Vedoucí sekce primární prevence

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

Pololetní zhodnocení průběhu projektu Chci zůstat ve škole, reg. č. CZ.1.07/1.2.33/ za období září 2013 – leden 2014.
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Časová dotace:16 hodin měsíčně. možnost konzultace problémů souvisejících se speciálními vzdělávacími potřebami žáků vytváření podmínek pro integraci.
výchova k nekuřáctví pro I. stupeň ZŠ
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Spolupráce se školami a domovy mládeže Aneb jak to děláme v Pontonu….
PROJEKT: RIZIKA PŘESTUPU DĚTÍ MATEŘSKÝCH ŠKOL DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY A JEJICH ŘEŠENÍ ZAVÁDĚNÍM NOVÝCH VYUČOVACÍCH FOREM, METOD A POSTUPŮ, VČETNĚ VYUŽITÍ ICT.
Různé role zástupce ředitele školy
Poradenský proces v programech všeobecné primární prevence rizikového chování Markéta Exnerová Vedoucí Centra primární prevence Semiramis o.s. PPRCH 2009.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Centrum primární prevence Semiramis o.s. Ptácká 162, Mladá Boleslav Náplň práce lektorů Programů DPP.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 Kulatý stůl k financování primární prevence rizikového chování Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Minimální preventivní program školy
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Prevence sociálně patologických jevů a MŠMT
Národní program zdraví – projekty podpory zdraví Putování za zdravým jídlem Mít své tělo ráda Krok za krokem za zdravým životem Národní program řešení.
Pražské fórum primární prevence rizikového chování 2015 na téma agrese a agresivní chování PROGRAM ROZVOJE TŘÍDNÍHO KOLEKTIVU (PROTK)
Vyhodnocení odevzdaných dotazníků:
Metodický pokyn k primární prevenci sociálně patologických jevů u dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních 2007.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
P-CENTRUM, SPOLEK CENTRUM PRIMÁRNÍ PREVENCE Nabídka služeb
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Projekt Integra Tisková beseda 6. června 2007 Ostrava.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1 Informace o činnosti MŠMT v oblasti PPRCH Malenovice, Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.: +420.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
1 Aktivity MŠMT v oblasti primární prevence rizikového chování dětí a mládeže Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha.
1 Dotační řízení na realizaci aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování RVPPK Praha Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Šablony OP VVV a podpora nadání
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Záškoláctví
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Státní zdravotní ústav Praha Centrum podpory veřejného zdraví
Š A B L O N Y II.
Centrum kolegiální podpory CKP
PORADENSKÝ SYSTÉM v České republice
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Vedoucí sekce primární prevence Mgr. Martina Kekulová Ostrava 2008

Proto je pro nás praxe východiskem i cílem Až praxe rozhoduje o přínosu myšlenky Proto je pro nás praxe východiskem i cílem

Struktura organizace: KPPP – komplexní program primární prevence Vzdělávání – semináře a výcviky KVP Metodický časopis - Prevence

Certifikace: Dne 18. června 2007 udělilo MŠMT na základě návrhu Výboru pro udělování certifikací při MŠMT certifikáty odborné způsobilosti pro - Komplexní program primární prevence Vzdělávání v oblasti primární prevence Ediční činnost v oblasti primární prevence

Program KPPP: funguje nepřetržitě od roku 1994 průběžně je realizován na cca 40 školách (ZŠ,SŠ) realizátory jsou vždy vysokoškoláci (psychologové, speciální pedagogové) s odbornými a sebezkušenostními výcviky každé dítě v tomto programu projde 40 hodinami přímé práce s vysokoškolsky vzdělaným odborníkem

Základní cíle KPPP: dlouhodobá komplexní péče o populaci se střední mírou rizika, vyhledávání a ošetření dětí rizikových ve vztahu k SPJ minimalizovat SPJ a naučit děti je rozpoznat a umět na ně reagovat upozornit děti na možná rizika SPJ a uvést na pravou míru jejich případné mýty vztahující se k oblasti zneužívání návykových látek i k ostatním SPJ působit na emocionální a postojovou složku osobnosti, posílení některých stránek osobnosti a rozvoj přijatelných forem komunikace

Cílové skupiny: děti I. stupně ZŠ žáci II. stupně ZŠ studenti I. ročníků středních škol Dále komunikujeme s pedagogy daných škol a s rodiči!

