Bezbariérovost veřejné dopravy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Advertisements

BEZBARIÉROVÁ MHD V NOVÉM JIČÍNĚ Rozvoj dopravní obslužnosti regionu Zavedení nové moderní místní hromadné dopravy pro obyvatele města Nový Jičín, Kunín.
Jak tunel Blanka promění okolí Pražského hradu
Těžiště varianty přestavby železničního uzlu Brno
 Městská hromadná doprava ve Žďáru nad Sázavou zabezpečuje přepravní potřeby na území města čtrnácti autobusovými linkami (1A-1D, 2A, 2B, 3A-3C, 4A-4C,
KONFIGURACE PŘESTUPNÍCH UZLŮ Z POHLEDU ČASOVÉ ZTRÁTY CESTUJÍCÍCH
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji , 9:00 Praha Masarykovo nádraží.
Přepravní průzkumy Filip Hercík.
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji
PRÁVNICKÁ FAKULTA Děkanát PrF, Veveří 70, Brno Hlavní vstup
Charakteristické znaky MHD
Řešení veřejné dopravy v oblasti spořilova
Vážení občané, Bydlíte v menší obci? Trápí Vás špatná dopravní obsluha a spojení s městy? Jste odkázáni na automobil či snad na taxi?
Železnice v ulicích Prahy
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
REAL-TIME TRACKING OF PID VEHICLES Odstraňování bariér ve veřejné dopravě v Praze Ing. Libor Šíma, Odbor rozvoje a financování dopravy MHMP Ostrava 20.9.
Bezpečná cesta do školy ZŠ Meteorologická.
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Modernizace záp. části ŽST.
Integrace Neratovic a Mělníka. 1 Co se dozvíte? Obsah dnešní prezentace 1 Výhody integrované dopravy 2 Historie integrace Neratovicka na Ládví 3 Stav.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAVRHOVÁNÍ STAVEB PRO SAMOSTATNÝ A BEZPEČNÝ POHYB NEVIDOMÝCH A SLABOZRAKÝCH OSOB Doporučený standard technický (ČKAIT) z r Nezajištěný prostor –
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Kvalita a úroveň městské dopravy v Praze
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Sledování vozidel v reálném čase a využití pro informování cestujících
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Plánování a organizace veřejné dopravy
Organizátor regionální dopravy V Královéhradeckém a Pardubickém kraji.
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Alena Vaňková Dvoupodlažní pantograf DESIRO.
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Tramvajová vozidla.
Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje ODIS Terminál Hranečník Ostrava 2015.
Zastávky hromadné dopravy. 1.Hlavní trendy úprav Autobusové zastávky  ústup od zastávkových zálivů  spíše zastávky na jízdním pruhu (lze u dvoupruhové.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Materiálně-technický standard v sociálních službách Eva Capicarová.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Technologie dopravní obsluhy veřejnou hromadnou.
1. PREZENTACE ZE ZÁKLADŮ TEORIE HROMADNÉ DOPRAVY Základní pojmy Ondřej Kališ
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
METROBUSY V PRAZE A OKOLÍ Projekt hierarchizace autobusové sítě Ing. Filip Drápal, ROPID.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
„Rekonstrukce chodníku podél silnice III/01152(II/474)“ 2. úsek: Bezbariérový chodník a autobusová zastávka 3. úsek: „Tunel – konec zastavěného území“
Materiál je určen pro 4. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Petr Machovec.  Možnosti turistiky pro postižené ◦ Turistika s průvodcem ◦ Speciální značení ◦ Informace o schůdnosti a dostupnosti ◦ Doprava  Rozdělení.
Josef Konečný odstraňování bariér ze života nevidomých
Městská hromadná doprava ve Stockholmu Studentská konference Nedorost Jakub, DMŽ3.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Sdružený tramvajový a autobusový pás | Novotný, Javořík, Kočárková | Czechbus 2015, Praha Sdružený tramvajový a autobusový pás návrh nového skladebního.
Integrovaný dopravní systém pro oblast Českobudějovicka od
Zpřístupňování železniční dopravy osobám se zdravotním postižením v Plzeňském kraji ČD, a.s., ROC Plzeň , Plzeň.
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Navrhování tunelových staveb
Územně analytické podklady IPR – vývoj obyvatel
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
PŘÍSTUPNOST DOPRAVY PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM V PARDUBICKÉM KRAJI
Soňa Maruničová Říjen ročník
Integrace Neratovic a Mělníka
Zásady a pravidla Národního rozvojového programu mobility pro všechny
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Mapování přístupnosti a pražská Mapa přístupnosti
Seniorské bydlení listopad 2017
ING. MARTIN AMBROŽ AŽD Praha s.r.o..
Prezentace pro OS tramvají
Vlakem z Prahy na letiště
Transkript prezentace:

