Strategický plán rozvoje MČ Praha-Libuš Veřejné projednání 23. 6. 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Aktualizace Rozvojového konceptu CR na Šumavě Regionální marketing Vimperk
Advertisements

Představení MAS Zubří země, o. p. s.
1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení a služby 3) Ochrana kulturního dědictví 4) Investice do lesů 1) Obnova a rozvoj vesnic 2) Občanské vybavení.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MČ Praha 21 - Újezd nad Lesy Újezd nad Lesy dne 8. března 2012.
Tvorba integrované strategie území MAS Ekoregion Úhlava.
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Nástroj pro realizaci IS rozvoje území. Umožňuje koordinaci navzájem provázaných a územně zacílených intervencí z různých prioritních os jednoho či více.
P ROVÁZÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ S TVORBOU STRATEGICKÝCH A ROZVOJOVÝCH PLÁNŮ REGIONŮ.
Integrovaný plán rozvoje města Náchoda na období Jednání Řídícího výboru Náchod,
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
21. dubna 2008 Výbor pro strategii a rozvoj STRATEGICKÝ PLÁN OBCE LIBČANY.
Program rozvoje cestovního ruchu Královéhradeckého kraje Úvodní setkání řídící skupiny – 28. června 2007– Hradec Králové 1 PROGRAM ROZVOJE CESTOVNÍHO RUCHU.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Aktualizace Programu rozvoje města Dobřany Ukázka postupu zapojení veřejnosti do procesu strategického plánování Vojtěch Černý Agora Central Europe, o.p.s.
Volnočasové projekty a EU financování
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
MĚSTO ČESKÝ BROD VEŘEJNÉ SETKÁNÍ V rámci procesu přípravy Strategického plánu rozvoje města Český Brod.
Společenská odpovědnost organizací
M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 M ĚSTSKÁ ČÁST P RAHA 21 Zavádění procesu místní Agendy 21 Strategie, otevřenost, spolupráce koordinátorka MA21 Iva Hájková
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
374 – Poradenské centrum pro Rating MSP Hospodářská komora hlavního města Prahy Svoboda Jiří, , ESF – JPD.
Prezentace společnosti GOLFER s.r.o Konference Partnerství pro budoucnost – CÍLOVÝ SYSTÉM ŘÍZENÍ MÍSTNÍHO ROZVOJE STRATEGIE A PROJEKTY.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
III.1.1. Diverzifikace činností nezemědělské povahy opatření je zaměřeno na realizaci jednotlivých aktivit ve venkovských oblastech v rámci diverzifikace.
JIHOČESKÁ HOSPODÁŘSKÁ KOMORA Další možnosti podpor ROADSHOW Možnosti podpor pro podnikatele v období dubna – 15. května 2015.
Místní akční skupina Rakovnicko
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Hospodářský registr Ing. Jiří Pavlíček Konference ISSS 2006 Hradec Králové, 4. dubna 2006.
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Aktuální výzvy z operačních programů. Integrovaný regionální operační program Srpen –silnice II. a III. tříd (průběžná výzva) –Provozní a animační náklady.
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
© Berman Group. Harmonogram procesu tvorby strategického plánu rozvoje města Písku Město Písek.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
Bezpečné cesty do školy optikou jejich uživatelů MĚSTO V POHYBU: UDRŽITELNÁ MOBILITA A NOVÉ TRENDY V ŠETRNÉ DOPRAVĚ Radek Patrný , Magistrát.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
Program rozvoje města Hostinné SEZNÁMENÍ VEŘEJNOSTI S VÝSLEDNÝM DOKUMENTEM 4. VEŘEJNÉ PROJEDNÁVÁNÍ ( , velká zasedací místnost MěÚ)
Strategie spolupráce obcí Společnost pro rozvoj Humpolecka, z. s. 2. Kulatý stůl v Humpolci
2. setkání pracovní skupiny „Život v obcích“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Výhodná geografická poloha.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Sopop.cz Městská knihovna a komunitní plánování Web SOciální POmoci Písecka.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Integrovaná strategie rozvoje území , Vrbátky.
2. setkání pracovní skupiny „Životní prostředí“. Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Zvyšování podílu separovaného.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
Projekt Jihlava Zdravé město.  město Jihlava je členem Národní sítě Zdravých měst ČR od června 2007  politikem zodpovědným za PZM a MA21 je náměstkyně.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
PROGRAM ROZVOJE OBCE TUPESY NA OBDOBÍ 2017–2024 Úvodní informace
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Strategie regionu, obce
Integrovaný plán rozvoje města Opava pro Integrovaný operační program
Integrovaná strategie rozvoje regionu Krkonoše Veřejné projednání 2 14
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Strategický plán rozvoje MČ Praha-Libuš Veřejné projednání

