Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0052Číslo sady 13Číslo.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vyrobila 8. třída ZŠ Pustiměř
Advertisements

TŘÍDĚNÍ ODPADU Nožičková Monika.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 28Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 36Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Narušování souvislostí v biosféře  S vývojem společnosti souvisí rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy,  chemizace a mechanizace zemědělství i lesního.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Lidé a příroda.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
OZP-komplet.pptGEOtest Brno a.s.1 Vlivy na životní prostředí Znečištění ovzduší Znečištění povrchových a podzemních vod Znečištění půdy Vliv nebezpečných.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 06Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 14Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Odpady ( environmentální příručka – 5.ročník )
Vytvořeno v rámci projektu SIPVZ Projekt hodiny výchovy k ochraně životního prostředí pro žáky naší školy 22. dubna 2006 Vzdělávací oblast Enviromentální.
Třídění a způsoby nakládání s komunálním odpadem
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 20Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Bc. Zdeňka Soprová,. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Zdeňka Soprová, Bc. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
1. Minimalizace 2. Třídění a recyklace 3. Odstraňování Vypořádávání se s odpady zpět znovu 2.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o
Jeden z největších globálních problémů je ohromná produkce odpadů. Ve velké většině je tento odpad nevyužit a končí na skládkách. Spousta odpadu by ale.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
Obchodní akademie a Střední odborná škola,
Složka sady EUIII/2 č. 13 VY_32_INOVACE_Rv_7. Název: Ekologie – Člověk a zdraví (odpadky) Autor: Šárka Vodrlintová Předmět(oblast): Člověk a zdraví – Rv.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. Fr. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 15Číslo.
Složky krajiny a životní prostředí
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Miluše Nováková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
©c.zuk Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o., Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
DEN ZEMĚ TEST.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Krajina a životní prostředí
TŘÍDĚNÍ ODPADU JAK SPRÁVNĚ TŘÍDIT.
TŘÍDĚNÍ ODPADU Vypracovala: Brychtová Markéta, SP/TE Učo:123831
Životní prostředí a jeho ochrana. Co je životní prostředí? Prostor, ve kterém žijeme. ŽP – přírodní (louka, les, hory, řeky…) – umělé = vytvořené člověkem.
Recyklace Umíte vysvětlit význam tohoto slova? -nakládání s odpadem, které vede k jeho dalšímu využití - jde o opakované (cyklické) uvedení materiálu.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autoři: Ing. Hana Ježková Název prezentace (DUMu): 4. Vliv činnosti člověka na prostředí Název sady: Základy ekologie pro.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dvořáček Josef. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Třídění odpadů,recyklace
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Voda – oběh vody Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Česká republika Životní prostředí ZŠ Hejnice 2010 Mgr. Jan Kašpar.
Podmínky života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 13Číslo DUM3.2_13_ 7 PředmětSpolečenské vědy, Tělesná výchova Tematický okruhZdravý životní styl Název materiálu P rostředí a životní styl AutorMgr. Hana Topičová Datum tvorby 25. duben 2013Ročník 1. – 3. ročník Anotace Materiál slouží k doplnění učiva s problematikou životního prostředí. Materiál může být použit jak ve výkladové tak opakovací části hodiny. Součástí materiálu jsou i otázky a úkoly podchycující vliv životního prostředí na zdravý životní styl. Metodický pokyn Prezentace, výklad s otázkami a úkoly pro žáky v oblasti problematiky vlivu životního prostředí na zdravý životní styl. Cílová skupina žáků: 15 – 19 let Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Topičová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Životní prostředí je prostor, který nás obklopuje – ve kterém žijeme. Součástí životního prostředí člověka jsou:  p řírodní složky  s ociální složky vzduch, voda, půda, ostatní organismy rodina, spolužáci, spolupracovníci a další jedinci i skupiny Životní prostředí Zamysli se nad tím, co je životní prostředí?

Životní prostředí Životní prostředí člověka můžeme posuzovat z různých hledisek:  hledisko hygienické - zdravotní nezávadnost prostředí  hledisko estetické a etické - hodnotí krásu a úpravnost prostředí, jeho působení na chování člověka a na rozvoje jeho duševních schopností  hledisko technicko-ekonomické - významné pro rozvoj výroby a využívání prostředí  hledisko ekologické - sleduje celkové souvislosti v životním prostředí a jeho vlivy na člověka

Životní prostředí Životní prostředí každého jedince je i částí životního prostředí lidstva. Každý člověk by proto měl i ve svém zájmu přispívat k řešení ekologických problémů svého města či vesnice, podniku, oblasti … Každý by si měl být vědom své vlastní odpovědnosti za správné chování v prostředí. Zamysli se a napiš jevy ve tvé budoucí profesi, které mohou negativně ovlivňovat životní prostředí. Jak budeš sám tyto negativní jevy eliminovat?

Životní prostředí Životní prostředí ovlivňuje zdraví i celý způsob života jako celek. Přírodní složky jsou v něm základem, výchozím zdrojem pro všechny lidské činnosti. Které nejdůležitější přírodní složky životního prostředí znáš?

Ovzduší = jedním z nejdůležitějších prvků okolního prostředí – přímo ovlivňuje náš život. Bez jídla vydrží člověk několik týdnů, bez vody několik dnů, Kvalita ovzduší a okolního vzduchu má bezprostřední dopady na lidské zdraví. Ovzduší = směs plynů (především dusíku a kyslíku), který tvoří plynný obal Země bez vzduchu pár minut VZDUCH

Ovzduší OVZDUŠÍ  má vliv na všechny chemické proměny jak v neživé přírodě, tak i v živých organismech  umožňuje koloběh vody v ovzduší  udržuje teplotu přijatelnou pro život na Zemi  je důležitou průmyslovou surovinou  živé organismy by nemohly bez kyslíku z ovzduší existovat. Obr. 1

Voda  Voda je základním předpokladem pro život.  Zdroje nezávadné vody nejsou nevyčerpatelné.  Voda tvoří 71 % zemského povrchu z toho připadá na sladkou vodu 2,5 %.  Člověk musí každý den vypít kolem 2 litrů vody.  Bez vody je schopen přežít maximálně 3 dny.  Pitná voda musí splňovat přísné požadavky.

