. CATI Computer Assisted Telephone Interviewing - (telefonické dotazování za pomoci počítače)  CATI studio  Speciálně vyškolení.
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Marketingový výzkum.
Systém včasného varování pro odhalení symptomů krize stavebního projektu Ing. Michal Vondruška K126.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
DOTAZOVÁNÍ v rámci kvantitativních i kvalitativních výzkumů
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výzkum (pedagogického zhodnocení) volného času
Kvalitativní výzkum.
MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Marketingový výzkum Petra Krajníková.
Představení projektu Seminář k projektu Vliv změn světa práce na kvalitu života Ing. Lenka Svobodová VÚBP Praha, 25. září 2006.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_ROZHODOVÁNÍ.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Didaktické prostředky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Techniky marketingového výzkumu Ročník / obor.
Marketingový výzkum.
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový výzkum Ročník / obor studia:III.
Spotřebitelský výzkum
Marketingový výzkum.
LETNÍ semestr a MAVY2 Úvod, požadavky 1. přednáška.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
2008/2009 REPORTING Tereza Mulačová Česká zemědělská univerzita v Praze Tereza Řezníčková Provozně ekonomická fakulta Marek Tláskal obor Veřejná správa.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
Skupinové interview (Focus group)
B.
Reporting.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
....aneb začneme na zelené louce…
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
METODY STŘEDNĚDOBÉHO PROGNÓZOVÁNÍ SURO jaro 2010.
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Výzkumné techniky Neintervenující výzkumné techniky Sekundární analýza
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Výzkum veřejného mínění
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
MARKETING Přednáška P
METODY PSYCHOLOGIE Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Didaktické prostředky
Assessment centrum.
Marketingový plán, výzkum trhu
MARKETING Přednáška P
Metody pedagogiky.
Transkript prezentace:

Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08

Definice Marketingový výzkum spočívá ve specifikaci, shromažďování, analýze a interpretaci informací, které umožňují porozumět trhu, na kterém podnik podniká nebo hodlá podnikat, identifikovat problémy, spojené s podnikáním na tomto trhu, a identifikovat příležitosti, které se na něm pro podnikání vyskytují nebo mohou vyskytnout, a formulovat směry marketingové činnosti a hodnotit její výsledky.

Uplatnění K nejčastějším formám aplikace marketingového výzkumu patří: výzkum trhu, který se zabývá zkoumáním rozsahu, umístění a charakteristik trhu, analýzou trhu a prognózováním vývoje na trhu výrobkový výzkum, zaměřený na otázky spotřebitelské akceptace existujících nebo nových výrobků a na specifikaci charakteristik výrobků, kterými by se měly vyznačovat z hlediska potřeb a požadavků spotřebitelů. výzkum propagace, který se zaměřuje především na hodnocení a měření účinnosti propagace a rovněž na výběr nejvhodnějších propagačních médií.

Účel Účelem marketingového výzkumu může být: deskripce, tj. popis určitého stavu nebo probíhajících trendů na trhu na základě monitorování trhu a marketingového prostředí explanace, tj. vysvětlování příčin určitých zkoumaných jevů nebo procesů a měření efektů vyplývajících ze sledovaných kauzálních vztahů predikce, tj. odhad budoucího vývoje na sledovaném trhu s přihlédnutím ke všem relativním faktorům, které tento vývoj mohou ovlivnit.

Typy marketingového výzkumu Celková analýza trhu Výzkum konečného spotřebitele Výzkum průmyslového trhu Výzkum konkurence Výrobkový výzkum Výzkum reklamy Výzkum prodeje Výzkum image Výzkum zahraničních trhů

Proces marketingového výzkumu Analýza situace (určení zdrojů informací) Definování problému (zpracování projektu) Závěrečná zpráva- řešení problému Analýza a interpretace informací Sběr informací

Proces marketingového výzkumu 1. krok - Definování problému a určení cíle výzkumu je mnohdy nejdůležitějším krokem v celém marketingovém výzkumu. Lze říci, že „ Dobře definovaný problém je napůl vyřešený problém.“ 2.krok - analýza situace a určení zdrojů informací Po definování základního problému, který chceme výzkumem řešit, je užitečné provést analýzu situace v informační oblasti , tj. které informace jsou pro řešení potřeby, které z nich jsou dostupné a které je zapotřebí zjišťovat. Rozhodnutí o tom, které zdroje informací využijeme, je tedy další fází výzkumu. V podstatě pracujeme s primárními a sekundárními zdroji informací.

