Náhradní rodinná péče 6. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nové pohledy na péči o dítě a rodinu v Dětském centru Čtyřlístek
Advertisements

Sociální služby SOZ.
VÝSLEDKY VÝZKUMU PODPOŘENÉHO NADAČNÍM FONDEM J&T
Občanská výchova ETAPY LIDSKÉHO ŽIVOTA.
Zsv.
Reforma systému péče o ohrožené děti a služby pro rodinu
Barbora Benešová, C3B. o Obecně o Základní principy o Poměry mezi rodiči o Děti a rodiče o Svěření do péče o Výživné.
Osvojení dítěte Mgr. Dana Ilíková
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_BERGMANNOVA_10.
Rodina a její funkce.
Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Rodina a její podoby Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Drápalová Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
Sexuální dospívání Reprodukční zdraví 8. ročník
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_RODINNÉ.
Občanská výchova 7. ročník
Osvojení Pěstounská péče Svěření do péče fyzické osoby
Náhradní rodinná péče.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Milotová, Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Sociální patologie SCPT SCPA
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Dětské centrum Brno příspěvková organizace Hlinky 132/136 Brno Voroněžská 5 Brno
SOS dětské vesničky.
Označení DUM Fi - DUM Autor
Náhradní rodinná péče aneb „Děti patří domů“ Karel a Petra HENNHOFEROVI.
Digitální učební materiál
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Rodinné právo II Milana Reichlová.
SVĚŘENÍ DÍTĚTE DO VÝCHOVY (PÉČE) JINÉ FYZICKÉ OSOBY NEŽ RODIČE OSOBNÍ PÉČE O DÍTĚ V RODINĚ BEZ ZMĚNY STATUSU.
Náhradní rodinná péče Náhradní rodinná péče – průvodce pro odborníky, osvojitele a pěstouny Zdeněk Matějček za kolektiv Portál, s.r.o., Praha 1999.
127.1 Náhradní rodinná péče Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Svět kolem nás Autor: Mgr.
Název Náhradní rodinná péče
Mgr. Roman Šebrle SOŠ sociální péče Ulrichova Kladno
RODINNÉ PRÁVO PREZENTACE.
Náhradní rodinná péče -NRP
Náhradní rodinná péče. Náhradní rodinná výchova  náhradní řešení krize přirozené rodiny  měla by sledovat primárně zájem dítěte  dle Úmluvy o právech.
Osvojení (adopce) Osvojením (adopcí) se rozumí právní jednání (právní akt), jímž 2 osoby spolu vstupují do poměru rodič-potomek.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ing. Jana Kadlecová Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_CLOVEK_A_PRAVO_18.
Výchova k občanství NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k tématu náhradní rodinné péče. Obsahuje důvody vedoucí k náhradní.
Ústavní péče o děti. pokud se rodiče neumí, nechtějí či nemohou postarat z důvodů na straně dítěte (postižení, chování) dnes je snaha nechat dítě v rodině,
Prezentace služeb Komunitní plánování Litomyšl
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_209_Náhradní rodinná péče Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
N á zev S Š : SOU Uherský Brod Autor: Mgr. Věra Dudová N á zev prezentace (DUMu): Rodinné právo 2 N á zev sady: Výuka občanské nauky v 2. ročníku odborného.
OB 21 – OBN NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE. ÚKOL ● ZKUSTE VLASTNÍMI SLOVY VYSVĚTLIT POJEM NÁHRADNÍ RODINNÁ PÉČE.
Práva dítěte a jejich ochrana. Mezi lidská práva patří také práva dítěte. Lidé z mnoha zemí se domluvili na tom, která práva mají mít děti. Shodli se.
Zákon o rodině Vztahy mezi rodiči a dětmi Rodičovská zodpovědnost = souhrn práv a povinností: při péči o nezletilé dítě při zastupování nezletilého dítěte.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_068 Jméno autora: Blanka Zbožínková Název práce:
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Rodina, náhradní rodinná péče
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_ INOVACE_16-02
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
SOS dětské vesničky.
RODINA Mgr. Michal Oblouk.
Je určena pro děti, které nemají ve své rodině dobrou péči a výchovu.
Autor: Mgr. Ludmila Dvořáková VY_32_INOVACE_01_Náhradní rodinná péče
Když vlastní rodina chybí
Střední pedagogická škola J.H.Pestalozziho Litoměřice
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Pardubice - Spořilov
RODINA A JEJÍ POSTAVENÍ VE SPOLEČNOSTI
Psychologie dospělých
VÝUKOVÝ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Sociální práce s rodinou 9
Rodinné právo Občanská nauka 1. M.
Příprava pěstounů a sociální zabezpečení
Sada 2 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Náhradní formy rodiny. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Transkript prezentace:

Náhradní rodinná péče 6. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz

Historie Řím Konstantinopol Miláno ústavní péče o osiřelé děti přijímání sirotků do rodiny (zachování rodu osvojitele) Konstantinopol útulek pro opuštěné děti (r. 335) Miláno nalezinec (r. 787) další vznikaly především v Itálii a Francii větší kláštery nebo kostely – schránky pro odložené děti

po 1. a 2. světové válce vzrůstá počet sirotčinců Praha 1575 – nalezinec při špitále fungoval 200 let Středověk adopce pouze u šlechty (zachování majetku a privilegií) 1789 vznik pražského nalezince přijímáno asi 3 000 dětí ročně vysoká úmrtnost (70%) po 1. a 2. světové válce vzrůstá počet sirotčinců a ústavu různého typu pro osiřelé děti

Přirozené je, že dítě vyrůstá v rodině s vlastními rodiči Přirozené je, že dítě vyrůstá v rodině s vlastními rodiči. Bohužel někdy rodiče nemohou, neumí, nebo nechtějí dělat to, co je pro jejich dítě a jeho vývoj potřebné a důležité. - úmrtí rodičů - nepříznivý zdravotní stav dítěte, který mu neumožňuje žít doma - nezralost rodičů - mimomanželské narození dítěte - rozvádějící se rodiče - nezájem rodičů o děti - zneužívání dítěte - týrání dítě

Náhradní rodinná péče: dětské domovy SOS vesničky ústavy sociální péče kojenecké ústavy pěstounská péče

kojenecké ústavy ústavní výchovná péče dětské domovy pěstounská péče SOS vesničky adopce = osvojení, adopce z lat. adoptare = vyvoliti

pěstounská péče SOS vesničky - je dočasná (do 18 let věku dítěte) - dítě žije v rodině pěstounů - dítě nezískává pěstounovo jméno - pěstoun přebírá pouze část rodičovských práv a povinností SOS vesničky - zařízení pro výkon pěstounské péče - poskytují rodinný dům, odbornou psychologickou a pedagogickou činnost, finanční podporu, účasti na různých volnočasových aktivitách

- první dětská SOS vesnička vznikla v roce 1949 v rakouském IMSTU - dnes fungují SOS vesničky ve 132 zemích světa - u nás existují 3 SOS vesničky od r. 1969 v Karlových Varech - Doubí od r. 1973 v Chvalčově od r. 2003 v Brně - Medlánkách

O děti se stará žena – pěstounka nebo pěstouni – manželské páry. Jednu sourozeneckou skupinu tvoří 5 – 7 dětí, kteří společně s pěstounkou žijí v jednom rodinném domě. V SOS vesničce v Karlových Varech - Doubí je dnes 23 dětí v 7 pěstounských rodinách. V Chvalčově žije 37 dětí v devíti rodinách, v Brně – Medlánkách je plně obsazeno všech 10 rodinných domů, žije zde 49 dětí.

SOS pěstouni – i manželské páry s dětmi SOS matka - pěstounka - žena ve věku 25 – 45 let - svobodná, rozvedená, bezdětná nebo se staršími samostatnými dětmi - alespoň s výučním listem - dobrá fyzická a duševní kondice, morálně bezúhonná - připravená žít v SOS vesničce a přijmout dlouhodobý závazek vychovat alespoň jednu generaci dětí - ochotná rozšiřovat a rozvíjet svoje profesní znalosti a schopnosti - připravená na mateřství - flexibilní, odolná vůči stresu, schopná vytvářet pozitivní vztahy, s nadhledem a smyslem pro humor SOS pěstouni – i manželské páry s dětmi

zrušitelné osvojení (adopce) - přijetí cizího dítěte za vlastní - vzniká právní vztah jako je mezi rodiči a jejich vlastními dětmi - osvojitel má všechny práva a povinnosti jako skutečný rodič - dítě získává osvojitelovo jméno nezrušitelné osvojení - od zrušitelného se liší pouze tím, že v matrice je osvojitel zapsán namísto biologického rodiče

Úkol pro tebe: Diskutuj na téma existence rozdílností mezi dítětem z dětského domova a dítětem v klasické rodině. Např.: materiální podmínky, citové podmínky, problémy v dospělosti…

adopce na dálku - projekty různých organizací - v ČR např. Česká katolická charita, Arcidiecézní charita Praha… - jedná se o finanční pomoc dětem, kterým jejich rodiče ve své zemi nemohou poskytnout vzdělání, dostatek potravy… (Indie, Uganda, Litva, Lotyšsko…) - dítě má zajištěno školné, pomůcky do školy, jídlo, v případě sirotků i ubytování - dítě může adoptovat jednotlivec, rodina, třída i celá škola Je i naše škola zapojena v projektu? Co o něm víš?

www.sos-vesnicky.cz www.mpsv.cz www.planovanirodiny.cz