Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Advertisements

M ARKETINGOVÝ VÝZKUM VE SLUŽBÁCH - Začlenění do MIS - Zdroje dat - Využitelné typy výzkumů.
Marketingový výzkum.
Sociologie – metody a techniky sociologického výzkumu
B.
B. Workshop Josefa Vojty: Neuromarketing, FMK C ÍLE Můj: přesvědčit vás, že všichni respondenti nemusejí lhát Tohoto modulu: Seznámení se a osvojení.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Projekt empirického výzkumu
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A7 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníŘíjen.
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
Didaktické prostředky
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
Případová studie – práce ve skupinách Ing. Jan Škurek, PhDr. Michaela Kubištová Seminář PPP projekty v praxi, Uherské Hradiště 2009.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Sociologický výzkum.
Marketingový výzkum Vítězslav Malý TF smad 2007/08.
Organizace empirického výzkumu Etapy výzkumu: 1.Přípravná – definice problému, určení cíle výzkumu, zajištění dostupných již existujících informací o problému,
Metody sociálního výzkumu 2. Ročník LS 2010 Jabok, ETF 2. výukový blok.
Spotřebitelský výzkum
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Marketingový výzkum. podstatou je systematické plánování, podstatou je systematické plánování, shromažďování, analýza a vyhodnocování shromažďování, analýza.
„Dopady spuštění základních registrů na subjekty veřejné správy“
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
P LÁN ( PROJEKT ) MARKETINGOVÉHO PRŮZKUMU = seminární práce do MAVY1 Odevzdání SP v termíny zápočtu před zkouškou, tj do 11:30 h nebo 8.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Marketingový výzkum – zjišťování informací Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
B.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Výzkum veřejného mínění a jeho realizace
Průzkum trhu.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Metody sociálního výzkumu Kombinované studium ZS 2009.
PŘÍPADOVÁ STUDIE - zaměřuje se na podrobný popis a rozbor jednoho nebo několika málo případů. - výzkumná otázka: Jaké jsou charakteristiky daného případu.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Případová studie Seminář 2014.
Struktura bakalářské práce
Marketing sportu obecná část
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Vítejte na marketingu. Management a další uživatelé informací Marketingové prostředí Marketingový informační systém Interní databáze Shromažďování a třídění.
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Marketingové informace a marketingový výzkum. Marketingový informační systém sběr informací třídění informací analyzování informací distribuce informací.
Téma 13: Finanční plánování
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
MARKETING Přednáška P
Didaktické prostředky
Strategie regionu, obce
Assessment centrum.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Ekonomika malých a středních podniků
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
Assessment centrum.
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik? 2. Seminář Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?

„The Best Research Is Creative Research“ Zdroj: Davis J. J. Advertising Research: Theory and Practice. Prentice Hall, 2012, s. XXII - v identifikaci problému V designu výzkumu při formulaci dotazníku, scénáře Při analýze i interpretaci dat, Ale i při aplikaci výsledků.

O kom a o čem je marketingový výzkum?

Účastníci průzkumu/výzkumu ZADAVATEL REALIZÁTOR TAZATEL / TECHNICKÉ PROSTŘEDKY RESPONDENT, OBJEKT VÝZKUMU

Účastníci průzkumu/výzkumu REALIZÁTOR TAZATEL / TECHNICKÉ PROSTŘEDKY RESPONDENT ZADAVATEL FIRMA MKTOVÁ ČI KOM. AGENTURA ASOCIACE MÉDIA …

Účastníci průzkumu/výzkumu REALIZÁTOR ZADAVATEL VÝZKUMNÁ AGENTURA FULL SERVICE SPECIALIZOVANÁ VLASTNÍ ODDĚLENÍ VYSOKÁ ŠKOLA … TAZATEL / TECHNICKÉ PROSTŘEDKY RESPONDENT

Účastníci průzkumu/výzkumu REALIZÁTOR ZADAVATEL TAZATEL / TECHNICKÉ PROSTŘEDKY člověk firma trh, prostředí RESPONDENT OBJEKT VÝZKUMU

