Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
SPORTOVNÍ PRODUKT Brigita Stloukalová.
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
Význam informací v podnikání
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Marketing a sport Ing. Petr Hedrlín.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozvaha.
Vliv energetické koncepce na obchodníka s energiemi Dr. Tomáš Křížek Ekonomický ředitel.
Firemní komunikace Obsah 1.Pojem firemní komunikace 2.Tvorba podnikové komunikace 3.Komunikace formou marketingových aktivit 4.Podniková kultura 5.Otázky.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
MAJETEK PODNIKU září 2012 VY_32_INOVACE_UCE_070106
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Ing. Soňa Šestáková Název materiálu: Základní účtování nákladů a výnosů Označení.
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
2.Marketingové prostředí
Marketingové prostředí (mikro, makro)
MARKETING.
Finanční analýza.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingový plán hotelu Ročník / obor studia:III.
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Podnikatelský plán Specifikace podnikatelského plánu. Účel a funkce.
Majetek podniku a zdroje financování
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Mikroprostředí firmy.
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Model strategie marketingového mixu
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Návrh opatření ke zlepšení pozice firmy na trhu. Cíl práce stanovit postavení firmy IMPRESS Znojmo, a.s. na trhu zjistit postavení plechovky mezi ostatními.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Marketingové prostředí Úloha marketingu v podniku.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Struktura finančního trhu
Ing. Veronika Dostálková MBA
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
II. – III. r./ Hotelnictví a turismus
Výrobní faktory CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Podnikatelské koncepce
Podnikatelský plán Iva Jeřábková
Transkript prezentace:

Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí Obsah Mezoprostředí Význam mezoprostředí Charakteristika mikroprostředí Otázky pro žáky Zdroje

1. Mezoprostředí Co tvoří Mezoprostředí? Mezoprostředí - nejbližší TRH Zprostředkovatelé Dodavatelé Veřejnost Zákazníci Konkurence Odběratelé Finanční organizace Podnik

Mezoprostředí - nejbližší TRH Co je nejbližší trh? Mezoprostředí - nejbližší TRH Jednotky, které se nacházejí v okolí podniku. Zprostředkovatelé Zákazníci podniku Finanční organizace Dodavatelé Konkurence Veřejnost

Kdo jsou zprostředkovatelé, čím se zabývají? Jednotky, které se nacházejí v okolí podniku. Marketingové agentury Lobisté Zprostředkovatelské firmy Konzultují propagační plán firmy. Poradenská činnost a pomoc při zpracování projektů, dotací. Vyhledávají distributory, zákazníky.

Důležití obchodní partneři. Kdo jsou dodavatelé ? Dodavatelé Důležití obchodní partneři. Dodávají podniku: Materiál Polotovary Komponenty Suroviny Investiční zařízení

Podle jakých znaků vybíráme dodavatele ? Je důležité vždy zvolit správné dodavatele. Dodavatel 1 Kritéria Kvalita Cena Spolehlivost Seznam dodavatelů firmy. Vítězný dodavatel Dodavatel 2 Dodavatel 3

Podle jakých znaků vybíráme dodavatele ? Finanční organizace Banky Investiční a úvěrové společnosti Pojišťovny Vedení účtu. Poskytování úvěrů. Faktoringové služby. Investiční služby. Investice do CP. Investice do vzácných kovů a nerostného bohatství (zlato, platina, ropa, zemní plyn). Pojištění majetku. Pojištění produkce (zemědělci). Pojištění zaměstnanců.

Co zjišťujeme o konkurenci ? Konkurence Výrobky, služby. Ceny Plány konkurence. Nové technologie. Design. Kvalitu. Styl a služby spojené s nabídkou konkurence. Výrobků, služeb. Náhradních dílů. Vývoj do budoucna. Reklama. Postavení na trhu.

Kdo jsou zákazníci podniku ? Nacházejí se na trhu. TRH Spotřební Průmyslový Jednotlivci Rodiny Firmy Stát Fyzická osoba Právnická osoba Školy Policie Instituce Konečná spotřeba. Kupují vstupy do výroby. Investují do chodu státu.

Kdo tvoří veřejnost podniku ? Skupiny obyvatelstva v okolí podniku. Veřejnost Komunita občanů v okolí podniku. Specifické skupiny. Média Zaměstnanci. Osoby žijící v blízkosti podniku. Sportovní kluby. Zájmové svazy a hnutí. Tisk Televize Rozhlas.

3. Otázky pro žáky 1. Co tvoří Mezoprostředí? Mezoprostředí - nejbližší TRH Zprostředkovatelé Dodavatelé Veřejnost Zákazníci Konkurence Odběratelé Finanční organizace Podnik

2. Co zjišťujeme o konkurenci? Konkurence Výrobky, služby. Ceny Plány konkurence. Nové technologie. Design. Kvalitu. Styl a služby spojené s nabídkou konkurence. Výrobků, služeb. Náhradních dílů. Vývoj do budoucna. Reklama. Postavení na trhu.