Bezbariérovost veřejné dopravy Matej Petrouš Radek Kolář

Bezbariérový přístup k zastávkám zastávka je součástí chodníku zdaleka nejčastější způsob řešení bezbariérových zastávek po nakloněné rovině překonává menší výškové rozdíly výtahem překonává větší výškové rozdíly zvedací plošinou levnější alternativa k výtahu

Bezbariérový přístup do vozidel nízkopodlažní vozidla umožňují nástup bez nutnosti překonávat schody variantně doplněné výklopnou plošinou či kneelingem vysoká nástupiště vozidlo s podlahou vysoko nad vozovkou či kolejí všechna nástupiště v zastávkách jsou ve stejné úrovni zvedací plošinou podlaha ve standardní výšce u vybraných dveří vozidla se nachází zdvihací plošina

Přeprava cestujících zvláštními vyhrazenými linkami běžnými linkami se sníženou schopností pohybu zvláštními vyhrazenými linkami je-li nedostatek bezbariérových vozidel spojují především zdravotnická zařízení (nemocnice,polikliniky) běžnými linkami především tzv. garantovaně nízkopodlažními spoji celá linka je garantována vybrané spoje linky jsou garantovány

Vývoj bezbariérovosti v ČSR/ČR Počátky (do cca 1990) „nízkopodlažní“ tramvajové vlečné vozy 1930 Chybí jakákoli koncepce železniční el. jednotka EM 475 1964 pražské metro 1974 90. léta nízkopodlažní vozidla českého původu pokrok především na linkách MHD první vyhrazené linky první bezbariérová vozidla první garantované spoje první bezbariérové zastávky zpřístupňování stanic pražského metra současnost rozšiřování přístupných vozidel na příměstské linky Ve střední a západní Evropě již není vyráběn žádný vysokopodlažní autobus určený pro MHD

Bezbariérovost v praxi zhodnocení vybraných terminálů MHD v Praze Hodnotili jsme kvalitu bezbariérovosti ve čtyřech náhodně vybraných přestupních uzlech MHD v Praze: Kobylisy Hlavní nádraží Strašnická Na Knížecí nejzávažnější problém: Ve všech zkoumaných terminálech je málo přístupných úrovňových přechodů pro chodce

Bezbariérovost v praxi zhodnocení vybraných terminálů MHD v Praze Terminál Na Knížecí jsme označili za zcela nevyhovující stanice metra je umístěna velmi hluboko a není přístupná přesun mezi jednotlivými nástupišti pouze mimoúrovňově, ve skutečnosti cestující kličkují mezi jedoucími autobusy obrovské vzdálenosti mezi autobusy, tramvajemi a železnicí zastávky TRAM zcela nepřístupné, nastupuje se přímo z vozovky Jako nejpřístupnější jsme vyhodnotili Strašnickou mělká stanice metra s dobudovanou zdvižnou plošinou pohodlný přestup „hrana-hrana“ mezi metrem, tramvajemi a částí autobusů přístupný podchod pod hlavní ulicí krátké přestupní vzdálenosti

Bezbariérovost v praxi spokojenost těch, co ji potřebují Oslovili jsme několik zařízení, sloužících méně pohyblivým klientům (domy s pečovatelskou službou, domovy důchodců) Zajímalo nás Zda jejich klienti využívají MHD Jestli jsou s kvalitou MHD spokojeni Zda někdy podávali požadavky ohledně MHD na ÚMČ Většina klientů je natolik imobilních, že nemohou jezdit MHD

Závěr V současnosti je pražská MHD v ohledu bezbariérovosti vcelku vyhovující Hlavní problémy současnosti: Nepřístupné stanice metra v centru Prahy Nedostatek bezbariérových tramvají Nepřístupné zastávky povrchové dopravy vně i uvnitř Prahy

Děkujeme za pozornost Matej Petrouš Radek Kolář Gymnázium Christiana Dopplera