DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Dopravní sektorové strategie, 2. fáze
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Podpora dostupnosti a kvality sociálních služeb v Pardubickém kraji Úvodní seminář k projektu Pardubice
1 Financování dopravní infrastruktury Tisková konference, 28. května 2007.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
Strategie dopravy MD ČR
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Význam infrastruktury pro konkurenceschopnost v kontextu kohezní politiky a budoucí priority ČR Ing. Lukáš Hampl 1. náměstek ministra dopravy.
PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5. DUBNA 2004 PŘÍPRAVNÉ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 5.
KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
Ing. Jaroslav Deml Mobilita budoucnosti Náměstek ministra dopravy
Strategie dopravy ČR ve vztahu k IDS
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Dopravní sektorové strategie a postavení regionů v období 2014+
Příprava nové dopravní politiky ČR
Odborný seminář „APLIKACE STRATEGICKÉHO HODNOTÍCÍHO RÁMCE PRO STRATEGIE MÍSTNÍHO ROZVOJE V ČR“ Odborný seminář Praha 20. září 2010.
Projekty EOC v ČR v období
Projekt TROLLEY Dobrý den.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR 2014+
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Projekt „Zvyšování projektové absorpční kapacity Jihomoravského kraje“ realizovaný v rámci opatření 3.3. Společného regionálního operačního programu Konference.
Pracovní skupina Dopravní politika Dopravní sektorové strategie 2. fáze.
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel odboru strategie Luhačovice –
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA ČR: Jakým směrem se ČR vydá na křižovatce dopravní infrastruktury budoucnosti? , Praha CESTA PRVNÍ: Důvody investic.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, / 11 DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE 2. FÁZE Workshop DF a EPS, Ing. Martin.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
ROP: FINANCE PRO VÁŠ INVESTIČNÍ ZÁMĚR Výroční konference Regionálního operačního programu Střední Morava Zlín, 8. září 2009.
Ing. Pavel Šolc Náměstek ministra průmyslu a obchodu PREZENTACE WORLD ENERGY OUTLOOK Prezentace World Energy Outlook 2014 Čtvrtek ,
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Dopravní politika ČR pro léta
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Potřeby obcí a jejich financování v období Ing. Dan Jiránek XV. Celostátní finanční konference Praha, 29. listopadu 2012.
Silnice nebo železnice
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
Regionalistika 2 Strategické řízení a jeho využití ve veřejné správě v ČR.
Jan Hercik Katedra geografie Přírodovědecká fakulta UP v Olomouci DOPRAVNÍ POLITIKA A DOPRAVNÍ PLÁNOVÁNÍ.
MD, 7. listopadu Analytická část (2011)  Vyhodnocení plnění opatření a indikátorů stávající DP  Doprava jako podmínka konkurenceschopnosti ČR.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
PLÁN ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ KARLOVARSKÉHO KRAJE 2016 – 2025 Vyhodnocení koncepce z hlediska vlivů na životní prostředí a veřejné zdraví Mgr. Alena Kubešová,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Financování dopravní infrastruktury Priorita mandatorní výdaje – EU – Národní Finanční rámec mld. Kč Nesmyslný střednědobý výhled.
Financování dopravní infrastruktury v roce 2016 Ing. Zbyněk Hořelica ředitel SFDI.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Ing. Klára Dostálová, náměstkyně pro řízení sekce regionálního rozvoje Ing. Tomáš Sklenář, ředitel odboru územního plánování.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie a bariéry při využívání prostředků OPD2 a CEF k realizaci infrastrukturních projektů Mgr. Milan Feranec Ministerstvo dopravy ČR Fond soudržnosti.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR RNDr. IVO RYŠLAVÝ STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Financování dopravní infrastruktury z rozpočtu SFDI v roce 2017
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Možnosti využití expertní pomoci JASPERS
STRATEGII REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Konference Dopravní Infrastruktura Litomyšl 2019
Transkript prezentace:

DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel Odboru strategie Tisková konference 17. 5. 2010 Ministerstvo dopravy ČR

Dopravní sektorové strategie – 1.fáze Národní dokument zaměřený na krátkodobý časový horizont rozvoje dopravní infrastruktury Důvod zpracování Dopravní politika předpokládá zpracování návazného dokumentu, původně Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury – byl zpracován, ale nebyl schválen vládou Pro fungování OPD je nezbytné mít stanovený jednoznačný plán rozvoje dopravní infrastruktury s jasně stanovenými prioritami Potřeba krátkodobého materiálu, jako podpora OPD do roku 2013 Dopravní sektorové strategie