Struktura SP MČ Praha-Libuš  Analytická část  práce s daty s cílem zjistit podstatné informace o zájmovém území  dokončena  Návrhová část  rozvojová vize  identifikace problémů a návrh opatření k jejich řešení  před dokončením  Realizační část  organizační a procesní zajištění realizace opatření a splnění cílů  bude dokončena v srpnu 2009

Harmonogram zpracování strategického plánu  první průzkumy – říjen-prosinec 2008  analytická část – leden-únor 2009  návrhová část – březen-červen 2009  realizační část – červen-srpen 2009

Analytická část strategického plánu  cíl: shromáždit, utřídit a analyzovat informace užitečné pro přípravu návrhové části strategického plánu  zdroje informací: a.analýza na základě dostupných studií a statistik b.průzkum obyvatel (realizovalo o.s. Timur) c.průzkum podnikatelských subjektů a neziskových organizací d.anketa „10 problémů Libuše a Písnice“

Analýza  Vývoj počtu obyvatel Zdroj: Historický lexikon obcí ČR , Stavy obyvatel a rozlohy katastrálních území hl. m. Praha (ČSÚ)

Analýza  Vzdělanostní struktura obyvatel Zdroj: SLDB 2001

Analýza  Struktura obyvatel dle původu Zdroj: MVČR

Průzkum obyvatel  Vzorek: 291 respondentů:  45,9 % mužů, 54,1% žen  63 % zaměstnaných, 24,8 % důchodců  61,7 SŠ vzdělání, 30 % VŠ vzdělání  65,1 % z Libuše, 34,9 % v Písnici

Průzkum obyvatel  VÝSLEDKY - Spokojenost obyvatel s místním společenstvím oPrůměrná spokojenost – 76,7 % spokojených občanů oSpokojenost s jednotlivými oblastmi života

Průzkum obyvatel  VÝSLEDKY - Spokojenost obyvatel s místním společenstvím  Hodnocení kvality vybraných složek

Průzkum obyvatel  VÝSLEDKY – Mobilita a místní přeprava cestujících

Průzkum podnikatelských subjektů  20 podnikatelů, spíše menší podniky, tradice drobného podnikání  obecně převažuje spokojenost s působením v Libuši a Písnici  převážně dobrá spolupráce se správou MČ  obecně nedostatky v informovanosti  vysoké zatížení komunikací silniční dopravou  nedostatek pracovních sil (z hlediska kvantity, ale ještě více kvality)  relativně bezproblémové soužití s asijskou komunitou, spíše však jde o koexistenci než o integraci  zanedbaný nebo nezpevněný povrch některých silnic  některé deficity v MHD (napojení na Jižní Město)  absence sálu pro pořádání kulturních a dalších akcí

Průzkum neziskových organizací  10 organizací, všechny jsou občanskými sdruženími  velká spokojenost s kvalifikací a ochotou samosprávy  velká spokojenost se spoluprací s místními subjekty  obecně nedostatky v informovanosti o rozvojových záměrech  potřeba systematizovat přidělování grantů  pocit „odstrčenosti“ Písnice  chybí prvek integrace mezi vietnamskou a českou komunitou, přestože soužití je bezproblémové  nedostatečné využití školních budov pro mimoškolní činnost  absence „centrálních míst“ a náměstí

Anketa „10 problémů Libuše a Písnice“  proběhla na konci roku 2008:  říjen 2008 – veřejné fórum – identifikace problémů dle názoru 63 přítomných občanů  listopad-prosinec 2008 – 10 hlavních problémů bylo ověřeno prostřednictvím anketního lístku umístěného na webu, ve zpravodaji; schránka na vhození lístku na několika místech v Libuši – zúčastnilo se 266 občanů  leden vyhodnocení

