Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROF SVAR s.r.o. Tento dokument je v tištěné podobě neřízený, pokud není podepsán ředitelem společnosti !!! Příručka integrovaného systému managementu,
Advertisements

Akreditační standardy SAK ČR pro nemocnice - I
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Integrovaný systém řízení (ISŘ)
Presentation Title.
Dokumentace k zajištění BOZP
Změny požadavků podle nové normy
Školení zaměstnanců Kvalita, environment a BOZP
ČSN EN ISO 19011:2003 Mezinárodní norma
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Facility management ČSN EN
Příprava koncepce kvality zdravotnických zařízení –aktuální stav
Systémy environmentálního managementu
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Město Šlapanice průkopník moderního řízení ve veřejné správě 20. února Národní konference kvality ve veřejné správě.
Management kontinuity činností organizace
Projekt zavádění jednotné bezpečnostní politiky v prostředí VZP ČR
Sdružení poradců Požadavky ISO/DIS 14001:2014 Sdružení poradců
Kvalita a bezpečnost zdravotních služeb -současná priorita MZ
Systémy managementu jakosti
Praktická příprava k akreditaci podle JCI ve Fakultní nemocnici v Motole Anna Skalická, Kateřina Vašatová, Fakultní nemocnice v Motole, Praha.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Zkušenosti se zaváděním systému řízení v KSRZIS podle:
Systém managementu jakosti QMS
Příručka jakosti Ing. Zdeněk Aleš, Ph.D.
MANAGEMENT BOZP ANEB JAK SE TO ŘÍDÍ ?.
Systém managementu jakosti
ISMS VE STÁTNÍ SPRÁVĚ A SAMOSPRÁVĚ
Informačnípodpora řízení kvality ve firmě Informační podpora řízení kvality ve firmě CRM Ekonomický systém Personalistika Datová pumpa Akord Software Datový.
Daniel Kardoš Ing. Daniel Kardoš
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
1 NÁSTROJE V OBLASTI ŘÍZENÍ ANEB ÚSPĚŠNOST BEZ NÁSTROJŮ ? ÚSPĚŠNOST S NÁSTROJI ? Ing. Pavel Sladký M: Semináře, konzultace, motivační a certifikační.
4 Normovaný systém managementu kvality podle ISO 9001
Zkušenosti se zaváděním systému řízení ochrany informací podle ČSN BS ČSN ISO//IEC ve městě Vsetín Stanislava Konečná Vedoucí odboru kanceláře.
Podklady ke školení Ing. Jiří Seger Ing. Alena Švarcová
Obsah systému péče o zdraví zaměstnanců a jeho praktická aplikace v konkrétním prostředí POKRAČOVÁNÍ Ing. Kristýna Přibylová.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Systémy řízení jakosti
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Zkušenosti ze zavedení systému řízení bezpečnosti informací ve shodě s ISO a ISO na Ministerstvu zdravotnictví ČR Ing. Fares Shima Ing. Fares.
Management systému řízení kvality
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Zásady SLP, ČSN EN ISO 15189:2003 SLP – správná laboratorní práce
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Požadavky ISO/DIS 9001:2014 a ISO/DIS 14001:2014
IAF MD 18:2015 Aplikace ISO/IEC 17021:2011 v oblasti řízení služeb (ISO/IEC )
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
SYSTÉMY MANAGEMENTU KVALITY 1. část
Management jakosti, zdravotnické standardy, audit, měření jakosti
Akreditace laboratoří podle revidované ČSN EN ISO/IEC 17025:2005 Ing. Martin Matušů, CSc.
Sdružení poradců Požadavky ISO 9001:2015 a ISO 14001:2015
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
Proces akreditace a certifikace systémů managementu a produktů.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
SIKP – Státní informační a komunikační politika Prezentace – aplikace vybraných zákonů ve společnosti NeXA, s.r.o. Eva Štíbrová Zdeňka Strousková Radka.
Integrated and Planned Enforcement of Environmental Law Phare Twinning Project CZ03/IB/EN/01 1 EMS jako součást Integrovaného povolování a inspekce Rob.
Přechod na ISO 9001:2015 v DIAMO, s. p.
Systém managementu jakosti
Politika bezpečnosti a ochrany zdraví při práci Mohelnice
Systém managementu jakosti 3
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Systém managementu SSHR
Systém managementu SSHR
farmakovigilanční audit
Transkript prezentace:

Integrovaný systém managementu v Nemocnici Břeclav, p. o. ČSN EN ISO 9001 ČSN EN ISO 14001 ČSN OHSAS 18001 Radomíra Schweitzerová, DiS. – Oddělení interního auditu

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace U nemocnice 1, 690 74 Břeclav Tel: +420 519 315 111 Fax +420 519 372 112 www.nembv.cz Zahájení provozu 1992 511 lůžek ; 780 zaměstnanců, 21 odd. poskytujících zdravotní péči

