kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aplikační téma Výchova k sexuálnímu zdraví a zdravému životnímu stylu definice “Sexuálního zdraví“ (Světová zdravotnická organizace Kadaň 1974) "Sexuální.
Advertisements

Adaptační výlety a tábory „Není to ten nejsilnější, kdo přežije, ani ten nejinteligentnější, ale ten, kdo se dokáže nejlépe adaptovat.“ Charles Darwin.
Řeč, jazyk, mluva.
Podpůrný metodický seminář I.
Slovníček pojmů Aktivita č.1: Výchova k aktivnímu občanství
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
Abraham Maslow zakladatel humanistické psychologie
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KOUTENSKA_13.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
Jméno a Příjmení lektora
PSYCHICKÉ PROCESY A STAVY
19.a školení lektorů.
BEHAVIORISMUS John Watson I.P.Pavlov C.L.Hull N.E.Miller J.Dollard
Asertivita jako obrana proti manipulaci
Kooperativní učení a rozvoj prosociálnosti Kooperativní výuka nerovná se skupinová práce.
Pojetí lidského kapitálu a jeho formování
Emoce (city).
KLÍČOVÉ KOMPETENCE Lucie Hučínová Výzkumný ústav pedagogický v Praze
Schopnosti. Schopnost Je psychická vlastnost, která umožňuje člověku naučit se určitým činnostem a úspěšně je vykonávat. Utváří se na podkladě biologické.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Otevřená komunikace a konstruktivní kritika
Etická výchova a ZŠ Lupáčova
Prosociálnost jako základ občanské společnosti I jednotlivec může být realizátorem změny sociální reality. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova,
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
M YŠLENÍ =sociálně podmíněný psychický proces, při kterém jsou zpracovávány a využívány informace =nejsložitější kognitivní proces =vnitřní mentální děj.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
1 Institucionalizace výzkumů veřejného mínění. 2 USA – 30. léta minulého století USA – 30. léta minulého století Evropa – po 2. světové válce Evropa –
Výchovný styl Škola jako dílna lidskosti
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
PROCES UČENÍ Z ANTROPOLOGICKÉHO HLEDISKA
Kurz pro lektory 19. a Mgr. Pavel Motyčka.
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
1.1. Projevy komunikačního působení na veřejné mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Vůle.
Žák. Osobnost určitý člověk, individuum odlišné od ostatních ve vlastnostech, zkušenostech atd.
KREATIVITA UČITELE JAKO VÝRAZNÁ HODNOTA VÝCHOVNÉHO PROCESU Referát na podkladě článku Václava Darmovzala uveřejněného v Pedagogické orientaci č. 2, z roku.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Teorie vzdělávání dospělých
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
Vyučování a rozvoj dětského myšlení Školní pedagogika podzim 2014 B UMBÁLKOVÁ A., V AŇKOVÁ M. UM a UZ, 3. semestr.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Zákony učení.
OPAKOVÁNÍ. Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo.
OSOBNOST UČITELE JAKO JEDEN ZE SUBJEKTŮ VÝCHOVNĚ-VZDĚLÁVACÍHO PROCESU Seminární práce KPG/RPEPS Pavel Švejda.
Co je to učení?. Učení je jeden ze základních vývojových procesů, jehož výsledkem je relativně trvalá změna vyvolaná zkušeností. (Denglerová, 2009)
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
Tvořivost žáka Tvořivost – vymezení pojmu: Tvořivost je činnost, jejímž výsledkem jsou nové, originální, výtvory. DRUHY TVOŘIVOSTI: Objektivní: přináší.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Mgr.Michal Vičar Emoce.
Inteligence,tvořivost, paměť
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Teorie vzdělávání dospělých
Komunikace učitele se žáky
Mgr. Helena Hubatková Selucká VIKBB35 Podpora čtenářství – podzim 2013
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Tvořivost.
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Náročné životní situace
KMT/DIZ1 Aktivizační metody
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 19. a 20.8.2013 Mgr. Pavel Motyčka Mgr. Pavel Motyčka 1

