Jak na projekty Interaktivní výuka aneb od konce to jde lépe...

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Připravovaná dokumentace
Advertisements

Sedm základních nástrojů managementu jakosti
Projektové řízení Modul č.1.
Zlepšování jakosti.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Projektový management
PLÁNOVÁNÍ A STRATEGIE Management a marketing
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Příprava výzkumného projektu I. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 12. října 2011.
Nabídka personálních služeb
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Plánování, audit Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Evropský sociální fond
Hodnocení škol a školských zařízení
©AIT, Metoda logického rámce Jan Havlík, AIT Odborná skupina pro predikci a optimalizaci projektů.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
Lenka Fialová Martina Procházková Ondřej Soukup Martin Valenta Cyril Vojáček 1.
Proces řízení projektu
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
Didaktické prostředky
jako nástroj projektového řízení
PLÁNOVACÍ PROCESY, DRUHY PLÁNOVÁNÍ
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
PŘÍPRAVA METODICKÉHO POKYNU REKTORA VŠSS KE ZPRACOVÁNÍ DIPLOMOVÝCH PRACÍ Zpracování diplomové bakalářské práce.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Ludvík Eger, FEK ZČU v Plzni1 Metoda logického rámce Ludvík Eger Cheb, 2006.
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Techniky projektového řízení
Pojmové vymezení. Proč pojmové vymezení? Spousta firem deklaruje svou projektovou orientaci Ve skutečnosti pouze používají několik metodik pro podporu.
Osnova kurzu – modulu A3 PŘÍPRAVA PROJEKTU
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
1 NÁKLADOVÉ ÚČETNICTVÍ (MU_305). 2 Ing. Jaroslav Wagner, PhD. Katedra manažerského účetnictví Místnost: 285 NB KH: Pondělí 15,00 – 17,00 hod.
Základní struktura projektu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní investice.
Projektový cyklus, analýza SWOT
1 Řízení implementace IS a SS* Šablony. 2 Vzorové postupy.
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Projektová výuka na školách HEURÉKA CZ, spol. s r.o vzdělávací společnost pro podporu a rozvoj efektivity a adaptability lidských zdrojů a mezilidských.
Integrovaná rozvojová strategie cestovního ruchu Rožnovska JVM-RPIC, spol. s r.o. Ing. Jiří Kučera, Ing. Jakub Křižka
Ekonomická a správní funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Přednáška č. 3 JUDr. Martin Landa
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Metodika řízení projektů
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Ústav teorie a praxe ošetřovatelství 1.LF UK Mgr. Pavla Kordulová
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
Téma 13: Finanční plánování
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Specifika účtování ve vybraném zemědělském podniku Autor bakalářské práce: David Limberk Vedoucí bakalářské práce: Ing. Kristina Kabourková Oponent bakalářské.
Ekonomika malých a středních podniků
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM NEZISKOVÉHO SEKTORU
Didaktické prostředky
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
Vysoká škola technická a ekonomická
Ekonomika malých a středních podniků
Česká rozvojová agentura (ČRA)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
První zkušenosti s evaluací
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

Jak na projekty Interaktivní výuka aneb od konce to jde lépe...

Co je projekt? Znaky projektu: Trojrozměrné cíle –specifikace věcnýého provedení –časový plán –finanční zdroje Jedinečnost Zapojení zdrojů –materiální –lidské Je latinského původu, znamená „návrh“, „plán“. Projekty jsou dočasné úkoly s přesně stanoveným cílem, jehož splnění vyžaduje organizované využití odpovídajících zdrojů.

