POSTUP PSANÍ ZPRÁVY. CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jak psát SOČ Seminář DDM Praha 6. ledna 2010 Lenka Krejčová Doplnil poznámkami: Č.Kodejška -Ne pouze kompilát -Vlastní projekt,
Advertisements

Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Jak vytvářet studijní texty SPŠ Olomouc, Cíle  Objasnit pojem studijní text;  Uvést charakteristické rysy studijního textu;  Navrhnout strukturu.
Základy informatiky Ing. Roman Danel, Ph.D.
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
NÁZEV PRÁCE (musí být stručný, výstižný, měl by obsahovat jednoznačné výrazy a slovní spojení) Název školy Jméno autora, třída, místo a rok zpracování.
Analýzy administrativních procesů. Analýzy ve 2 krocích Analýza dokumentů Analýza administrativních procesů.
Závěrečná fáze výzkumu
Jak psát seminární práci
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
15. ESEJE Cíl : připravit osnovu eseje a poté esej napsat
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
Jak napsat odbornou práci?
Zpracování ročníkových prací
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Management a rozvoj obcí
Pokyny pro psaní bakalářské práce (BP)
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2014/2015
Textový editor opakování Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
PPíšeme vědecký článek. Jaký článek – domácí úkol o dvou brožurách o jaderné fyzice a zkušenostech z jejich použití (ověření použitelnosti, expertní posouzení)
Kompletace práce.
Zásady a doporučení pro tvorbu prezentací
Chyby v psaní seminárních prací
Koordinátoři ICT Organizační informace
Tereza Konečná /0 Obálka 2/1 Obálka Titulní list/patitul 2/2.
Kompozice Kompozice odborného textu. Standardní model Úvod - motivace, cíl práce, postup práce Organické části práce  představení problému Jak se problém.
Úvod do studia.
Diplomový seminář pro studenty ITaM B. Miniberger LS 2013.
Semestrální práce Téma: Výběr problematiky z oblasti managementu (volné dle zájmu) Práce bude obsahovat - teoretické základy (tak jak je oblast problematiky.
Kompletace práce.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Absolventská práce.
Zásady tvorby prezentace
ZÁSADY PRO TVORBU PŘÍRUČKY DOPORUČENÍ PRO AUTORY PILOTNÍ KURZ PRO PEDAGOGY MUDR. IVETA MATĚJOVSKÁ, CSC.
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Psaní právních dokumentů
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
METODICKÝ SEMINÁŘ Psaní závěrečné práce STUDIJNÍ PROGRAM: U Č ITELSTVÍ VŠEOBECN Ě VZD Ě LÁVACÍCH P Ř EDM Ě T Ů.
Masarykova univerzita Filozofická fakulta Ústav hudební vědy US_34a / Proseminář PhDr. Dagmar Koudelková (s použitím podkladů od PhDr. Kristýny.
6. FORMÁLNÍ ÚPRAVA ODBORNÝCH TEXTŮ Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
7. STRUKTURA ODBORNÉHO TEXTU Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Projekty SIPVZ 2005 Rozbor kritických momentů v přípravě projektů SIPVZ.
PREZENTACE PRO STUDENTY TŘETÍCH ROČNÍKŮ STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA EMILA KOLBENA V RAKOVNÍKU Ročníkové práce.
Diplomový projekt pro studijní obor Finance – II. přednáška Zásady a osnova DP Plán zpracování DP.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
Absolventské práce. Titulní strana ZŠ Fr. Plamínkové s RVJ ABSOLVENTSKÁ PRÁCE Téma práce Jméno autora Vedoucí práce: Mgr. Xxx xxxxxx květen 2015.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
M ETODIKA ZPRACOVÁNÍ ZÁVĚREČNÉ PRÁCE 1 Účel práce; 2 Zadání, vedoucí práce, konzultant a oponent; 3 Termín odevzdání a rozsah práce; 4 Etapy zpracování.
Závěrečné seminární práce 9. ročník 2016/2017
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
Vzor individuální prezentace
Expertní zprávy.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Odstavec a jeho formát Autor: Mgr. Jiří Maršík
NÁZEV ROČÍKOVÉ PRÁCE vedoucí RP: jméno vedoucího RP
VÝKLAD Mgr. Michal Oblouk.
Vzor individuální prezentace
pitná příprava před CT vyšetřeními
Kurz 1FU191 Metodologický seminář
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
ROČNÍKOVÁ PRÁCE pokyny ke zpracování
Transkript prezentace:

POSTUP PSANÍ ZPRÁVY

CÍL (Proč zprávu píšete ?) -1 POSKYTNUTÍ INFORMACÍ : spojeno s prezentací nějakých faktů nebo vysvětlením příkladů či konkrétních zjištění ŽÁDOST : má za úkol přesvědčit nebo motivovat čtenáře např. ke koupi nového typu přístroje, poskytnutí nově vyvinutých postupů, …

CÍL (Proč zprávu píšete ?) - 2 PŘIJETÍ ROZHODNUTÍ : má čtenáře ovlivnit v jeho rozhodování ŘEŠENÍ PROBLÉMU : jsou prezentovány výsledky zkoumání nějaké problematiky

OBSAH (Co je hlavním tématem ?) co je hlavním tématem práce na co se má zpráva zaměřit a co všechno bude zahrnovat pomůže shromáždit relevantní materiály a podklady způsob, jakým budou fakta ve zprávě prezentována bude do velké míry ovlivněn účelem, jež má zpráva plnit

ČTENÁŘ (Kdo bude zprávu číst ?) Ví čtenář o tématu nebo je pro něj nové ? Co se čtenář chce nebo potřebuje dozvědět ? Víte, jaký má čtenář k tématu postoj, jaké je jeho stanovisko, co si o něm myslí ? Jaký typ zprávy bude čtenáři vyhovovat ?