Implementace systémů managementu v nemocnici Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Implementace systémů managementu v nemocnici 2003 – Systémy managementu jakosti dle ČSN EN ISO 9001 (QMS) 2005 – Systémy environmentálního managementu dle ČSN EN ISO 14001(EMS) 2006 – Systémy managementu BOZP dle ČSN OHSAS 18001 (SMS) ???? – Systémy managementu bezpečnosti informací dle ČSN ISO/IEC 27001 (ISMS) Jako jedna z prvních v ČR a jedna z mála se zavedením komplexně na všechny činnosti

Proč ISO do zdravotnického zařízení? Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Proč ISO do zdravotnického zařízení? Zavedení systémů řízení dle norem ISO v nemocnici s cílem: zvýšení spokojenost klienta – pacienta a dalších zainteresovaných stran (legislativa, zřizovatel, zdravotní pojišťovny, odborná i laická veřejnost, média, občanská sdružení…), zajištění zdravotní péče v potřebném rozsahu a na odpovídající úrovni, naplnění základního poslání organizace, efektivnost vynaložených zdrojů, neustálé zlepšování organizace – trvalý cíl. Vhodný nástroj řízení.

Neustálé zlepšování systémů managementu metoda PDCA Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Neustálé zlepšování systémů managementu metoda PDCA P - plánuj – stanovujeme cíle a identifikujeme procesy nezbytné pro dosažení výsledků ve shodě s požadavky klientů a politiky organizace. D - dělej – uplatňujeme procesní přístup, procesy řídíme. C - kontroluj – monitorujeme a měříme procesy ve vztahu k politice, cílům a požadavkům na službu (poskytnutou zdravotní péči a jiné činnosti). O výsledcích podáváme zprávy. A - jednej – provádíme opatření pro neustálé zlepšování jednotlivých oblastí činnosti zdravotnického zařízení.

Procesní přístup, odpovědnost Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Procesní přístup, odpovědnost Identifikace procesů díky nimž dosáhneme výsledku dle požadavků klientů, v souladu s politikou organizace. Stanovení vzájemných vazeb; systémový přístup. Řízení procesů dle standardizovaných postupů. Stanovení odpovědností vč. odpovědnosti za implementaci a udržování systémů managementu – přenesení na jednotlivé úrovně organizační struktury. Všichni zaměstnanci si musí být a jsou vědomi své odpovědnosti za výsledky prováděných činností a organizace jako celku.

Postup při zavádění systémů managementu Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Postup při zavádění systémů managementu Prezentace a seznámení členů vrcholového managementu s požadavky systému řízení jakosti (environmentu, bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, bezpečnosti informací). Školení vrcholového a středního managementu k zaváděnému systému managementu. Identifikace procesů, zpracování dokumentace – podílí se všichni zaměstnanci dle odpovědností. Systémový přístup. Prověření zaváděného systému, zjištění míry implementace, úrovně řídící dokumentace,…interní audity. Audit – ověření nezávislou, třetí stranou. Certifikace. Udržení a zlepšování implementovaného systému managementu.

Dokumentace Směrnice o dokumentaci Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Dokumentace Směrnice o dokumentaci Stanovení postupu pro řízení veškerých řídících dokumentů zahrnujících v odpovídajícím rozsahu i dokumenty externího původu. Stanovení závazných a jednotných pravidel pro tvorbu, přezkoumání, schvalování, vydávání, evidenci a udržování dokumentů s cílem zajistit jejich jednoznačnost, aktuálnost a dostupnost v organizaci. Dokumentované postupy – schopnost prokázat efektivní a kvalitní provádění jednotlivých činností.

SMĚRNICE PLÁNY ŘÁDY PŘÍKAZY ŘEDITELE INSTRUKCE STANDARDNÍ OPERAČNÍ POSTUPY STANDARDY OŠETŘOVATELSKÉ PÉČE STANDARDNÍ POSTUPY TECHNICKÉ TECHNICKO PROVOZNÍ DOKUMENTACE ZÁZNAMY Zavedení systémů managementu dle norem řady ISO neznamená vytvářet zbytečnou dokumentaci a vykonávat zbytečné nebo nové činnosti, ale provádět veškeré činnosti kvalitně a efektivně a umět to prokázat.

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Záznamy Směrnice o řízení záznamů - stanovení postupu pro identifikaci záznamů, odpovědností za vytvoření a práci se záznamy, jejich ukládání, ochranu, vyhledávání, vypořádání a stanovení doby uchování v souladu s platnou legislativou tak, aby poskytovaly důkaz o shodě s požadavky a o efektivním fungování integrovaného systému managementu. Záznamy jsou vedeny v listinné / elektronické formě.

Odpovědnost a pravomoc Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Odpovědnost a pravomoc Jmenování představitelů vedení - pro jakost, environment a BOZP, (bezpečnost informací). Jmenování manažerů IMS pro jednotlivé útvary. Jmenování interních auditorů. Stanovení odpovědností a pravomocí - všichni zaměstnanci jsou se svými pravomocemi a odpovědnostmi prokazatelně seznámeni a jsou si jich vědomi.

