jako nástroj projektového řízení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Připravovaná dokumentace
Advertisements

Žijeme aktivně a zdravě Motto: Kdo si hraje, nezlobí.
LOGICKÝ RÁMEC Návrh projektu pomocí metody logického rámce.
LOGICKÝ RÁMEC PROJEKTU – LOGFRAME (obecný příklad)
PROJEKTOVÝ A DOTAČNÍ MANAGENT
Kristýna Vitekerová Markéta Fuchsová
Logický rámec (LFM), rizika, cílové skupiny
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Projektový management
Příprava výzkumného projektu I. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 12. října 2011.
Evropský sociální fond
©AIT, Metoda logického rámce Jan Havlík, AIT Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Projektové řízení dle IPMA
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Ing. Šárka Horáková, statutární město Karviná
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Nástroje a techniky řízení projektů. Logický rámec.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Techniky projektového řízení
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Komplementarita zájmového a profesního vzdělávání dospělých
Dokumentace informačního systému
CCO JE PARTNERSTVÍ  PARTNERSTVÍ A SOV  PARTNERSTVÍ A BUDOUCNOST Ing. Zdeňka Škarková.
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
Členství ČR v EU II. Logický rámec Projekt a důležitost plánování projekt: „Časově a věcně vymezený sled činností spolu se stanoveným rozpočtem“
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Úvod do modelů hodnocení strategické pozice
Strategie projektu Základní parametry: Záměr projektu Cíl projektu
Projektový management Plánování
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Proč s aplikací pracovat?. Aplikace Stopy mé Ekoškoly má jednoduché ovládání a snadno prezentovatelné výstupy. Zábavnější práci s analýzou Kvalitní a.
© Miroslav Chromeček (+420) Jak a kde získat na prostředky na činnost z fondů EU ? FUNDRAISING.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Regionální rozvoj a praxe Základy projektového řízení Ing. Zdeněk Šilhan Regionální rozvoj a praxe Přednáška č. 5.0 Přírodovědecká fakulta Univerzity Palackého.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Nové stránky vytvořeny v rámci realizace projektu Moderní a efektivně řízená obec Dolní Břežany s reg. č. projektu CZ.1.04/4.1./
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Aktuální stav plnění usnesení vlády týkajících se projektu Systém včasné intervence Mgr. Hana Jamrichová MPSV.
„Take a Breath! – Adaptation Actions to reduce adverse health impacts of air pollution“ „Nadechni se! – Aktivity směřující ke zmírnění zdravotních dopadů.
Téma 13: Finanční plánování
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
MAP – jak dál – akční plánování
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová
Požadavky RVP PV Úloha diagnostiky při sledování
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Osobní management – modul č.4
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Česká rozvojová agentura (ČRA)
Presentation Title 1st September 2002
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ V NEZISKOVÝCH ORGANIZACÍCH
Transkript prezentace:

jako nástroj projektového řízení LOGICKÝ RÁMEC jako nástroj projektového řízení

Logický rámec (logframe) pomáhá při plánování, realizaci i vyhodnocení projektu. stručně a přehledně shrnuje celý projekt popisuje cestu, řešení projektu umožňuje týmový přístup pomáhá komunikovat informace o projektu

Logika postupu/ Hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpoklady/ rizika Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané výsledky CO? Aktivity JAK?

Logický rámec je prezentován jako tabulka 4*4. Struktura logického rámce je založena na principu příčiny a důsledku (shora dolů: Aby – Je třeba, zdola nahoru: Jestliže – Pak).

PAK JESTLIŽE Logika postupu/ Hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpo-klady/ rizika Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané výsledky CO? Aktivity JAK? PAK JESTLIŽE

Postup vyplňování Definovat obecný cíl, k jehož naplnění projekt přispěje Definovat účel, který má projekt splnit (jen jeden) Definovat výstupy sloužící pro dosažení účelu Definovat aktivity sloužící k dosažení výstupů Ověřit vertikální logiku pomocí Jestliže/Pak Definovat předpoklady na jednotlivých úrovních logického rámce Definovat objektivně ověřitelné ukazatele (OOU) na jednotlivých úrovních logického rámce Ověřit, zda OOU obsahují ukazatele kvality, kvantity a času (KKČ) Definovat zdroje objektivního ověření (ZOO) na jednotlivých úrovních logického rámce Přiřadit k aktivitám náklady, připravit rozpočet projektu

Hierarchie cílů – zjednodušený příklad Přispět k zlepšení podmínek života v naší obci   Účel: Snížit vandalismus mládeže Očekávané výsledky: 1. Byla vytvořena nabídka volnočasových aktivit pro děti a mládež Aktivity: 1.1. byla realizována anketa k zjištění zájmů mládeže      1.2.  byl postaven a je provozován skatebordový park       1.3. je otevřeno 8 nových zájmových kroužků

KVANTITA KVALITA ČAS Logika postupu/ Hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpoklady/ rizika Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané výsledky CO? Aktivity JAK? KVANTITA KVALITA ČAS

Logika postupu/ Hierarchie cílů Objektivně ověřitelné ukazatele OOU Zdroje a prostředky ověření ZOO/PO Předpoklady/ rizika Celkové cíle OBECNĚJŠÍ PROČ? Účel projektu PROČ? Očekávané výsledky CO? Aktivity JAK? DOKUMENTACE