Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Advertisements

1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
1 Osobní prodej OSPRO/ S4 Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Paměť. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP1/ C4 Verbální a neverbální komunikace - 1 Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
V e d e n í l i d í.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
Jednotlivé fáze obchodního jednání/ dokončení Pavla Kotyzová
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
ZÁKLADNÍ INFORMACE Název předmětu: Základy managementu (BPH_ZMAN)
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Firma a nejistota Aplikace rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty na firmu Teorie firmy.
Styly vedení lidí Pavla Kotyzová
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Leadership. Adairovy kruhy. Pavla Kotyzová
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
1 Týmová práce TYMP2/ P5 Manažerské rozhodovací metody Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Diagram příčin a následků (Ishikawův diagram)
Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje.
Kreativita Pavla Kotyzová
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Osobní prodej OSPRO/ S7 Jednotlivé fáze obchodního jednání.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Výukový program: Obchodní akademie Název programu: Rozhodování Vypracoval : Ing. Adéla Hrabcová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Tým a skupina Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Rozhodovací procesy.
Komunikace a prezentace KOPRD
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
1 Týmová práce TYMP 1/ C6 Styly vedení lidí Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Milada Kováříková Zuzana Moravová Hana Zákostelská
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ
1 Komunikační a prezentační dovednosti / C2 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Vedení týmů a týmová práce
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Týmová práce TYMP1/ C12 Kreativita. Rozhodovací metody. 2 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ,
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Týmová práce TYMP 1/ C5 Adairovy kruhy Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
HARTMANN partnerem ve vzdělávání profesionálů ve zdravotnictví
Kreativita Pavla Kotyzová
Rozhodování jako manažerská funkce
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
Klíčové kompetence Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
VOLBA STYLU ROZHODOVÁNÍ
Tvořivé řešení problémů Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2a
Výběr jednotlivců do týmu Pavla Kotyzová
Prezentační dovednosti Pavla Kotyzová
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Týmová práce TYMP1/ C10 Rozhodovací metody. Pavla Kotyzová 1 UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ 2014

Manažerské rozhodování 2 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Je to schopnost vyhledávat, správně pojmenovávat a efektivně řešit problémy. Rozhodnutí činí manažeři na všech úrovních. Strategická rozhodnutí. Operativní rozhodnutí. Rutinní nebo specifická rozhodnutí?

3 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Přístup vedoucích pracovníků k problémům a umění je řešit rozhodují o další existenci společnosti. Rozhodující je kvalita realizovatelnost přijatelnost rozhodnutí – má přímý vliv na výkon organizace i spokojenost jejich členů.

Rozhodovací styly 4 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Autokratický Konzultativní Skupinový Rozhodovací proces ovlivňují odlišné vlastnosti manažerů, zejména jejich hodnotový systém, osobnost, tendence k riskování, minulé zkušenosti, náchylnost k pochybám. Rozhodovací proces ovlivňují také vlivy vnější, vycházející z organizace i z prostředí. Míra participace ve skupinovém rozhodování závisí na mnoha faktorech.

Přístupy k řešení problémů 5 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Analytický přístup – pomocí logického myšlení, od jedné relevantní věci k druhé, z ní vyplývající. Analytické myšlení je proces uvažování. Probírá informace, vybírá závažné, prokazuje a prověřuje vztahy, výsledkem jsou správné závěry. Tvůrčí přístup – hledá odlišnosti, zkoumá i málo pravděpodobné, přináší nové nápady, nové pohledy na věc, nové přístupy k řešení problémů.

Proces rozhodování 6 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Definování Analýza Alternativy a varianty Hodnocení a výběr alternativ - za jistoty - za rizika - za neurčitosti Výběr rozhodnutí

Tvořivé řešení problémů 7 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Tvůrčí přístup Kreativita = potenciál mozku + dovednost Co přináší tvůrčí přístup: Nalezení nových řešení Vyřešení problémů Uvolnění atmosféry Zvýšení sebedůvěry Tvůrčí schopnosti patří ke klíčovým kompetencím pracovníka ve všech oblastech marketingových komunikací.

Etapy tvořivého procesu 8 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Správné pořadí úkonů: 1.Formulace problému – co je předmětem tvořivého procesu? 2.Představa o požadavku – definice zadání, cíle, výstupů. 3.Shromáždění informací – fakta, oddělit od emocí. 4.Analýza údajů – zkoumat jednotlivých částí. 5.Ustálení informací. 6.Intuice, rozeznání nápadu – přijmout všechny a zaznamenat, nechat nápady vyzrát. 7.Výběr řešení – posoudit pozitiva i negativa. 8.Ověření řešení – prověřit využití v praxi. Propracovat. Definitivní výběr. 9.Vyhodnocení – posoudit, jak se osvědčilo.

Manažerské rozhodovací metody – příklady 9 Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Brainstorming, Brainwriting – k hledání nápadů, řešení. Swapping (vyměňování) – k pochopení názorů druhé skupiny. Mapování příčin a následků. Koláže a fantazie – k zachycení abstraktního problému. Šest klobouků – k formulaci problému z různých stran. Šestislovný graf (co, kdo, kdy, kde, jak, proč) – k analýze problému. Ischikawův graf (Rybí kost) – k hledání řešení (směr doleva), k zjišťování příčin a následků (směr doprava). a mnoho dalších…

Manažerské rozhodovací metody – cvičení 10 Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. Rozhodovací mřížka – k nalezení nejvyšší hodnoty KÁVAČAJMLÉKOPIVO KÁVA ČAJ MLÉKO PIVO

Manažerské rozhodovací metody – úkol pro 7 týmů 11 Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. 1.Brainstorming, Brainwriting – 15 min 2.Mapování příčin a následků – 15 min 3.Swapping – 20 min 4.Koláže a fantazie – 40 min termín: Šestislovný graf – 30 min 6. Ischikawův graf - 30 min 7. Šest klobouků – 30 min termín: výuka ve skupinách A,B obvyklá. Skupiny C,D,E rektorské volno. Zájemci mohou přijít dopoledne. Téma: Kreativita

Literatura a zdroje 12 PhDr. Pavla Kotyzová, Ph. D., Týmová práce TYMP1/ C10 – Rozhodovací metody. ARMSTRONG, M.: Jak být ještě lepším manažerem, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 312, ISBN BĚLOHLÁVEK, F.: Jak řídit a vést lidi, 1. vyd. Brno, Computer Press Počet stran 92, ISBN ROBSON, M.: Skupinové řešení problémů, 1. vyd. Praha, Victoria Publishing Počet stran 156, ISBN X. PLAMÍNEK, J.: Vedení lidí, týmů a firem, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 120, ISBN JAY, R., TEMPLAR, R.: Velká kniha manažerských dovedností, 1. vyd. Praha, Grada Publishing Počet stran 514, ISBN