Řízení projektů Je proces zaměřený na dosažení cílů projektu v libovolné organizační struktuře bez ohledu na působení protikladných sil... Řízení projektů je především řízení lidí !!! Řízení projektů vyžaduje 5 manažerských dovedností: Definování → příprava projektu Plánování → projektová dokumentace Vedení → výběr lidí a jejich řízení při realizaci činností Sledování → kontrola měřitelných výstupů a změny Zhodnocení → vyhodnocení a ukončení projektu

Metody práce Stanovení cílů, účelu projektu: brainstorming mind mapping Analýza aktuálního stavu: analýza vnějších vlivů (např. STEP analýza) analýza vnitřních vlivů (např. SWOT analýza) Plánování: metoda logických rámců metoda kritické cesty Rozdělení a kontrola činností: matice činností a zdrojů

Postup „myšlení“ vyhodnocení a ukončení projektu → účel projektu kontrola měřitelných výstupů a změny → cíle výběr lidí a jejich řízení při realizaci činností → činnosti projektová dokumentace → plán příprava projektu → analýza aktuálního stavu Obrácená „polská logika“...

Metoda mind mapping Mind mapping je metoda práce, která koresponduje s myšlenkovými pochody Charakteristika metody sběr a třídění dat poznámky – shrnutí slyšeného a čteného prostředek plánování prezentace výsledků Postup práce první fáze – sbírací –centrální pojem doprostřed papíru dílčí pojmy na spojnice od centrálního pojmu označení souvisejících pojmů (barevně) druhá fáze – strukturace –základní pojmy na nový papír –každý pojem strukturovaněji propracovat Možné sw: - mindmanager ( - freemind ( Prakticky?

SWOT analýza je nástroj, pomocí kterého lze popsat vnitřní vlivy, umožňuje uspořádat existující informace o analyzovaném jevu (činnosti, akci, … ) ze dvou pohledů: 1. vnitřního - silné (Strong) stránky - slabé (Weak) stránky 2. vnějšího - příležitosti (Occasion) - ohrožení (Thread) Na základě toho se pak stanovují dílčí strategie...

Metoda logických rámců je metoda práce, která se hodí při plánování projektů ale i procesů Charakteristika metody strukturovaný popis záměru obsahuje popis projektu, zdroje, činnosti a vazby mezi nimi Postup práce první fáze – popis projektu –základní údaje –informace o pozadí –popis projektu –popis cílů –Popis zdrojů druhá fáze – strukturace činností –Horizontálně: účel → cíle → výstupy → činnosti –Vertikálně: cíle → ověřitelné ukazatele → prostředky ověření → vnější předpoklady třetí fáze – specifikace nákladů –personální –materiální Možné sw: - logframe ( Prakticky?

Matice činností a zdrojů

Konkretizace přiřazení zdrojů

Několik doporučení Pokud jste to dosud nezkusili - začněte Zpracovávejte si –nejprve vaše cíle, programy, činnosti, nápady... do projektů s měřitelnými výstupy –teprve potom „rozumnou“ finanční rozvahu –a podle toho shánějte zdroje Vytvořte si systém zdrojů a sledujte vyhlášování grantů Budujte si dobré jméno školy včetně kvalitního personálu (lidských zdrojů a dobrými referencemi) Nezanedbejte formální požadavky. Dbejte na odbornou úroveň projektu, znalost stavu řešené problematiky, ujasněnost a propracovanost návrhu Komerčním subjektům nabízejte protislužby a medializaci Zhodnoťte projekt a vyhlašovateli pošlete závěrečnou zprávu Pracujte systematicky a dlouhodobě. Nevzdávejte se...

Problém motivace… znalosti (vědění)  touha (chtění)  VÍ A CHCE ideální ke spolupráci - tahoun NEVÍ A CHCE Pouč ho a veď ho, bude dobrý spolupracovník NEVÍ A NECHCE Nasměruj ho, ale neztrácej čas, může to být hlupák VÍ A NECHCE Jde jinudy, zkus ho využít na společném rozhraní k externí spolupráci Ten, kdo ví, a neví, že ví, spí. Probuďte ho. Ten, kdo neví, a ví, že neví, je prostý. Poučte ho. Ten, kdo neví, a neví, že neví, je hlupák. Vyhýbejte se mu. Arabské přísloví Děkuji za pozornost. *Případné dotazy rád zodpovím.