Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci"— Transkript prezentace:

1 Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
(CZ / /0162), který je spolufinancován Evropskou unií (Evropským regionálním rozvojovým fondem) a statutárním městem Olomouc, má 3 realizační části: A. Systém preference MHD B. Informační systém MHD C. Nákup nízkopodlažních tramvají

2 A. Systém preference MHD
Systémem preference MHD byly vybaveny všechny autobusy a tramvaje DPMO, a.s., a následující křižovatky: 1. Náměstí Národních hrdinů a přilehlé úseky - Náměstí Národních hrdinů - Palackého třída - Třída Svobody a) nová zastávka BUS b) vyhrazené jízdní BUS pruhy c) přechod u KB 2. Třída Svobody – Havlíčkova 3. Třída Svobody – Aksamitova listopadu – Polská listopadu – Wittgensteinova 6. Třída Kosmonautů – Vejdovského 7. Třída Kosmonautů – Hálkova 8. Masarykova třída – 17. Listopadu 9. Erenburgova – Na Šibeníku 10. Třída Míru – Pražská 11. Velkomoravská – Rooseveltova 12. Brněnská – Hraniční 13. Hraniční – Čajkovského 14. Tovární – Hodolanská

3 B. Informační systém MHD
Součástí informačního systému MHD jsou nejen panely inteligentních zastávek, kterých bylo instalováno 51, ale i vybavení všech autobusů a tramvají DPMO, a.s., potřebným komunikačním zařízením a doplnění vozidel vnitřními a vnějšími informačními panely pro cestující. V rámci této části bylo realizováno i komunikační zařízení, umožňující přímý přenos informací mezi dispečinkem DPMO, a.s., a jednotlivými inteligentními zastávkami. Umístění inteligentních zastávek: Zastávka Tramvaj Autobus Hlavní nádraží U Bystřičky Žižkovo náměstí Náměstí Republiky Koruna Prior Náměstí Hrdinů Okresní soud Tržnice Envelopa Vejdovského Fakultní nemocnice (do centra) Výstaviště Flora (do centra) Palackého Na Střelnici Aut. nádraží podchod (do centra) (do centra) Povel škola (do centra) Fibichova Neředín krematorium Nová Ulice

4 C. Nákup nízkopodlažních tramvají
V rámci Projektu Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci byly pro DPMO, a.s., pořízeny i 3 nové nízkopodlažní tramvaje INEKON TRIO

5 Financování projektu Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
IZ je elektronický označník zobrazující aktuální informace o zastávce a linkách MHD, které zastávka obsluhuje. Informace musí být čitelné minimálně ze vzdálenosti 15 m. Na vyžádání (poptávka z kapesního ovladače) musí IZ informovat cestujícího i fonicky – název zastávky, linky projíždějící zastávkou a jejich cílová stanice. Informace, které musí být IZ poskytnuty: název zastávky, číslo zóny přesný čas seznam linek, které jsou zastávkou obsluhovány směr, kterým daná linka ze zastávky pokračuje (cílová stanice) nejbližší příjezd vozidla MHD pro každou linku volitelně informace o výlukách, náhradních spojích apod. Rozmístění a počet IZ na určených zastávkách: Tramvajové zastávky typu C Autobusové zastávky typu C Hlavní nádraží 2 6 Žižkovo náměstí Náměstí Republiky Prior 1 Koruna Náměstí Hrdinů Okresní soud 3 Tržnice 4 Envelopa Vejdovského Fakultní nemocnice Výstaviště Flora Na Střelnici Palackého Autobusové nádraží Povel, škola U Bystřičky Celkem 26 22 48 Tramvajové zastávky typu A Fibichova Neředín, krematorium Nová Ulice Financování projektu Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci byl realizován ve 2 etapách: I. etapa ( – ) = výběrová řízení, nákup 2 ks nízkopodlažních tramvají II. etapa ( – ) = nákup 1 ks nízkopodlažní tramvaje, realizace systému preference MHD a informačního systému MHD Náklady I. etapy (projektová dokumentace, výběrová řízení, dodávka 2 tramvají, bankovní poplatky) Celkové výdaje (včetně neuznatelné DPH) = Kč Celkové uznatelné výdaje = Kč, z toho Kč dotace ze SF EU 75% Kč vlastní zdroje SmOl 25% Rekapitulace I.etapy - 52,3 mil.Kč dotace + 30,7 mil.Kč vlastní zdroje Předpokládané náklady II. etapy – (dodávka 1 ks tramvaje, systém preference a informační systém, inženýr stavby, publicita, právní služby, audit, bankovní poplatky) Předpokládané celkové výdaje = mil. Kč Předpokládané celkové uznatelné výdaje = mil. Kč, z toho 53,2 mil. Kč dotace ze SF EU 17,8 mil. Kč vlastní zdroje SmOl  Rekapitulace II.etapy - 53,2 mil.Kč dotace + 21,8 mil.Kč vlastní zdroje Celkové náklady projektu: 158,0 mil.Kč Celkové uznatelné náklady projektu: 140,0 mil.Kč Dotace 75% uznatelných nákladů: 105,5 mil. Kč Vlastní zdroje: ,5 mil.Kč (25% uznatelných nákladů + neuznatelné DPH) IZ je elektronický označník zobrazující aktuální informace o zastávce a linkách MHD, které zastávka obsluhuje. Informace musí být čitelné minimálně ze vzdálenosti 15 m. Na vyžádání (poptávka z kapesního ovladače) musí IZ informovat cestujícího i fonicky – název zastávky, linky projíždějící zastávkou a jejich cílová stanice. Informace, které musí být IZ poskytnuty: název zastávky, číslo zóny přesný čas seznam linek, které jsou zastávkou obsluhovány směr, kterým daná linka ze zastávky pokračuje (cílová stanice) nejbližší příjezd vozidla MHD pro každou linku volitelně informace o výlukách, náhradních spojích apod.

6 Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci
(CZ / /0162) je spolufinancován Evropskou unií (Evropským regionálním rozvojovým fondem) a statutárním městem Olomouc Systém preference MHD a informační systém MHD realizoval


Stáhnout ppt "Projekt Rozvoj městské hromadné dopravy v Olomouci"

Podobné prezentace


Reklamy Google