Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
III. výroční kongres poskytovatelů sociálních služeb ČR
Advertisements

Středisko podpory poradenských služeb
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR Setkání starostů Středočeského kraje, Poděbrady
Kvalitní péče o seniory Vítejte na mezinárodní konferenci v Praze, 9.března 2007.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování a řízení kariéry
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/2.4.00/ NÁZEV PROJEKTU: VZNIK A ROZVOJ PARTNERSKÉ SÍTĚ PRO REALIZACI STÁŽÍ A APLIKOVANÉHO VÝZKUMU KATEDRY PSYCHOLOGIE.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Z praxe do dalšího vzdělávání: aneb potřeby VP identifikované v průběhu pilotního ověřování kompetencí kariérových poradců v rámci projektu IMPROVE Mgr.
Kurikulární projekty Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku Bc. Studium kombinované 2010.
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 Stáž jako nástroj dalšího vzdělávání STÁŽ jako nástroj dalšího vzdělávání Místo.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Budování kapacity NNO Globální grant Operační program Rozvoj lidských zdrojů.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Katedra sociální politiky a sociální práce Centrum praktických a evaluačních studií SLUŽBY PRO ORGANIZACE CEPRES Centrum praktických a.
Rámec kvalifikací VŠ vzdělávání Tomáš Fliegl, Odbor VŠ, MŠMT
Inkluzivní škola Předpoklad rovných příležitostí ve vzdělávání
Zajišťování kvality, garance kvality Středisko rané péče SPRP České Budějovice Mgr. Martina Papoušková.
► Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Role vysokoškolského pedagoga ve WBL PaedDr.Vanda Hájková, Ph.D
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Koncepce ošetřovatelství
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha Podpora inovací Oddělení řízení a implementace JPD 3, MPSV Ing. Světlana.
Fakulta zdravotnických studií
Deinstitucionalizace... Deinstitucionalizace pobytových sociálních služeb pro osoby se zdravotním postižením Závěrečná konference k individuálnímu projektu.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu IP „Podpora procesu transformace pobytových.
Inovace kurikula studijního programu Všeobecné lékařství. Reg.č. CZ.1.07/2.2.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Mise a vize VŠKV  Jediná vysoká škola se sídlem v Karlovarském kraji  Jedinečnost vzdělávacího programu neuniverzitního typu  Inovační inženýrství.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
STANDARDY KVALITY V SOCIÁLNÍCH SLUŽBÁCH „SKSS“. Proces definice SKSS Fáze – 2002 – hledání nastavení sociálních služeb v postkomunistickém období,
Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: posílení profesních kompetencí absolventů Opera č ní program Rozvoj lidských zdroj ů Evropský sociální fond.
Podpora vzdělávání na vysokých školách: Mezinárodní zkušenosti a doporučení Petr Pabian, Univerzita Pardubice, Telč, Podpora.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
PEČOVATELSKÉ CENTUM PRAHA 7 Domov Svojšice Realizace systému profesního vzdělávání v Domově Svojšice.
Další vzdělávání v sociálních službách Potřeba nebo netřeba?
Zhodnocení II. zahraniční stáže Mgr. Petra Trtíková vedoucí zdravotního úseku.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Informační a poradenské centrum ZČU Informační a poradenské centrum ZČU Komplexní služby v oblasti studijního, psychologického, právního, sociálního a.
1 Výsledky učení a novela zákona o VŠ seminář Impuls , AVU Tomáš Fliegl odbor vysokých škol, MŠMT.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Dobrá praxe v KPSS na Otrokovicku Kateřinice
Minimální standard sociální práce orgánu pomoci v hmotné nouzi
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Motivace a stimulace pracovníků ve vybraném podniku Autor práce:
Institut Celoživotního Vzdělávání
Seminář pro výchovné poradce SŠ
Jak na transformaci aneb ‘Co jsme se naučili’
QUALITAS PRO PRAXIS 2 Reg. č.: CZ /0.0/0.0/15_007/
Nastavení spolupráce mezi obecním úřadem a pobočkou ÚP
KA 1 Podpora a rozvoj služeb v oblasti SPOD
Projekt Impuls / Seminář
Projekt Impuls / Seminář
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
IP Alena Kopáčková (DFP)
Podpora pedagogické praxe u předmětů odborné praxe studentů FZS TUL
Cesta k uplatnění na trhu práce
Kompetence kariérových poradců ke kariérovému vzdělávání
Transkript prezentace:

Význam odborné praxe v rámci vysokoškolského profesního vzdělávání Jitka Navrátilová

Praktické vzdělávání a jeho místo v rámci profesního vzdělávání Vzdělávání versus praxe. Teorie zdůrazňující integraci teoretického a praktického vzdělávání. Praktické vzdělávání u nás a ve světě.

Odborné praxe jako příležitost k učení Školy stojí před několika základními otázkami: Jak nastavit a zabezpečit spolupráci mezi školou a organizacemi praxí? Jak zajistit vedení studentů na praxích? Jaká role bude přisouzená těm, kteří vedou studenty v rámci odborných praxí? Jak bude probíhat proces praktického zdělávání na školách? Jak probíhá proces učení na praxích?

Hlavní pilíře praktického vzdělávání Škola Organizace poskytující praxi Instruktoři praxí

Nastavení a zabezpečení spolupráce mezi školou a organizacemi praxí Minimální standardy spolupráce mezi školou a poskytovateli praxe - shoda na hodnotách mezi organizacemi a školou; - podpora ze strany pracovníků organizace; - kvalita poskytovaných služeb; - kapacita organizace; - kapacita a odbornost pracovníků vedoucích studenty na praxích (instruktorů praxí); - role instruktorů praxí; - kvalifikace instruktorů praxí;

Zajištění podmínek praxe zajistit, aby studenti měli fyzický prostor pro výkon praxe (pracoviště), definovat stážové pozice ( např. socioterapeut, občanský poradce), definovat co se v dané pozici mohou studenti naučit (co se dozví, co se naučí), určit časový rámec praxí.

Role instruktorů praxe zajištění podmínek pro praxi studentů sociální práce v organizaci, vedení studentů na praxích, provádění supervize studentů, provádění průběžného a konečného, hodnocení studentů, komunikace s pracovníky katedry

Vedení studentů na praxích průběžné poskytování pomoci a podpory studentům v průběhu praxe radou a příkladem, průběžné hodnocení studentů a poskytování zpětné vazby.

Směřování odborných praxí dnes Zdůrazňování významu odborných praxí. Objevují se a rozvíjejí snahy o institucionální zázemí praxí. Tendence posilovat kvalitu praxí na pracovištích.