Proces marketingového výzkumu 3.krok - sběr informací - získávání primárních informací (Základní metody - pozorování, dotazování, experiment) Rozhodnutí o tom, jakým způsoben informace získáme, jaký typ výzkumu použijeme, závisí nejen na charakteru problému, který řešíme, ale i na časových a finančních možnostech. Jedno z možných členění výzkumu je členění na kvantitativní a kvalitativní.

Kvantitativní výzkum Kvantitativní výzkum zjišťuje především faktické, kvantitativně zjistitelné údaje, u nichž v další fázi zkoumá závislosti a vztahy mezi příčinami a následky. 1.Face to face: Metoda pen and paper, zaměřena na větší cílovou skupinu. 2.CATI výzkumy (telefonické dotazování s podporou počítače): Standardní metodologie Nižší náklady Přesný zásah zvolené cílové skupiny Rychlé dodání výsledků šetření

Kvantitativní výzkum 3. CAPI výzkum Dotazování za pomoci multimediálních přenosných počítačů. Prakticky se jedná o nejkvalitnější metodu realizace kvantitativních výzkumů, neboť elektronický dotazník může obsahovat obrázky, fotografie, video-sekvence, ukázky písniček, znělek či nejrůznějších hlasových projevů apod. , je to velmi výhodné v případě požadavků využití obrazových či zvukových podkladových informací. Odpovědi respondentů se zaznamenávají přímo do počítače. 4. Omnibus Cenově nejvýchodnější typ výzkumu. Náklady se dělí mezi více objednatelů. Reprezentativní vzorek dospělé populace , více než 1000 respondentů, face-to-face rozhovory .

Typy analýz kvantitativních výzkumů A. I. D. analýza Faktorová analýza Clusterová analýza Con-Joint analýza

Kvalitativní výzkumy Se snaží zjistit důvody chování lidí, jejich konání a motivaci. Je hlubším poznáním a obvykle slouží jako „předskokan“ kvantitativních výzkumů. Používají se metody individuálních hloubkových rozhovorů, skupinové rozhovory, projektivní techniky. 1.Desk research V rámci tohoto typu výzkumu se shromáždí dostupná statistická, obchodní a ekonomická data o daném segmentu trhu (z ČSÚ či jiných zdrojů) a provede se několik expertních rozhovorů.

Kvalitativní výzkumy 2. Expertní rozhovory Vyberou se respondenti výzkumu z cílové skupiny. Účastníci jsou pozváni k hloubkovému rozhovoru, který provádí výzkumný pracovník na základě stanoveného scénáře. Rozhovory jsou individuální, u výzkumu s náročnými cílovými skupinami mohou rozhovory probíhat též v místě pracoviště respondenta 3. Focus groups (skupinové diskuse) Jsou vytvořeny diskusní skupiny osob z cílové skupiny. Průběh debat je připraven v podobě scénáře, který zahrnuje jednotlivé otázky navozující diskusi účastníků. Skupinové diskuse řídí školený moderátor, přičemž jejich průběh je zaznamenáván pomocí audiovizuálního zařízení (videa).

Zvláštní metody výzkumů AVL studiový test Test mystery shopping Test mystery calling Price set, Premax

Literatura Kolektiv: Základy marketingu, Vysoká škola ekonomická v Praze, Praha 2001 Kotler P.: Marketing management, Publi-Union, Paris 1988 Marie Přibová a kol.: Marketingový výzkum v praxi. Grada, Praha, 1996.

Děkuji za pozornost