OMEZENÍ (Budete při zpracování zprávy nějak omezeni ?) Přizpůsobení se nějakým omezením : – Čas, který máme k dispozici – Finanční prostředky – Dostupné informace

PŘÍPRAVNÁ FÁZE : Shromažďování informací : – Jaké informace potřebujete ? – Zdroje informací. – Kolik zdrojů použít ? Třídění informací

TIPY, JAK PŘISTUPOVAT KE SHROMAŽĎOVÁNÍ INFORMACÍ

TIPY, JAK TŘÍDIT SHROMÁŽDĚNÉ INFORMACE

PAMATUJTE ! Pokud bude zpráva obsahovat příliš mnoho nepodstatných informací, čtenářovu pozornost to bude odvádět od hlavního sdělení !

PSANÍ ZPRÁVY (1) Titulní strana : – Název zprávy – Jméno a příjmení autora – Datum – Rozdělovník (pokud existuje) – seznam osob, jímž je zpráva určena – (co nejjednodušší a nejstručnější !)

PSANÍ ZPRÁVY (2) Obsah : názvy jednotlivých kapitol, podkapitol, příloh a dalších částí a jejich umístění v dokumentu Shrnutí nebo abstrakt : – Cíl a rozsah zprávy – Popis problémy – Charakteristika metod a postupů – Přehled dosažených výsledků – Závěr – Případná doporučení

PSANÍ ZPRÁVY (3) Úvod : – Kontext : obsahuje popis zpracovávané problematiky a ukazuje na stav jejího řešení, účel zpracování zprávy a kdo ji zadal – má být stručný – Cíl : musí být vyjádřen velice přesně a jednoznačně – má být rovněž stručný – Rozsah : souvisí s popisem hlavních bodů – vymezí se obsah jednotlivých částí či kapitol a uvedou se případná omezení – Postup/metody : zahrnuje stručný popis metod získávání informací a postupu jejich zpracování

PSANÍ ZPRÁVY (4) Postup/metody : vysvětlení a popsání toho, jak jste postupovali, z jakých pramenů jste čerpali, jakou literaturu jste nastudovali Výsledky a zjištění : podrobně se popisují údaje a zjištění, k nimž autor při svém zkoumání dospěl

PSANÍ ZPRÁVY (5) Závěr : slouží ke shrnutí hlavních zjištění, jejich zhodnocení a vysvětlení – řídíme se pravidlem pěti „S“ : – Srozumitelnost (jednoduché formulace) – Stručnost (držet se tématu) – Soudržnost (závěry musí vycházet z toho, co již bylo řečeno – nesmíme uvádět žádné nové informace) – Soudnost (závěry důkladně promyslet – nesmí zde být žádné nové informace) – Struktura (jednotlivé argumenty, témata a body musí být předkládány v logických posloupnostech)

PSANÍ ZPRÁVY (6) Doporučení : zakládají se na autorových zjištěních a závěrech, jež ve zprávě autor prezentoval a nastiňují návrhy, jejichž realizace by pomohla řešit zkoumaný problém a bylo by účelné jim věnovat pozornost Citace (myšlenky, texty jiných autorů) – řídí se ČSN ISO 690 Seznam použitých zdrojů (seznam použité literatury a dalších informačních zdrojů) – řídí se ČSN ISO 690 Přílohy Slovník pojmů a seznam zkratek Poděkování

TIPY, JAK DOBŘE NAPSAT HLAVNÍ ČÁST ZPRÁVY

JAKÁ MAJÍ BÝT DOPORUČENÍ ?

PŘÍKLADY PSANÍ BIBLIOGRAFICKÝCH ÚDAJŮ DLE TYPU POUŽITÉHO ZDROJE :

FORMÁLNÍ ÚPRAVA ZPRÁVY (1) Úprava stránky : – číslování stran – nadpisy – podnadpisy – odstavce – volba stylů formátování: velikost nadpisů číslování nadpisů zarovnávání nadpisů nastavení řádkování a zarovnání textu nastavení mezer mezi odstavci

FORMÁLNÍ ÚPRAVA ZPRÁVY (2) Zkratky Tabulky Grafy Obrázky Jazyková úprava

VZOR ČLENĚNÍ ZPRÁVY

POKYNY PRO PSANÍ ZPRÁV

ZÁVĚREČNÁ KONTROLA ZPRÁVY :

SHRNUTÍ (1): Napsat efektivní zprávu vyžaduje svůj čas, pečlivé plánování a vytrvalost Při psaní zpráv musíte respektovat všechny pokyny, které mohou platit pouze pro konkrétní VŠ či organizaci, kromě toho nesmíte zapomenout na žádné podstatné údaje Zpráva bude efektivní a splní svůj účel, pokud bude obsahovat dostatečné přesvědčivé argumenty, které budou prezentovány objektivně, přesně a logicky

SHRNUTÍ (2): Všechny myšlenky a tvrzení musí být podloženy fakty – irelevantním informacím se musíte vyhnout Zprávy musí být stručné – musí však zahrnovat dostatek informací, aby byly ucelené a srozumitelné