Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Programové období , 20. mezinárodní sympozium INOVACE JUDr
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Revize TEN-T
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Strategie dopravy MD ČR
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Podpora inovací v rámci kohezní politiky
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
VZOR PREZENTACE – ÚVODNÍ JEDNÁNÍ PRACOVNÍ SKUPINY
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Dopravní politika ČR pro léta
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
Schválení OP OPS chvalovací proces Ministerstvo financíEvropská komise Certifikační orgán Auditní orgán Ministerstvo pro místní rozvoj Programování Metodiky.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
Výzkumné projekty MŽP v oblasti odpadového hospodářství
Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
RRV2 Strategické řízení. 2 úvod  Vymezení lokálního a regionálního rozvoje  Široký kontext pojetí rozvoje území (ekonomika, ŽP, veřejné služby…)  Diferenciace.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR NÁRODNÍ ORGÁN PRO KOORDINACI KOORDINAČNÍ SETKÁNÍ S ŘO A SEA HODNOTITELI DOHODY O PARTNERSTVÍ A PROGRAMŮ.
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Zdraví 2020 – Národní strategie ochrany a podpory zdraví a prevence nemocí MUDr. Vladimír Valenta, Ph.D. Hlavní hygienik ČR a náměstek ministra pro ochranu.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Evropský sociální fond v ČR * Městská knihovna, Praha.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Postavení PS ve struktuře orgánů Rady vlády pro udržitelný rozvoj
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Řízení rizik podvodů pro období 2014–2020
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Daniel Braun Ministerstvo pro místní rozvoj Praha, 22. června 2012
Tvorba veřejných projektů – příklad Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Mgr. Bc. David Póč Oddělení pro strategii a rozvoj/Katedra.
Výjezdní zasedání pracovní skupiny pro evaluaci a HP
Program rozvoje Ústeckého kraje
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Klíčové aktivity projektu
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy Dopravní politika ČR 2014 - 2020 a Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy

Co je Dopravní politika? Vrcholový strategický dokument Vlády ČR pro sektor doprava, MD je institucí odpovědnou za její implementaci Dokument zaměřený na celý sektor (nejen resort) doprava a určuje hlavní zásady jeho rozvoje Rozpracování zásad je podle jednotlivých oblastí řešeno v návazných sektorových dokumentech Na základě analýzy problémů sektoru jsou navrženy priority, cíle a opatření. vždy navržena gesce (úkoly nemusí být určeny jen pro MD) rámcově je řešeno i financování, podstata řešena také v návazných strategických dokumentech (MFDI, Dopravní sektorové strategie) 2

DOPRAVNÍ POLITIKA ČR PRO OBDOBÍ 2014 – 2020 S VÝHLEDEM DO ROKU 2050 Základní struktura dokumentu a časový harmonogram jeho přípravy: 1) Analytická část - Vyhodnocení účinnosti Dopravní politiky ČR pro léta 2005 – 2013 v roce 2012 4. 7. 2012 – předloženo vládě pro informaci 2) Návrhová část (návrh se nyní projednává) 3) Implementační část (do konce roku 2012) SEA (k části 2 a 3 dokumentu) – proces zahájen Termín pro předložení materiálu do vlády: 31.12.2012 3

Dopravní politika: Návrhová část - struktura Střednědobá a dlouhodobá vize Východiska Cíle Dopravní politiky Struktura priorit Uživatelé Provoz Zdroje pro dopravu Dopravní infrastruktura Snižování dopadu na zdraví a životní prostředí Sociální otázky, zaměstnanost, vzdělávání a kvalifikace Subsidiarita, odpovědnost jednotlivých úrovní 4

Dopravní politika: Implementační část Nástroje finanční Nástroje legislativní Nástroje inovační Nástroje na minimalizaci dopadů do životního prostředí Public relations, projednávání opatření s odbornou a laickou veřejností a samosprávou, odstraňování bariér Struktura návazných strategických dokumentů pro oblast dopravní infrastruktury a její financování pro oblast dopravní obslužnosti pro oblast bezpečnosti pro oblast telematiky a moderních technologií pro oblast nákladní dopravy a logistiky pro oblast zpoplatnění provozu a internalizaci externalit pro oblast letecké dopravy pro oblast cyklistické dopravy pro oblast kosmických technologií Monitoring a návrh indikátorů pro sledování účinnosti opatření Kompetence a odpovědnost jednotlivých subjektů Analýza proveditelnosti a riziková analýza 5

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Dopravní sektorové strategie, 2. fáze- Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem (2014 až 2020) Hlavní kondicionalita pro budoucí operační program pro sektor doprava Cíl - určit priority rozvoje dopravní infrastruktury v ČR s výhledem až do roku 2040 včetně pořadí realizace jednotlivých staveb a návrh staveb ke kofinancování z evropských peněz v období 2014-2020 Pro současné programovací období 2007 – 2013 vznikla první fáze tohoto dokumentu, který aktuálně slouží jako podklad pro čerpání fondů EU v tomto období 6

Struktura dokumentu Knihy (tematické okruhy) Průběžné Zprávy Kniha 1 Výchozí podmínky pro tvorbu dopravní strategie 2 Kniha 2 Strategický dopravní model ČR Kniha 3 Scénáře budoucího rozvoje – seminář 3 Kniha 4 Model dopravních prognóz Kniha 5 Principy dopravní strategie 1 Kniha 6 Opatření na dopravní infrastruktuře Kniha 7 Finanční potřeby projektů dopravní infrastruktury Kniha 8 Metodika hodnocení projektů dopravní infrastruktury Kniha 9 Finanční možnosti pro zajištění rozvoje dopravní infrastruktury Kniha 10 Realizace dopravní sektorové strategie 7

Dopravní strategie – návrhová část Prognóza přepravních proudů [K4] Opatření na dopravní infrastruktuře [K6] Finanční náročnost, efektivita projektů [K7] Komplexní hodnocení, MCA [K8] Finanční zdroje [K9] Harmonogram realizace, legislativa [K10] naplnění cílů potřeby (scénáře) Dopravní strategie možnosti projekty, programy požadavky ekonomické posouzení

HARMONOGRAM PRÁCE NA ZAKÁZCE Kniha HARMONOGRAM PRÁCE NA ZAKÁZCE 2011 2012 2013   Hlavní aktivity zakázky - dle návrhu Organizace a metodiky práce uchazeče  09 10 11 12 01 02 03 04 05 06 07 08 09 K1 Výchozí podmínky pro tvorbu dopravní strategie x K2 Strategický dopravní model ČR K3 Scénáře budoucího rozvoje – seminář K4 Model dopravních prognóz K5 Principy dopravní strategie K6 Opatření na dopravní infrastruktuře K7 Finanční potřeby projektů dopravní infrastruktury K8 Metodika hodnocení projektů dopravní infrastruktury K9 Finanční možnosti pro zajištění rozvoje dopravní infrastruktury K10 Realizace dopravní sektorové strategie Jednorázové aktivity Scénáře budoucího rozvoje - seminář x  Koordinační jednání Odborná jednání  x Průběžné aktivity Tvorba www stránek projektu Spolupráce s ex-ante hodnotiteli a zpracovateli SEA Informační databáze – data room Podpora v rámci schvalovacího procesu Řízení projektu

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze Struktura řízení projektu Společný řídící výbor Advisory Board Ex-ante hodnocení SEA hodnocení Pracovní skupina www.dopravnistrategie.cz

Děkuji za pozornost ludek.sosna@mdcr.cz Ministerstvo dopravy