Anketa „10 problémů Libuše a Písnice“  výsledky ankety – hlavní okruhy problémů (nejčetnější vytučněné):  silniční doprava  nadměrný průjezd podnikatelských (?!) aut  slabé info o trase metra D a prodloužení tramvajové sítě z Modřan  slabá informovanost občanů o řešení dopravní zátěže Libuše a Písnice po zprovoznění obchvatu Lahovice-Vestec  nezpevněné povrchy ulic  snížená bezpečnost chodců v dopravě  absence/nedokončení cyklostezek do Cholupic a Kunratic  povrch komunikace Na Losách (Písnice)  nedostatek parkovacích míst (Písnice, Mirotická)

Anketa „10 problémů Libuše a Písnice“  infrastruktura a vybavenost  nedostatečná obchodní síť (zrušit Sapu, místo ní OC)  málo odpočinkových míst, absence náměstí/míst k setkávání  nedokončené kulturní centrum a Klub Junior  špatný stav (např. odvod dešťové vody) Libušské ul. v Písnici  slabá návaznost linek 113/165 a 198, slabá četnost spojů na 113  územní rozvoj, vzhled  výstavba výškových obytných domů  absence regulačního plánu pro omezení parametrů výstavby

Anketa „10 problémů Libuše a Písnice“  obyvatelstvo, sociální oblast  slabá spolupráce s vietnamskou komunitou  slabá podpora rozvoje ZŠ Meteorologická  rozrůstání vietnamské komunity+hlučné chování  správa  slabá autorita a autonomie městské části  slabý dohled městské policie na drobné přestupky (odpadky, psí výkaly, rychlá jízda)  rivalita Písnice/Libuš

Návrhová část strategického plánu  rozvojová vize  problémy rozvoje  priority a opatření  zdroje informací:  výstupy analytické části (vč. výsledků průzkumů a šetření)  jednání pracovních skupin  jednání strategického týmu

Rozvojová vize  Libuš a Písnice – živá městská část  pestrá skladba hospodářských aktivit  silná, vyvážená rezidenční i rekreační funkce  variabilní dopravní napojení  integrované skupiny obyvatel (vč. národnostních)  komunikativní městská správa  zapojení obyvatel a dalších subjektů do veřejného života  intenzivní charakter aktivit = mnoho aktivit a funkcí na malé ploše

Problémové oblasti  identifikováno 5 problémových oblastí, v každé z nich několik dílčích problémů  problém = rozpor mezi současným stavem (analýza) a žádoucím stavem (vize)  na problémy reaguje SP stanovením priorit a opatření

Priority a opatření  1. Rozvoj dopravní infrastruktury a obslužnosti  1.1. Eliminace zatížení komunikací silniční dopravou  1.2. Úpravy povrchu některých ulic  1.3. Rozšíření kapacity parkovacích míst  1.4. Optimalizace dopravní obslužnosti MHD  1.5. Další výstavba infrastruktury pro cyklisty  2. Zkvalitnění prostředí a koordinace územního rozvoje  2.1. Revitalizace veřejných prostranství  2.2. Rekonstrukce zanedbaných objektů  2.3. Vytváření míst setkávání a centrálních míst  2.4. Posílení regulace výstavby

Priority a opatření  3. Realizace energetických úspor  3.1. Snížení spotřeby energie  3.2. Rozšíření využití obnovitelných zdrojů energie  3.3. Zavedení energetického managementu a rozšíření osvěty  4. Posilování sociální soudržnosti a kvality života  4.1. Rozvoj možností kulturního, sportovního a volnočasového vyžití  4.2. Zlepšení soužití s cizinci a národnostními menšinami  4.3. Zkvalitnění základního školství

Priority a opatření  5. Zkvalitnění činnosti místní správy a komunikace s obyvateli  5.1. Optimalizace činností úřadu MČ  5.2. Posílení komunikace s jinými subjekty veřejné správy  5.3. Zlepšení spolupráce s partnerskými organizacemi  5.4. Zvýšení informovanosti obyvatel a subjektů působících v MČ  5.5. Posilování zapojení občanů do rozvoje MČ

Realizační část strategického plánu  soustava indikátorů  nastavení systému projektového řízení  akční plán a jeho finanční rámec  zapojení veřejnosti  aktualizace SP