Dopravní sektorové strategie – 1.fáze Pozice dokumentu Souhrnný krátkodobý koncept tvořící základ pro zpracování navazujícího rozsáhlejšího dokumentu, který bude zahrnovat podrobně rozpracovaný střední a dlouhodobý výhled Návaznost dokumentu na další strategické dokumenty Dopravní politika ČR pro léta 2005 – 2013 Strategie podpory dopravní obslužnosti území Strategie regionálního rozvoje ČR na roky 2007-2013 Politika územního rozvoje ČR 2008 Generální plán rozvoje dopravní infrastruktury Dokumenty regionální úrovně

Logický rámec dokumentu Analýza konkurenceschopnosti dopravních odvětví Stanovení základních služeb Analýza mezer Multikriteriální analýza Finanční zdroje Implementační a investiční plán

Multikriteriální analýza (MKA) Metodika a parametry MKA Hodnoceny projekty v železničním a silničním sektoru Odlišná metodika MKA pro: projekty dálnic a rychlostních silnic, významné projekty silnic I. třídy, železniční projekty. Výstup MKA pořadí důležitosti projektů

Multikriteriální analýza - kritéria Dálnice, rychlostní silnice a silnice I. třídy Evropský význam Zlepšení dostupnosti, úspory času a územní význam Zvýšení úrovně kvality provozu Snížení nehodovosti Vyrovnaný rozvoj regionů Snížení dopadů na životní prostředí a veřejné zdraví Jednotková nákladovost Železnice Význam pro dostupnost a změnu dělby přepravní práce Technická naléhavost Naléhavost v kontextu udržitelného rozvoje dopravní sítě

Model přidělování prostředků – respektováno: Investiční plán Model přidělování prostředků – respektováno: pořadí projektů dle významnosti stanovené MKA, vazby mezi jednotlivými projekty, rozdělení celkových nákladů do jednotlivých let, kontinuální financování projektů. Model obsahuje zjednodušující předpoklady - nepostihuje všechny skutečnosti ovlivňující pořadí výstavby dílčích projektů, např.: již stanovené závazky vyplývající z mezinárodně uzavřených dohod apod., aktuální stav přípravy projektů bez vlivu výsledků MKA, budoucí územní a majetkoprávní přípravy (výkupy).

Prognóza financování - 3 vývojové scénáře: Investiční plán Prognóza financování - 3 vývojové scénáře: rozvojový, minimalistický, restriktivní. Investiční plán nutno vnímat jako návrh zohledňující: rámcový přehled pokrytí potřeb ve střednědobém až dlouhodobém výhledu, informaci o dopadu změny celkových zdrojů na předpokládané potřeby (porovnáním 3 scénářů).

Dokument Dopravní sektorové strategie – 1.fáze Zpracován společností PWC a CDV v průběhu 2. poloviny roku 2009 Z časových důvodů nebylo možné zpracovat všechny části tak, aby mohl být dokument předložen vládě (hodnocení SEA, podrobný dopravní model) Rozhodnuto o zpracování 2. fáze dokumentu Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem předpoklad dokončení 2011 podklad pro operační programy v období (2014 – 2020)

Střednědobý plán rozvoje dopravní infrastruktury s dlouhodobým výhledem Dopravní prognózy a hodnocení – podrobná specifikace aktivit Dopravní modely národní dopravní systém, seznam předpokládaných dopravních staveb na území ČR, modelování výhledových stavů v jednotlivých časových horizontech s různým stupněm vyspělosti DI. Stanovení finanční náročnosti projektů, rozdělení financování do dílčích období Porovnání v rámci MKA Zpracování metodiky hodnocení dopravní infrastruktury, použití pro projekty ve všech dopravních sektorech Úkoly MD spojené s přípravou financování Analýza a predikce finančních zdrojů na výstavbu a údržbu DI Realizační plán a jeho hodnocení Návrh institucionální reorganizace SFDI

Konkurenceschopnost ČR Studie konkurenceschopnosti států EU (The Lisbon review 2010) – zpráva Světového ekonomického fóra (9. 5. 2010) 15. místo mezi 27 zeměmi (před 2 lety 16.místo) Porovnání v 8 kategoriích - největší nedostatky ČR v kategorii infrastruktura (silniční síť, železniční síť, veřejná doprava, zásobování elektřinou, telekomunikační služby)

ředitel Odboru strategie Děkuji za pozornost Ing. Luděk Sosna, Ph.D. ředitel Odboru strategie www.mdcr.cz