Voda V ČR je průměrná spotřeba pitné vody v domácnosti na člověka a den 120 – 190 litrů. Voda z přírodních zdrojů v naprosté většině nesplňuje požadavky norem pro pitnou vodu. Proto je třeba vodu upravovat. Obrovské množství vody se spotřebuje také v průmyslu a také v zemědělství. Graf č. 1

Negativní vlivy na prostředí Obr. 2  Rychlý rozvoj energetiky, průmyslu a dopravy.  Postupy hospodaření v zemědělství a lesním hospodářství, vedoucí ke změnám krajiny (chemizace, mechanizace aj.).  Plýtvání energií a materiály.  Hromadění odpadů v prostředí.  Plošný růst obytných i průmyslových center. Zmenšují se zelené plochy, které produkují kyslík – kácení lesů, zabírání luk a zemědělské půdy pro stavby budov a komunikací. Vlivem zvyšující se průmyslové a zemědělské činnosti, výstavbou měst a dopravou do vzduchu unikají plynné, pevné a tekuté odpadní látky, které vzduch, vodu i půdu znečišťují.

Odpady Odpady vznikají v průmyslu, v zemědělství, v dopravě i v domácnostech. Znečišťují ovzduší, vodu, půdu; pevné odpady zabírají mnoho místa. Většina odpadů skončí v ČR na skládkách. Jaký způsob likvidace odpadů znáš? Další možnost likvidace je jeho spalování Nejhospodárnější způsob využití odpadu = recyklace.

Likvidace odpadů Skládky Skládkování s sebou nese řadu rizik – např. kontaminace vody či půdy nebezpečnými látkami, možnosti samovznícení, únik škodlivých látek do ovzduší, šíření zápachu, hluku a prachu, množení hmyzu a hlodavců apod. Skládky vytváří požadavky na zábor půdy. Spalování Většinou se spaluje komunální odpad; omezí požadavky na kapacity skládek; produkce tepla za cenu úniku nebezpečených látek do ovzduší. I odpad ze spalování se však musí skládkovat 1 tuna spáleného odpadu = 300 kg jedovaté škváry. Recyklace = proces, při kterém jsou odpady vráceny zpět k dalšímu využití. Pro recyklaci musí být odpad nejprve roztříděn podle druhu materiálu.

Recyklace Odpad třídíme dle druhu do kontejnerů běžně dostupných v každé obci. Pro lepší orientace jsou kontejnery barevně rozlišeny podle druhu odpadu. Víš, jak správně třídit odpad?

Třídění odpadu Modrý kontejner Žlutý kontejner Zelený kontejner Oranžový kontejner Nebezpečný odpad - papír (noviny, krabice, reklamní letáky apod.) - plasty (PET láhve, igelitové tašky a sáčky apod.) - sklo (skleněné nádoby, skleněné střepy apod.) - nápojové kartony (sešlápnuté tetrapackové obaly od mléka, džusů apod.) - odpady jedovaté, hořlavé, výbušné např. vybité baterie, náplně do tiskárny teploměry, zbytky barev, elektroodpad, chemikálie apod. – odevzdat do sběrného dvora nebo v označených sběrnách nebezpečného odpadu nebo sběrné akce, které několikrát ročně organizuje obec. Kompost - bioodpad (zbytky jídla, produkty zemědělství a zahrádkaření apod.). Důležitý pro udržení kvality půdy. Bioodpad lze rovněž využít pro výrobu el. energie v bioplynových stanicích.

„Černá (divoká) skládka“ Nekontrolované a neřízené hromadění pevných odpadů a kalů v prostředí neznamená pouze poškozování vzhledu krajiny, ale i nebezpečí pro povrchové a podzemní vody, pro okolní půdu a živou přírodu Výskyt „černých (divokých) skládek“ roste. Je v okolí tvého bydliště „černá“ skládka? Čím ohrožuje prostředí? Výskyt „černé skládky“ je nutné ohlásit na místně příslušném obecním úřadu, který zajistí její odstranění.

Otázky a úkoly 1. Jak nakládáte doma s odpady? Jak ty můžeš tento stav ovlivnit a zlepšit? 2. Škola má 480 žáků. Spočítej: a) kolik kg odpadu vyprodukují za 1 rok při průměrné produkci odpadu na l žáka 0,8 kg za 1 den? b) dle přiloženého grafu kolik kg z toho činí: a) papírový odpad b) plastový odpad c) bioodpad d) skelný odpad e) nebezpečný odpad f) ostatní směsný odpad 3. Kde se nachází ve vašem okolí nejbližší sběrný dvůr? Graf č. 2

Životní styl Životní prostředí ovlivňuje náš životní styl. Součástí jsou i dobré vztahy v rodině, ve škole, na pracovišti. K životnímu prostředí i zdravému životnímu stylu si přispívá a zároveň ovlivňuje každý člověk sám. Kvalitní životní prostředí je základem lidského zdraví a dobrých životních podmínek.

Použité zdroje Obr. 1 [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr. 2 [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Graf č. 1 vlastní zdroj autora Graf č. 2 vlastní zdroj autora