Úkol Zadavatel Realizátor Co hledá u agentur, podle čeho je posuzuje? Co musí naformulovat? Výzkumné odd./agentura Malá / velká agentura Speciálka /full service Dlouhodobá /ad hoc spolupráce Agentura / VŠ

Úkol Tazatel Etika Znalosti dovednosti SIMAR / ESOMAR Standardy

PROCES přípravy a realizace marketingového výzkumu Aneb od briefu až po závěrečnou zprávu

Ještě zvažte:

Jak funguje proces marketingového výzkumu? PLÁN, PŘÍPRAVA VÝZKUMU Marketingový problém Research Brief /zadání/ Design /projekt, debrief/ výzkumu Sběr dat a analýza marketingové rozhodnutí Interpretace a PŘEDVÝZKUM Další faktory REALIZACE

1. krok: Definice problému Marketingový problém 3 typy nejčastějších problémů v MK: Volba alternativ (exekucí) MK Specifikace (upřesnění) tržní příležitosti či problému Porozumění produktu, zákazníkovi či marketingovému prostředí Volba alternativ (exekucí) MK – máme předloženy 3 návrhy komunikační kampaně a je třeba určit kritéria pro výběr nejefektivnější a podle nich zvolit metodu a výsledek - Specifikace tržní příležitosti či problému

2. krok: Research BRIEF IDENTIFIKACE problému či příležitosti ANALÝZA současné situace z dostupných zdrojů, šetření CÍL výzkumu – typy výzkumu: Explorativní Deskriptivní Kauzální monitorovací ÚČEL šetření TIMMING ROZPOČET, efektivita řešení (agentura / vlastní MAV) OBJEKT výzkumu (consumer target) VÝBĚROVÝ VZOREK (recruitment target), design samplingu

Vyčerpávající šetření Nevyčerpávající šetření OBJEKT VÝZKUMU + výběr respondentů (consumer target + recruitment target) Vyčerpávající šetření Nevyčerpávající šetření Výběrová šetření Náhodný (pravděpodobnostní) výběr Záměrný (úsudkový) výběr Kvótní Výběr vhodné příležitosti či úsudku, řetězový výběr (snow ball) Ostatní neúplná šetření Např. anketa, samovolný výběr..

Stanovení metod sběru informací PŘÍPRAVA VÝZKUMU Pozorování Dotazování Experiment Kvalitativní metody a techniky

Projekt (design, plán) výzkumu PŘÍPRAVA VÝZKUMU Projekt (design, plán) výzkumu = plán realizace a kontroly výzkumu Struktura a obsah projektu musí být vždy přizpůsobeny konkrétní situaci. STANDARDNÍ OBSAH: 1. Současný stav, důvody a účel studie 2. Cíle výzkumu 3. Metodika (zvolená metoda, technika) 4. Vzorek respondentů, jejich výběr 5. Časový rozvrh a předpokládané náklady výzkumu 6. Přílohy a dodatky Případně : - kvalifikace marketingové agentury, - osoba, která bude řídit realizaci projektu, - způsob verifikace procedur, finanční uspořádání - bezpečnostní opatření proti vyzrazení zjištěných skutečností

Pre-test ušetří náklady a mnohá zklamání na konci náročného výzkumu. PŘEDVÝZKUM (=/vs. pre-test) Pre-test ušetří náklady a mnohá zklamání na konci náročného výzkumu. Má-li mít předvýzkum smysl, pak musí být čas nejen ho provést, ale také důkladně vyhodnotit.

3. krok: Sběr dat KOMBINACE primárních zdrojů (field research) sekundárních zdrojů (od stolu – desk research) KOMBINACE vnitřního prostředí firmy (interní data) vnějšího prostředí firmy (externí data)

4. krok: analýza a interpretace informací V závislosti na typu a cíli výzkumu

5. krok: závěrečná zpráva Obsah: Předmět a cíl výzkumu Metodika Popis zkoumaného souboru (vzorku) Shrnutí základních poznatků výzkumu (synophsis) Doporučení pro řešení zkoumaného problému Co musí obsahovat prezentace? Zkoumání příčin a souvislostí