Rozvoj iniciativnosti kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Rozvoj iniciativnosti Mgr. Pavel Motyčka

Definice iniciativnosti kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Definice iniciativnosti Podle Psychologického slovníku (Hartl, 2000) je iniciativnost, nebo spíše iniciativa intelektová činnost vyvíjená bez zevního podnětu. Znamená to, že se nejedná o pouhou reakci na situaci. Iniciativa jednotlivce má zdroj v jeho vnitřních podmínkách a má úzkou vazbu na představivost. Podle Rocheho (1992) se iniciativnost definuje jako vlastnost, nebo tendence začínat akce nezávisle. Mgr. Pavel Motyčka 3

kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Definice tvořivosti Tvořivost je proces, kterým jedinec vyjadřuje svou základní podstatu prostřednictvím určité formy nebo media takovým způsobem, jenž v něm vyvolá pocit uspokojení. Proces posléze vyústí v produkt, který svém původci něco sděluje ostatním (Petrová, 1999). Mgr. Pavel Motyčka 4

15 faktorů, které souvisí s tvořivostí kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 15 faktorů, které souvisí s tvořivostí vnímavost a zvědavost, pozorovací schopnosti, představivost, koncentrace, porozumění, flexibilita, objevování souvislostí, 8. originalita, 9. nezávislost myšlení, 10. nemít strach z neznámého, 11. přijetí konfliktu, 12. vůle a vytrvalost, 13. plynulost myšlenek a slovního projevu, 14. iniciativa, 15. experimentování. Mgr. Pavel Motyčka 5

Proces tvorby příprava – přezkoumání problému kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Proces tvorby příprava – přezkoumání problému inkubace – odpočinek, přestávka, zdánlivá nečinnost inspirace – vynoření zásadního řešení elaborace – rozpracování a ověření Mgr. Pavel Motyčka 6

Chování učitele pro rozvoj iniciativnosti žáků kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Chování učitele pro rozvoj iniciativnosti žáků • ve vyučovacích hodinách podněcovat tvořivé a iniciativní klima • odstraňovat autoritativní a výkladový způsob podávání nové látky žákům • používat ve vyučování aktivizující metody • více se žáky komunikovat a diskutovat • podporovat a rozvíjet jejich samostatnost • vést žáky k vyslovování vlastních názorů a nápadů • na jejich názory a nápady tvůrčím způsobem reagovat • vyžadovat od žáků myšlení v širších souvislostech • povzbuzovat divergentní myšlení žáků • nezesměšňovat neobvyklé nápady žáků Mgr. Pavel Motyčka 7

kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Tvořivost a iniciativnost napomáhá k osvojování prosociálního chování rozvojem těchto jevů: 1) Snaha vytvářet nové hodnoty 2) Zaměřenost na společenský prospěch 3) Tolerance k rozdílným přístupům k témuž předmětu 4) Kladný vliv na tvůrce, posilování jeho morálně- volních vlastností 5) Zvyšování schopnosti zapojit se do kolektivního úsilí. Mgr. Pavel Motyčka 8

Odkazy na webu: www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Odkazy na webu: í www.etickavychova.cz www.etickavychova.cz/ops www.etickeforumcr.cz Mgr. Pavel Motyčka

Ocenění „Etická škola“ kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Ocenění „Etická škola“ í Možnost získat pro školy Bronzový, stříbrný nebo zlatý stupeň www.etickaskola.cz Mgr. Pavel Motyčka

Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu kurz pro lektory 19. a 20.8.2013 Možnosti financování ASET = Adoptuj si školu pro etickou výchovu Firemní sponzorství pro konkrétní školu www.etickavychova.cz/ops/aset Mgr. Pavel Motyčka

www.etickavychova.cz/ops Děkuji za pozornost kurz pro lektory Mgr. Pavel Motyčka