Prezentace pro ČSOB Hlinsko – 17. června 2009
Úvod Komentář k závěru fiskálního roku 2009 Výhled na FY 2010 Financování Shrnutí
3
4 Leden – Odvolání marketingového ředitele Jana Šacha tehdejším GŘ – Odvolání GŘ Alberta van Geldera vlastníkem – Tomáš Fencl, zástupce investora, pověřen řízením společnosti – Nástup Zdeňka Haška na pozici marketingového ředitele Březen – Odvolání obchodního (Jaroš), finančního (Šíd) a výrobního (Jelínek) ředitele – Nástup Ondřeje Krkošky na pozici ředitele supply chain management Květen – Jmenování Jiřího Pathyho novým GŘ
5
6 Vyšší režijní náklady související s expanzivní politikou předchozího vedení se projevily teprve ve druhém kalendářním čtvrtletí 2008 Po výměně vedení „se objevily“ marketingové náklady „odložené“ z roku 2008 v hodnotě 8 mil. Kč (včetně 2 mil. Kč navíc za logo) Zásoby zboží na cestě objednaného předchozím vedením mezi prosincem 2008 a lednem 2009 (Na konci ledna rozhodnutí ukončit espresa. Nicméně za 10 mil. Kč přišla dodatečná v únoru a březnu + dalších 3 mil. Kč v dubnu, celkem na 24 mil. Kč) Snížení počtu zaměstnanců včetně top-management pozic na konci března spojeno s mimořádnými náklady, cca 4 mil. Kč
7
8 Zvýšení HV o 100 mil. Kč Snížení dluhu o 120 mil. Kč Zachování tržního podílu na úrovni 2008 Rozvoj nových kanálů (ETA e-shop) Získání nových klíčových zákazníků (FAST) Silný management Růst prodejů o 6% Pokračující optimalizace nákladů Změna je příležitost Makroekonomická situace České republiky Vývoj kurzu dolaru a eura Vývoj segmentu drobných domácích elektrospotřebičů
9 Plán růstu tržeb prostřednictvím růstu tržního podílu díky novým produktům Snížení výdajů na marketing… Náklady na restrukturalizaci a tvorba opravných položek se nebudou opakovat Nižší marže odráží slabší kurz Koruny … a administrativu
10 Plán snížení využívaného pracovního kapitálu aktivním řízením zásob… … čímž by se měla snížit bankovní zadluženost… … i zadluženost vůči obchodním partnerům
11 Marže ovlivněna negativně výprodejem „D“ produktů Marketingové náklady přísně kontrolovány Provozní náklady celkově nižší než plán díky trvalému tlaku nového CEO na náklady
12 Pohledávky vyšší než plán: ½ ve splatnosti, ½ po splatnosti Úspěšné snižování stavu zásob
13 Třída „A“ Třída „B“ Třída „C“ Třída „D“ Snížení stavu o 16 mil. za 6 týdnů Poslední lednová objednávka Rebalancování zásob ve prospěch klíčových produktů 42% 38% 32% 38%
14 Klíčové faktory úspěchu: 1.Aktivní práce s klíčovými partnery 2.Identifikace a pochopení potřeb klíčových partnerů 3.Správný listing 4.Individuální motivace klíčových partnerů
15 Typ výrobků: AQVA cold & hot Objem výroby: AQVA cold, AQVA hot Popis: 1.nový výrobek, který se od stávajícího programu liší integrovaným směšovačem šamponu s vodou pomocí druhého čerpadla 2.Nový design 3.Nová konstrukce Současný stav projektu: společnost Ariete dodává 3D data
16 Výherních kusů:100 SMS kód:1003 PoziceJménoNabídka 1. MARGITA MARTINEZOVA Kč 2.KATKA4 650 Kč 3. MARTIN BUCHTELA Kč 4.MARTIN4 250 Kč 5.LENKA STEFKOVA4 000 Kč 6. LADKA HAUSNEROVA Kč 7. MAREK TRNAVSKY Kč 8.JIY FABER3 505 Kč 9. MARTIN CEROVSKY Kč 10.JIRI UJEZDSKY3 100 Kč 11. DANIELA CARDOVA Kč 12. MARCELA MATOUSKOVA Kč 13. STANISLAV VESELY Kč 14.KUTMON ZENEK3 001 Kč 15.BARA KOLDINSKA3 000 Kč 16. JINDRICH HOLMAN Kč 17.JANA JOHNOVA3 000 Kč 18. MIROSLAV MARTINEK Kč 19. KATERINA HRBACKOVA Kč 20. MARTINA PATOCKOVA Kč STÁČECÍ ZAŘÍZENÍ ETA 0637 Běžná cena: Kč Vyvolávácí cena: 999 Kč STÁČECÍ ZAŘÍZENÍ ETA 0637 Stáčecí zařízení s chlazením, zabezpečí čepování piva za optimálních podmínek, provoz na běžně dostupné sifonové bombičky CO2 8g, CO2 16 g či CO2 300g, provoz na 230 V nebo na 12 V (auto), chladicí systém umožňuje nastavení teploty soudku 6–18˚C, display s aktuální nebo nastavenou teplotou Nejvyšší nabídky
17 # OpatřeníRoční úsporaKdoStav Možná synergie A. Minimální objednávka 7500 Kč prodejna, Kč v MOC CS KčOŘ+OKAno B. Objednávání 1x týdněOŘ+OK C. Jedna objednávka denně KčOŘ+OKAno D. Závoz do 48 hodinOŘ+OK E. Snížení počtu závozových míst přímý zákazníci ETA s obratem < Kč ročně KčOŘAno F. Snížení zásob, povede k poklesů skladových ploch o paletových míst 1, KčOŘ+OK G. Implementace čteček do skladu 1 pracovník administrativy při plném nasazení OK H. Nový poskytovatel balík.služby (včetně servisu) KčOKHotovoAno I. Vyjednání nových cen externího skladování KčOKHotovo J. Více- balíkové dodávky, nákup převozních kartonů 1, KčOKV řešeníAno K. Omezení u vratek, 20% z objednaného zboží do akce u TOP zákazníků 70% nákladů na vratky, Kč šrotace OŘ L. Dodávání v master kartonu na KAM zákazníky OŘ Celková úspora synergie cca 4, Kč
18
20
21 Potřeba dodatečného financování Možnost snížení limitu
22
Strategie 2009 Strategie postavená na prohlubování komparativních výhod a silného jména společnosti ETA a.s. na trhu České a Slovenské republiky Plán Plán zaměřený na restrukturalizaci společnosti v roce 2009 s podmínkou pozitivního vývoje HV, skladového hospodářství a podílu na trhu Dlouhodobě udržitelný růst založený na rozmanitosti distribučních kanálů: obchodníci, vlastní prodejny, internet, OEM, export, B2B Motivace Silný a zkušený manažerský tým SMART KPIs Kontrola Six sigma procesní řízení jako kontinuální nástroj zlepšení efektivnosti procesů 23