Sledování a řízení právních a jiných požadavků Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Sledování a řízení právních a jiných požadavků Platné právní předpisy Mezinárodní normy; ČSN; metodická opatření;…. Rozhodnutí veřejnosprávních orgánů Požadavky zřizovatele a jiných veřejnosprávních orgánů, odborných společností, certifikačních společností,… Smlouvy

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Systém řízení rizik Identifikace a řízení rizik vyplývajících z činností organizace tak, aby tato rizika mohla být na všech úrovních řízena efektivně, minimalizována nebo zmírněn jejich dopad na organizaci. Podklad pro střednědobé a krátkodobé plánování v organizaci.

Systém komunikace v organizaci Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Systém komunikace v organizaci Externí x interní komunikace Vertikální x horizontální komunikace Stanovení sytému porad, přenosu informací, komunikace s odbornou i laickou veřejností, médii, s klientem (pacientem a jeho rodinnými příslušníky), dalšími zainteresovanými stranami v souladu s platnou legislativou, vyřizování stížností,…

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Vzdělávání Určení nezbytné odborné kompetence pro prováděné činnosti a stanovení systému vzdělávání personálu. Dle právních předpisů, nároků týkajících se činnosti oddělení, plynoucích z naplňování politiky a cílů nemocnice a jednotlivých oddělení. Zajišťování výcviku – plány vzdělávání, individuální výcvik, periodická školení, nácvik havarijní připravenosti, … Průběžné vzdělávání třetí strany – smluvní partneři, dodavatelé služeb,…, klienti,…

Infrastruktura, zdroje Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Infrastruktura, zdroje Určení infrastruktury potřebné pro dosažení shody s požadavky na služby a další produkty. Zajištění zdrojů na udržování a rozvoj infrastruktury (budovy, technické vybavení budov, zdravotnická technika, hardware, software, pracovní prostředí,….), lidských zdrojů,…

Realizace produktu Plánování. Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Realizace produktu Plánování. Určení požadavků klientů – sdělovaných i potenciálních. Komunikace s klientem – sdělování informací o poskytovaných službách, vyřizování požadavků, plnění smluv,… Zpětná vazba od klientů (ankety spokojenosti, cílené rozhovory, plnění požadavků legislativy, zřizovatele, zdravotních pojišťoven,…). Proces návrhu a vývoje (např. nově zaváděné léčebné a ošetřovatelské postupy,….) je řízen a přezkoumáván. Proces nakupování – stanovení kritérií pro výběr a hodnocení dodavatelů, jejichž služby, produkty mají vliv na úroveň kvality poskytovaných služeb v nemocnici.

Majetek zákazníka - klienta Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Majetek zákazníka - klienta Systém řízení majetku zákazníka (hmotný, osobní údaje, informace o zdravotním stavu, biologické vzorky,….). Odpovědnost za příjem, skladování, manipulaci, udržování, kontrolu, ochranu, vedení záznamů o majetku vč. záznamů o poškození,…

Měření, analýza a zlepšování Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Měření, analýza a zlepšování O všech procesech jsou vedeny potřebné záznamy. Procesy jsou měřeny a výsledky analyzovány – efektivní rozhodování založené na faktech. Je sledována spokojenost klientů i zaměstnanců. Plnění stanovených politik a cílů,… - neustálé zlepšování je trvalým cílem organizace. Je nastaven vnitřní kontrolní systém. Jsou prováděny interní audity na všech pracovištích organizace. Ke zjištěním jsou přijímána nápravná a preventivní opatření, vč. stanovení termínů a odpovědností za jejich splnění, s ohledem na potřebu neustálého zlepšování a prevence opakovaného výskytu. Všechny neshodné produkty jsou řízeny, jsou analyzovány a řešeny stejným způsobem jako zjištění z auditů. Probíhá pravidelné přezkoumávání úrovně implementovaných systémů managementu v organizaci.

Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace ISO/IEC 27001 v nemocnici? Každodenní práce s citlivými údaji a informacemi o klientech,… Povinnost zaměstnanců - zachování mlčenlivosti o skutečnostech, o nichž se doví v souvislosti s výkonem povolání. Zajištění souladu s legislativními požadavky (zejm. Zák. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů,…). Vybudování systémového přístupu k ochraně informací (řízení bezpečnosti důvěrných informací zahrnujících zaměstnance, procesy, IT systém a strategii organizace,…), navázání na již implementované systémy managementu. Snížení rizika úniku či zneužití důvěrných informací. Zvýšení důvěry klientů a zlepšení image organizace. ISO – Mezinárodní organizace pro normalizaci IEC – Mezinárodní elektrotechnická komise

Proč zavádět integrovaný systém managementu? Nemocnice Břeclav, příspěvková organizace Proč zavádět integrovaný systém managementu? Fungující systémy managementu nám pomáhají řídit organizaci integrovaně. Máme prostředek jak zajistit efektivní a kvalitní provádění všech činností s ohledem na environment, bezpečnost klientů i zaměstnanců, požadavky legislativy,… Růst spokojenosti klientů, loajality zaměstnanců, zlepšování image organizace v očích veřejnosti a jejího postavení v regionu, konkurenceschopnost,… Nemocnice Břeclav, p.o. je důkazem toho, že systémy managementu mohou být efektivně implementovány i ve zdravotnickém zařízení.