Cílové skupiny: ukázka práce s žáky I. stupně ZŠ

Cílové skupiny: ukázka práce s žáky II. stupně ZŠ

Průběh KPPP: stupeň ZŠ (3., 4. a 5. třída) využíváme interaktivní metody, aktivity a hry, program má informativní charakter téma - zneužívání nejčastějších návykových látek (nikotinismus, alkoholismus a gamblerství) a zdůraznění zdravého životního stylu časová dotace – dvě vyučovací hodiny

Průběh KPPP: II. stupeň ZŠ (6. - 9. třída) pracujeme s rizikovými faktory – sebevědomí, hodnoty, komunikativní dovednosti, mezilidské vztahy, právní vědomí, nabídka alternativních forem jednání a chování využíváme diskuse, nácviky, interaktivní metody časová dotace – šest vyučovacích hodin na třídu (3 bloky po dvou vyučovacích hodinách)

Průběh KPPP: I. ročníky SŠ závisí na zakázce školy, opět pracujeme s rizikovými faktory – sebevědomí, hodnoty, komunikativní dovednosti, mezilidské vztahy, právní vědomí, nabídka alternativních forem jednání a chování využíváme diskuse, nácviky, interaktivní metody časová dotace – deset vyučovacích hodin na třídu (5 bloků po dvou vyuč. hodinách)

Doplňkové aktivity: Adaptační výjezdy – pro třídy nastupující na II. stupeň nebo na střední školu dle metodiky uveřejněné v Prevenci 2/2007 Kohezivní výjezdy – dle zadání žádající školy Kompenzační výjezdy – zaměřené na nápravu vztahů mezi dětmi „Naše třída“ – program pro děti 5. a 6. tříd zohledňující přestup na II. Stupeň, komunikační dovednosti

Průběh komunikace mezi zájemcem o službu (školou) a organizací: zájemce kontaktujte ředitelku organizace, je dohodnut základní rámec práce, časové a ekonomické podmínky vedoucí sekce KPPP kontaktuje vedení školy a ŠMP, domluví formu spolupráce v písemné podobě s konkrétní vzájemnou dohodou o průběhu programu: Návrh spolupráce mezi školou a organizací Oslovení TU a rozhovor s TU Stručná pravidla pro žáky Informovaný souhlas

Průběh komunikace mezi zájemcem o službu (školou) a organizací: samotná realizace programu, konzultace s TU, ŠMP i dětmi komunikace s rodiči - písemnou formou nebo třídní schůzky hodnocení kvality a efektivity programu (dotazníky, konzultace a rozhovory s žáky i pedagogy, ŠMP) po ukončení KPPP škola obdrží podrobnou zprávu o průběhu programu s doporučeními k následné práci se třídami (konzultováno se ŠMP, TU a vedením školy)

Výhody a rizika realizace KPPP: s dětmi pracuje VŠ odborník (psycholog nebo speciální pedagog), lektoři jsou pod odbornou supervizí vnitřní i vnější) vycházíme z konkrétní zakázky školy program probíhá v rámci školní docházky a je součástí preventivního programu školy program je dlouhodobý a komplexní (do školy vstupujeme opakovaně, navazujeme na předešlý rok) zdůrazňujeme přítomnost TU v hodinách prevence

Výhody a rizika realizace KPPP: se školou je navázána úzká spolupráce, organizace je po celou dobu v kontaktu se ŠMP – Metodická setkání ŠMP škole je předána závěrečná zpráva, která je konzultována, v organizaci je založena a vycházíme z ní při další zakázce jsme certifikovaná organizace

Výhody a rizika realizace KPPP: financování osobnost lektora někteří učitelé jsou nespokojeni – program narušuje jejich učební plán nebo projevují malý zájem o průběh programu ve třídách nepřesné nastavení podmínek na počátku programu mezi školou a organizací (nejasná zakázka a vysoká očekávání ze strany školy či organizace)

KONTAKTY PhDr. Helena Vrbková, ředitelka organizace tel.: 602 255 508 e-mail: h.vrbkova@seznam.cz Mgr. Martina Kekulová, vedoucí sekce primární prevence tel.: 604 722 419 e-mail: kekulova.m@seznam.cz Lupáčova 14, Praha 3, 130 00 www.zivot-bez-zavislosti.cz

Praxe je pro nás východiskem i cílem !